jomppu 18.01.2006 19:47:28 | |
---|
Hommasin tossa äskettäin Tokain Telecasterin, ja hieman petyin. Kaulamikki on melko tuhnusen kuulonen, siitä ei saa korvaa miellyttävää ääntä ulos oikein mitenkään. Jos joku osais suositella jotai mikkiä tilalle? |
pekip 20.01.2006 21:53:22 | |
---|
Kalliiden kokeilujen jälkeen fender,fender,fender,nevalainen,seymor duncan jne päädyin Dimarzion Twang kingiin kaula mikiksi,murea ja avoin soundi on just se mille löytyy käyttöä..... joo-o |
sihvoh 20.01.2006 22:29:51 | |
---|
Itse päädyin Paisley Telecaster made in Japan soittimessani ilman kalliita kokeiluja Seymour Duncan Hot malliin ja ei sekään huono valinta ollut. Tämä mikkien valinta hyvien ja vielä ehkä karvan verran parempien mikkien kesken on haasteellinen laji, mutta jotenkin se pitää ratkaista. Vaihtoehtoja on kaksi, pistää mikit joita muut suosittelevat tai sitten pistää jotkin mikit, mitkä itsestä tuntuvat hyviltä jostain syystä... Kumpikin luultavasti johtaa hyvään lopputulokseen... Lollar, Seymour Duncan,Dimarzio,Lindy Fralin,Fender,Nevalainen,Suhr,Ruokangas,... mitäs niitä onkaan. Hyviä merkkejä, malli on sitten valittava itse. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
goose 21.01.2006 00:29:01 | |
---|
Kalliiden kokeilujen jälkeen fender,fender,fender,nevalainen,seymor duncan jne päädyin Dimarzion Twang kingiin kaula mikiksi,murea ja avoin soundi on just se mille löytyy käyttöä..... Juuri näin. Samalla mennään ja viel SD:n Jerry Donahue tallaan siihen kaveriksi niin hitsi mikä parivaljakko! Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa.. |
Freewheeler 21.01.2006 10:19:56 | |
---|
Yllättävän hyvä on myös Fender USA 1962 Custom -etumikki jota saa tilattua Thomannilta. Hyvin vahattu kiertämätön ja kolisematon heleä ja murea laatumikki. Sopii täydellisesti 1969 Teleeni, koska alkuperäinen tallamikki on hyvin samantyyppinen saundiltaan. Ja keskiasennossa ollaan humbukkeria! Kannattaa olla tarkkana piuhojen vaiheiden kanssa, jouduin vaihtamaan piuhat (ja maadoituksen) toisinpäin, kun laitoin mikin vanhaan Fenderiini. Muuten olisi keskiasento honottanut. Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Lennu 21.01.2006 10:32:51 | |
---|
Muuten olisi keskiasento honottanut. Funky-style ;) Mulla on samannäkönen fenkku. Tosin vaan uusi. Kaulamikin vois tosian vaihtaa jossain vaiheessa. |
duane 21.01.2006 12:56:36 | |
---|
Kyllä köyhän kannattaa ostaa halpaa, sillä halpa tulee kalliiksi ja kallis on aina laadukasta |
pekip 22.01.2006 16:22:49 | |
---|
Ei! Toi sd jerry donahue mitenkään sykähdyttänyt paitsi hinta,mutta makuasioistahan tässä.... joo-o |
dfloreno 22.01.2006 16:39:14 | |
---|
Ei! Toi sd jerry donahue mitenkään sykähdyttänyt paitsi hinta,mutta makuasioistahan tässä.... Mulla on telessä, todella hyvin toimii. Jos siis dikkaa vähän kuumempaa vintage-meininkiä. God made me funky |
jomppu 22.01.2006 18:15:20 | |
---|
Joo-o. Kiitoksia kaikille osallistuneille, noista viesteistä sain jo paljon lisää mietittävää. Pitäisi nyt mennä musiikkikauppaan kyselemään hintoja. Onko yksikelaisen kokoisia humbucker-mikrofoneja olemassa, vai oonko lukenut ihan mitä sattuu? Kun tuo Lontoon kieli ei ole nii hyvin hanskassa. |
goose 22.01.2006 19:46:13 | |
---|
Ei! Toi sd jerry donahue mitenkään sykähdyttänyt paitsi hinta,mutta makuasioistahan tässä.... Toi on paljon kiinni puista. Mulla '52 telessä toimii erinomaisesti. Mutta jos tykkää nasaalista jääpiikkisoundista niin tallamikiksi on syytä valita joku toinen. Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa.. |
Onko yksikelaisen kokoisia humbucker-mikrofoneja olemassa, vai oonko lukenut ihan mitä sattuu? Kun tuo Lontoon kieli ei ole nii hyvin hanskassa. Onhan noita mm. Seymour Duncanilla, mutta ne on kaikki tallamalleja. Itse asiassa aika kumma, että Teleen ei saa kaulahumpparia muuten kuin kaivamalla suuremman kolon mikkiä varten. Itse hankin viime kesänä Jason Lollarit ja on ehdottomasti parhaat mikit, jotka mulla on koskaan ollut missään kitarassa. Ne ei ollut varsinaisesti halvat, mutta eipähän tarvi vaihtaa enää. Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille. |
Country Larry 22.01.2006 20:07:01 | |
---|
Toi on paljon kiinni puista. Mulla '52 telessä toimii erinomaisesti. Mutta jos tykkää nasaalista jääpiikkisoundista niin tallamikiksi on syytä valita joku toinen. Tarkotatsä siis että Jerry Donahuessa ei ole nasaalia jääpiikkisoundia? Paras tapa hillitä jääpiikkisoundia lienee tonenappulan varaaminen pelkästään tallamikille. Balanssi etu- ja takamikin välillä paranee ja tallan sävyn voi säätää itsenäisesti sopivaksi. Shuoshitthelen! Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille. |
goose 22.01.2006 20:26:23 | |
---|
Tarkotatsä siis että Jerry Donahuessa ei ole nasaalia jääpiikkisoundia? Ei ole ei. Ja toimii mainiosti Twang Kingin kanssa. Mulla oli toi tonehomma aikanaan, mutta tykkään enemmän masterista. Väliasennossa mikit on tietenkin sarjassa! Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa.. |
Country Larry 22.01.2006 21:03:52 | |
---|
Ei ole ei. Ja toimii mainiosti Twang Kingin kanssa. Mulla oli toi tonehomma aikanaan, mutta tykkään enemmän masterista. Väliasennossa mikit on tietenkin sarjassa! Ok. Pitäis varmaan meitsinkin testata tota sarjakytkentää, kun on tähän asti ollut vaan rinnakkain... vaikka kyllä ihan tykkään siitä honotussoundista. Varsinkin kun ottaa siitä vielä tonella vähän kulmia pyöreiksi. Loistokeppi toi Tele kun sillä saa paljon erilaisia soundeja vaikka se onkin niin simppeli peli. Ja jokainen voi helposti muokata siitä mieleisensä! Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille. |