Aihe: Rumpujen viritys
1 2 3 4 59 10 11 12 1347 48 49 50 51
ToMi88
14.01.2006 12:55:56 (muokattu 14.01.2006 12:57:21)

Ohho. Ostin sitten lopultakin ne emperorit tomeihin. Basariin Powerstroke 3:t falam slamilla ja virveliin cs:n. Tänään sitten räpelsin ton virvelin kanssa koko aamun ja tadaa..se soi hyvin eikä muuten resonoi ei sitten yhtään tomien kanssa. Tomisounditkin parani reilusti. Kun käyttää ihan aikaa ja virittää huolella saa näköjään ihmeitä aikaan:)

E: niin ja ei mitään kamaa basarissa ja vielä reiätön resokalvo, Niskis voi olla mielissään;)
drum_man
14.01.2006 14:49:55
No hyvä, hyvä... Minäkin sain exporteistani noin sata kertaa paremmat äänet kun vaihdoin tomeihin evansin g2 ja virveliin alle ambassadorin ja päälle cs:än. 10'' tomi on mielestäni helppo virittää hyväksi ja myöskin lattiatomi, mutta tuon 12'' tomin kanssa on ollu vähän ongelmia... Ei oikeen soi hyvin yhteen noitten muitten tomppien kanssa:( Se vaan niinku humisee niinku vummmm, tai sitten se sanoo vaan tumps, jos laskee löysäks:( Oon yrittäny kyllä huolellisesti virittää sitä samanlailla kuin muitakin tomeja, mutta haluttua tulosta ei ole syntynyt!
Skymningen
15.01.2006 16:40:35
Tänään sitten räpelsin ton virvelin kanssa koko aamun ja tadaa..se soi hyvin eikä muuten resonoi ei sitten yhtään tomien kanssa.

On se muailma kyllä nii pal epileiru. Joku saa yhen aamun aikana hyvän kuulosen virveli, kun toisilla menee koko päivä eikä oikeesti saa mitään aikaseksi :( No minä en vaan yksinkertasesti osaa. Veilä..
Migo
15.01.2006 16:43:48
On se muailma kyllä nii pal epileiru. Joku saa yhen aamun aikana hyvän kuulosen virveli, kun toisilla menee koko päivä eikä oikeesti saa mitään aikaseksi :( No minä en vaan yksinkertasesti osaa. Veilä..

Älä välitä, sama vika täällä. Täytyy vaan yrittää.
I feel you glaring, WHY WON'T YOU STOP STARING?
miän vain
15.01.2006 23:39:26

No hyvä, hyvä... Minäkin sain exporteistani noin sata kertaa paremmat äänet kun vaihdoin tomeihin evansin g2 ja virveliin alle ambassadorin ja päälle cs:än. 10'' tomi on mielestäni helppo virittää hyväksi ja myöskin lattiatomi, mutta tuon 12'' tomin kanssa on ollu vähän ongelmia... Ei oikeen soi hyvin yhteen noitten muitten tomppien kanssa:( Se vaan niinku humisee niinku vummmm, tai sitten se sanoo vaan tumps, jos laskee löysäks:( Oon yrittäny kyllä huolellisesti virittää sitä samanlailla kuin muitakin tomeja, mutta haluttua tulosta ei ole syntynyt!

Mites noi alakalvojen vireet? Vaikuttaisi, että se 12" ei ole ihan kohdallaan, jos noin tapahtuu.
If you dig it, you gotta dig it. Dig it?
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
Drummfort
16.01.2006 20:55:03
onko ketään saanu noista uusien exporttejen tehdaskalvoista jonkun näköstä saundia viriteltyä, vai ovatko täyttä roskis -tavaraa..?
drum_man
16.01.2006 21:07:34
onko ketään saanu noista uusien exporttejen tehdaskalvoista jonkun näköstä saundia viriteltyä, vai ovatko täyttä roskis -tavaraa..?

