Aihe: onko behringer hyvä miksri
1 2
Kelju-k
23.01.2006 12:41:27
Autakaa idioottia asiassa joka vaivaa.olen ollut aikeissa ostaa behringerin sl 2442 fx-pro mikserin onko jollakulla kokemuksia millainen laite on?? Käyttö olisi enimmäseen treenikämppä soittelua ehkä joskus keikkailua.onko miksereisä joku ohmi määrä mikä pitää ottaa huomioon vahvistinta valittaessa?tarkoitus olisi laitaa siitä läpi laulua ja rummut mahdollisesti myös koskettimet.
markotetri
23.01.2006 13:09:48
Autakaa idioottia asiassa joka vaivaa.olen ollut aikeissa ostaa behringerin sl 2442 fx-pro mikserin onko jollakulla kokemuksia millainen laite on?? Käyttö olisi enimmäseen treenikämppä soittelua ehkä joskus keikkailua.onko miksereisä joku ohmi määrä mikä pitää ottaa huomioon vahvistinta valittaessa?tarkoitus olisi laitaa siitä läpi laulua ja rummut mahdollisesti myös koskettimet.

Ammattikäyttöön Behringer ei sovi, mutta treenikämppäkäytössä voi olla ihan tomiva peli. Eikä maksa paljoa. Behku vaatii vaan tietyissä jutuissa tarkkuutta, se menee esim aika ärsyttävän helposti ja rumasti särölle, jos signaali tulee sisään liian lujaa. Mutta on se halpa. Hinnaltaan ja soundiltaan.

Miksereissä ei tarvitse huolehtia ohmeista, jos puhutaan alle 20 vuotta vanhoista peleistä... Vahvistimen ja kaiuttimien yhteensovituksessa sillä on väliä. Se, missä ongelma saattaa tulla, on linjasignaalin nimellistaso. Jos vahvistimena on vaikkapa joku kotistereovahvistin, sen sisääntulevan signaalin nimellistaso on -10dBu. Mikseristä lähtevä signaali on useimmiten nimellistasoltaan +4dBu. Aina ei tästäkään tule ongelmia, mutta se on mahdollista.

Anteeksi tekninen kielenkäyttö, en muutakaan osaa. :)
Artificiality is normal to the medium.
temppari
23.01.2006 13:17:42
Suosittelisin, että sijoitat tuon rahan 550eur? hyvään käytettyyn mikseriin.
Sellaisesta on iloa paljon pidemmäksi aikaa. Esim. Soundcraft, Allen-Heat, Mackie, Midas ovat merkkejä joiden kanssa et varmaan mene paljoa metsään. Mixwizardia on kait täällä mainostettu hyväksi?
Kannattaa myös miettiä tarvitsetteko 24 kanavaa? ei niistä turhista kanavista kannata maksaa, mielummin satsaa laatuun :)
Meillä treenikämppäkäytössä ja pienillä keikoilla riittä 8 mikkikanavaa ja pari stereokanavaa.
Isoimmissa mestoissa mennäänkin sitten jo muiden kamoilla.
Behringeriltä en ainakaan mikseriä hankkisi itselleni, mulla on kokemuksia Alton L16 tiskistä ja varmaan samaa laatua kuin behkut.. Sen eq sektiolla ei kertakaikkiaan tee yhtään mitään..
Muuten se on kyllä toiminut, mutta ei, ei päämikseriksi semmoisia.
musamies
23.01.2006 14:52:24 (muokattu 23.01.2006 15:04:21)
Itse en ole UB2222FX-PRO mallissa huomannut juuri muuta moitittavaa kuin efektiosaston taipuvaisuus suhista jos sitä käyttää. Ei ole haitannut livekäytössä, mutta äänittäessä voi olla väliä.

Toinen moite koskee sitä, että stereokanavat eivät jostain syystä diggaile tietokoneestani aika kovaa tulevaa signaalia jos herkkyys nappi herkemmässä asennossa ja kyseinen kanava mykistyy omituisen helpolla kunnes taas painaa herkkyys nappia. Muilla äänilähteillä en ole samaa ongelmaa samoissa kanavissa huomannut, joten se on minulle jonkinmoinen mysteeri.

