Aihe: kornein ja huvittavin suomalainen lyriikka pätkä!!?
1 2 3 4 510 11 12 13 14
carnation
20.01.2006 15:42:55
HIMillä on aika pahoja, vaikkei suomeksi laulakaan. Menee ne kielikuvat välillä kaikessa pateettisuudessaan aika hurjiksi.

Rakkaus on sydämien hautajaiset
ja oodi julmuudelle
kun enkelit itkevät verta
pahan kukoistavilla kukilla

Vaikea tosta on enää nokittaa.

No jos oikein aletaan suomentamaan sanoituksia, niin eiköhän lähes jokaisen bändin kohdalla liikuta jossain korniuden sfääreissä. Monet kielikuvat tökkivät suomeksi käännettyinä, esimerkiksi juuri tuo ylläoleva HIM-pätkä. Englanninkielellä tuon tekstin voi vielä jotenkuten sulattaa Ville Valolle ominaisena kohtalokkaana goottirunoutena. Englanniksi voi kirjoittaa melkein mitä tahansa ilman että se kuulostaa välttämättä niin kornilta, tai ainakaan siihen ei kiinnitä huomiota samalla tavalla kuin suomenkielisiin teksteihin.
How bizarre.
OSTAKAA LEVYJÄ!
lasol
20.01.2006 15:48:33
Sleepy Sleepers -Viina, Hanuri ja Naiset
ei siis, on siis
Robbo
20.01.2006 15:50:58
No jos oikein aletaan suomentamaan sanoituksia, niin eiköhän lähes jokaisen bändin kohdalla liikuta jossain korniuden sfääreissä.

*Jossain* korniuden sfäärissä, kyllä. Silti niitä järkeviä sanoituksia osataan englanniksikin tehdä siinä missä suomeksikin. Siis niitä hyviä.

Monet kielikuvat tökkivät suomeksi käännettyinä, esimerkiksi juuri tuo ylläoleva HIM-pätkä. Englanninkielellä tuon tekstin voi vielä jotenkuten sulattaa Ville Valolle ominaisena kohtalokkaana goottirunoutena. Englanniksi voi kirjoittaa melkein mitä tahansa ilman että se kuulostaa välttämättä niin kornilta, tai ainakaan siihen ei kiinnitä huomiota samalla tavalla kuin suomenkielisiin teksteihin.

Nojoo, käänsin tuon suomeksi huumorimielellä, mutta en minä pysty tuota alkuperäistäkään vakavalla naamalla kuuntelemaan. Enkä monta muutakaan paskaa englanninkielistä tekstiä. Kyllähän se on totta, että syntyy jossain määrin vähemmän myötähäpeän tunnetta kun kirjoitetaan roskaa englanniksi, mutta kyllä sitä silti (ainakin minulla) syntyy.
aikavaikea
20.01.2006 15:56:42
Silti niitä järkeviä sanoituksia osataan englanniksikin tehdä siinä missä suomeksikin. Siis niitä hyviä.

Toi nyt tuli vaan mieleeni, sori: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=44&t=103873
EilaPertti
20.01.2006 16:44:09
"Yhteen yöhön tää suhde saada jää". En muista esittäjää, mutta miten tuo on voinut jäädä tekijöiltä huomaamatta?
Tellervo
20.01.2006 16:48:40
Maarit Peltoniemen "Ajan hiekkaa". Siinä lauletaan tietenkin "ajan hiekkaa vain", ja mulle tulee mieleen aina sellainen pieni huoltoauto, joka ajaa hiekkaa jäisille kävelyteille.

*reps*
Abba on kova jätkä.
Tupuna
20.01.2006 17:01:15
*reps*

http://www.mtgmusiikki.fi/maarit/Maarit_Peltoniemi.jpg

Varsinainen lumi- ja hiekkatöiden mestari siinä poseeraa.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Sertzo S
20.01.2006 17:04:36
http://www.mtgmusiikki.fi/maarit/Maarit_Peltoniemi.jpg

Varsinainen lumi- ja hiekkatöiden mestari siinä poseeraa.

Oih, kyllä siemen irtoaisi!
Lennu
20.01.2006 17:31:58

Kyllä se on edelleenkin se vihatuissa levyissä soinut "Vaajakosken pelikaanit nousee kakkosdivariin." Tupuna tietää ainakin muistaakseni. Mä nään siitä biisistä melkein painajaisia.
Tupuna
20.01.2006 17:36:59
Kyllä se on edelleenkin se vihatuissa levyissä soinut "Vaajakosken pelikaanit nousee kakkosdivariin." Tupuna tietää ainakin muistaakseni. Mä nään siitä biisistä melkein painajaisia.

