Aihe: Surkeaa tavaraa myynnissä
1
blackorwhite
19.01.2006 19:22:41
Elikkä ajattelin pistää tällaisen topicin pystyyn. Onko kuinka moni ostaessaan huuto.netistä tai täältä m.netistä tai no yleensäkin yksityiseltä ostaessaan joutunut pettymään tavaraansa, kun se on ollut rikki tai muutenkin huonossa kunnossa, eikä ostaja ole kertonut siitä mitään? Huijauskauppaa siis.

Itselleni on käynyt niin, että kolmesti olen joutunut pettymään nettikauppaan yksityiseltä, mutta tänään tuli matkahuoltoon hyvä kitara :) Swanille plussaa =)

Oletteko te saaneet enemmän hyvää/huonoa tavaraa? Kertokaahan kokemuksianne..
P-Nut
19.01.2006 19:27:30 (muokattu 19.01.2006 19:27:47)

Yksityisiltä ostaessani olen aina ollut tyytyväinen lopputulokseen. Nämä ostokset taitavat tosin olla kaikki muusikoiden.netin jäseniltä, joten tyytyväinen sitä pitääkin olla :) Dipshitille kiitoksia vielä reilusta ja sujuvasta kaupankäynnistä.

edit. Typoja
Damn, that's a fine pile of duckshit :]
oiva tumpeloinen
19.01.2006 19:33:42
Eipä ole onneksi tuommoista päässyt käymään *koputtaa puuta*. Toisaalta mä en osta mitään, mistä on pienintäkään epäilystä. Jos myytävässä tavarassa on huono kuvaus ja myyjä vastailee kysymyksiin epäselvästi, jää leikki multa kesken. Yleensäkin kitarat pyritään ostamaan paikasta, jossa ne voi kokeilla. Vahvistimia voi sitten ostaa vähän helpommalla, jos kuvaus on kunnossa ja kysymyksiin vastataan asiallisesti, niin mikä jottei....;)
hanu767
19.01.2006 19:35:04
Tämä nyt ei koske soittokamoja, mutta...

Huuto-netistä ostin kerran lentoliput Lontooseen, eipä tullut koskaan liput perille ja myyjä teki katoamis temput. Aikamoisen säädön kautta kuitenkin loppujen lopuksi sain rahani takisin, onneksi. Mutta meni kyllä maku koko huuto-netistä.

Täältä muusikoiden.netistä on ainoastaan positiivisia kokemuksia.
"Balanced heart needs no disguise" -Kingston Wall, For All Mankind
Härski
19.01.2006 19:43:32
Ei ole ollut huonoa tavaraa koskaan.
oiva tumpeloinen
19.01.2006 20:36:01
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=89157

Tässä yksi hyvä esimerkki, mitä en ikinä ostaisi. Voipi jollekin kuva kertoa paljonki, mutta mulle ei. Ja tosta ilmoituksestahan ei mulle ainakaan aukea yhtään mikään, paitsi että pitäis olla laadukas peli. =)
Chemo
19.01.2006 20:43:01

Ei ole ollut huonoa tavaraa koskaan.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
mathias
19.01.2006 20:44:43
CD-levyjä olen huuto.netistä huudellut kymmeniä, ja joka ikinen kerta homma on toiminut moittettomasti. Myyjän saamat palautteet kannattaa tarkistaa aina ennen tavaran huutamista.
Artist
19.01.2006 20:53:15
En ole ollut pettynyt yhteenkään tuotteeseen, jonka olen joltain m.nettiläiseltä ostanut.
Socialite
19.01.2006 21:23:33
En ole ollut pettynyt yhteenkään tuotteeseen, jonka olen joltain m.nettiläiseltä ostanut.
Are you reeling in the beers?
Ze Kink
19.01.2006 21:25:08
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
LaXu
19.01.2006 21:35:47
Kyllä ja ei. Tässä useampi vuosi sitten hommaamassani Fenixissa (Saksan eBayn kautta) myyjä ei maininnut, että tallan tolpat ovat väljät (korjasin kotikutoisella Tonepros-modilla) ja osa otelautamerkeistä asennettu hieman sivuun keskikohdasta, eikä noita helposti kuvistakaan huomaa enkä tuota tallajuttua itse huomannut kuin vasta kuukausien kuluttua. Mikeissä oli jotain maadoitusongelmia, mutta en niitä vaivautunut korjaamaan, kun kerta olin jo hommannut uudet mikit tilalle.

Lopputuloksena kuitenkin oli kitara, joka kuulostaa hyvältä ja on erittäin mukava soittaa. Pilkkahintaan kun sain niin ei ole hirveästi valittamista.

Muuten on tullut kuitenkin oikein asiallisia kitaroita hommattua käytettynä.
Riio-Kola
19.01.2006 22:08:13
Muusikoiden.netistä on tullut tehtyä asiallisia ostoksia ja oikeastaan netistä muutenkin.

Yhden basson ja muutaman cd:n olen ostanut muusikoiden.netistä. Cd:t kuitenkin olivat hieman nuhjuisia ja muutenkin todella kuluneita Itse en tajunnut asiaa myyjältä kysellä, mutta reilua olisi ollut, jos myyjä olisi kertonut asiasta. Eipä sillä, olisin ostanut nuo silti, toimivathan ne joka tapauksessa, eivätkä ne niin huonossa kunnossa ollut.
MasK oF SaNiTY
19.01.2006 22:22:52
Tämä nyt ei koske soittokamoja, mutta...

