Aihe: Classic 30 elementin vaihto
1
azo
13.01.2006 20:53:31
eli tuossa peavey classic30 vahvistimessa on tuo löysä blue marvel elementti ja tekis mieli laittaa celestion v30 tilalle. kyselisinkin teiltä jotka olette vaihtaneet omaan c30 vahvistimeenne elementin että kuinka se irroitetaan? saako vanhan elementin takakautta pois ja uuden tilalle vai pitääkö koteloa alkaa purkamaan? kun itse järkeilin että eikös tuo etukangas pidä ottaa pois että saa tuo elementin vaihdettua. ;) että semmosta infoa tällä kertaa
Aki
13.01.2006 21:11:56

Omistin tuon kauan aikaa sitten, mutta muistaakseni siinä on pultit etulevyssä kiinni, eli muttereihin pääsee käsiksi purkamatta mitään.

Tai sitten levyssä on holkit joihin tulee ruuvit kiinni, kuinka vain. Kurkkaamalla miten se elementti on kiinni, saat kiinnitystavan nopeammin selville kuin mitä sulla kesti kirjoittaa viestisi.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
azo
13.01.2006 21:26:06
no siis tuota noin :/ katselin mä tuonne taakse ja siellä näkyy mutterikiinnitys olevan, mutta ajattelin että onkohan sitä edessä olevaa ruuvin päätä kiinnitetty mitenkään sillä jos ei ole niin silloinhan tuo kangas on pakko ottaa irti. jos se ruuvi on kiinnitetty jotenkin niin silloinhan elementin vaihto on lastenleikkiä. johdot irti ja mutterit auki ja uusi elementti sisään ja mutterit kiinni ja johdot paikoilleen :)
Vasu
13.01.2006 21:58:24
Lähes tulkoon 100% varmuudella ruuvi on istutettu levyyn kiinni ja näinollen mutterin irroituksella homma onnistuu. Toivottavasti kajarin kiinnitys reikä jako täsmää.
azo
13.01.2006 22:17:42
vitsit. noi ruuvinpaikat on tosiaan vähän mielenkiintoinen juttu.. nyt ois asiaa jos paikalla ois joku joka ois oman blue marvelinsa celestion v30:een vaihtanut. tuossa classicissa on tehoja 30w eli luulisi tuon v30:n riittävän. sivuilla lupaillaan tehoksi 60w
Aki
14.01.2006 13:32:12

Vintage30:ssä ei ole järin iso soundi, se keskittyy aika paljon siihen iskevään yläkeskialueeseen. Noin pienessä 1x12" combossa kuten Classic30 se on luultavasti aika pienen kuuloinen, vaikka 2x12" ja siitä isompaan V30 on paremmin sopiva. Uskoisin että Eminencen tallista löytyy edulliseen hintaan paremmin sopiva elementti.

http://editweb.iglou.com/eminence/e … ce/pages/resources02/tonalguide.htm
azo
16.01.2006 07:23:27 (muokattu 16.01.2006 07:41:38)
Vintage30:ssä ei ole järin iso soundi, se keskittyy aika paljon siihen iskevään yläkeskialueeseen. Noin pienessä 1x12" combossa kuten Classic30 se on luultavasti aika pienen kuuloinen, vaikka 2x12" ja siitä isompaan V30 on paremmin sopiva. Uskoisin että Eminencen tallista löytyy edulliseen hintaan paremmin sopiva elementti.

http://editweb.iglou.com/eminence/e … ce/pages/resources02/tonalguide.htm

osaisitkos suositella jotain tiettyä eminencen elementtiä?

edit: 16ohmista elementtiä siis haetaan
Crackis
16.01.2006 10:43:48

Jos kerran olet V30 ladattua kaappia tuohon jatkoksi hommaamassa, niin miten olisi jokin varsin "perinteinen" elementti, riippuen tietysti siitä mitä olet hakemassa. Eli siis juurikin jokin Celestion/Eminence, joka olisi mahdollisimman allrounder? Esimerkiksi Celestionin seventy80 on varsin pätevä elementti avonaisemmassa kotelossa ja se kestää jo melkoisen luukutuksen yksinäänkin. Tuo on siis jonkinlainen Classic leadin johdannainen jos en ole aivan väärin ymmärtänyt. Ja taas kerran, riippuu ihan siitä mitä haet.
Shit happens when u party naked
Aki
16.01.2006 17:05:28

En tunne noita malleja erityisen hyvin, mutta mitä useamman alan lehden arvosteluista olen lukenut, Eminenceltä löytyy käytännössä kaikista Celestionin tunnetuimmista malleista versiot, jotkut jopa hieman miellyttävämpiä. Niin, ja Eminencet maksaa reilusti vähemmän.

Mulle suositeltiin Tonkeria kun halusin isosoundista jossa on yläpää kuitenkin tallella. Saattaisi olla hyvä myös Classiciin, en tiä. Uraltonen Mikko osaa varmasti auttaa, toivottavasti eksyy tänne.
azo
16.01.2006 18:51:35
Tonkeria on kyllä kehuttu hirmuisesti minulle ainakin. Voisi ollakkin ihan hyvä idea laittaa tuohon vahvariin tonkeri ja sitten kaappiin v30:set. Mistähän tuota tonkeria saisi 16 ohmisena kun uraltonella ei ole kuin 8 ohmisena?
PeeJii
17.01.2006 12:51:10
vitsit. noi ruuvinpaikat on tosiaan vähän mielenkiintoinen juttu.. nyt ois asiaa jos paikalla ois joku joka ois oman blue marvelinsa celestion v30:een vaihtanut. tuossa classicissa on tehoja 30w eli luulisi tuon v30:n riittävän. sivuilla lupaillaan tehoksi 60w

Kyllä ne ruuvinpaikat osuu kohdalleen, mutta suosittelisin kuitenkin ottamaan sen koneiston ulos kaiuttimen vaihdon ajaksi. Ei se niin iso homma kuitenkaan ole. Kaiuttimen magneetti on sen verran voimakas, että koneisto vetää sitä puoleensa. Ja ne kiinnityspulttien päät ovat todella terävät...

V30 ei ehkä ole paras mahdollinen kaiutin koska se korostaa yläkeskiääniä, kun classicissa muutenkin on aika terävä ylin diskanttipiikki. Eminencen Texas Heat saattaisi olla parempi vaihtoehto, ainakin Fender Deluxe reverbin kanssa se toimii hyvin.
Geloso
18.01.2006 04:56:55
PeeJii puhuu asiaa. Kyllä se koneisto pitää pois ottaa ennenkuin Classicista taipuu
kaiutin ulos ja uusi sisään. Itse tilasin saksan T-kaupasta jonkun Eminencen 30 ?
joka sopii kyllä saundeiltaan mainiosti.
Crackis
20.01.2006 00:35:39
tarkoitattekos koneistolla kaikkea kamaa tuolla sisällä?

"kaikki se kama siellä sisällä" lähtee lähes 100% varmuudessa yhtenä kappaleena sieltä irti. Tämän osaan sanoa, vaikka 30 Classic on mulle aivan outo kapistus. Vahvistinosassa ne putket on kiinni jokatapauksessa. Muutama ruuvi auki ja vahvistinosa irti, niin ei tarvitke pelätä niiden putkien puolesta ja on huomattavasti helpompi se elementti laittaa sille kiinni.
Shit happens when u party naked
superfly
20.01.2006 08:45:44
"kaikki se kama siellä sisällä" lähtee lähes 100% varmuudessa yhtenä kappaleena sieltä irti.

Vahvistan tämän. Yhtenä kappaleena lähtee.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
PeeJii
20.01.2006 09:23:02
tarkoitattekos koneistolla kaikkea kamaa tuolla sisällä?

Yhtenä "möykkynä" se koneisto todellakin lähtee. Putket kannattaa varoiksi poistaa ensin, että säilyvät ehjänä. Itse irroitin myös kaikutankin (kahdella ruuvilla pohjassa). Ja tietysti kaiuttimen johdot irti kaiuttimesta, ja olikos se virtajohto vielä kiinni kotelossa. Sitten ne koneiston kiinnitysruuvit.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)