JC 21.01.2006 16:14:22 | |
---|
Nimi taitaa olla lyhenne, Goverment Mule ? Government Mule. |
Bonham 21.01.2006 16:34:14 | |
---|
Arggh..! Tää Gov´t Mule kolahti mulle ihan vasta pari kuukautta sitten, kun sain käsiini Live At Roseland Balroom ja Dose -albumit. Riuskaa meininkiä kertakaikkiaan ! Nimi taitaa olla lyhenne, Goverment Mule ? Haa, paluuta ei ole!:) Onneksi ukot on levyttäneet varsin maltillisesti, joten keuheaa pinoa levyjä ei tarvitse ostaa Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
willie 21.01.2006 16:44:03 | |
---|
Government. Juuri näin. Kiitos taas JC.. :) |
Onneksi ukot on levyttäneet varsin maltillisesti, joten keuheaa pinoa levyjä ei tarvitse ostaa Niin no. Jos aloittaisi noilla http://www.mule.net/discography/index.html (+ muutama muletracks live). Siitä edetään WH sooloihin ja siitä luontevasti ABB'hen ( tietysti vuoden 2005 kaikki Instant livet: 109 cd'tä) jonka jälkeen on pakko tsekata Derek Trucks bandeineen ja sitten Phil Lesh & friends, Dickey Betts Band, X2, Frogwings, Blue Floyd etc etc.... Ja kohta ollaankin Ikeassa levyhyllyyn laajennusosia ostamassa. Voi tätä elämää. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. :-) All I ask from anyone is that they ask nothing from me. |
MarkoA 22.01.2006 18:14:37 | |
---|
Ilmoittaudun tässä Gov´t Mule faniksi. Tämä, jos joku on kyllä parhautta! Just se bändi, johon kaikki mun musan kuuntelut ikäänkuin johtaa ja jollain huvittavalla tavalla yhdistyy. Uutta levyä odottaa ikäänkuin paniikin vallassa. Kaikista levyistä tykkään todella paljon. Tässä on ehkä ainoa kuuntelemani bändi, jolta ei toistaiseksi ole tullut mitään mulle pettymystä aiheuttavaa. Kaikki tuotokset ovat olleet samassa linjassa edellisten kanssa. Mistä biisistä saa vastaavat fiilikset, kuin esim kuuntelemalla Lola Leave Your Lights on:a kohtuu isolla sterioista! Deja Voodoo on aivan järjettömän tiukka levy, se on niinku AC/DC, Zeppelin, Lynyrd, Purple, Crowes, ABB ja vaikka mitä muuta yhdistettynä tyylikkääksi kokonaisuudeksi jonka kruunaa armoton laulusoundi ja makeat kitarasoundit äärimmäisen tyylikkäästi soitettuna. Vuodatustapa tuli siinä. Mutta kun ei saa oikein kovin järkevää tekstiä tuleen tästä bändistä. Sekoitti meikäläisen pakan täysin. Paluuta ei ole. Näin kitaraa soittavana henkilönä täytyy vielä todeta, että Warren on kyllä paras Gibson-kitara mainos joita olen kuunaan kuullut tai nähnyt! - Rockin' in the evenin' when the sun goes down
Mean guitar, that's a swingin' old town
Rockin' and a-rollin' just a little while
Ain't got no rollin', ain't got no holdin'... |
Mule 22.01.2006 20:54:21 | |
---|
Deja Voodoo ei oikein enää kolahtanut, vaikka loistovetoja silläkin. Woody jätti yksinkertaisesti liian suuret saappaat täytettäviksi. Ja vaikka Hess on kova basisti ei se ole "mule". Eikä myöskään Louis (muuten kuin featuring -meiningillä). Mulle Gov´t Mule tarkoittaa power trio -meininkiä ja armottomia plektralla kidutettua gibsonbassoa. Sen yli ei pääse mikään. Pakko tuo on silti ostaa: Haynes on mahtava biisienväkertäjä ja pätevä kitaristi. Ja Matt Abts on "The" Drummer! :) Pastilli? (+leikit)
