skebajaba 06.08.2003 21:12:10 | |
---|
elikkä olen nyt tommosta nuppia ostamassa.vm 70-72 en oo viel onkinu sitä vuosilukuu ku en oo viel nuppia saannu, mut se on noitten väliin kuitenki.. eli en löytänyt tosta haku jutusta haluamaani ja kysynkin nyt jotain tarkempaa infoa pelistä, siinä on neljä inputtia ainakin, mut saako niitä vaihdettuu, esim pedaalilla. mikä ero on non master volume nupil ja ilman non masteria?? heittäkää vaan kaikkee infoo.. tieto on terve tullutta kiitos paljon |
LaXu 06.08.2003 21:18:02 | |
---|
siinä on neljä inputtia ainakin, mut saako niitä vaihdettuu, esim pedaalilla. Siinä on kaksi kanavaa, joille molemmille taisi olla high ja low inputit. Niitä ei voi vaihtaa pedaalilla, mutta kanavat voi kuitenkin yhdistää piuhalla. mikä ero on non master volume nupil ja ilman non masteria?? Non master volume nupissa ei ole master volume potikkaa, jolla säätää pääteasteen volaa. Lähes kaikissa nykyaikaisissa vahvistimissa on master volume. Särön saaminen kyseisestä nupista on käsittääkseni kiinni lähinnä siitä miten kovaa laitetta luukuttaa. Korjatkaa jos meni väärin. |
skebajaba 06.08.2003 21:50:50 | |
---|
Siinä on kaksi kanavaa, joille molemmille taisi olla high ja low inputit. Niitä ei voi vaihtaa pedaalilla, mutta kanavat voi kuitenkin yhdistää piuhalla. eli käytännössä?tarviinko siihen jonkun boxi vai ihan työnnä piuhalla ne kiinni toisiinsa??? |
LaXu 06.08.2003 22:10:06 | |
---|
|
skebajaba 06.08.2003 22:31:48 | |
---|
|
PIM 06.08.2003 22:50:29 | |
---|
Sen tarkan vuosiluvun näkee sarjanumeron kirjaimesta. A = 69 & 70, C = 71, D = 72, E = 73 jne. Ennen kuin ostat niin ota selvää koska siihen on tehty konkkaremontti ja muutenkin kannattaisi ehkä kurkata sisälle ja katsoa näyttääkö sisusta alkuperäiseltä vai onko sinne tehty jotain omia paukkulankavirityksiä. Jos konkkaremontista on aikaa toistakymmentä vuotta tai enemmän niin se saattaa olla pian edessä ja se maksaa. Muuntajien kuntoa kannattaa myös silmämääräisesti tarkastella ja tsekata ettei ne ole ruosteessa. Minkälaista hintaa myyjä pyytää? Oletko päässyt kokeilemaan sitä? Peten KesäAle jatkuu, klikkaa nimimerkkiä. Tarjolla pari puoliakustista, strato, putkikombo ja uutta tavaraa tulossa |
skebajaba 06.08.2003 23:10:07 | |
---|
Sen tarkan vuosiluvun näkee sarjanumeron kirjaimesta. A = 69 & 70, C = 71, D = 72, E = 73 jne. Ennen kuin ostat niin ota selvää koska siihen on tehty konkkaremontti ja muutenkin kannattaisi ehkä kurkata sisälle ja katsoa näyttääkö sisusta alkuperäiseltä vai onko sinne tehty jotain omia paukkulankavirityksiä. Jos konkkaremontista on aikaa toistakymmentä vuotta tai enemmän niin se saattaa olla pian edessä ja se maksaa. Muuntajien kuntoa kannattaa myös silmämääräisesti tarkastella ja tsekata ettei ne ole ruosteessa. Minkälaista hintaa myyjä pyytää? Oletko päässyt kokeilemaan sitä? oon ens viikol menos kokeilee sitä... myyjä pyytää kuuttasataa erkkiä onko liikaa??? |
booster 07.08.2003 07:41:59 | |
---|
Kanavien vaihdosta, voihan siihen pistää A/B-boksin eteen ja sillä vaihtaa basso-kanavasta treble-kanavaan, mutta nuo on kyllä ainakin mulla niin erilaiset että tuosta ei juuri hyötyä ole. Ostetaan:
Mini-humbucker stratoon |
PIM 07.08.2003 08:10:41 | |
---|
Ei se 600 todellakaan liikaa ole jos se on kunnossa ja on tosiaan 70-luvun alun point-to-point koneita. Peten KesäAle jatkuu, klikkaa nimimerkkiä. Tarjolla pari, eiku enää yks puoliakustinen, strato, putkikombo ja uutta tavaraa tulossa |
skebajaba 07.08.2003 08:39:46 | |
---|