Ammattikäyttöön Behringer ei sovi, mutta treenikämppäkäytössä voi olla ihan tomiva peli.

Olen ainakin yhdellä äänentoistoa vuosikausia ammatikseen yrittäneellä nähnyt Behringerin pikkumikserin yhtenä mikserinä, eikä hän mitään valitellut.

On niitä varmaan parempiakin merkkejä, ei siinä mitään.

PS: Viimekerralla olisi ollut mahdollisuus miksata Soundcraftilla, mutta miksasimpa mieluummin tutummalla Behringerillä. Ämyreinä oli sulassa sovussa Peaveytä, Cerwin-Vegaa, EV:tä ja FBT:tä. Vahvistimina Yamaha, QSC, Samson, ja monitoreja syötti Technics. Homma toimi hyvin.
Kelju-k
23.01.2006 15:11:23
OK kiitoksia mielenkiinnostanne,ehkäpä jatkan sitten vielä etsimistä ja miettimistä asian tiimoilta.
aimotuska
23.01.2006 15:30:37
Suosittelisin, että sijoitat tuon rahan 550eur? hyvään käytettyyn mikseriin.

Juuri näin.

Mixwizardia on kait täällä mainostettu hyväksi?

Eikä pelkästään hyväksi, vaan erinomaiseksi. A&H saa mun äänet.
My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice.
musamies
23.01.2006 16:00:57
http://www.musikland-online.de/onli … ringer-SL-2442-FX-PRO-EURODESK.html

Tuossa mikserissä mietityttää, että kun siinä näyttää kanavia olevan aika paljon, niin luulisi sen olevan suunnattu vähän vaativampaan touhuun kuin missä ollaan kompaktimiksereillä liikkeellä ja näin voisi ajatella, että silloin myös resurssit olisi runsaammat tai tulisi olla?

Minun mielestä Behringer ajaa asiansa kompaktimikserinä, jolloin ei olla ihan niiden kaikista vaativimpien äänentoisto- ja studiotehtävien parissa.

Vaativiin tehtäviin sitten muut vehkeet.
ÄM
23.01.2006 19:51:13

Meillä 16-kanavainen, 2v vanha, A&H Mixwizard vittuilee kuin naapurin kakarat. Kanavat pimenee välillä niin, että soundi muuttuu ohueksi. Myös muutama liuku temppuilee; ääntä ei tuu millään kun nostaa ja yht'äkkiä rupea raikaamaan, kun vähän aikaa remputtaa. Soundin oheneminen vasta vittumaista on, kun kokoajan tuule sitten korva punaisena kuunneltua, että onko se nyt ok vai ei. Puhdisteltu on niin liittimet, kuin liu-utkin, mutta lopullista apua ei tunnu löytyvän. Nyt taas tuntuu yhtä kanavaa lukuun ottamatta toimivan, mutta katotaans taas keikalla. Pre-auxista, kun ottaa, tulee puhtaana, eli jotain sen jälkeen on vialla.

En tiiä, mutta jotenkin menny usko siihen merkkiin.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
v_m_kangas
23.01.2006 21:15:33

Meillä 16-kanavainen, 2v vanha, A&H Mixwizard vittuilee kuin naapurin kakarat. Kanavat pimenee välillä niin, että soundi muuttuu ohueksi. Myös muutama liuku temppuilee; ääntä ei tuu millään kun nostaa ja yht'äkkiä rupea raikaamaan, kun vähän aikaa remputtaa. Soundin oheneminen vasta vittumaista on, kun kokoajan tuule sitten korva punaisena kuunneltua, että onko se nyt ok vai ei. Puhdisteltu on niin liittimet, kuin liu-utkin, mutta lopullista apua ei tunnu löytyvän. Nyt taas tuntuu yhtä kanavaa lukuun ottamatta toimivan, mutta katotaans taas keikalla. Pre-auxista, kun ottaa, tulee puhtaana, eli jotain sen jälkeen on vialla.

En tiiä, mutta jotenkin menny usko siihen merkkiin.