Bella Italia #6 |
JC 22.01.2006 22:49:40 | |
---|
Mielestäni uusi levy osoittaa, että bändi on selvinnyt hyvin Allen Woodyn menetyksestä. Warren Haynesin sävellyskynä on ollut terävässä kunnossa ja Déjà Voodoo nousee kevyesti Life Before Insanityn rinnalle jakamaan bändin parhaan studiolevyn tittelin. |
oulukyllosa 23.01.2006 10:57:57 | |
---|
Mielestäni uusi levy osoittaa, että bändi on selvinnyt hyvin Allen Woodyn menetyksestä. Warren Haynesin sävellyskynä on ollut terävässä kunnossa ja Déjà Voodoo nousee kevyesti Life Before Insanityn rinnalle jakamaan bändin parhaan studiolevyn tittelin. Hyvinkin pitkälti samaa mieltä, nuo on minunkin suosikkilevyt.Meikäläisellä turhan rankkaa ja tasapaksua jöötiä ne kaksi ensimmäistä studiolevyä.Koskettimet antaa sellaista ilmaa siihen hommaan mistä tykkään.Biisimateriaalikin on Dèja Voodolla laadukkaampi. -play some skynyrd, man!- |
MarkoA 23.01.2006 11:51:33 | |
---|
Onko kukaan täältä ostanut noita http://www.muletracks.com/ myytäviä keikkatallenteita. Jotain maistiaisia olen kuunnellut ja mieli tekis tilata, mutta taitaa mennä Visakortti hommiksi, mikä ei nyt pahemmin juuri innosta ;) Hienoja biisivalikoimia tosiaan löytyy, ja jotku keikat jopa ns 3CD:n paketteja. - Rockin' in the evenin' when the sun goes down
Mean guitar, that's a swingin' old town
Rockin' and a-rollin' just a little while
Ain't got no rollin', ain't got no holdin'... |
sakkemule 23.01.2006 15:13:23 | |
---|
mule tracksin kama on laadukasta, eli soundit on kuin virallisella live julkaisulla (melkeen). euroopan keikkojen soundi on hieman heikompi. kannattaa muuten seurata Mulen sivuilta uuden levyn teko prosessia. siellä on studiopäiväkirja, jota päivitetään videoklipeillä ja valokuvilla. ihan hauskaa infoa kitarakamoista, rumpujen mikittämisestä jne. hienoa että tuollaista tekee noinkin suuret starat. http://www.mule.net/inthestudio äijiltä on siis tulossa uusi levy taas piakkoin. uutta touhussa on se, että Michael Barbiero ei enää tuota sitä. saas nähdä minkälaista soundia tälläkertaa tulee. noi pienet jamittelupalat ainakin lupaa melko häröistä menoa. |
monotone 23.01.2006 15:30:27 | |
---|
Onko kukaan täältä ostanut noita http://www.muletracks.com/ myytäviä keikkatallenteita. Jotain maistiaisia olen kuunnellut ja mieli tekis tilata, mutta taitaa mennä Visakortti hommiksi, mikä ei nyt pahemmin juuri innosta ;) Hienoja biisivalikoimia tosiaan löytyy, ja jotku keikat jopa ns 3CD:n paketteja. Mulla on se '98 Atlantan keikka, Dosen julkaisukonsertti. Soundit on ookoo, pöydästä napattua eli balanssi ei ehkä paras mahdollinen, mutta ihan tyydyttävä. Mulen keikkojahan löytyy paljon myös ns. tape-trading piireistä (vaikkei mitään nauhaa enää olekaan) ja myös ihan kohtuu tasoisina. Noitakin voi latailla varsin hyvällä omallatunnolla kun Mule "allow and even encourage" konserttiensa äänittämisen. Hauska vertailla miten biisit elää illasta/kuukaudesta/vuodesta toiseen. All I ask from anyone is that they ask nothing from me. |
