Aihe: Livemestojen tärkeys
1 2
FatSam
05.08.2003 23:21:22 (muokattu 05.08.2003 23:22:55)

Tykkään tosi paljon tsekkailla myös tuntemattomampia bändejä, tätä vain tapahtuu valitettavan harvoin. Tulee silti mieleen ainakin Morbid Dreams (?) täältä Turun seudulta Säätämön keikalta The Hauntedin lämppärinä. Loistavaa soitantaa.

Mutta noin yleensä, eihän täällä vitun Turus kukaan lähde kattoon edes tunnetumpaa bändiä, saati sitten jotai demoaktia.

EDIT: Ja nuo soittoajat: on ne liian myöhäsiä huomattavasti. Mulle kävis ihan mainiosti joku klo 22 viim.

Sori, I fucked it up. Lainasin itseäni. Olen egoisti.
I rulez 4eva!!111 T: mä
Bonham
05.08.2003 23:36:27
EDIT: Ja nuo soittoajat: on ne liian myöhäsiä huomattavasti. Mulle kävis ihan mainiosti joku klo 22 viim.

Sori, I fucked it up. Lainasin itseäni. Olen egoisti.

Tuo soittoaikojen alaspäin hilaaminen on oikeasti vaikea juttu ja tarvitsisi ainakin koko paikkakunnan esiintymispaikkojen koordinaatiota, mielummin koko maan...

Itsellä on myös hyviä kokemusia siitä, että soitto alkaa klo 21.00 -22.00, mutta on se harvinaisempaa saada väkeä liikkeelle siihen aikaan.

Tässä on vähän kysymys myös siitä, että jengi ei välttämättä ole tottunut katsastamaan bändejä selvinpäin baareissa ja siksi alkuilta tuntuu omituiselta. Asennekasvatusta tarvitaan.
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
aleksi
05.08.2003 23:47:05
Tässä on vähän kysymys myös siitä, että jengi ei välttämättä ole tottunut katsastamaan bändejä selvinpäin baareissa ja siksi alkuilta tuntuu omituiselta. Asennekasvatusta tarvitaan.

Ja jotkut bändit eivät ole tottuneet soittamaan selvinpäin ;)

Tottahan tämä on. Eihän suomalainen mies tanssilattijallekaan lähde ennen kuin on jo liian myöhäistä.
"-Har du en cigarett komppis?
-Not for you."
Chemo
07.08.2003 08:16:07 (muokattu 07.08.2003 08:21:16)

Tuo soittoaikojen alaspäin hilaaminen on oikeasti vaikea juttu

Myöhäisiin alkamisaikoihin on olemassa ihan selkeä syy.

Jos kapakka on auki aamukahteen, toivoo omistaja tietysti, että olutta juovaa porukkaa notkuu paikalla siihen asti. Ajatus on se, että tullaan paikalle, odotellaan jokunen tunti, nautiskellaan muutama tuoppi, katsotaan keikka ja lähdetään himaan. Ja tuo himaanlähtö ajoitetaan suht lähelle sulkemisaikaa. Jos keikka alkaisi aikaisemmin, jäisivät nuo tuopit myymättä.

Jos tuo syy ei katoa minnekään, ei keikkapaikan omistajilla ole intressiä aikaistaa alkamisaikoja. Itse kannattaisin aikaistamista - ei oo kiva roudata yömyöhään. Ja ollessani yleisönä maksaisin lipusta ihan mielelläni sen parin oluen katteen verran ylimääräistä aikaisesta keikasta. Se olisi oikeastaan aika pieni hinta siitä, että vuorokausirytmi ei mene sekaisin.

Edit: pientä korjausta vaan
Bonham
07.08.2003 09:49:31 (muokattu 07.08.2003 09:49:49)
Myöhäisiin alkamisaikoihin on olemassa ihan selkeä syy.

Jos kapakka on auki aamukahteen, toivoo omistaja tietysti, että olutta juovaa porukkaa notkuu paikalla siihen asti. Ajatus on se, että tullaan paikalle, odotellaan jokunen tunti, nautiskellaan muutama tuoppi, katsotaan keikka ja lähdetään himaan. Ja tuo himaanlähtö ajoitetaan suht lähelle sulkemisaikaa. Jos keikka alkaisi aikaisemmin, jäisivät nuo tuopit myymättä.