Onko tuo mixwizard semmoinen, missä on se lattakaapeli? Eli sen etuaste palikan voi kääntää siten, että piuhat voi kytkeä mikserin 'taakse'. Tuommoisesta värkistä olen muualtakin kuullut ongelmia löytyvän.
Humppaa tai soita humppaa
markotetri
23.01.2006 21:30:16
Olen ainakin yhdellä äänentoistoa vuosikausia ammatikseen yrittäneellä nähnyt Behringerin pikkumikserin yhtenä mikserinä, eikä hän mitään valitellut.

On niitä varmaan parempiakin merkkejä, ei siinä mitään.

PS: Viimekerralla olisi ollut mahdollisuus miksata Soundcraftilla, mutta miksasimpa mieluummin tutummalla Behringerillä. Ämyreinä oli sulassa sovussa Peaveytä, Cerwin-Vegaa, EV:tä ja FBT:tä. Vahvistimina Yamaha, QSC, Samson, ja monitoreja syötti Technics. Homma toimi hyvin.

Mä olen joutunut muutaman kerran tekemään töitä Behringerin mikserin kanssa. Valitettavasti. En nyt heti muista, mikä tyyppi oli kyseessä, mutta muutaman vuoden vanhempi malli, samaa kokoluokkaa. Et tässä muutama asia miks mä en pidä Behkuista, noin ammattilaisena:

1. Etuasteet kohisee melkoisesti eikä niissä ole tippaakaan yliohjausvaraa. Meni särölle rumasti jo varsin pienestä.

2. EQ on hiukan tehoton. Raivostuttavin piirre EQussa on kuitenkin se, että eri kanavissa se toimii hiukan eri tavalla. Ts. esim viereisen kanavan bassotaajuudet voi vaimeta enemmän samalla potikan liikkeellä! Etenkin keskialueen sweeppi oli paikoitellen aika hukassa.

3. Aux-lähdöt pätkii ja käyttäytyy huonosti; kosketushäiriöitä uudessa pöydässä... (-->takuuhuoltoon)

4. Ryhmittely ei toimi/pätkii, kts. kohta 3. Ryhmissä sama ongelma kuin kanavissa, ei yliohjausvaraa. Yhden ryhmän inserttipiste ei toimi.

5. Masteri näyttää mittarissa olevan vasemmalle kallistunut, vaikka kaikki materiaali on panoroitu keskelle, eikä masterinsertissä ole mitään. Kuuloaisti kertoo, että keskellä ollaan.

6. Mikserin yleissoundi on hiukan tumppu, tuntuu siltä että jotakin hukkuu matkalla.

Kun mä ekaa kertaa valitin komentoketjussa ylöspäin mikserin vioista, mä oikeesti luulin, että se kone on ainakin viis vuotta vanha. Olipahan vaan puhtaan näköinen... Kun kuulin, että se on uusi, meinas leukaluut tippua.

Mutta silti jos joku tarvii soittokämpälle ja satunnaisille pikkukeikoille mikserin, jossa on noin paljon kanavia ja joka maksaa noin vähän, kyllä tällaista saa harkita. Kun vaan muistaa, että markalla saa markan soundin.

Käytettyjen kanssa on myös omat ongelmansa. Niistä voi olla tosi vaikea sanoa, miten niitä on pidetty. Tupakansavu, pölyiset olosuhteet, hurja keikkatahti tai pitkäaikainen käyttämättömyys ja monet muut syyt saavat aikaan rahinoita ja muita ongelmia. Eli oikeaa vastausta ei ole.
Artificiality is normal to the medium.
Puavali
23.01.2006 22:25:55
1. Etuasteet kohisee melkoisesti eikä niissä ole tippaakaan yliohjausvaraa. Meni särölle rumasti jo varsin pienestä.

2. EQ on hiukan tehoton. Raivostuttavin piirre EQussa on kuitenkin se, että eri kanavissa se toimii hiukan eri tavalla. Ts. esim viereisen kanavan bassotaajuudet voi vaimeta enemmän samalla potikan liikkeellä! Etenkin keskialueen sweeppi oli paikoitellen aika hukassa.

6. Mikserin yleissoundi on hiukan tumppu, tuntuu siltä että jotakin hukkuu matkalla.

Nuo ainakin, mutta kun turakaiset eivät kuule kohinaa eikä muutakaan negatiivista...