Geetar 23.01.2006 19:20:11 (muokattu 23.01.2006 19:21:21) | |
---|
Todellakin mielenkiintoista juttua löytyy tuolta "in the studio" osiosta. Soittajana on äärimmäisen mielenkiintoista seurata prosessin etenemistä + soittimiin liittyvää specs-tietoa. Aikaisempaan keskusteluun liittyen annan itsekin pisteet Mulen myöhäisimmälle tuotannolle. Pidän kyllä kahdesta ensimmäisestä levystä, mutta myöhemmillä levyillä suunnan mennessä monipuolisempaan suuntaan (niin soundillisesti + biisimateriaali) on oma mielenkiintoni kasvanut bändiä kohtaan. Koskettimet (ja se miten Danny Lois niitä soittaa) monipuolistaa bändiä valtavasti, sekä pidän Hessin soundista ja tavasta bassoa enemmän kuin Woodyn (vaikka sekin oli ok). Hess nyt kuitenkin on basisti, kun itse miellän Woodyn bassoa soittavaksi kitaristiksi (tapa soittaa jne.). Mutta tämä on vain oma mielipiteeni... Kokoonpanon kasvamisen, sekä soundimaailman laajenemisen myötä GT on ottanut mielestäni harppauksen eteenpäin ja sopii nykyisin enemmän isommille areenoille, kuin pieniin rock-klubeihin (ymmärtääköhän kukaan mitä tarkoitan?? :) Joka tapauksessa omasta mielestäni muutos on ollut positiiviseen suuntaan ja odotan innolla uutta albumia. Keep practising |
JC 17.08.2006 15:38:10 | |
---|
Uusi levy tulossa nimeltä High & Mighty. |
Meisseli 17.08.2006 19:12:08 | |
---|
Itse tykkään Deep endeistä niiden monipuolisen biisimateriaalin takia. Deja Voodoo ei iskenyt. Mielestäni biisit ovat tylsänpuoleisia. Tanssitaan Fandjango,tanssitaan Merengue
www.strangefruit-band.com |
oulukyllosa 17.08.2006 20:08:07 | |
---|
Uusi levy tulossa nimeltä High & Mighty. Hyvinkin pitkälti Warrenmaista kitarointia ja riffittelyä ja rytminvaihtoa ja iskua havaittavissa levyn nimikappaleessa. - play some skynyrd, man - |
monotone 17.08.2006 23:11:01 | |
---|
|
Geetar 20.08.2006 17:04:56 | |
---|
Tietääkö kukaan milloin uusi levy julkaistaan Suomessa? 22/8 ilmeisesti maailmalla, mutta kun olen kysellyt muutamista levylafkoista, niin Suomen julkaisupäivää ei ole tiedetty. Keep practising |
JC 20.08.2006 17:29:00 | |
---|
CDON ilmoittaa 25. päivä, mutta en kyllä rahojani laittaisi likoon tuon paikkansa pitävyyden puolesta. |
Geetar 20.08.2006 21:17:54 (muokattu 20.08.2006 21:18:06) | |
---|
Keep practising |
sakkemule 21.08.2006 11:16:15 (muokattu 21.08.2006 11:21:09) | |
---|
nyt on levy pyörinyt viikon soittimessa, ja muutaman piisin olen kuullut jo aiemmin. harmi vaan, mutta kuulostaa enemmän vaan erillaiselta kun miten bändi soitti allen woodyn aikana. nyt vielä kun on eri tuottaja, niin kama on hieman erillaista tohon edelliseen deja voodoo levyyn verrattuna, saatika noihin sitä aikaisempiin. mutta live soitto kuuluu hienosti läpi, mikä on hieno asia. mutta vanhaa muulia ei ole voittanutta, tää levy sijoittuu auttamattomasti ääripäähän ja valitettavasti siihen huonoon päähän... hyvä jam levy kuitenkin. edit: sijoittuu siis ääripäähän mulen tuotannossa...ja takuu varmasti tämäkin aukee vasta myöhemmin, kun sitä vaan kuuntelee. samoin on aina muulin kanssa käynyt. |