sarkjan 09.08.2003 18:13:57 | |
---|
sarkjan, Metallicalla on pehemä lämmin sounndi, mielestäni ainakin.. ja nehän tulee EMG 81 mikeistä. olisko 85 lähempänä unelma soundiani? vai millä mikeillä? EMG mikkejä kuitenkin ajattelin, mutta milalset...? 81 ja 85 on yleisin, ei kai siinä soundissa ole vikaa, mutt ku haluun pehmeän soundin, semmosen ku Metallica - Whiskey In The Jar biisissä. millä mikki yhdistelmällä ne sais? ajattelin kuitenkin aktiivi mikkejä... Nyt kun soundivertailukohtana on Metallica (tai vois olla mikä muu artisti tahansa), niin täytyy muistaa että saundiin vaikuttaa paljon myös käytetyt vahvistimet ja muut äänenmuokkaimet, vahvistimien mikitykset jne. Että 1:1 Metallica-soundia ei kannata odottaa pelkällä mikin vaihdolla. Ei muuta kuin otat pienen riskin ja hanki kokeeksi jompikumpi EMG ja testaat miltä vaikuttaa. Mikään huono mikkihän se ei todellakaan ole, mutta itse en vaan kovin pitänyt siitä. Makuasioita nääs. Everything louder than everything else! |
juu, haluisin testata niitä, musamaailmassa vois, mut kun täältä on matkaa sinne niin helvetisti.... no sit kun mulla on rahaa kasassa ni kuitenki sinne mennään, sit kokeilen mikä on paras, ja otan semmoset, tai sit jos ei löydy mukavaa, ni säästän johonki muuhun... vaikka ei kai se kauhealtakaan se ääni kuulosta.... np: Cradle Of Filth - Suicide And Other Comforts |
Farski 09.08.2003 20:21:52 | |
---|
vahvistimena mulla toimii 100w H&K warp7 sillä saa jo aika pehmeäksi soundin, en tiedä mitä sit ois EMG mikkien kanssa... np: Cradle Of Filth - Suicide And Other Comforts |
Juho 11.08.2003 18:59:30 | |
---|
Mistä suomessa kannattaa mikit ostaa? Selasin nettiä ja siellä Seymour Duncan SH14 Custom 5 mikki maksaa 65.80€ ja Musamaailmassa 98€ Siinä on aika suuri ero prosentuaalisesti, kun pitäis vielä maksaa asennuksistakin koska ei viitti alkaa riskeeraamaan kitaraa itse asentamalla. |
shcircus 11.08.2003 22:09:06 (muokattu 11.08.2003 22:32:45) | |
---|
Mistä suomessa kannattaa mikit ostaa? pitäis vielä maksaa asennuksistakin koska ei viitti alkaa riskeeraamaan kitaraa itse asentamalla. no tuo mikkien asentaminen onnistui minulta 13vuotiaana vaikken mitään tajunnut mistään, ei se vaikeata ole, ohjeet ainakin SD:n mikeissä tulee mukana, tod. yksinkertaiset vieläpä. tilasin thomannilta jazzin ja custom customin.. edit: ja nyt olen siis 22 (uskottavuutta ;)) tired and dreaming.. |
Visakoivu 12.08.2003 14:12:59 (muokattu 12.08.2003 14:13:13) | |
---|
Ajattelin vaihtaa Gibson Explorerin omat mikit niin, että Seymour Duncan PATB-3 Blues tallaan ja saman firman SH-6 Distortion kaulaan. Osaako joku sanoa toimivatko hyvin yhdessä? Tarkoitus olisi soittaa blues/hard rock/folk rock tyyppistä matskua, ja ehkä välillä vähän raskaampaakin;) |