Ei se 600 todellakaan liikaa ole jos se on kunnossa ja on tosiaan 70-luvun alun point-to-point koneita. joo, se oli se omistaja käyny fazulla kattelee ja se oli 70 luvulta se ko vehje....se on ollu nyt joku viis vuotta soittamatta, oli ite heittäny sillon vikan keikan sen kaa, ja nyt ollu vaan pölyttymässä...paljonko sit tulee konkka remontti maksamaan noin suunnilleen???ja kandeeko sitä maksaa, onko niiiin hyvä peli??? kiinnostaa vaan törkeesti toi vehje, aitoa vintage soundia. |
PIM 07.08.2003 08:49:27 | |
---|
www.wahvarikellari.fi:stä saat jotain osviittaa mitä konkkaremppa Marsuun tulee kustantaan. Perusremontti elkojen vaihodolla 100w marsuun alkaen 300e eli vielä toi kannattaa tehdä jos sen sillä saa täyteen iskuun. Täytyy nyt muistaa ettei noita ole tehty uusia kolmeenkymmeneen vuoteen ja voi hyvinkin olla viimeinen mikä eteesi sattuu. Jos oltais jenkeissä niin tosta vois melkein missä kunnossa vaan joutua maksaan ton verran. Mutta toi on paha juttu että sillä ei ole soitettu useampaan vuoteen koska ne konkat tupaa kuivahtamaan käytön puutteessa. Mutta käy kokeileen ja jos soundaa hyvältä niin osta pois. Peten KesäAle jatkuu, klikkaa nimimerkkiä. Tarjolla pari, eiku enää yks puoliakustinen, strato, putkikombo ja uutta tavaraa tulossa |
liki 07.08.2003 10:01:51 | |
---|
joo, se oli se omistaja käyny fazulla kattelee ja se oli 70 luvulta se ko vehje....se on ollu nyt joku viis vuotta soittamatta, oli ite heittäny sillon vikan keikan sen kaa, ja nyt ollu vaan pölyttymässä...paljonko sit tulee konkka remontti maksamaan noin suunnilleen???ja kandeeko sitä maksaa, onko niiiin hyvä peli??? kiinnostaa vaan törkeesti toi vehje, aitoa vintage soundia. Hinta on kyllä varsinkin kosmeettisesti hyväkuntoisesti remontteineenkin edullinen tai ainakin sopiva. (kts. esim. http://www.musicground.com) Mutta pikemminkin se on niin että jos tuollaisen haluaa niin se hinta ei ole este. Varoituksen sanana täytyy vielä sanoa että että ei kannata antaa tunteiden sekoittaa järkeä, varmista ensin että tuollainen vahvistin on sinulle käyttökelpoinen, nuo todellakin ovat kova metelisiä ja power braken tai vastaavan osto on hyvinkin todennäköisesti edessä. Mutta ääni on kyllä sitten jotain uskomatonta. |
Jabe 07.08.2003 11:38:04 | |
---|
Siinä on kaksi kanavaa, joille molemmille taisi olla high ja low inputit. Onko noin? Minä luulin, että Super Leadissä on kaksi samanlaista sisäänmenoa rinnakkain molemmille kanaville. Idana se, että niiden avulla voi linkitää kavavat tai kaksi vahvistinta. Eli jos laittaa piuhan sisään I -kanavan ensimmäiseen jakkiin, niin toisesta I -kanavan jakista saa vaan saman vahvistamattoman kitarasignaalin ulos. Sen voi sitten laittaa piuhalla toiseen kanavaan tai vaikka toiseen styrkkariin. Siis minun käsittääkseni Super Leadin yhdessä kanavassa ei high ja low -inputteja, vaan ihan samanlaiset inputit rinnan. Jos vaikka PeteH tai joku voisi vielä kommentoida, niin saisimme tähän varmuuden ... "Love is the only force capable of transforming an enemy into a friend". -Martin Luther King, Jr. |
LaXu 07.08.2003 11:57:41 | |
---|
Siis minun käsittääkseni Super Leadin yhdessä kanavassa ei high ja low -inputteja, vaan ihan samanlaiset inputit rinnan. Jos vaikka PeteH tai joku voisi vielä kommentoida, niin saisimme tähän varmuuden ... Juu, tämä on hyvinkin mahdollista. Itse en ole koskaan edes nähnyt pleksimarsua livenä, joten kommenttini high/low inputeista oli lähinnä veikkaus, tuollaisia virityksiä kun näkee nykyvahvistimissa. |
PIM 07.08.2003 11:58:56 (muokattu 07.08.2003 12:08:51) | |
---|
