Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ludwig Classic Maple
1 2 3 4 5
DrmBug
22.01.2006 19:58:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä mahtaa olla Ludwigin tilanne nykyään? Tuntuu jäävän muiden valmistajien varjoon aika pahasti.. nettisivutkin on surkeat ja ilmeisesti laadunvalvonnan kanssa onkelmia? Onko kellään kokemuksia nimenomaan näistä uusista Ludwigin vaahteraseteisä?
 
Kiinnostukseni heräsi, kun katselin Saksasta settien hintoja. Suomessa Millbrookin settien hinnat ovat siinä 4000€ paikkeilla, Saksassa hitusen alle 2000€..
 
Eli kokemuksia ja infoa kiitos.
 
ODOMANKOMA BOO ADZEE OBOO KYEREMA
hollmi-5
22.01.2006 20:16:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä Ludwigin rummut ovat ehdottomasti A-luokkaa. Vaahteraa ja koivua ovat ne parhaat setit. Perinteikäs nimi, jolla on ollut kunnia olla maapallon suurin valmistaja 70-luvulla. Mahtavaa virveliosastoa vuosikymmenet. Setit hienoa työtä. Nyt ei sitten niistä muista, kuin made in U.S.A.-seteistä tässä puhuta. Accentit ja Rockersit jätettäköön ulos tästä keskustelusta.
 
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
drumm
22.01.2006 21:33:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä Ludwigin rummut ovat ehdottomasti A-luokkaa. Vaahteraa ja koivua ovat ne parhaat setit. Perinteikäs nimi, jolla on ollut kunnia olla maapallon suurin valmistaja 70-luvulla. Mahtavaa virveliosastoa vuosikymmenet. Setit hienoa työtä. Nyt ei sitten niistä muista, kuin made in U.S.A.-seteistä tässä puhuta. Accentit ja Rockersit jätettäköön ulos tästä keskustelusta.
 
Noita Ludwigin settejä on kyllä haukuttu oikein olan takaa varmaan jostain 80-luvulta lähtien. Laadunvalvonta on ollut kalliimmissakin rummuissa heikkoa. En lähtisi itse ainakaan kokeilematta hankkimaan, vaikka tällä vuosikymmenellä taso onkin parantunut huomattavasti. Jenkeissä Ludwigit ovat selkeästi edullisempia kuin muut amerikkalaiset rummut ja se onkin legendaarisen nimen ohella firman ainoita kilpailuvaltteja.
 
hollmi-5
22.01.2006 21:38:34 (muokattu 22.01.2006 21:42:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Drumm jauhaa shittiä. Käy toki katsomassa jenkkien sivuja. kuin muut amerikkalaiset rummut Mitäs niitä nyt olikaan? Vai että laatu? Millä kokemuksella? Montakos Ludwigin settiä sulla on ollut? Mulla on ollut neljä. Se sun made in china-sonorinsettikö antaa sulle speksit arvostella maailman parhaimpiin kuuluvaa valmistajaa?
 
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
DrmBug
22.01.2006 21:48:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko Hollmilla kokemusta näistä uusista Ludareista? Voihan olla, ettei Ludwig ole enää sitä mitä se joskus on parhaimmillaan ollut...
 
ODOMANKOMA BOO ADZEE OBOO KYEREMA
hollmi-5
22.01.2006 21:54:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ei mulla ole kuin vuoden -89 setti uusimpana ja vuoden 2005 virveli. Olen toki käynyt tutustumassa uusiin Ludwigeihin. Mun mielestä ne on hienoja settejä. Referensiinä käytän kuitenkin Sonor Designeria, jonka yli ei mene mikään, jos työnlaatua, viimeistelyä ja materiaaleja käytetään vertailukohtana. Designista voidaan olla erimieltä.
 