Heh, joo kyllä. Ari "Paska" Peltonenkin nimesi tuon biisin yhdeksi paskalistansa suosikeistaan.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Max-X
20.01.2006 18:12:53
Bändi on Smak ja biisi on "Nousen"

Sinä olet silti ihminen
Vaikka olet hauras vielä
Huomaat sen
Kun kiitoon nouset
Haaveillen katsotaan
Kun sinä
Sinä luot tulevaisuuden

Sinä olet silti ihminen
Sinä tahtoisit kertoa minulle
Tahtoisit kertoa

Minä olen silti ihminen
Aion nousta laillasi vielä kerran
Kiitoon nousen
Haaveillen katsotaan
Taas minä
Minä puen itseni yllesi

Minä olen silti ihminen
Minä tahtoisin kertoa sinulle
Tahtoisin kertoa sinulle

Minä olen silti ihminen
Tahtoisin kertoa sinulle

Tunnemme nosteen
Kuljemme
Matkaa eteenpäin
Minä olen silti ihminen
Sinä olet silti ihminen
Minä luon tulevaisuuden
Minä luon tulevaisuuden
Jos annat mahdollisuuden

Minä olen silti ihminen
Tahtoisin kertoa sinulle

Minä olen silti ihminen
Tahtoisin kertoa sinulle

Auto meinaa väkisin ajautua ojaan, kun tommosta kuulee. Kertoisi sen sitten, mitä pitää kertoa (mitä ikinä se sitten mahtaa ollakaan), eikä valittaisi.

Haaaah hhaaaaa! aivan hulvatonta!!!

myös se uniklubin väkinäinen slovari niiden ekalta levyltä, joku "rakasta minut vahvaksi" tai jotain... sinä lähdit tähdeksi jne.
siitäkin saa huumoria repiä....
"Mä en oo ikinä luottanu jätkiin jotka laulaa poppii" -Jone Nikula
Piepe
20.01.2006 18:43:20 (muokattu 20.01.2006 18:46:16)
Kun kesä koittaa taas
Paljain jaloin kuljetaan
Mennään minne vaan
Kaikkialla kukoistaa
Oo...

Huumassa kuumuuden
Vaatteet riisuttiin
Näin koko kauneuden
Mä haluan sua niin
Oo...

Suojissa metsien, rannoilla järvien
Loisteessa auringon tai kuun
Nurmilla niittyjen, uomissa jokien
Katveessa pensaiden tai puun

Rakastellaan missä vaan
Rakastellaan missä vaan
Rakastellaan

En malta nukahtaa
Sävel korvissani soi
Näppäilen kitaraa
Ei parempaa olla voi
Oo...

Ilkka Alanko. Hohoo... Ei ehkä kornia mutta, miten sen nyt sanoisi... säälittävän huonoa?
Go Create The Next Craze - The Panda
carnation
20.01.2006 18:50:10
Näppäilen kitaraa
Ei parempaa olla voi

:)
How bizarre.
OSTAKAA LEVYJÄ!
Jag
20.01.2006 19:09:57

Ekana tuli mileen tämä uusivirran radio renkutus. vaik onkait siinäkin pari hyvää riimipätkää.

http://lyrical.nl/song/64080
"Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo)
Pitkavirta
20.01.2006 19:18:22
Musta toi mainittu Smakin lyriikka on ihan hyvä.
ghettoblast
Roger
20.01.2006 20:12:00

Ilkka Alanko. Hohoo... Ei ehkä kornia mutta, miten sen nyt sanoisi... säälittävän huonoa?

Ehkä maailman naivein sanoitus.

Olisiko ollut NYT-liitteessä vuonna miekka ja kivi:

Veljesparit
Alanko, veljespari josta 50% nauttii suurta arvostusta.
"I'm not going to be a star. I'm going to be a legend!" Freddie Mercury vuonna 1969.
Pluto
20.01.2006 20:19:31
Se Ludwig Van Beethoven -biisi. Käsittämättömän korni.
Dillon, you son of a bitch!
Niskamies
20.01.2006 20:23:49
Ehdottomasti Janos Valmusen Bussipysäkillä!
More is more.
leka
20.01.2006 20:32:28
Parkkeeratut harmaat päivät sielunelämän vie kaaokseen
Muistot on muisteltu, rimpuiltu lisää niitä saadakseen
JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)