Captain_Morgul 19.01.2006 09:21:47 | |
---|
Slumber of Pirates has ended! |
Tankero 19.01.2006 09:25:45 | |
---|
http://www.kumu.fi/finnish/lehtiartikkelit_riffi2.html Ton avulla vaan vääntämään ilman mitään vempaimia. Sain tunnissa tomit ihan kohtuu vireeseen pari päivää sitten. Eka kerta kun vaihdoin kalvot ja viritin itse. Aika kauan olet ährännyt. Mulla menee Evansin avaimen kans jotain 10 minuuttia kolmen tomarin virittämiseen. Varmasti, vissiin. |
ddrum54 19.01.2006 09:44:55 | |
---|
Aika kauan olet ährännyt. Mulla menee Evansin avaimen kans jotain 10 minuuttia kolmen tomarin virittämiseen. Jokaisella menee eka kerralla enemmän aikaa. Kyllä se siitä nopeutuu, kun kokemus lisääntyy. 2`n 4 |
Tankero 19.01.2006 09:49:29 | |
---|
Jokaisella menee eka kerralla enemmän aikaa. Kyllä se siitä nopeutuu, kun kokemus lisääntyy. Niinpä se on, mutta turha tehdä elämää liian hankalaksi, kun välineetkin on keksitty. Varmasti, vissiin. |
Strumbali 19.01.2006 09:59:52 (muokattu 19.01.2006 10:08:34) | |
---|
Mikäs setti Kuhilaalla muuten on? (Niin, se on ihan eriasia virittää kalliimpia rumpuja kuin halvempia. Ihan hyvä se on, että saa rumpunsa itseään miellyttävään vireeseen. Menipä siihen sitten kuinka kauan tahansa. Voi tuo avain olla ihan hyväkin apuväline. En ole kokeillut.) Mutuahan tämä. |
ddrum54 19.01.2006 10:15:15 | |
---|
Niinpä se on, mutta turha tehdä elämää liian hankalaksi, kun välineetkin on keksitty. Niinpä, mutta ne välineet on jokaisella vakiona. Nimittäin korvat. Hienosäädön joudut sinäkin tekemään ihan kuulon perusteella. Noi vimpaimet ei auta siihen asiaan mitään. Mun mielestä on hankalaa käyttää erillisiä työkaluja, kun yksinkertainen homma on helposti opittavissa. Tämä ylläoleva heppu on vaihtanut kalvot ja virittänyt rummut tunnissa. Se on mun mielestä hyvä aika ensikertalaiselle. Tuskin sinäkään 10 minuutissa koko tuota hommaa teet. Ei siinä mitään, jokainen ostakoon itselleen tarpeelliset vermeet. Mä en henk. koht. näe mitään oikeata hyötykäyttöä noille puntareille ja räikkäavaimille. 2`n 4 |
J.K.Ruudio 19.01.2006 10:55:22 | |
---|
Mistä Evansin avaimesta tässä on kyse? Tuplat ne olla pitää! |
markkuliini 19.01.2006 11:01:15 | |
---|
Eli 100x nopeampi kuin niin, että hinkkaa aluksi sille pienelle alueelle kohdilleen hitaasti ja sen jälkeen hienosäätää sen alueen kohdalla hitaasti. Tässäpä vielä muuten viritystä nopeuttava vinkki. Kannattaa kokeilla ruuvien kiristämistä sellaisella viritysavaimella. Sillä vääntely on paljon nopeampaa kuin hinkkaamalla kiristäminen. Ehhehehe.. :) www.vasamayhtye.com |
Tankero 19.01.2006 12:55:55 | |
---|
Mistä Evansin avaimesta tässä on kyse? Se on sellainen noin 20 euroa maksava viritysavain, missä on momentti ja pyöreä asteikko. Erittäin käytännöllinen verme. Rhytmtechillä on vähän samanlainen, mutta tuplasti kalliimpi ja ei niin kätevä. Varmasti, vissiin. |
Tankero 19.01.2006 12:59:12 | |
---|