Super leadissa on kaks kanavaa, joissa molemmissa on kaks inputtia rinnakkain kytkettynä. Ykköskanava on selvästi kirkkaampi, varsinkin pienillä volumepotikan asennoilla johtuen siitä että se volumepotikka on ohitettu kondensaattorilla joka päästää ylimmät taajuudet volumen ohi, kun taas toinen kanava on selvästi bassovoittoisempi. Aika yleinen ja perin simppeli modi on poistaa se ohituskondensaattori jolloin ykköskanavan soundi on käyttökelpoisempi koko volumealueella. Kätevä kolvimies pystyy helposti muuttamaan kanavien soundeja mieleisekseen vaihtamalla eri arvoisia vastuksia ja konkkia entisten tilalle. Lisäys: http://www1.korksoft.com/~schem/marshallamps/1959_superlead.pdf Tästä skemasta näkee mitä komponentteja siellä inputeissa on. Kuvan perusteella siellä on kyllä 1Mohm vastukset kummankin kanavan kakkosinputeissa eli aivan samanlaisia ne ei ole. Kuten kuvasta näkyy niin kovin monimutkaisia ei putkilaitteet ole ja kun kyseessä on PTP laite niin sen modifiointi ei kummosia sähkömiehen taitoja vaadi. Peten KesäAle jatkuu, klikkaa nimimerkkiä. Tarjolla pari, eiku enää yks puoliakustinen, strato, putkikombo ja uutta tavaraa tulossa |
JMP71 07.08.2003 20:04:54 | |
---|
Kehottasin hankkiin, mikäli on vaan kunnossa. Itellä -71 vuosimallia ja soundissa löytyy, Krhmm.. alkaa tuo tunnus hävettään, sillon kun tänne ekakertaa eksy ja rekisteröityi, ni ei tullu muu mieleen.. Pelin saa pyrimään 50wattisena ottamalla toisen pääteputkiparin poies. Ei se äänenpaine siitä juuri hellitä, mutta jotain. Ite oon tehny tämän omaan. Jep, ne kanavat on tosiaan identtiset. Kanavakohtasilla volumeilla voi sitten miksailla kahta kanavaa, kunhan yhdistää ne ensin. Ite en oikeen löytäny diskanttikanavasta mitään, "bassokanava" käytössä ainoastaan. Makujuttu, ja varmaan kaapista kiinni paljon, itellä 1x12" puoliavoin Marshall, Celestionin elementillä. Ai ni, mitenkä impedanssin kanssa käy, kun poistaa toisen pääteputkiparin. Custom-Soudsilta sanoivat, että impedanssi tuplaantuu, mutta olen saanu vähän ristiriitasta tietoa. Tässä suora lainaus Custo-Soundsin s-postista: "...muista että kun reunimmaiset (tai keskimmäiset) putket kun ottaa pois, niin impedanssi vahvistimessa tuplaantuu eli 4 ohmin reijästä tulee 8 ohmia ulos tai 16 ohmin kaappi kytketään 8 ohmin ulostuloon." Millä logiikalla 16ohmin kaappi lykätään 8ohmiin?? Itellä juuri 16ohmin kaappi, ja impedanssin valitsin on kahdeksassa ohmissa. Ei ole savu noussu, ainakaan vielä.. Jos PeteH, tai joku asiasta tietävä viitsii vastata.. Danilo haltiakumppaneineen viipyi iloisessa lutkassa iltatunnit ja osan yötä. -Elaine Cunningham, Haltialaulu- ;-) |
booster 08.08.2003 07:48:44 | |
---|
Ennen puolitusta: Vahvari: Kaappi: 4ohm -> 4 ohm 16 ohm -> 16 ohm Puolituksen jälkeen: Vahvari: Kaappi: 4ohm -> 8 ohm 8 ohm -> 16 ohm Näin mä sen tein kun mulla oli JCM800. Ostetaan:
Mini-humbucker stratoon |
skebajaba 08.08.2003 17:48:18 | |
---|
kiitos näistä infoista...=) saa laittaa mieleen jos jotain tulee mitä kannattaa huomioida yms... toi oli kans hyvä toi ohm juttu tossa mist oli puhetta, mut en varmaan puolittele sitä vaan ostan jonku hässäkän millä se hiljenee, oon kuullu jotain niistä puhuttavan, minkä hintasia mahtaa olla?? kiitoksia vielä kerran kaikille |
ostan jonku hässäkän millä se hiljenee, oon kuullu jotain niistä puhuttavan, minkä hintasia mahtaa olla?? Mulla on Marshallin Power Brake, Ja se makso jotain (jos yhtään oikeen muistan) vajaa pari tonnia mummonmarkoissa aikanaan (uutena) |
Straton 08.08.2003 18:37:57 | |
---|
en varmaan puolittele sitä vaan ostan jonku hässäkän millä se hiljenee, oon kuullu jotain niistä puhuttavan, minkä hintasia mahtaa olla?? Noitahan löytyy erihintaisia. Käytetyt Power Braket on varmaan halvimpia, mutta ainakin omaa korvaa semmonen ei todellakaan miellyttänyt. Itse etsisin käytetyn Thd Hotplaten tai ulkomaisen nettikaupan, josta moisen saisi halvalla. Muita tsekkaamisen arvoisia vehkeitä voisi olla Koch Load box (369e, Custom-sounds) tai Weber MASS (ei tietääkseni saa Suomesta. Ite oot!!! |