Aihe: Marcus Miller signature
1 2
stragowa
18.01.2006 22:03:41
Sellaista vaan meinasin, että onko tuon päreen soundi täysin omaa luokkaansa, kun verrataan normi-jatsariin?
Ideana olis saada jatsari, mutta juuri tuon millerin näkisin järkihankintana sen monipuolisuuden takia (aktiivi etuaste ja sen ohitus mahdollisuus jne..).
Eli pointtinani on se, että saako tuosta sellasta perus jasso-soundia ja sitten myös sellaista 'modernimpaa' aktiivi pöhinää tuon etusen päällä ollessa?
Tarkoitus olisi siis saada sellaista melko 'yleispätevää soundia', mitä veikkaisin tuosta löytyvän..

Finanssi-poltitiikan puolesta kaatuis tuohon japsi-versioon, mutta suuri kysymys on, että onko niissä suuriakin laatu eroja tuohon jenkkiläiseen verrattuna?
Ja pääseekö nuita vermeitä kokeilemaan jossakin kaupassa täällä suomessa?
"Ikinä ei opi soittamaan, mutta aina voi harjoittelemalla yrittää."
Ylläri
18.01.2006 22:11:41
Missäs se Keny on kun sitä tarvittais...
"Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon" -Jari Porttila
TommiW.
18.01.2006 23:02:00
Laita pikaviestiä käyttäjälle Keny. Son guru ton basson suhteen.
"Moi, mä oon Tommi, pääsenkö kakkoseen?"
Thain
18.01.2006 23:13:09
Laita pikaviestiä käyttäjälle Keny. Son guru ton basson suhteen.

Mieluummin jos vaikka Keny kirjoittelis tänne ni sais kaikki lukea.
Don't break the groove.
chief
19.01.2006 00:43:05 (muokattu 19.01.2006 00:44:07)
Finanssi-poltitiikan puolesta kaatuis tuohon japsi-versioon, mutta suuri kysymys on, että onko niissä suuriakin laatu eroja tuohon jenkkiläiseen verrattuna?
Ja pääseekö nuita vermeitä kokeilemaan jossakin kaupassa täällä suomessa?

Jenkkiversiossa on viisi kieltä. En ole kokeillut sellaista ikinä. Sen sijaan noita japsimillereita olen muutamaa kokeillut ja kyllä ne hyviä bassoja on.

Soundstoressa on noita japanin Fendereitä mutta ei milleriä. Kannattaa kuitenkin käydä kokeilemassa, niistä saa ihan hyvän kuvan siitä mikä meininki noissa japanilaisissa on.
"It's the ear, not the gear. "
Keny
19.01.2006 08:39:25
Jenkkiversiossa on viisi kieltä. En ole kokeillut sellaista ikinä. Sen sijaan noita japsimillereita olen muutamaa kokeillut ja kyllä ne hyviä bassoja on.

Soundstoressa on noita japanin Fendereitä mutta ei milleriä. Kannattaa kuitenkin käydä kokeilemassa, niistä saa ihan hyvän kuvan siitä mikä meininki noissa japanilaisissa on.

Juu ne viiskieliset on jenkkejä ja nelarit on japseja.Kukaan niitä kumpaakaan ei tuo maahan eli liikkeissä ei pääse kokeilemaan.Jos on pääkaupunkiseudulta niin mun kahta milleriä voi testa jos haluaa.Toisessa oirkkis mikit ja toisessa dimarzion Ultra jazz mikit.Ja tosiaan jos ei sokkona haluu tilata niin kandee testaa jos mahdollista.
Muutamia noita nelareita suomessa pyörii mut vitosia mun tietääkseni ei.

Toi japsi nelari on kyllä hintalaatu suhteeltaan erinomainen soitin varsinkin jos viellä käytetyn löytää.Kytkin on juu aktiivi/passiivi mutta passiivina ei toimi sävynsäädöt ja taas tietty aktiivina toimii.Passiivi on aika normaali jasson soundi,tosin tone ois kiva olla siinä.Aktiivi on taas modernimpi jasso soundi ja yllättävän lähellä esim millerin omaa soundia saa mutta sa tietty muitakin soundeja.

Mä oon nyt 5 vuotta noilla soitellu ja on edelleen mun ykkös soitin ja jokapaika höylä.Toimii omassa bändissä sekä muiden projekteissa studiossa.
Aika ajoin tulee muita bassoja kylään mutta aina palaan tohon.Jos se millerin oma etunen ei istu omaan korvaan niin helppo vaihtaa esim Aquilar tai vastaava.Tilaa siellä konehuoneessa piisaa.

Hukkasin pointin jo mut kysy lisää ja jos sellasen hommaa nii ei käsiään ainakaan paskaan löy.....tai sitte ei oo jassomies jos ei soundista diggaa.Tietty eri peli kun joku vanhempi orkkis jenkki mut kaikkee ei voi yhdessä paketissa saada.
Ainii työn laatu on ainakin noissa mun peleissä eriomainen,ehkä jopa parempi kun toisissa jenkeissä.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
J.Hollström
19.01.2006 19:56:50
Kytkin on juu aktiivi/passiivi mutta passiivina ei toimi sävynsäädöt ja taas tietty aktiivina toimii.Passiivi on aika normaali jasson soundi,tosin tone ois kiva olla siinä.

