janik 20.05.2003 17:52:45 | |
---|
Laitoin pari päivää sitten emg 81 kiinni kitaraan, missä oli ennestään kaksi passiivi mikkiä! onko mahdollista laittaa se toinen passiivimikki toimimaan sen emg kanssa? |
Miikathebest 23.05.2003 18:55:48 | |
---|
Laitoin pari päivää sitten emg 81 kiinni kitaraan, missä oli ennestään kaksi passiivi mikkiä! onko mahdollista laittaa se toinen passiivimikki toimimaan sen emg kanssa? Luulisinpa että on mahdollista. |
Kivivuori 25.05.2003 23:27:11 | |
---|
Tottakai Muzik Rules! |
randy 26.05.2003 10:04:27 | |
---|
Laitoin pari päivää sitten emg 81 kiinni kitaraan, missä oli ennestään kaksi passiivi mikkiä! onko mahdollista laittaa se toinen passiivimikki toimimaan sen emg kanssa? Voi olla että se passiivimikin saundi jää sen aktiivisen jalkoihin |
Tmp 26.05.2003 11:52:29 | |
---|
Voi olla että se passiivimikin saundi jää sen aktiivisen jalkoihin Tosin tämä voi olla haluttu vaikutus tai sitä voi ainakin käyttää hyödyksi. Passiivi komppiin ja akitiivi toimii sitten mainiona sooloboostina.
"Mutta jos [sota] tulee, niin toivottavasti kukaan ei kuole eikä haavoitu pahasti." - Eclipse |
mesom 08.08.2003 16:25:19 | |
---|
no joo mulla olis kanssa samanlainen homma edessä eli pitäis vaihtaa emg 81 tallamikiksi passiivin paikalle ja jättää kaulaan tuollanen emg-hz mikki. ja tässä ongelma: en ole ennen vaihtanu mikkejä/värkänny johtojen kanssa joten onko se kovin monimutkanen prosessi (tarviiko kolvata tjsp.) ja pitääkö olla erityisen tarkka/varovainen joidenkin osien kanssa? (Mukana tulleet kytkentäkaaviot on täyttä siansaksaa =D) |
Farski 09.08.2003 14:39:41 | |
---|
tietääkseni pitää kolvata... en oo pahemmin perehtyny mut eikö mikistä johdot tule mikin valitsimeen..? ja sähköjohdon kolvataan aina kiinni tietääkseni, kolvaamisesta on itselläni kokemusta mutta ei huvittaisi ryhtyä väsäämään mikkien vaihtoa itse, jos vaikka jotain menee pieleen, vois tulla kalliiks... :D suostittelen että sen tekee joku ammattilainen. eikös Musamaailma -liikkeessä voida laittaa? np: Cradle Of Filth - Suicide And Other Comforts |
Antti1 09.08.2003 15:17:15 | |
---|
suostittelen että sen tekee joku ammattilainen. Höpsis. Eikös toi ole niistä huoltohommista kuitenkin vielä helpommasta päästä? Mikäs siinä muka voi niin vaikeaa olla? Kannattaa merkata muistiin kuvan kera miten alkuperäinen mikki oli kytketty ja kytkeä uusi joko samalla tavalla, tai ohjeiden mukaan. Muistakaa ettette kuumenna mitään kauhean paljoa, sillä liika kuumentaminen saattaa tehdä vahinkoa. Jos ei osille niin ainakin sormille. "Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
Miikathebest 09.08.2003 16:26:40 | |
---|
Siis toi juottaminen(kolvaaminen) on ihan perusjuttuja, kuten kaularaudan säätäminenkin. Jos ei joku osaa, niin olisi aika opetella. |
ja ei johtoja mikkivalitsimeen kolvatessa pahemmin mitään voi rikkoa. (ainakin luulisin näin) |
Metal God 09.08.2003 18:36:50 (muokattu 09.08.2003 18:39:11) | |
---|
