Aihe: Viimeksi katsomasi elokuva ja sen arvosana
1 2 3 4 590 91 92 93 94122 123 124 125 126
Informaatiokameli
18.01.2006 18:24:53

Linnut

Näin tämän lapsena ja pidin. Katsoin nyt uudestaan ja pidin enemmän. Hämmästyttää, miten näin "hölmöstä" ideasta on saatu tehtyä näinkin tunnelmallinen elokuva. Hieno yksityiskohta elokuvassa oli se, että musiikki oli korvattu lintujen rääkimisellä. Myös pääosanesittäjä Tippi Hedren ansaitsee maininnan kauniista ulkomuodostaan.

8
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
hanuristi
19.01.2006 14:57:51
Chasing Freedom, taas

8
Massacre can be fun!
Cujo
21.01.2006 02:34:13
Big Fish

Aivan mahtava elokuva! Erilainen ja satumainen -- lumosi miut täysin.

10-
"Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 Romantikkoitkijät #40
KTULU
21.01.2006 10:23:28
väkivallan veljeskunta 8-, amityville horror(05) 9-, paha maa 9½
Pinaattikeitto on pahaa...
Jenka
21.01.2006 23:20:02 (muokattu 21.01.2006 23:25:14)

Pakko tulla tännekin joskus kirjoittelemaan, varsinkin kun tuli nähtyä elokuva nimeltä. :

Crash

Olo on sellainen kuin olisi juuri tullut elokuvista, joten kuvaus sen mukaista.

Monikerroksinen, ajatuksellinen, komediaa (juuri sopivissa kohdissa), säikäyttävä... Sanoisinko siis että monenlaisia tunteita herättävä. Elokuvan aikana ei juuri ehdi hengähtää. Monet actionit voivat olla suoraviivaisia, mutta tässä on toimintaa sisältävä draamaelokuva psykologisella jännityksellä tuhdisti maustettuna.

Osittain kliseinen, mutta hyvin vähän. Hyvät jutut antavat anteeksi nämäkin asiat.

Kanssakatsoja ylisti myös, joten tässä elokuva joka saa suosittelut ainakin kahdelta ihmiseltä.

Inhoan arvostelunumeroita, inhoan arvostelutähtiä. Mutta sanotaan että neljä tähteä viidestä tuikkii kirkkaana. Ja se viideskin ihan vähän.
"Ei ole mikään pieni taito nukkuminen: onhan välttämätöntä valvoa sitä varten koko päivä"
Fin_Rocker
22.01.2006 01:18:19
Lost in Translation

Erittäin samantyylinen kuin jokunen aika sitten ilmestynyt Eternal sunshine of the spottless minds, mutta omalla tavallaan parempi. Kyseinen elokuva ei myöskään sorru ESTPM kaltaiseen loppusekoiluun. Erittäin surumielinen(lopetus) ja scarlett johanssonin on ihana. Editoin jos tulee jotain lisättävää toivottavasti ei!

vähintään: 8 1/2
Johnny99
22.01.2006 01:58:37
Star Wreckin katsoin ja kyllä oli hienoa katseltavaa. Huumori oli loistavaa osaksi "opiskelijahuumoria" ja ainakin minuun upposi täysin. Kannattaa katsoa jos ei ole vielä nähnyt.

Arvosana: Hmm... 9+
Myykää mulle pink paisley tele/strato
funkyboss11
22.01.2006 11:47:32 (muokattu 22.01.2006 11:51:44)
Star Wreck

Jaa-a... Mitähän tästä sanois... Enpä taida sanoa mitään!

2/10
"Ihminen itkee syntyessään. Ja kun hän on itkenyt tarpeeksi, hän kuolee." - henkilöhahmo "Kyoami" Akira Kurosawan elokuvassa "Ran"
KTULU
22.01.2006 12:32:42
Kolme 4 (tää oli niitä "mustien elokuvia" jossa ei näy yhtään valkonaamaa)
Pinaattikeitto on pahaa...
blastoff
22.01.2006 16:27:53
Broken Flowers

Tällaisista hienovaraisista elokuvista minä pidän. Täytyypä tsekata muitakin Jarmuschin leffoja.

9+
jannu
22.01.2006 16:41:41
Donnie Darko.

Sopivan hämärä elokuva, joka ei kuitenkaan kompastellut yrittäen olla liian kummallinen. Hieno ja jotenkin surullinen tunnelma läpi elokuvan. Frank-jänis oli yksi mielenkiintoisimmista ja pelottavimmista hahmoista, joita olen elokuvissa nähnyt. Ei tästä elokuvasta oikein voi sanoa mitään tyhjentävää. Pakko nähdä uudestaan.