Omaani on tehty sellainen modaus (by Mr. U), että aktiivin eq-säätö on samassa stäkkipotikassa ja syntyneeseen reikään on lisätty tone, joka toimii myös passiviasennossa. Eli hyvinki perinteinen jatsi passiivimoodissa. Aktiivasennossakin tämä tone on käytettävissä, eli variaatimahdollisuuksia riittää...

Basson akustinen soundi on napakka (vaahteraotelaudan ansiosta) ja sustainia piisaa, joka lienee pitkälti Badass-tallan ansiota. Virittimet on reverse vintaget, eli toimii eripäin kuin modernit virittimet.

Henk. koht. voin suositella ainakin tätä 4-kielistä versiota (omakuvassa) lämpimästi. Thomannilta sitä saa donalla ja vitskaa kahdella. Ainoa visuaalisesti negatiivinen juttu on toi alapäästään isohko pleksi, jos tykkää perinteisestä jatsista.
stragowa
20.01.2006 16:50:24 (muokattu 20.01.2006 16:52:53)
Kiitoksia tietävistä vastauksista.. Ostan siis aikanaan marcus miller signature nelosen tai sitte jonkun vintage jasson, jos joku myy sellaista sopusuhtaseen hintaan.
Tän viikkoa oon kaasutellu tuota '72 mustaa jatsaria, mikä tuossa torilla on..

Nyt ei kiitos enää enempää kieliä.. Jatsari vaan sitten kun rahoitus on hyvällä mallilla. ^^
"Ikinä ei opi soittamaan, mutta aina voi harjoittelemalla yrittää."
mr.bungle
20.01.2006 17:05:16

Kiitoksia tietävistä vastauksista.. Ostan siis aikanaan marcus miller signature nelosen tai sitte jonkun vintage jasson, jos joku myy sellaista sopusuhtaseen hintaan.
Tän viikkoa oon kaasutellu tuota '72 mustaa jatsaria, mikä tuossa torilla on..

Nyt ei kiitos enää enempää kieliä.. Jatsari vaan sitten kun rahoitus on hyvällä mallilla. ^^

Ne torin '72:t ja '74 on jopa erinomaisia hinnaltaan. Saa varmasti omat takaisin, jos tulee katumapäälle. Itse sieppaisin yhden, mutten jaksa.
bassolla hanuriin
pardy
20.01.2006 17:29:35

Itse sieppaisin yhden tai useamman, muttei ole varaa.
Totsku
24.01.2006 23:09:08
Onkos muuten nuo nelikielisen japsimillerin mikit jenkkiläisiä vai onko ne jotain alihankintana suoritettuja kopioita, joita on ainakin noissa halvemmissa japsifendereissä?
Mileleo
18.02.2006 17:20:59
Mistäs ootte Keny ja muut Marcus Miller signature omistajat noita bassojanne hommannu? Ihanko Thomannilta vai jostain muualta kenties? Harmi kun noita ei Suomesta suoraan mistään saa..
Niskamies
18.02.2006 17:25:25
Mistäs ootte Keny ja muut Marcus Miller signature omistajat noita bassojanne hommannu? Ihanko Thomannilta vai jostain muualta kenties? Harmi kun noita ei Suomesta suoraan mistään saa..

Käytettynähän noita saa.
More is more.
Keny
20.02.2006 07:58:36

Jenkeistä ja saksasta.Suomessaa ei noita palioo liiku.Fasulle tilasin vuonna 2000 yhen eikä oo vielläkän tullu sinne.5 kielistä versioo yritin kans viime vuoden puolella tilata mut eivät suostuneet.

Joku kyseli noita mikkejä.Jenkki mikit on niissä.
Keny
20.02.2006 07:58:58
Käytettynähän noita saa.

No ei suomesta ainakaan.
J.Hollström
01.04.2006 21:08:06
No ei suomesta ainakaan.

Nyt saa: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=101038
Keny
02.04.2006 10:20:34
Nyt saa: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=101038

No juu.Ton ostaisin iteki jos osi rahnuu.Suosittelen tuota yksilöä milleriä etsivälle.
hemmo
02.04.2006 11:51:06

No juu.Ton ostaisin iteki jos osi rahnuu.Suosittelen tuota yksilöä milleriä etsivälle.

Kerää koko sarja.
FenderGibsonMarshallMonster
Le Haba
07.04.2006 20:55:10
En ole hirveästi lämmennyt tolle nelikieliselle, siis vain muutaman kerran kokeiltuani ja kerran jopa studiossa sitä soittaneena, mutta viime syksynä kokeilin viiskielistä Saksassa ja se oli todella hyvä. Aikamoisen lujaa jouduin GASia vastustamaan :-)
My name is Baron, Le Baron
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)