Jos tuo syy ei katoa minnekään, ei keikkapaikan omistajilla ole intressiä aikaistaa alkamisaikoja. Itse kannattaisin aikaistamista - ei oo kiva roudata yömyöhään. Ja ollessani yleisönä maksaisin lipusta ihan mielelläni sen parin oluen katteen verran ylimääräistä aikaisesta keikasta. Se olisi oikeastaan aika pieni hinta siitä, että vuorokausirytmi ei mene sekaisin.

Edit: pientä korjausta vaan

Toisaalta voisi ajatella, että baariin tulee asiakkaita katsomaan bändiä aikaisemmin illalla. Sitten väki lähtee ja tilalle tulee uusia asiakkaita vaikka "discoilemaan". Myydään tavallaan ilta kahteen kertaan (varsinkin paikat, jotka ovat auki klo 04.00 asti).

Käsittääkseni keskieuroopassa tälläinen toimii jossainpäin.

Toki suomalaisten juomatavat eivät suosi tämän kaltaista toimintaa, ideana se olisi hyvä.
Nuuskamuikkunen
07.08.2003 12:40:40
Itse seuraan aloittelevien bändien toimintaa ja kehitystä aina mielenkiinnolla. Varsinkin kaikki bändikilpailut ovat minusta loistavia, koska näissä tapahtumissa eri orkestereiden "taidolliset/taiteelliset" erot tulevat hyvin esille.
Ja hyvää lavatyöskentelyä on aina ilo katsella, varsinkin jos bändillä on hauskaa, tapahtuu keikan aikana sitten mitä tahansa.
"No mikä ettei... :]"
Bonham
07.08.2003 14:45:40
Itse seuraan aloittelevien bändien toimintaa ja kehitystä aina mielenkiinnolla. Varsinkin kaikki bändikilpailut ovat minusta loistavia, koska näissä tapahtumissa eri orkestereiden "taidolliset/taiteelliset" erot tulevat hyvin esille.
Ja hyvää lavatyöskentelyä on aina ilo katsella, varsinkin jos bändillä on hauskaa, tapahtuu keikan aikana sitten mitä tahansa.

Kerrankin joku on kanssani samaa mieltä bändikilpailuista. Plus tietysti vielä se, että monesti kilpailu on ainoa keino päästä yleisön eteen soittamaan...
jogo3000
07.08.2003 15:00:11

Jep, kaikilla kun ei ole varaa ostaa tuhansien eurojen arvosta PA-kamoja ja valoja. Silloin kilpailuun kannattaa mennä keikkakokemuksen saamiseksi.
I'm a whiskey rock'n'roller.
qfleax
07.08.2003 15:11:57 (muokattu 07.08.2003 15:12:45)
Ja ollessani yleisönä maksaisin lipusta ihan mielelläni sen parin oluen katteen verran ylimääräistä aikaisesta keikasta. Se olisi oikeastaan aika pieni hinta siitä, että vuorokausirytmi ei mene sekaisin.

Täytyy sanoa, että minä ottaisin ennemmin ne oluena. Ei ole näin opiskelijabudjetilla ainakaan varaa maksaa 10 € lisää aloittelevan tai edes pidemmälle edenneen bändin keikasta. 10 € ei tunnu edes kahteen nykyään pääkaupunkiseudulla aina riittävän prkl.

EDIT: siis eihän se kahden oluen _kateosa_ tietenkään noin paljon ole, mutta kuitenkin.
Jäärä
07.08.2003 16:07:46
Varmasti ne, ketkä ihan oikeasti ovat tulossa katsomaan sitä bändiä, tulevat aikaisemminkin. Ja nyt baarit ovat tyhjillään alkuillasta. Osa niistä kuuntelijoista jää kuitenkin siihen baariin vaikka bändi lopettaakin. Ja ne mattimyöhäset tulevat siihen baariin, jossa jo on porukkaa, harva menee sinne aivan tyhjään mestaan.
Kysy mitä vaan, vastaan mitä vaan.
Hermanni
09.08.2003 18:04:50
Kuopion Henryssä on nykyään hieno meno, paikkka ottaa todella paljon tuntemattomia pändejä viikolla, hommaa miksaajan ja PA:n paikalle ja muuta. kaljapalkalla soittavat mutta pääsevätpähän esiintymään ja paikalla yleensä on yleisöä aina ihan hyvin kun ei maksa mitään.

viikolla pari pändiä illassa vetää kuitnekin aina jonkin verran porukkaa ja tuo kaljanjuojia lisää. Voisi useampikin baari kokeilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)