Aihe: Suositelkaa vahvistinta hintaluokassa 600-1000e 1 | |
---|---|
![]() 22.01.2006 21:50:45 | |
Hei! On tässä rahatilanne vähitellen siinä tilanteessa, että voisi uutta äänentoisto purkkia kitaralle hankkia. Hakusessa on putkivahvistin hintaluokassa 600-1000e pienellä joustolla. Olen käyttänyt hakua, mutta en vielä lukemieni ketjujen perusteella saanut kunnolista suuntaa mitä lähteä etsimään. Soitan musiikkia laidasta laitaan proge 70" hippimeiningistä hevi-rokkiin ja kevyempäänkin. Soundi-ihanteita ovat olleet esimerkiksi David Gilmour (erityisesti pink floydin vanhempi tuotanto) ja myös Eric Johnsonin lead-soundi on aika kivaa korvalle. Eli aika monipuolinen vehje olisi hakusessa. Sanotaan että hyvä kliini saundi kuitenkin ennen mättösäröjä. Fender blues deluxen kliini saundi lyhyen kokeilun perusteella oli lähes täydellinen ja kevyt rosot oikein hyvät, mutta se ei sille kovimmalle highgain puolelle taittunut. Vahvistimessa on kuitenkin efektilooppi, joka olisi muutenkin hyvin kätevä. Voisiko jollain säröpurkilla tai muulla keinoin saada tästä pelistä "laulavampaa" särö saundia ulos? Kokemuksia? Hinta olisi aika sopiva: http://www.thomann.de/thoiw3_fender … _deluxe_gitarrencombo_prodinfo.html Toinen kiinnostava vehje olisi Englin classic, joka vaikuttaa ainakin speksejensä perusteella kiinostavalla. Missään en ole päässyt kyllä kokeilemaan eikä mitään tietoa saundeista, mutta taipuisiko tämä sekä hyviin kliineihin että highgain puolelle? Kokemuksia kellään kun tuntuvat olevan harvinaisia? Hinta vain menee vain ilkeästi yli budjetin: http://www.thomann.de/thoiw3_engl_c … c_gitarrencombo_e350c_prodinfo.html Sama että onko nuppi+kaappi yhdistelmä tai kompo, mutta jos kompo niin lisäkaappi-liitäntä plussaa. Antakaapa viisaammat ehdotuksia vahvistimista näihin minun "ehkä" mahdottomiin vaatimuksiini. Hyvistä vastauksista ropisee plussia:) Ps. Elkää välittäkö tuosta minun nickistä. Se tuli joskun nuorempana hätkiköiden valittua =) Mulla on säälittävä nicki... | |
![]() 22.01.2006 22:10:29 | |
Mulla oli aika sama tilanne noin puol vuotta sitten. Kävin läpi Fenderin Blues Deluxen ja Hot Rod Deluxen, jotka molemmat on ihan hyviä, Mesan F-30, joka oli mielestäni tosi huono ja kallis (suhisi ja sihisi ja reverbi oli käyttökelvoton), Laneyn VC-30 joka oli myös hyvä, Carvinin Nomadin joka jätti aika ristiriitaisen vaikutelman, yksilöiden välillä taitaa olla aika lailla eroja, ja tietty Peavey Classic 30 joka lienee jo pieni käsite. Voiton vei kuitenkin Craten V3112, joka toimi kaikilla osa-alueilla, perushyvä clean, hyvät kevytsäröt ja sooloboost molemmissa kanavissa. Koklaamatta jäi Marshallit, Oranget ja Koch Studiotone. Crate ei herätä useimmissa sen kummempia intohimoja, mutta mulla se on toiminut oikein hienosti. Hyvä reverb, efektilenkki, tehoa sopivasti, kevyt ja kompakti. Fenderin Blues Deluxe oli musta parempi kuin Hot Rod, mutta siitä ei saa kuin hyvin kevyttä säröä. Tubescreamerilla ja jollain fuzzilla tulee tietty enemmän. Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille. | |
![]() 23.01.2006 00:49:04 | |
Kannattaa vähiintään koittaa tuota Peaveyn classic 30 tai 50 mallia. Itse suosittelen erittäin lämpimästi. | |
![]() 23.01.2006 10:52:58 | |
