Aihe: Itsetehdyt fuzzit
1 2 3 4 5 6 7 8 9
P2
09.07.2003 15:33:01
Luulen,että niissä transistoreissa oli jalat vaan toisinpäin tjsp. Ei sinänsä kiinnosta kunhan se toimii :P
Jaristoteles
21.07.2003 23:01:00
Hei missä Riffin numerossa nämä futsin teko-ohjeet sijaitsee?
Ei olis kiva olla Saharassa kun kaikki pierut menee sinne.
wicked child
22.07.2003 08:30:21

eikös ne ollut tossa keväällä ilmestyneessä?
Stay heavy as hell in the night...
Zarmo
23.07.2003 11:48:58

6/2002 muistaakseni.
Myynnissä torilla multiefekti, Digitech RP200, hintaa 130 euroa.
Jaristoteles
24.07.2003 13:32:39
6/2002 muistaakseni.

Kiitos, kohta pimenee koko lääni.
Jaristoteles
02.08.2003 12:55:11
Noniin. Rakensin moisen.

Luulen, että se pitää purkaa ja tehdä uusi piirilevy. Aika huonoa jälkeä sain aikana ensimmäisellä syövytyskerrallani. Kuinka kauan sen pitää lillua siellä myrkyssä? Mulla tais olla liian pitkään, koska kaikki kuparikohdat ei ole kovin vahvoja. Tai sitten piirrän kynällä paremmin.

Niin, puhtaana ääni kyllä tulee läpi. Se vaan että koko hemmetin laite pitää jumalatonta pörinää. Boksissa se ei vielä onneksi ole.

Kuinka paljon siihen voi luottaa, että pörinät häviää kun sen laittaa suojattuun laatikkoon?

Säröjä se ei kuitenkaan puske ulos. Potikoita väännellessä tapahtuu jotain, mutta ääntä ei tule ulos minkään vertaa. Sain hommattua SP-elektroniikasta (www.spelektroniikka.fi) noita Germanium-trankkuja. Hyvin mahdollista on sekin, että ne on juottoprosessin aikana kärähtäneet. Maanantaina haen vähän sitä jännää tinaimurisukkaa ja uudet trankut. Kyllä se tästä.

Onko muuten mahdollista, että tuohon olisi vaikea kytkeä merkkilediä? Ainakaan tuolla SP-elektroniikassa eivät ihan äkkiä keksineet mihin väliin se tukittaisiin.

Niin ja vielä se, että testaillessani laitetta 9 voltin patterilla, patteri kuumeni. Onko tämä normaalia, olenko läski?
Jaristoteles
04.08.2003 19:53:35
Ja vastataanpa taas izelle.

Syövytin piirilevyn uusiksi. Tuli heti kuustoista kertaa parempi. Tinasin osaset uudestaan kiinni uuteen piirilevyyn.

Pörinät hävisi lähes täysin, vaikka laite ei ole vielä kotelossakaan.

Säröä siitä ei silti saa irti lumilapiollakaan. Kytkintä painaessa tulee taas hiljaista. Tarkastin kytkennät ja kaikki osat on kyllä oikein päin.

Ainoa mitä enää keksin, on se että joku osasista on kärähtänyt juotannan veuhkuissa?
P2
05.08.2003 14:04:42
Ainoa mitä enää keksin, on se että joku osasista on kärähtänyt juotannan veuhkuissa?

Mulla oli samoja ongelmia ekan fuzzin kanssa, luulen, että vika oli transistoreissa, ne kärähtävät aikas helposti. Eli oletko kolvatessa pitänyt kolvauksen kohteena olevasta jalasta pihdeillä tms. lämpöä johtavalla systeemillä kiinni?
Jaristoteles
05.08.2003 14:41:41
Mulla oli samoja ongelmia ekan fuzzin kanssa, luulen, että vika oli transistoreissa, ne kärähtävät aikas helposti. Eli oletko kolvatessa pitänyt kolvauksen kohteena olevasta jalasta pihdeillä tms. lämpöä johtavalla systeemillä kiinni?

Kyllä pidin pihdeillä kiinni.

Nyt investoin yleismittarinkin. Sillä ilmeisesti saa selville onko tuo trankut kärisseet? Vaan miten?
Insane Kane
06.08.2003 14:37:25
Kukaan tehny tuota easy facea?
On melko helppo?
Vitusti säröä perkele!!! Myy mulle Boss CE-5!!!
P2
06.08.2003 16:39:48
Kukaan tehny tuota easy facea?
On melko helppo?