Huuto-netistä ostin kerran lentoliput Lontooseen, eipä tullut koskaan liput perille ja myyjä teki katoamis temput. Aikamoisen säädön kautta kuitenkin loppujen lopuksi sain rahani takisin, onneksi. Mutta meni kyllä maku koko huuto-netistä.

Täältä muusikoiden.netistä on ainoastaan positiivisia kokemuksia.

Hahha kuka ostaa lentoliput huutokaupasta? =P
(nii jaa.. paitsi sinä)
Uskotko jumalan olemassaoloon?: En, Uskon Alexi Laihoon koska hänet olen nähnyt!!
ninos
20.01.2006 01:43:07 (muokattu 20.01.2006 01:44:52)

(nii jaa.. paitsi sinä)

No tottakai sitä ostaa jos halvalla saa huudettua. Minä ainakin. Mutta onhan siinä, kuten on jo todettu, omat riskinsä. Mutta mikäs siinä jos kaikki vaikuttaa luotettavalta ja melkein ilmatteeksi saa.

Nimim. "Hahha kuka ostaa LTD mmv:n? =P"

...no ok, läppä läppänä muttä ymmärräthän pointin ;)
Kitaristi ei tunne sanaa MAHDOTON
ReBeat
20.01.2006 02:11:20

Ainoa lievä lupauksenrikkomisesta johtuva pettymys joka tulee nyt mieleen on sellainen tapaus kun maksoin kitaranoston yhteydessä jenkkiläiselle myyjälle extraa Coffin-casesta. Hän kävi paikallisessa soitinkaupassa katselemassa laukkujen hintoja ja sovittiin että hän hakee arkkulaukun, mutta kitara tulikin halvemmassa ja rimpulanoloisessa "made in China" -laukussa. En jaksanut kuitenkaan alkaa valittamaan kun olin iloinen kitarasta, joka osoittautui olevan paremmassa kunnossa kuin mitä olin odottanut.

Saksalaiselta myyjältä ostin multiefektille G-Cardin jossa piti olla liuta valmiita presettejä. Tuo PCMCIA-kortti ei kuitenkaan tuntunut toimivan. Tiedustelin TC:ltä että mikä kortissa voi olla vikana vai enkö vaan osaa. Parin mailin jälkeen päädyttiin siihen tulokseen, että kortin täytyi olla tyhjä. Lähetin myyjälle tilanneraportin ja hän pahoitteli asiaa ja sanoi ettei tiennyt tavaran viallisuutta. Palautin kortin postitse myyjälle ja hän hyvitti kaikki kulut tililleni. Loppuratkaisultaan ihan OK tapaus tämä.

Kolmas ehkä juuri ja juuri uutiskynnyksen ylittävä poikkeus on kun multiefekti tuli Saksasta toinen räkkikorva hiukan vääntyneenä. Paketti näytti ulospäin ehjältä eikä vaikuttanut siltä, että räkkikorva olisi voinut saada osumaa. Myyjä sanoi, että lähetettäessä se oli vielä ilman vauriota ja saatanpa tuon hyvin uskoakin. No, tuo on onneksi ainoa kerta tähän asti kun tavaraan on tullut mahdollinen kuljetusvaurio.

Muusikoiden.netistä tai muualta kotimaasta ostaessani kaikki vermeet on olleet siinä kunnossa kun on luvattukin ja kaikki on tulleet ongelmitta perille.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
hanu767
20.01.2006 07:58:07 (muokattu 20.01.2006 07:59:31)
(nii jaa.. paitsi sinä)

Myyjä väitti voittaneensa liput jostain arvonnasta ja ettei pysty itse lähtemään työkiireiden takia. Toki hälytyskellojen pitäisi alkaa soida, jos törmää mihin tahansa tavaraan TODELLA halvalla.

Mutta mikäs siinä jos kaikki vaikuttaa luotettavalta ja melkein ilmatteeksi saa.

Juuri näin.
"Balanced heart needs no disguise" -Kingston Wall, For All Mankind
darrell
20.01.2006 09:18:41
Täältä M.netistä sain ostettua BigMuffin ja oli niin törkeän hyvässä kunnossa, etten ollu uskoa silmiäni, kun lootan avasin. Täysin virheetön.

Päinvastainen kokemus taas ostettuani netistä sokkona kitaran. Kepissä oli paljon pientä laittoa, jotka myyjä epäonnistui kuvailemaan, vaikka pyysin yksityiskohtaisesti käymään koko kitaran läpi päästä varpaisiin kuvien kera. Jos esim. mikit irti, jakkilevy halki ja satula on murtunut ja täten kitaralla ei voi soittaa ilman laittoa, niin kyllä se pitäisi reilusti sanoa. Piti itse hioa luusta uusi satula ynnä hommata muut osat.

Luulenkin, että useimmat ongelmät liittyvät suurpiirteisyyteen myytävän tavaran kuntoa kuvaillessa eikä itse kaupantekoon. Kaupanteko yleensä sujuu ongelmitta ja nopeasti. Lisäksi kannattaa muistaa, että esim. eBay + PayPal on sekä myyjälle että ostajalle varsin turvallinen vaihtoehto siirrellä tavaraa ja rahaa.
thekarppa
20.01.2006 11:47:06
Ostin mnetistä LTD:n h-400 skeban tässä joulun tienoilla ja olen todella tyytyväinen hankintaani. Onneksi sain kaverin laitettua asialle tarkistamaan kunnon ennen kauppoja. En missään tapauksessa ostaisi pelkän ilmoituksen perusteella tai kitaraa jota en tietäisi itselleni sopivaksi. Varovaisuutta noudattamalla saa varmasti hyviä kauppoja...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)