Aihe: Teippiä puol rullaa kitaraa
1
simosiili
07.08.2003 19:02:28
käytätteks yleens hihnalukkoja vai esim. jeesuteippiä puol rullaa jokast keikkaa varte? mä oon todennu et jos riehuu tarpeeks keikal, ni hihnalukot voi heittää mielestä..:D
Miikathebest
07.08.2003 19:07:28

käytätteks yleens hihnalukkoja vai esim. jeesuteippiä puol rullaa jokast keikkaa varte? mä oon todennu et jos riehuu tarpeeks keikal, ni hihnalukot voi heittää mielestä..:D

DiMarzion "Ynkkähihna"! :)
Parempi sika säkissä, kuin possu kassissa!
Miika Rocks It
hemmo
07.08.2003 19:14:48

En. Treeniskeboissa on kaikissa omat nahkahihnat, jotka olen ruuvannut pysyvästi hihnatappien ja rungon väliin. Ei irtoo, ellei sitten hihna hajoa.
Säröä beibi!
SerialKiller
07.08.2003 19:20:18

Jep. Mul on murtunu kaikista kitaroista ainaki kerran puu hihnatapin ruuviin ympäriltä riehumisen takia. Heikkoa tekoa. en usko et lukot kestää sellasta hyökytystä...
Teippi ihan jees. Kestää minkä kestää...

Bluesmies
07.08.2003 19:49:56
Mä tänään just liimasin siitä hihnan päistä ne nahkaosien lovet yhteen. Toimii!!
Kitara on tyhmä!!
jogo3000
08.08.2003 09:27:36

Olen käyttänyt hihnalukkoja, mutta näköjään helposti karkaa se kiinnitysruuvi siitä puusta. Nyt pitäisi taas liimailla omaa skebaa vähän kuntoon. Teippi kuitenkin pilaa sen maalin.
I'm a whiskey rock'n'roller.
zorro
08.08.2003 12:32:41
en mää kyllä saa hihnalukkoja pettämään. Ja senki voi vielä joku pilkunnussia varmistaa laittamalla teippiä hihnassa olevien osien muttereiden väliin. en kyllä suosittele liimaamista
jos se et ole sinä.... se on joku muu!
midprice
08.08.2003 12:51:32

Olen käyttänyt hihnalukkoja, mutta näköjään helposti karkaa se kiinnitysruuvi siitä puusta. Nyt pitäisi taas liimailla omaa skebaa vähän kuntoon. Teippi kuitenkin pilaa sen maalin.

Kuten myös schallerin hihnalukot käytössä. Mulla aukeili toinen ruuvi jatkuvasti. Koitin itse fiksata perinteisellä tulitikkuja liimalla ruuvinreikään menetelmällä, mutta ei auttanut. Mainitsin asiasta käyttäessäni kitaraa pajalla ja seppä laittoi niin että pysyy. Sanoi tapittaneensa sen, tarkemmin en osaa sanoa mitä teki.
Dumb
08.08.2003 13:07:08

Sen verran vielä, että minulla on myös hihnalukot joskus pettäneet; lähti Jag-Stangin "sarvesta" koko systeemi irti ja meni kierteet sileiksi sieltä ruuvin reiästä. Ei muuta kuin reikä tukkoon puutapilla ja liimalla ja siihen sitten pieni reiän alku ja ruuvi uudestaan kiinni. Tosin, tällä kertaa kiinnitin sitten takaisin ne tavalliset hihnanpidikkeet enkä ole hihnalukkoja sen jälkeen käyttänyt.

Kyllähän nuo hihnalukot tavallaan ovat ihan kätevä keksintö ja voi hyvinkin olla, että joihinkin kitaroihin tulen tulevaisuudessa sellaiset vielä asentamaankin (esim. jos sen Ibanez K-7 KoRn Signature 7-kielisen saan joskus ostettua niin siihen tulee kyllä aivan varmasti hihnalukot), mutta tällä hetkellä teippivarmistus on mun juttu.
Jabe
08.08.2003 13:50:12

... omat nahkahihnat, jotka olen ruuvannut pysyvästi hihnatappien ja rungon väliin. Ei irtoo, ellei sitten hihna hajoa.

Laitoin DeArmondin jazzboxin nahkahihnan juuri tällä tavalla. Lankkukitaroissa mulla on DiMarzion lukkosysteemit.
"Love is the only force capable of transforming an enemy into a friend". -Martin Luther King, Jr.
ingle
08.08.2003 14:28:05
mulla on schallerin hihnalukot, eikä tarvii mitään teippi, liima yms. virityksii johan pysyy
If assholes could fly, this place would be an airport.
thomaso
09.08.2003 17:09:32
Sen verran vielä, että minulla on myös hihnalukot joskus pettäneet; lähti Jag-Stangin "sarvesta" koko systeemi irti ja meni kierteet sileiksi sieltä ruuvin reiästä.

Eli sulla ei pettänyt hihnalukko vaan kiinnitys kitarasta. lukko varmaan pysyi hihnassa ja tapissa kiinni ja ruuvi siinä mukana????
Vilhelmus
09.08.2003 17:24:07

Teippaan hiukan hihnaa, mutten niin, että kitaraan jää jälkiä.
Vichy maistuu tutulle.
Dumb
10.08.2003 13:03:25

Eli sulla ei pettänyt hihnalukko vaan kiinnitys kitarasta. lukko varmaan pysyi hihnassa ja tapissa kiinni ja ruuvi siinä mukana????

Juu, juu. Tarkoitinkin lähinnä sitä, että se "hihnalukkosysteemi" petti minut kun noin kävi!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)