Aihe: mikä tekee jostakin gootin?
1 2 3 4 5
A Fiend
08.07.2003 18:44:35
kun on vähän hakusessa toi termi.. en ole oikein varma mitä se pitää sisällään, joten jos viitsisitte kertoa oman näkemyksenne?
Kuolema ottaa kaiken. Se on laki, ei rangaistus
Unworthy Knight
08.07.2003 18:54:56 (muokattu 16.07.2003 22:42:01)
Jos haluat "ammatti tietoa" The Goth Scene ja Goth Chic kirjat pitäs olla apua...En ole lukenut mutta järki sanoins että noista löytyy millasta sen pitäs olla.

Todellisuus: Ne on vaan rääsyt ja meikki , synkkä meno ja gooti musa....Paino piste rääsyillä.
"...So croak the king of Grey."
Karlsson
09.07.2003 09:24:05
Gootit on synkkiä ja juhlallisia joka tilanteessa.

Paitti kaikki joita tunnen ovat semmoisia iloluonteisia ihme räplääjiä, että se siitä teoriasta.

Semmottiset teiniwannabegootit yleensä yrittävät olla sykkiä ja kalpeita, mutta kyllä se iän myötä siitä...
"Luuletsä et sä osaat laulaa?" -Känninen Pekka Pohjola Robert Plantille
jenni.rotten
09.07.2003 14:03:05 (muokattu 16.07.2003 15:48:04)
Mulla on kans kaverina sellainen teiniwannabegootti, jonka elämään kuuluu mm. kaikkee seuraavaa: viiltely, the 69 eyes (joka on vain teinigoottia), synkistely, goottiristit ja väärtepäin käännetyt mustat ristit, huomionherättäminen ja veren juominen.

Hyi helvetti.

EDIT: Joo joo. En enää jaksa ottaa kantaa näihin aiheisiin. Tämä kirjoitus jääköön toistaiseksi viimeiseksi. Piste.
Sekunda jo eläessään - kusipää jo syntyessään
-memmu-
09.07.2003 19:02:08
väärtepäin käännetyt mustat ristit,

ristejä väärinpäin en ole koskaan ymmärtänyt, enkä itse pitäisi. kyllä se risti on hieno ihan oikeinpäinkin.
oliivi
10.07.2003 20:35:10
En ole aiheeseen kummemmin perehtynyt, mutta käsittääkseni kuoleman (ja tietynlaisen kauneuden, johon kai ne vaatteetkin voidaan luokitella..) ihannointi on yksi gotiikan perusajatuksista. Eli useimmilla, jotka kuljeskelevat ns. goottireleet yllään, ei ole mitään tekemistä goottien kanssa. Tietenkin jokainen saa pukeutua niin kuin tahtoo, kunhan ei sano olevansa gootti/hippi/purjehtija-poika Etelä-Helsingistä koska pukeutuu niin kuin nekin..
noir
10.07.2003 23:00:05
Tunge jo noi wannabees perseeseen, wannabe-punkkari.

Mä olenkin Wannabe-nukkumassajoaikojasitten :P
Knowledge is power, France is bacon.
Karlsson
11.07.2003 09:05:55
Tunge jo noi wannabees perseeseen, wannabe-punkkari.

Jaa? Toi teiniwaanabegootti oli tosta mun teksitista, josta Rotten sen nappas. Siis tässä tapauksessa.

Eli mitäs jos herra Wilhelmus pitäis sen turpansa kiinni jos ei mitään järkevää sanottavaa ole. Vai pitääkö miinuksia ruveta napsimaan?
"Luuletsä et sä osaat laulaa?" -Känninen Pekka Pohjola Robert Plantille
HCW
11.07.2003 18:09:53
Tuohon wannabe hommaan,että mitä merkitystä sillä minkälainen kukakin on.Itsellä ei ainakaan ole tarvetta kuluttaa potetiaalienergiaa toisten kyyläämiseen.Eli kannattaa pitää vaan huoli omista asioista.