Kannattaa vähiintään koittaa tuota Peaveyn classic 30 tai 50 mallia. Itse suosittelen erittäin lämpimästi. Samoin. Putoaa kyllä alle tuon hintaluokan. Eli 400-450 egellä saapi torilta varmasti, mutta varmasti pesee monet isommankin hintaluokan vehkeet. Fenderin Blues Deluxesta itse en ole juurikaan kuullut mitään hirveän hyvää. Melko tasapaksu tapaus. Ei haukkuja, mutta kyllä tuohon hintaluokkaan pitäisi saada jo pientä ylistystäkin. Lukaiseppas tuo Peavey arvio. Aika hyvin kiteyttää Classicin luonteen, puutteet ja ennenkaikkea plussat: http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=419 Life won't wait | |
![]() 23.01.2006 12:24:38 | |
Kannattaa vähiintään koittaa tuota Peaveyn classic 30 tai 50 mallia. Itse suosittelen erittäin lämpimästi. itte tykkään delta bluesista enempi ku kummastakaan nosita When you say anus you've said it all. | |
![]() 23.01.2006 12:26:05 | |
studiotone jos vaan rahat riittää. ja merkkihän on koch. ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn. | |
![]() 23.01.2006 13:29:39 | |
Omasta kokemuksestani voin suositella Ampeg SJ-12T -vahvainta. Mulla on ollut toi nyt kolmen erilaisen bändin studiosessiossa sekä kitaralle, baritonikitaralle, rhodesille että wurlizerille ja soundi on hieno. Syvää tummaa puhdasta soundia tai roheeta roots-henkistä säröä. Tremolo on todella maukas - sellainen perinteinen pyöreä ja syvä Ampeg-temolo ja jousikaiku soundaa myös hyvälle. http://www.ampeg.com/products.htm?product=14&catid=20 Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. | |
![]() 23.01.2006 16:08:17 (muokattu 23.01.2006 16:21:11) | |
Soitan musiikkia laidasta laitaan proge 70" hippimeiningistä hevi-rokkiin ja kevyempäänkin. Soundi-ihanteita ovat olleet esimerkiksi David Gilmour (erityisesti pink floydin vanhempi tuotanto) ja myös Eric Johnsonin lead-soundi on aika kivaa korvalle. Eli aika monipuolinen vehje olisi hakusessa. Sanotaan että hyvä kliini saundi kuitenkin ennen mättösäröjä. Voip olla että joudut tekemään kompromissejä. Kovat vaatimukset Gilmour ja mättösäröt samasta laatikosta. Gilmourit irtois Hiwattilla mutta siihen pitäisi sitten eteen pistää jotain suristinta, jotta saisi mättöä, puhumattakaan Gilmourin lead-soundeista. Rämpyttelen joskus floydia Englin Screamer combolla ja se kun nauhoitetaan kasettimankalla ja pakataan mp3ksi niin kuulostaa tältä: http://www.students.tut.fi/~luotone2/Time.mp3 Loppukommentti kandee jättään väliin ;-) Kai siittä jotain kuvaa saa? I can take about an hour
on the tower of power 'Long as I get a little golden shower | |
![]() 23.01.2006 16:24:53 | |
Joo kiitoksia vastauksista. Peavey olikin jo vanha tuttu, joka vain mietityttää kun tuntuvat kokoajan olevan hajonneena. Muistikuva saundista aika huono pitäisi käydä kokeilemassa uudelleen. Crate ei ole koskaan aiheuttanut mitään intohimoja johtuenkin varmaan siitä kun en ole koskaan kuullut kuin niitä halvimpia trankkumalleja, mutta jos tulee vastaan niin tietinkin testataan. Koch studiotonesta olinkin lukenut, mutta eipä taida olla missään myynnissä Kuopion seudulla? Ei uskalla näillä "tuloilla" mitään sikana säkissä ostaa:) Ampegikin pitää testata jos tulee jossain vastaan. Skriimeristä on myös enemmän kokemusta, mutta säröpuoli jotenkin turhan kireän viileä ja kliinit jotenkin kylmät. Klippi kyllä kuulosti yllättävän hyvälle :) Eipä tässä taida muu auttaa kuin lähteä kattavalle kaupunki kierokselle. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)