Aihe: Kitaristeja jotka eivät käytä pikkurilliä??
1 2 3 4
Zed
08.08.2003 17:18:41 (muokattu 08.08.2003 17:20:19)

Esa Pulliainen ei käytä lainkaan pikkurillejä.

Kyllä Pulliainen käyttää muutenn pikkurilliä. Seuratkaapa keikalla käden liikkeitä, niin kyllä se kaikkia sormia käyttää.

EDIT: Vittu että oli taas loistavasti ideoitu ja rakennettu kommentointi. Ymmärtäkää vereni suurehkoa etanol'pitoisuutta.
Zed is dead, baby, Zed is dead.
Gypsy
08.08.2003 18:16:19
eikös iommi kaikkia sormia ainakin välillä käytä? Kyllä ainakin ite oon nähny. Sikshän sillä on ne kumilutkuttimetkin niitten parin sormen päässä soittaessa, kun niissä on niin ohut iho päässä
Swan
08.08.2003 18:20:13
eikös iommi kaikkia sormia ainakin välillä käytä? Kyllä ainakin ite oon nähny. Sikshän sillä on ne kumilutkuttimetkin niitten parin sormen päässä soittaessa, kun niissä on niin ohut iho päässä

Eikös Tony katkonut pari sormea joskus sirkkelillä, ja painelee nykyään niiden tyngillä vielä terveiden sormien ohessa?
Ota rennosti, ja olet virtuoosi!
Herra Rapu
08.08.2003 18:20:56

Marty viljelee harvoin pikkurilliä, mutta aina tunteella..
Paino ei ole mikään ongelma.
† FAT = MOTION †
Gypsy
08.08.2003 18:25:25
Eikös Tony katkonut pari sormea joskus sirkkelillä, ja painelee nykyään niiden tyngillä vielä terveiden sormien ohessa?

Jossain rakennustyömaalla, varmaankin jollain sirkkelillä tai vastaavalla. Mutta ei ne niin pahasti katkennu kun vois kuvitella, mun käsittääkseni päät vaan lähti ja niissä on siks vaan semmonen ohut iho. Ja sitten sillä on nykyään ne kumi/muovi kortsut sormenpäissä soittaessa kun toi ohut iho ei muuten kestäis kitaransoittoo. Ja kyllä se mun mielestä niillä soittelee siinä missä muillakin sormilla.
Ukko
08.08.2003 18:27:50

Eli tietääkö kukaan kitaristeja jotka soittavat ilman pikkurillukan apua?..
Jimi Hendrix
Absoluto
08.08.2003 18:29:20
Jossain rakennustyömaalla, varmaankin jollain sirkkelillä tai vastaavalla. Mutta ei ne niin pahasti katkennu kun vois kuvitella, mun käsittääkseni päät vaan lähti ja niissä on siks vaan semmonen ohut iho. Ja sitten sillä on nykyään ne kumi/muovi kortsut sormenpäissä soittaessa kun toi ohut iho ei muuten kestäis kitaransoittoo. Ja kyllä se mun mielestä niillä soittelee siinä missä muillakin sormilla.

"On Tony's very last day at work, he caught his right hand in a machine press and cut off the ends of his middle and ring fingers."

Metalliprässiin jäivät Tonyn sormenpäät...
Ahh! Nyt erittyy hormooni! -Raptori
lxi
08.08.2003 18:31:33
"cut off the ends of his middle and ring fingers."

Hui. Etu- ja pikkusormi siis jäivät ehjiksi. Huomaako kukaan tässä mitään okkultistista?
Mainostilaa vuokrattavana
Swan
08.08.2003 19:02:16
Hui. Etu- ja pikkusormi siis jäivät ehjiksi. Huomaako kukaan tässä mitään okkultistista?

Öhm, mistäs lähtien tuo symboli onkaan ollut käytössä? ;)
Ota rennosti, ja olet virtuoosi!
Cletus Awreetus
08.08.2003 19:16:18
Öhm, mistäs lähtien tuo symboli onkaan ollut käytössä? ;)

Enpä tiedä, mutta Diohan sen alunperin on tuonut julki. Blokkasi sen isoäidiltään.
Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!!
JarnoH
08.08.2003 21:55:27

Ihme kun kukaan ei ole vielä Santanaa sanonut. Mun mielestä se ei käytä ollenskaan...
" La ballerina si chiama bella rusa "
Imper
09.08.2003 00:43:41

Eikä tainnut käyttää SRV:kään.
Everyone is a per-son
Burn
09.08.2003 13:34:41

Hyvä on, minä sanon sen: YNGWIE ei käytä pikkusormea juuri lainkaan...
........tEcchl.....tchehcc Dilifcu....Technilac Ddifculiti.....Technical Difficulties...
Cletus Awreetus
09.08.2003 14:25:28
Hyvä on, minä sanon sen: YNGWIE ei käytä pikkusormea juuri lainkaan...

Kyllä se käyttää...
Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!!
totaali
09.08.2003 18:27:38
Ennen kuin jatkatte tätä sormikeskustelua, olisi kai hyvä täsmentää, kummasta kädestä puhutaan. ;-) Näppäilykäden pikkusormeahan ei käytä juuri kukaan kitaristi, otelaudan hallitseminen ilman pikkusormea jättää aina väkisin sointuotteet jotenkin puutteellisiksi ja vaatii sooloissa runsasta asemanvaihtoa.
Ikuinen aloittelija, mutta joskus vielä alan treenata kunnolla...
Äksmän
09.08.2003 19:26:11
Enpä tiedä, mutta Diohan sen alunperin on tuonut julki. Blokkasi sen isoäidiltään.

Tuolla käsimerkillä on Dion mummo varmaan italialaiseen tapaan torjunut paha silmä -kirousta. Tai eihän sitä tietenkään tiedä, minkälainen pirunpalvoja täti on ollut :)

Pikkusormen käyttö on rokkipiireissä sen verran harvinaista, että helpompi on luetella niitä, jotka soittavat paljon pikkurillillä. Ainakin Blackmore on tällainen tapaus.
thomaso
10.08.2003 23:37:53
Jimi Hendrix

Bullshit! Käytti hyvinkin paljon kaikessa.
Insane Kane
11.08.2003 08:30:15
Ennen kuin jatkatte tätä sormikeskustelua, olisi kai hyvä täsmentää, kummasta kädestä puhutaan. ;-) Näppäilykäden pikkusormeahan ei käytä juuri kukaan kitaristi, otelaudan hallitseminen ilman pikkusormea jättää aina väkisin sointuotteet jotenkin puutteellisiksi ja vaatii sooloissa runsasta asemanvaihtoa.

Vasemman käden... asemasoitto vaikeutui pirusti...
Ja otteet takkuaa... pitää vaan harjotella
Vitusti säröä perkele!!! Myy mulle Boss CE-5/CH-1!!! Voin myydä Ibanez DS-10, joka tosin on maalattu, mutta hjelvetin hyvä!)
Brian May jr.
11.08.2003 12:21:16 (muokattu 11.08.2003 13:28:50)
Bullshit! Käytti hyvinkin paljon kaikessa.

Jimi Hendrix käytti jopa PEUKALOA bassokieliä painettaessa, pitkät sormet kun oli. Muistaakseni viime vuonna kun olin katsomassa Gary Moorea kyseinen kitaristi ei käyttänyt pikkurilliä, toisaalta en käytä mäkään.

Korjaus: Tiluttaessa en käytä pikkurilliä ja älykkäänä luulin että siitä on kyse. Muuten soittaessa käytän kyllä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)