Sain niistä kohtuulliset saundit, mutta vaihada edes lyöntikalvoiksi jotkut laadukkaat evansit, tai remot niin on 100 kertaa paremmat äänet!!
drum_man
16.01.2006 21:08:51
Mites noi alakalvojen vireet? Vaikuttaisi, että se 12" ei ole ihan kohdallaan, jos noin tapahtuu.

Hmm... täytyy tässä joku päivä näpläillä, kun kerkeän! Kiitoksia..
Drummfort
16.01.2006 21:38:34
Sain niistä kohtuulliset saundit, mutta vaihada edes lyöntikalvoiksi jotkut laadukkaat evansit, tai remot niin on 100 kertaa paremmat äänet!!

joo.. itse asiassa tilasin just tänää evanssin g2 lyöntikalvoiks. bassariin en aatellu kalvoja vielä vaihtaa. kyllä ne nyt jotenki menee.. outoa soitella kyllä kun alakalvo on ehjä kun on tottunut että aina mikin reikä on, viritys ainakin mielestäni vaikeempaa ehkä..
Niq
17.01.2006 08:54:37

joo.. itse asiassa tilasin just tänää evanssin g2 lyöntikalvoiks. bassariin en aatellu kalvoja vielä vaihtaa. kyllä ne nyt jotenki menee.. outoa soitella kyllä kun alakalvo on ehjä kun on tottunut että aina mikin reikä on, viritys ainakin mielestäni vaikeempaa ehkä..

Basarissa sillä lyöntikalvolla on aivan älyttömän paljon merkitystä. Olen testaillut ns. yksikerroksista tehdaskalvoa, pinstripeä ja powerstroke 3:sta tuossa 22" basarissa ja edellä mainitussa järjestyksessä kasvaa jytinän määrä. Tehdaskalvo oli läts, pinstripe kops ja powerstroke jytk. Ei tuota osannut kaivata ennenkuin sen eron oikeasti huomasi, itse ainakaan en enää voi kelpuuttaa noita huonompia kalvoja basariin, kun tuo Powerstroke on niin helkatin hyvä. Powestroke 3+Ambassador (reiällä) -yhdistelmällä basarin viritys on helppoa kuin mikä.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Drummfort
17.01.2006 18:17:40
Basarissa sillä lyöntikalvolla on aivan älyttömän paljon merkitystä. Olen testaillut ns. yksikerroksista tehdaskalvoa, pinstripeä ja powerstroke 3:sta tuossa 22" basarissa ja edellä mainitussa järjestyksessä kasvaa jytinän määrä. Tehdaskalvo oli läts, pinstripe kops ja powerstroke jytk. Ei tuota osannut kaivata ennenkuin sen eron oikeasti huomasi, itse ainakaan en enää voi kelpuuttaa noita huonompia kalvoja basariin, kun tuo Powerstroke on niin helkatin hyvä. Powestroke 3+Ambassador (reiällä) -yhdistelmällä basarin viritys on helppoa kuin mikä.

joo varmasti vaihdan basarinki kalvot kuhan vaan kukkaron nyörit sen sallivat.
löytyi muuten tosi helpolla haluttu vire noilla g2:sillla!
drum_man
17.01.2006 21:10:59
joo varmasti vaihdan basarinki kalvot kuhan vaan kukkaron nyörit sen sallivat.
löytyi muuten tosi helpolla haluttu vire noilla g2:sillla!

Laitoitko alle ne vanhat lyöntikalvot vai jätitkö alkuperäset resokalvot?
Shitmanek
17.01.2006 21:12:58
Laitoitko alle ne vanhat lyöntikalvot vai jätitkö alkuperäset resokalvot?

Minä jätän mieluummin alkuperäiset resot, vanhoja lyöntikalvoja en resopuolelle tykkää laittaa.
Yarr! Seuraavaksi haluat varmaan yhden Rieseneistäni...?
miän vain
17.01.2006 22:23:09

Vanhojen lyöntikalvojen laittaminen resopuolella on turhaa ongelmien hakemista. Kyllä ne jotenkin saa toimimaan, mutta soundi on usein outo (tai sitten kuollut) virittäminen turhan vaikeaa. Saa helposti aikaan todella kummallisia saundeja, huonolla tavalla.