9-

Suosittelen katsomaan director's cut-version, mikäli jostakin löytyy. Selkiyttää huomattavasti kokonaisuutta.
Mitä sinäkään mistään muka tiedät, hä?
jannu
22.01.2006 16:53:50
Alaston Lounas

Burroughsin ilmeisen sekavan kirjan pohjalta tehty harvinaisen sekava elokuva. Keulilla Peter Weller hyönteismyrkkyyn seonneena toimittajana. Jaksoin katsoa 40 minuttia, kunnes olin pakotettu painamaan stoppia. Liian hidastempoinen ja liian sekava. Menetin leffan myötä kaiken mielenkiinnon myös kirjaa kohtaan.

Arvosana: 4

------------

Ihmeneloset

Hyi jumaliste, mitä kuraa! Olkoonkin Marvel-meininkiä, mutta rajansa kaikella. Ensin se iso rumilus aiheuttaa kaaoksen heavysti liikennöidyllä sillalla, mutta lopulta kuitenkin turjake kavereineen ovatkin ne tilenteen sankarit. Ja lopputaistelun jälkeen ihmiset vaan hurraavat, vaikka takuuvarmasti sivulliset eivät mätöltä säästyneet.
Kökköä dialogia, vielä kökömpiä vitsejä ja täysin karismattomia hahmoja ja näyttelijöitä. Ja harvinaisen paskaa jälkeä tietokoneanimaatio- ja efektipuolella.
Alkuperäinen sarjakuva ei ole kovin tuttu, mutta ei se muistaakseni näin huono ollut.

Arvosana: 4
Mitä sinäkään mistään muka tiedät, hä?
zernobyl
22.01.2006 17:22:14

Broken Flowers

Tällaisista hienovaraisista elokuvista minä pidän. Täytyypä tsekata muitakin Jarmuschin leffoja.

9+

Suosittelen erittäin lämpimästi Dead man -nimistä elokuvaa. Johnny Depp pääosissa ja minun mielestäni paras Jarmusch-leffa (niistä mitä on nähnyt).
Computer Generated Monkeys Silently Operate a Space Station.
Tempura
22.01.2006 19:06:17
Million dollar baby.

Ei ollut kiinnostanut tähän asti, koska ennakkoluuloisesti ajattelin olevan vaan "joku nyrkkeilyelokuva". Olimpa niin väärässä että melkein oksettaa. Ajattelin jo valmiiksi, että Oscarit jaettiin säälistä, kun Clint on jo niin vanha. Olin niin väärässä että pitäisi juosta seinää päin. Elokuva on helvetin hieno. Clintillä on näissä pätkissään aina jotain, mikä tekee 5:n arvoisesta tarinasta helposti 10:n. Enkä sano että tämä tarina on 5:n arvoinen. Paljon kaikkia sivukoukkuja ja ajatuksia eri asioista. Ajatukset tulevat vahvoina päähän. Surumielisiä tunteita ja vaikeita asioita oli pää täynnä monta kertaa, vaikka itseasiassa elokuva käy montakin tunneskaalaa läpi. Ajatuksia jää elämään, ja olin todella vaikuttunut elokuvan loppuessa. Ja vähän perkeleen surullinen.

Arvosana: *****
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
Keke Urlaub
22.01.2006 22:53:45 (muokattu 23.01.2006 17:44:18)

Matti - 8

Omassa topicissaan olen hieman eritellyt leffanjälkeisiä tuntoja.

DIT: tai siis no. Järki mukana arvostelussa, ei toi _niin_ hyvä ollut.
Knowledge is a deadly friend when no one sets the rules / The fate of all mankind I see is in the hands of fools.
zernobyl
23.01.2006 01:04:38

Eikä unohdeta Neil Youngin helvetin hienoa kitarahämyilyä elokuvassa. Kuuntelin soundtrackin, hämyilyn seassa (muistaakseni raidan 11 kohdalla) on ehkä hienoin kitaramelodia mitä on koskaan tehty.

Erittäin totta! Pitäisi tuo soundtrack varmaan ostaa jopa. Tänään katsomassani Brokeback mountainissakin oli hienot musiikit, muutenkin hieno ja koskettava elokuva. Suosittelen! 9/10 sille.
Computer Generated Monkeys Silently Operate a Space Station.
Mechanizm
23.01.2006 14:26:44
Suosittelen erittäin lämpimästi Dead man -nimistä elokuvaa. Johnny Depp pääosissa ja minun mielestäni paras Jarmusch-leffa (niistä mitä on nähnyt).

Tämä sekä Ghost Dog ja Night on Earth kannattaa tsekata. Night on Earth on varsinkin mainio. Niin ja Coffee & Cigarettes kannattaa myöskin katsastaa.
You still think swastikas look cool? In a real fourth reich you'll be the first to go!
khm
23.01.2006 14:44:27
Koti-ikävä
Hohhoijaa että oli paska leffa. en anna yhtään tähteä
Olé!
Jailhouse quartet
23.01.2006 15:35:58
Batman Begins

9-

Hiton hyvä. Lopun jokeri-liitäntä oli hieno.
My momma always said, "Life was like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." -forrest gump
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)