Pikku mikserinä vähään tarpeeseen riittäviä, jos kohinan kanssa pärjää.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
ÄM
23.01.2006 22:28:34

Onko tuo mixwizard semmoinen, missä on se lattakaapeli? Eli sen etuaste palikan voi kääntää siten, että piuhat voi kytkeä mikserin 'taakse'. Tuommoisesta värkistä olen muualtakin kuullut ongelmia löytyvän.

Joo just semmonen. Mutta ei se tunnu siinä panelissa vika millään lailla olevan.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
musamies
24.01.2006 02:25:44
Tässä tämän yön esimerkki Behringerin läpi soitetusta kolmemanuaalisen urkutyöskentelyn harjoittelemisesta. Behringer miksaa yhteen "kaksi urkua". Taitaa minun sulosaundiurutkin kohista. Mukana käytössä myös Behringerin kaiku omalla suhinallaan ja tietokoneen sisäänmenon voimakkuus oli aivan liian hiljaisella.

http://www.asikkalalainen.net/musa/3manuaalia.mp3

Riittää silti mun mielestä livekäyttöön.
JKH
24.01.2006 09:59:02
Kanvia kannattaa ainakin ostaa tarpeeksi. Meillä oli käytössä UB2442FX ja parin kuukauden käytön jälkeen alkoi kanavia pimetä ja liuut ei toimineet kunnolla, auxit pätki yms...

Ei ikinä enää behringeriä! Ei edes treenikäyttöön.
Ei lahaa, ei huolia! -Vanha Kiinalainen viisaus
aimotuska
24.01.2006 10:03:37
Taas meinataan missata se tärkein pointti: Jotkut behringerit toimii vuosia, toiset korkeintaan minuutteja.

Kalliimmissakin tiskeissä ihan varmasti sattuu myös maanantaikappaleita kyytiin, mutta mutta suhteessa huomattavasti vähemmän, kuin halvemmissa vermeissä.
My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice.
musamies
24.01.2006 13:24:33
Taas meinataan missata se tärkein pointti: Jotkut behringerit toimii vuosia, toiset korkeintaan minuutteja.

Mulla on sellainen, joka toiminut vuosia - vaikka eihän tuo hirveän vanha vielä ole. Käyttö aika kevyttä. Ei ole juurikaan kosteissa tiloissa ja tärinässäkin vähänläisesti.
PL
24.01.2006 13:30:04
Ei ole juurikaan kosteissa tiloissa ja tärinässäkin vähänläisesti.

Tuo on aika hyvä kestotesti:

Vuodeksi keikkabussin peräkonttiin kiilaksi ja sitten kokeilemaan että toimiiko mikään. Voi tietenkin alkajaisiksi laskea putoilleet osat ensin bussin lattialta ja sitten kopan sisältä.

Veikkaan, että hyvin harva ei moduulirakenteinen tuollaisen rääkin kunnialla selvittäisi ja usealla muullakin saattaisi tinailun tarvetta ilmaantua.
musamies
24.01.2006 13:43:24
Kaverilla on käytännössä aina autossa Allen Heat mikseri mukana ja on siinäkin jotain pientä hämminkiä ollut ehkä koesteuden vuoksi. Ymmärsin, että edelliset puheena olleet häiriöt olis korjaantunut "itsestään".

Näistä laitteista mitä mulla on, niin en usko mikserin olevan heikoin ja vaikka olisikin, niin uuden entistä ehomman saa halvalla. Enempi säälin vaikka vintagekosketinsoittimiani.
pitk
24.01.2006 13:49:25 (muokattu 24.01.2006 13:51:37)

Nof tuolla kaiutinkonstruksiolla lienee sama vaikka miksaisi hooverin pölynimurilla ;-)

Ja noihin miksereihin: Mieluummin ostaisin esim käytetyn Spiritin. Laatu on kuitenkin eri luokkaa kuin tityillä muilla jo mainituilla(kin). Itselläni ollut MixWizard 16:2 varmaan kuusi vuotta. Muuta vikaa ei ole ollut, kuin että liitinpaneli/etuastesilta irtosi jokin aika sitten. Ruuvit olivat varisseet pois. FIksausarvio 15c.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)