Nimimerkillä lattiatomi, joka sanoi DumRrrrröööö-vii-ii-iii..
If you dig it, you gotta dig it. Dig it?
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
drum_man
18.01.2006 18:49:52
Vanhojen lyöntikalvojen laittaminen resopuolella on turhaa ongelmien hakemista. Kyllä ne jotenkin saa toimimaan, mutta soundi on usein outo (tai sitten kuollut) virittäminen turhan vaikeaa. Saa helposti aikaan todella kummallisia saundeja, huonolla tavalla.

Nimimerkillä lattiatomi, joka sanoi DumRrrrröööö-vii-ii-iii..

Heh.... Joo nyt taidan pitää ne resokalvot siellä alla;)
beorn
19.01.2006 08:12:50

Toi linkki on vallan mahtava, mutta vaikka ton kuinka lukis niin jää yksi onglemainen.... Kun tomit on virittänyt sylissä mitä hienoimman kuulloiseksi ja iskee ne ständeihin kiinni ja koekilee sointia siinä, niin johan virvelin matto soi kauniisti samalla... Mä en millään saa viritettyä tomeja niin, ettei matto soisi.

tosin mulla on suht paskat halppiskalvot, että johtuisko siitä... Mutta onkos jollain jotain hyvää ideaa, miten virittää niin, ettei matto soi mukana?

Tico Torres teki niin, että teippas pyyhkeen siitä ylävanteesta roikkuun virvelin ympärille. Se ainakin vähentää vähän sitä virvelin resonointia, ainakin basaria polkiessa...
Oikeaa Heavy Metallia ei soiteta, tekniikalla ja järjellä, vaan VOIMALLA ja TUNTEELLA!!!! Ladatkaa Interspectionalin Demo#1
drum_man
22.01.2006 14:17:35
Eilen taas vähän hibelöin virveliä.... Viritin alakalvon uudestaan ja se tulikin melkein niin tiukalle kuin mennä voi... Sitten hieno virittelin yläkalvon kuntoon, testasin maton kanssa en pitänyt äänestä vinkui ja vonkui!!... Sitten kiristin jokaista lyöntikalvon ruuvia puolikierrosta ja vola!!! Hakemani ääni oli siinä... Ei vinissyt enää ja aikaa meni vain vaivaiset 15 min. Ääni suht tiukka, mutta silti lämmin ja kodikas;)
Deino
22.01.2006 16:32:58

Näin Swingstarin virvelistä siedettävä:

Päälle: Evans Genera Dry
Alle: Evans Hazy 300

Alakalvo naurettavan tiukalle, etukalvo melkein yhtä tiukalle. Matto sopivaan tiukkuuteen. RimShotit voi unohtaa näillä kalvoilla.
"Hää hä hä häähää!" -Bacchus
Niq
22.01.2006 19:15:57

Näin Swingstarin virvelistä siedettävä:

Päälle: Evans Genera Dry
Alle: Evans Hazy 300

Alakalvo naurettavan tiukalle, etukalvo melkein yhtä tiukalle. Matto sopivaan tiukkuuteen. RimShotit voi unohtaa näillä kalvoilla.

No huhhuh. Just tänään koklasin tota Genera Drytä mun rockstarban metallivirpassa, ja oli kyllä kauhein virvelisoundi mitä oon ikinä kuullu. Pitää sen rummun nyt ees vähän soida. CS batter ylhäällä ja ambassador snare resokalvona toimii tossa tamassa ihan täydellisen hyvin. Pieni teippi+vessapaperimötti vielä reunalle viemään ylimääräinen vongahdus pois ja avot.

Genera dry:n kanssa tosiaan voi unohtaa rimshotit ja ghostlyönnit, siitä lähti tasan yks ääni, "pök".
"I have a cunning plan" -Baldrick
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)