Topikin alóittajalle:

Niitä mustia ihmisiä jotka kuuntelee Curea :) (Cure on kyllä hyvä bändi)
Jos olen huomaamattani kuollut,keneltä kysyn kelloa?-Pablo Neruda.
jenni.rotten
12.07.2003 04:41:29
Jaa? Toi teiniwaanabegootti oli tosta mun teksitista, josta Rotten sen nappas. Siis tässä tapauksessa.

Niinpä.
Itse en juuri nimittele toisia wannabeiksi, paitsi juuri yo. tilanteessa. Kaikki ovat mitä tykkäävät. Mulle on ihan sama.
Sekunda jo eläessään - kusipää jo syntyessään
A Fiend
15.07.2003 12:32:10
aikas monta goottia oli Tuskassa.. :)
Kuolema ottaa kaiken. Se on laki, ei rangaistus
hanuristi
15.07.2003 16:46:48
aikas monta goottia oli Tuskassa.. :)

faijani sanoi kaupungilla kulkiessaan tuskan alussa,että aikas monta oli niitä musta-valkoisia ihmisiä liikenteessä
i always loved you.your shit´s like chocolate cake and your ass smells like a rose,i really hate you.love dumpling.now my bowels ache.STATIC-X-love dump
Aegis
03.08.2003 18:16:30
Eiköhän Goottilaisuus ole ihan sama juttu ku hevarius: Elämäntapa.
Tosimies ei käy paskalla.
M.M.
08.08.2003 10:22:22
Minusta tuntuu että n. 98% prosenttia suomen "gooteista" ei ole kuullutkaan Smithistä tai The Curesta ;)

tekeekö se gootin jos kuuntelee Curea?
testgatehead
10.08.2003 22:55:34
Google on aika hieno keksintö :-) Kokeile vaikka tyyliin gothic culture tai yms.

Mutta kattelepa vaikka ensin alt.gothic FAQ, löytyy osoitteesta:
http://www.darkwave.org.uk/faq/ag/

Ja mitä tulee goottien väärinpäin käännettyihin risteihin, niin kyseistä FAQ:ta lainaten "if you see an upside-down cross, pentacle (five pointed start in a circle)with a point directly downwards, or any satanic message, the wearer is a black metaller and not a goth."
ikkunaprinsessa
10.08.2003 23:13:38
mun mielestä joku teini (ei pahalla) joka pukeutuu mustaan ja nahkaan yms ei välttämättä ole aatteellisesti yhtään jöötti. eli ei jööttejä välttämättä tunnista.. paitsi tietenkin nämä vähän vanhemmat ihmiset jotka ovat sitä tosissaan pukeutuenkin myös... oi oi kun tulee sekavaa tekstiä. eli vaikka pukeutuisit vaaleanpunaisiin kesämekkoihin, niin voit olla vaikka rokkari tai hippi tai mikä vain. jos olet sitä oikeasti. sisimmässäsi. etkä vain "wannabe". (ei pahalla taaskaan)
In the grace of your love I writhe in pain -V.Valo-
1960-1980
13.08.2003 12:05:54
Miten goottius voi olla aate? Pikemminkin yksi teinien muoti-ilmiö. Vaihtoehtoisesti hieman vanhempien ihmisten nostalgiahömpöttelyä kun muistellaan kultaista 80-lukua.
waldemarx
13.08.2003 12:12:59
kuunnellaan goottimusaa (en kyl tiä mitä se on), villetään ranteita ja käytetään mustia vaatteita ja näytetään angstiselta ja synkältä. En tiä kuinka pitkälle tää pitää paikkansa, mut tää nyt tuli ekana mieleen ;D
waldemarx
Sleepless
14.08.2003 22:16:19
kuunnellaan goottimusaa (en kyl tiä mitä se on), villetään ranteita ja käytetään mustia vaatteita ja näytetään angstiselta ja synkältä. En tiä kuinka pitkälle tää pitää paikkansa, mut tää nyt tuli ekana mieleen ;D

Nyt sekotat gootit ja saatananpalvojat toisiinsa. Eikös ne ole kaksi aivan eri kulttuuria?
Gootti musaa on 69 eyes,TDF ym. bändit
Ostetaan lukkotalla. esim. jt500/580 tai joku Schallerin floikka.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)