Yritin, en onnistunut! :P Katso ennemmin muff fuzz, paljon yksinkertaisempi, osat helpommin saatavilla, ja mahtava soundi. nimim. omani kaverilla testattavana
Insane Kane
07.08.2003 07:57:01
Testataan ensin easy, sitten muff
Vitusti säröä perkele!!! Myy mulle Boss CE-5!!!
Farski
08.08.2003 17:09:03
mikäs on fuzzi?
en niitä ajatellut ite rakennella... ajattelin vain kysyä.
np: Cradle Of Filth - Suicide And Other Comforts
Farski
09.08.2003 14:33:01
en pahemmin hendrixistä pidä... eli fuzzila tuskin teen mitään.... :D hyvä se kuitenkin on tietää.
np: Cradle Of Filth - Suicide And Other Comforts
Jaristoteles
10.08.2003 17:58:01

Noniin, vaihdoin trankut. Otin poes ne AC128, ja hain kaupasta sen toisen Riffissä olleen kaavion mukaiset murkulat. En nyt muista niitä nimeltä.

Käänsin myös ne pari osaa, minkä napaisuudet vaihtuivat tämän uuden kytkennän myötä.

Ja katso! Ei mitään. Olen kyllä tarkistanut kytkennän ja osaset miljuunaan kertaan, mutta aina kun särön painaa päälle, ei mitään tapahdu.

Auttaako se mahdollisissa pohdinnoissa, että 9 voltin paristo tuppaa kuumenemaan aika perkeleesti aina kun se on tässä juotoskasassani kiinni?

Miten muuten aikanaan itse ratkaisit fuzzisi fuzzahtelemattomuuden?
jpiir
10.08.2003 23:46:01
Tein entisessä koulussa päättötyöksi Redfuzz nimisen fuzzin. Rakennusohjeita siihen löytyy täältä: http://www.generalguitargadgets.com

Joitakin alkuperäisiä komponentteja piti korvata muilla vastaavilla, kun ohjeessa lueteltuja ei sattunut löytymään kaupoista. Laite toimii ihan hyvin paitsi, kun kääntää säröpotikkaa yli puolen välin, niin alkaa kuulua jotain ihme ujellusta. Ei se nyt niin kamalasti haittaa, kun säröä on puolivälissäkin ihan kohtuullisesti. Vinkuminen varmaan johtuu siitä, kun en käyttänyt ihan samoja osia kuin ohjeessa. Ei viitti kuitenkaan enempää valittaa, kun osat sai hankittua aika halvalla koulun kautta.

Metallinen laatikkokin voisi auttaa, kun nykyinen on kiireessä löydetty puinen ja se ei oikein suojaa häiriöiltä. Kitarakin luultavasti vaikuttaa, kun se on halpa Squier alkuperäisillä mikeillä.

Tuossa on pari itse nauhoitettua ääninäytettä. Mikrofonina oli joku vanha halpa muovinen tietokoneen mikrofoni. Kitara Squier Strat Affinity Series ja vahvistin Fender Deluxe 112Plus, reverb puolessa välissä, ja äänenvoimakkuus aika hiljaisella. Olisi hauska tietää, miltä toi kuullostaa paremmillä laitteilla.

Tässä on sitten jotain kamalan kuulloista(?) Jimi Hendrix imitoitia:

http://www.sunpoint.net/~jpiir/kamat/redfuzz1.mp3
http://www.sunpoint.net/~jpiir/kamat/redfuzz2.mp3
;)

Ehkä tekisi seuraavaksi jonkun germanium transistoreilla toimivan fuzzin. Tässä omassa on vain TL071 op-vahvistin, 2N5457 FET transistori, 2 kpl 1N914 diodeita+muuta yleistä sälää.
P2
11.08.2003 18:21:25
Miten muuten aikanaan itse ratkaisit fuzzisi fuzzahtelemattomuuden?

En mitenkään, loppujen lopuksi päätin vaan siirtyä seuraavaan fuzz-projektiin ja se toimi "laakista".
Jaristoteles
11.08.2003 19:03:40
En mitenkään, loppujen lopuksi päätin vaan siirtyä seuraavaan fuzz-projektiin ja se toimi "laakista".

No nyt hitsas mullakin kiinni tuohon läjään. Ei se toimi ei perkele se ei toimi. Luovutan ja vien tuon epäonnistuneiden projektien museoon. Siellä on jo valmiina isäni vatsalihaslaite.

Haen huomenna osat tuohon sinunkin tekemääsi Muff Fuzziin. Toivottavasti tuossa ex-fuzzissani on joitain osia mitä voi käyttää. Ainakin tuo helkkarin kallis jalkakytkin.

Eihän nuo muut osat maksane mitään.

Tämä on mysteeri!

Hauskintahan tässä on se, että en välttämättä oikeasti edes tarvitse koko pedaalia. Tuntuu vain nyt siltä että jonkinlainen murkula on PAKKO rakentaa. Tämä tee-se-itse-mieheys voi joskus käydä hermojen päälle. Mutta toisaalta, harrastuksiahan pitää olla?
P2
11.08.2003 19:08:09
Jepjep, miehisyyden mittarihan se. Ihmettelen kyllä miksi ihmiset vouhottavat tuosta riffin fuzz-naamasta, vaikka muff fuzz on paljon yksinkertaisempi, ja soundikin on yllättävän hyvä, vaikka säätönä on pelkkä volume.

Pistäisin omastani kuvia, mutta kaveri on niin innostunut siitä, ettei raaski palauttaa!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)