Niinpä, mutta ne välineet on jokaisella vakiona. Nimittäin korvat. Hienosäädön joudut sinäkin tekemään ihan kuulon perusteella. Noi vimpaimet ei auta siihen asiaan mitään. Mun mielestä on hankalaa käyttää erillisiä työkaluja, kun yksinkertainen homma on helposti opittavissa. Tämä ylläoleva heppu on vaihtanut kalvot ja virittänyt rummut tunnissa. Se on mun mielestä hyvä aika ensikertalaiselle. Tuskin sinäkään 10 minuutissa koko tuota hommaa teet. Ei siinä mitään, jokainen ostakoon itselleen tarpeelliset vermeet. Mä en henk. koht. näe mitään oikeata hyötykäyttöä noille puntareille ja räikkäavaimille. Niinhän ne esim on kitaristeillakin ja silti jotkut käyttää viritysmittaria. Kuulemma. Eihän se ole mikään erillinen työkalu. Homma muuten menee toisin päin. Ensin vääntelen suunnilleen sopivaan korkeuteen korvakuulolta ja sitten laitan kohdalleen Evansilla. Nätti homma pyöräyttää keikallkin biisien välissä, kun joskus tahtoo löystyä. Varmasti, vissiin. |
Tankero 19.01.2006 13:01:24 (muokattu 19.01.2006 13:39:52) | |
---|
Mikäs setti Kuhilaalla muuten on? (Niin, se on ihan eriasia virittää kalliimpia rumpuja kuin halvempia. Ihan hyvä se on, että saa rumpunsa itseään miellyttävään vireeseen. Menipä siihen sitten kuinka kauan tahansa. Voi tuo avain olla ihan hyväkin apuväline. En ole kokeillut.) Mulla on Premierin Artist Birch setti 10 12 ja 14 tuumaset tomit ja samankokoinen Yamahan 9000 recording custom setti. Mistä tykkään enemmän Varmasti, vissiin. |
ddrum54 19.01.2006 13:05:39 | |
---|
Niinhän ne esim on kitaristeillakin ja silti jotkut käyttää viritysmittaria. Kuulemma. Nojoo siinä tapauksessa. Mä en vaan tiennyt että sulla onkin sävelkorkeusmittari. 2`n 4 |
Tankero 19.01.2006 13:39:24 | |
---|
Nojoo siinä tapauksessa. Mä en vaan tiennyt että sulla onkin sävelkorkeusmittari. Eikun mulla on sävelenkireysmittari. Varmasti, vissiin. |
Strumbali 19.01.2006 14:19:28 | |
---|
Mulla on Premierin Artist Birch setti 10 12 ja 14 tuumaset tomit ja samankokoinen Yamahan 9000 recording custom setti. Mistä tykkään enemmän Itse olen joskus vääntänyt noin tuhat euroa halvemman merkittömän setin tomeja (alkuperäiskalvoilla kylläkin) useammankin kerran ja ei niin ei. Lyödessä booo-iing. Ei sitä iing-ääntä saanut sieltä kirveelläkään pois (en kokeillut, mutta teki mieli;). Mutuahan tämä. |
Eikun mulla on sävelenkireysmittari. Joo, eli sä säädät jokaisen tapin samaan tiukkuuteen. Konsti toimii hyvin, jos tapit ja pesät on hyvässä kunnossa. Aina ne ei ole ja silloin korva/käsi astuu kehään. Mulla on muinoin ollut niin hyvin käytettyjä rumpuja, että hyvä kun ruuvit edes liikkui. Ootko kokeillut mittarin jälkeen tappien kohdalta, että niissä on sama ääni kaikissa? Meinaan vaan, että ei noi kalvotkaan aina ihan ehdottoman tasalaatuisia ole. 2`n 4 |
Tankero 19.01.2006 16:49:43 | |
---|
Joo, eli sä säädät jokaisen tapin samaan tiukkuuteen. Konsti toimii hyvin, jos tapit ja pesät on hyvässä kunnossa. Aina ne ei ole ja silloin korva/käsi astuu kehään. Mulla on muinoin ollut niin hyvin käytettyjä rumpuja, että hyvä kun ruuvit edes liikkui. Ootko kokeillut mittarin jälkeen tappien kohdalta, että niissä on sama ääni kaikissa? Meinaan vaan, että ei noi kalvotkaan aina ihan ehdottoman tasalaatuisia ole. Totta kai olen kokeillut. Vähän kuin vaistomaisesti ne tulee tsekattua. Vaikka soitankin ammatikseni, pyrin pitämään hyvää huolta vehkeistäni. Siis soittovehkeistä. Varmasti, vissiin. |