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Jaska
22.01.2006 22:08:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Salesvuon Tomi soittelee noilla. Muistaakseni se joskus sano jotain et runkojen sisäpuolen "karkea" viimeistely tuo siihen sellasen vanhan soundin. Tuo on varmaan sitä laaduntarkkailun heikkoutta
 
drumm
22.01.2006 22:19:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Drumm jauhaa shittiä. Käy toki katsomassa jenkkien sivuja. Mitäs niitä nyt olikaan? Vai että laatu? Millä kokemuksella? Montakos Ludwigin settiä sulla on ollut? Mulla on ollut neljä. Se sun made in china-sonorinsettikö antaa sulle speksit arvostella maailman parhaimpiin kuuluvaa valmistajaa?
 
Amerikkalaisia rumpufirmoja on paljonkin. Voit tarkistaa tuon väitteeni noista hinnoista. Minulla ei muuten ole ikinä ollut Sonoreita. Ei sillä, että sillä olisi jotain merkitystä.
 
Jaska
22.01.2006 22:40:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noita rumpuja muuten mitä jenkeissä tehdään taitaa olla tosi vähän. Ludwig ja Gretschi on ainoot mitä nyt tulee mieleen. Onkohan Slingerlandinken tuotanto kokonaan siirtyny aasiaan. Ne kaikki "custom" -rummuthan tehdään siellä missä Kellereitä tehdään. Saksassa?
 
hollmi-5
22.01.2006 22:40:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saksassa hitusen alle 2000€.. Joo. Kolme rumpua ilman HW:a.
 
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
hollmi-5
22.01.2006 22:43:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla ei muuten ole ikinä ollut Sonoreita. Kävin katsomassa jäsenkuvauksen: sulla ei ole minkäänlaisia rumpuja sen mukaan.
 
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
DrmBug
22.01.2006 22:45:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo. Kolme rumpua ilman HW:a.
 
Http://www.musicstore-maintal.de/
 
Esim. 22" basari, 10,12 ja 14" tomit + 14x5" virveli yht. 1990€. Kaikkia Ludwigin kokoja ja värejä kuulemma saatavilla.
 
ODOMANKOMA BOO ADZEE OBOO KYEREMA
drumm
22.01.2006 22:46:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noita rumpuja muuten mitä jenkeissä tehdään taitaa olla tosi vähän. Ludwig ja Gretschi on ainoot mitä nyt tulee mieleen. Onkohan Slingerlandinken tuotanto kokonaan siirtyny aasiaan. Ne kaikki "custom" -rummuthan tehdään siellä missä Kellereitä tehdään. Saksassa?
 
Keller on jenkkifirma.
 
ultra
22.01.2006 22:46:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin katsomassa jäsenkuvauksen: sulla ei ole minkäänlaisia rumpuja sen mukaan.
 
Kukaan ei pakota ketään esittelemään omia kamojaan. Kamarunkkaus perustuu vapaaehtoisuuteen.
 
I'm a gooner
Jaska
22.01.2006 22:47:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keller on jenkkifirma.
 
Kui muistan että saksalainen. No ei sillä väliä.
 
Jaska
22.01.2006 22:47:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kukaan ei pakota ketään esittelemään omia kamojaan. Kamarunkkaus perustuu vapaaehtoisuuteen.
 
Mun kamat runkkaa mua väkisin
 
hollmi-5
22.01.2006 22:52:35 (muokattu 22.01.2006 22:53:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kukaan ei pakota ketään esittelemään omia kamojaan Mielestäni kyse on avoimin kortein pelaamisesta.
 
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Jaska
22.01.2006 22:54:34 (muokattu 22.01.2006 22:54:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielestäni kyse on avoimin koretein pelaamisesta.
 
aiai, eli sä teet mielipidepäätöksiä (onkohan tuo oikea sana) toisten settien perusteella.
 
Analysoi mut, kiitos.
 
hollmi-5
22.01.2006 22:56:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Analysoi mut, kiitos. Sulla on hyvät pellit.
 
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Jaska
22.01.2006 22:58:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sulla on hyvät pellit.
 
No kiitos.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «