Aihe: Soinnun merkitseminen
1
KMT
13.06.2003 15:46:38

Eli tämmöstä pilkunviilausta mutta
siis mulla on sointukulku E A B (Esus4) ja sitten Em
Kuitenkin bassosävelenä sus:ssa on a.
Eli onko väärin merkitä Esus4 Asus2:ksi,
mutta eikö Asus2 pitäisi purkautua terssiin?
Eli taitaa olla mahdoton?

Siis kuinka merkitä?
A) Esus4/A Em
B) Asus2 Em
C) joku muu?
Säröpedaali on pirun keksimä idea saada ihmiset hulluiksi...
R.Cooley
13.06.2003 15:57:42 (muokattu 13.06.2003 16:09:41)
saatana nyt bugaa en pysty kirjottamaan

-0-
-0- (B) nooni
-2- (A) oktaavi
-2- (E) kvintti
-0- (A) priimi
-x-

Älkää musta välittäkö yritän vain pukea noi äänet sanoiksi
Nopeus on soittotaidon mittari.
mz
13.06.2003 16:04:02
Eikös Esus4/A kelpaa ihan hyvin? Miksi sitä pitäisi lähteä vääntelemään?
R.Cooley
13.06.2003 16:06:22

Hyvin pitkälti totta, noin minä sen tekisin.
Nopeus on soittotaidon mittari.
Rantsu
15.06.2003 22:17:25 (muokattu 15.06.2003 22:26:58)

Aika säännönmukaisesti valmistettu ja purettu pitää tuollaisen kvarttibassopidätyksen olla, että sen E-pohjaiseksi soinnuksi mieltää; näin ainakin mun korvalla. Vai olikohan alkuperäinen kysymys pelkästään teoreettinen?

Joka tapauksessa minä tykkään nämä mollipidätyssoinnut merkitä vieläpä niin, että se purkaussoinnun merkki näkyy. Eli Emsus4. Vähän "kovaa luantoo" vaatii kirjoittaa (ainakin klassisen putken käyneelle soittajalle) keskelle mollisävellajia duuripidätyssointu, jos se kerran molliin purkautuu. Mitäs sanotte?
hörhö
15.06.2003 22:20:59

Nyt putosin kärryiltä. Eihän duuri- ja mollipidätyksiä ole olemassa, sillä pidätetään terssi. Tarkoittanet sekunti- tai kvarttipidätyksiä?
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara
Rantsu
15.06.2003 22:30:11
Nyt putosin kärryiltä. Eihän duuri- ja mollipidätyksiä ole olemassa, sillä pidätetään terssi. Tarkoittanet sekunti- tai kvarttipidätyksiä?

Anteeksi epätarkkuuteni; olisi pitänyt kirjoittaa "mollisointuun purkautuvat pidätyssoinnut". Ihan samoin; jos A-mollissa mennään, niin kirjoitan Amsus2 - Am.
hörhö
15.06.2003 22:47:43

jos A-mollissa mennään, niin kirjoitan Amsus2 - Am.

Minä oletan, että soittaja on sen verran lukutaitoinen, että ymmärtää yhdellä sanomisella. Kirjoittaisin Asus2 - Am, sillä eihän hänen sen Asuskakkosen aikana tarvitse mitään seuraavasta soinnusta tietää ja jos jotain siirtymää miettii, niin katsokoot hiukan eteenpäin, koska kuitenkin joutuisi sen tekemään.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara
tsalakka
15.07.2003 12:14:08
Minä oletan, että soittaja on sen verran lukutaitoinen, että ymmärtää yhdellä sanomisella. Kirjoittaisin Asus2 - Am, sillä eihän hänen sen Asuskakkosen aikana tarvitse mitään seuraavasta soinnusta tietää ja jos jotain siirtymää miettii, niin katsokoot hiukan eteenpäin, koska kuitenkin joutuisi sen tekemään.

Yhdyn edellisen kirjoittajan mielipiteeseen mitä painavimmin. Reaalisointusysteemin atomistisuus on juuri tuota, ja jos siihen sotketaan suhteellisuutta, niin asia voi muuttua vain hankalammaksi.
Nuages
08.08.2003 04:53:37
Yhdyn edellisen kirjoittajan mielipiteeseen mitä painavimmin. Reaalisointusysteemin atomistisuus on juuri tuota, ja jos siihen sotketaan suhteellisuutta, niin asia voi muuttua vain hankalammaksi.

Mitä tulisi jos yhdistettäisiin musiikinteoria ja suhteellisuusteoria?
Mikä laulaen tulee, se toiselle kuoppaa kaivaa pyy pivossa.
Niskamies
09.08.2003 12:45:50
sus4:hän tarkottaa että soinnussa on terssin sijaan kvartti. Tarkottaako sus2 että soinnussa on terssin sijaan sekunti(tai nooni)?
Rules are meant to be broken; especially stupid ones like this. -David Shandley
lxi
09.08.2003 13:40:04
sus4:hän tarkottaa että soinnussa on terssin sijaan kvartti. Tarkottaako sus2 että soinnussa on terssin sijaan sekunti(tai nooni)?

Sekunti. Tarkoittaa.
Mainostilaa vuokrattavana
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)