Aihe: hiwatt
1
sampsa007
06.11.2005 03:30:08

Onkos kellään kokemuksia hiwatt maxbass 300 knupista?
JR/Rajah
20.01.2006 11:39:24
Itsekin olisin myös kiinnostunut kuulemaan juttua kyseisestä nupista kun osui silmään Soundatan sivuilla.
Hiwattin kotisivuilla ei ole mitään tietoa nupista. Siellä on vaan niitä huippuhienoja artisti-malleja ja hintaa nupeilla ei ole kuin 4000€... Ei ehkä ihan mulle tarkoitettu.

Pistän vielä samaan aiheeseen yhden vahvistin vaihtoehdon, mitä olen miettinyt.
Eli jos joku osaa pistää plussat ja miinukset niin olisin hyvin kiitollinen.

Eli olen miettinyt yhtenä vaihtoehtona ostaa Sansamp RBI-etuasteen (http://www.tech21nyc.com/rbi.html) ja siihen päätevahvistimen esim. ALTO MAC 2.2 (http://www.noretron.fi/index.php?si … 24&group_id=21&prod_id=2538).
Ja sitten tietysti joku kaappi...varmaan warwick 410.

Onko ihan turha paketti? Pitäisikö vain tyytyä johonkin "valmiiseen" bassonuppiin?

Olen myös miettinyt, että toimiiko samat pääteasteet kitaroille ja bassoille? Voinko paukuttaa bassoa esim. Marshallin 9100 putkipäätteen (2x50W) läpi ilman, että kamat menee huoltokuntoon?

no jopas oli taas paljon tyhmiä kysymyksiä kerralla...
2541
20.01.2006 21:36:29

Onkohan kyseessä nyt kuitenkin Hiwattin Maxwatt 300 nuppi? Hieman modernimpi versio kuin vanhat (ja nykyään perkeleen kalliit) DR201 (200W) ja DR405 (400W), löytyy EQ:ta ja muuta.

Tuossa jotain infoa:
http://www.hiwatt.info/index.htm

Manuaalitkin löytyy PDF -tiedostoina. En nyt saanut tuosta pikaisesti selvää, ovatko Maxwatt -sarjan vehkeet täysputkipelejä vaiko hybridejä, veikkaisin kuitenkin jälkimmäistä. Silloin hinnatkaan tuskin kohoavat niiden "oikeiden" Hiwattien tasolle.

Ja Soundatan sivuilta löytyikin tällainen tieto: "HIWATTilta on myös saatavana huokeampi MaxWatt-sarja, joka korkeatasoisesta
soundistaan huolimatta on todella edullinen!"

Vieläkä muuten Soundatassa on se DR201 nuppi? Onko kukaan testannut?
JR/Rajah
21.01.2006 10:27:10 (muokattu 21.01.2006 11:00:33)
No kävin eilen soundatassa kyselemässä noita Hiwatteja, mutta ei siellä ollut muuta kun joku yli 2000€ maksava nuppi. En viitsinyt sitten kokelilla, koska olisi tullut vain paha mieli. Ei tollaisiin ole varaa.

No kokeilin huvikseni Ashdown MAG 250 (2x10") komboa ja sehän olikin mukavan kuuloinen laite. Seuraava muistikuva on se kun olin jo kantamassa kyseistä vahvistinta autooni. Ehkä hieman heräteostos, mutta toivottavasti en tule ihan heti katumaan. Vielä kun saan tohon jostain 15 tuumaisen lisäkaapin, niin johan on!!!

Tarkoitus oli tosiaan hommata etunen ja pääte, mutta tässä kävi taas näin. No ehkä ensi kerralla.
esamies
23.01.2006 01:20:17
tosiaan www.hiwatt.info kertoo, että on halvempi maxwatt sarja. Kysyin sitä soundatasta, mutta vastasivat, että ei sitä oikeen oo, eikä se oikeen oo... En saanut selvää, onko se huono tuote ostajalle vai myyjälle. Mutta www.jam.se (->basförstarkare) myy paikallista JJlabs-kamaa. Hiwatt 300 ja JJlabs 300 nuppien etulevyt näyttävät erehdyttävän samalta, liekö sama kone eri kuorissa? Hinta n. 380e. Voishan tuota soundatasta vielä kysyä, onko heille tulossa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)