no joo mulla olis kanssa samanlainen homma edessä eli pitäis vaihtaa emg 81 tallamikiksi passiivin paikalle ja jättää kaulaan tuollanen emg-hz mikki. ja tässä ongelma: en ole ennen vaihtanu mikkejä/värkänny johtojen kanssa joten onko se kovin monimutkanen prosessi (tarviiko kolvata tjsp.) ja pitääkö olla erityisen tarkka/varovainen joidenkin osien kanssa? (Mukana tulleet kytkentäkaaviot on täyttä siansaksaa =D) Se on helpompaa ku heti luuliskaan. Mulla meni kahden mikin vaihtoon n.15 minuuttia. Vaikein homma tais olla johtojen kuoriminen, ne kun oli niin saakelin ohuita. |
Velli 09.08.2003 18:53:00 | |
---|
Laitoin pari päivää sitten emg 81 kiinni kitaraan, missä oli ennestään kaksi passiivi mikkiä! onko mahdollista laittaa se toinen passiivimikki toimimaan sen emg kanssa? Mun Jackson RR-1:ssä on tallassa emg 81 ja kaulassa SD SH-2. Ne toimivat samalla volumepotikalla ja kuuluvat yhtä voimakkaasti?!? Tone-potikat ei vaikuta kumpaankaan mitenkään. En ole ehtinyt avata elektroniikkaosastoa ja tutkia että miten ihmeessä se oikein oli kytketty kun vein sen tossa myyntiin musakauppaan. Eli kyllä se näköjään onnistuu jollain ihme konstilla kytkeä ne samaankin volumeen. |
Insane Kane 11.08.2003 11:26:56 | |
---|
Semmonen juttu että EMG:t toimii 25K potikoilla, passiivit 250-500K Vitusti säröä perkele!!!
Myy mulle Boss CE-5/CH-1!!!
Voin myydä Ibanez DS-10, joka tosin on maalattu, mutta hjelvetin hyvä!) |
Velli 11.08.2003 12:11:07 | |
---|
Semmonen juttu että EMG:t toimii 25K potikoilla, passiivit 250-500K Sitä mä siinä kitarassa ihmettelinkin että millä hitolla ne kummatkin on saatu toimimaan yhdellä ainoalla volumella??? |
Insane Kane 11.08.2003 12:45:17 | |
---|
toimiihan ne muttei oikein vissiin kai hä? Vitusti säröä perkele!!!
Myy mulle Boss CE-5/CH-1!!!
Voin myydä Ibanez DS-10, joka tosin on maalattu, mutta hjelvetin hyvä!) |
Velli 11.08.2003 13:29:43 | |
---|
toimiihan ne muttei oikein vissiin kai hä? Itse itseäni lainaten: Ne toimivat samalla volumepotikalla ja kuuluvat yhtä voimakkaasti Eli toimivat juuri niin kuin pitääkin ja sitä itsekin suuresti ihmettelin, koska olen tietoinen tuosta passiivisten ja aktiivisten potikoiden eri ohmimäärästä. |
Miikathebest 11.08.2003 17:48:57 | |
---|
Onko niillä potikoiden vastuksilla yleensäkkään niin hirveästi merkitystä??? Ja voihan toiselle mikille laittaa lisävastusta, vai voiko??? |
Insane Kane 12.08.2003 17:30:02 | |
---|
Lisävastus??? sitten se vastustaa kokoajan??!! Vitusti säröä perkele!!! |
Miikathebest 12.08.2003 20:51:19 | |
---|
Lisävastus??? sitten se vastustaa kokoajan??!! no niin... no... |
villeh 12.08.2003 22:37:29 | |
---|
ei ole mikään sääntö että johdot kolvataan samoihin kohtiin, myös eri valmistajien värikoodit on erit, haku netistä:+guitar+wiring löytyy myös www.projectguitar.com ista kaavioita. ittellä on tällä hetkellä yks keppi jossa väliaikaisesti emg aktiivi +passiivi mikit, ne ei toimi yhtä aikaa, mutta samoilla 25 potikoilla kylläkin. |