Aihe: Laneyn putkikombot ?
1
Tinmo
15.07.2003 16:05:18
LC30:sesta lähti kyllä joo niin mättösäröt, että jätin sen sikseen, mutta jos heviä kaimaseni soitat, niin kyllä noi siihen sopii.
Tekevälle sattuu ja varovaisella ei oo hauskaa
MrGuitarist
15.07.2003 16:36:05
Mulla on Laneyn VC30. Tästä ei todellakaan saa hevisäröä ilman sopivaa pedaalia, mutta tämähän onkin eri laite kun tuo LC30. Oikein hyvä vahvistin, varsinkin lisäkaapin kera. Potkua riittää keikoille helposti ja kone kulkee mukavasti pienenkin auton peräkontissa.

Käytössä on oikeastaan vaan puhdas kanava, säröt haen pedaaleista.
Socialite
15.07.2003 18:10:04
Joo, tein vähän tutkimusta ja aika hevimetalli säröthän ne taitaa olla... Testasin kuitenkin äsken peaveyn classic 30:stä ja täytyy sanoa että se kuulosti kyllä tosi hyvältä... myös säröt!
Menee hieman off-topic mutta kertokaas mielipiteitänne tästä vahvistimesta!
Esim. Toimiiko kyseinen hyvin säröpedaalien kanssa?
Sain nimittäin hyvän vaihtotarjouksen Tech21 TM60:stä tähän peaveyyn..
Blues power!
superfly
15.07.2003 18:49:20
Joo, tein vähän tutkimusta ja aika hevimetalli säröthän ne taitaa olla... Testasin kuitenkin äsken peaveyn classic 30:stä ja täytyy sanoa että se kuulosti kyllä tosi hyvältä... myös säröt!
Menee hieman off-topic mutta kertokaas mielipiteitänne tästä vahvistimesta!
Esim. Toimiiko kyseinen hyvin säröpedaalien kanssa?
Sain nimittäin hyvän vaihtotarjouksen Tech21 TM60:stä tähän peaveyyn..

Säröpedaalin löytäminen Classicille on aika työlästä. Haulla varmaan löytyy aika paljon asiaa. Loistava peli muuten. Ei mitään isompaa valittamista. Classic 30:sta on juteltu viime aikoina kovasti. Tuossa on pari topikkia:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 9&o=0&x=35293b8b77&co=0

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &o=0&x=3b6d157ae3&co=60

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &o=0&x=fbec6019af&co=60
Harppu on alaston piano
Codesan Comp
15.07.2003 21:02:07
Joo, tein vähän tutkimusta ja aika hevimetalli säröthän ne taitaa olla...

Noista Laneysta saa kyllä säröt pienestä pinta rososta aina kunnon high gainiin saakka. EIhän sitä gain namiskaa tarvitse siellä kaakossa pitää. Gain säätö nääs toimii noissa niinkuin sen pitäisikin eíkä ole mikään on/off kuten joissain muissa vahvistimissa.
PuNkKi
18.07.2003 04:08:16
Osaisko joku kertoa enemmänkin tuosta LC30 tai LC50
että kuinka hyvin se soveltuisi tuollaisen
punkin/raskaamman rockin soitantaan?
joten aika "rajut" säröt ainakin saisi lähteä ?
itse en tuota vielä missään ole päässyt testaamaan,
levytukustako löytyy siis?

ja onko tuolla LC30 ja LC50 muita(kin) eroja kuin tehot?
niin ja hinta...
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
jomppa82
07.08.2003 16:09:13
Osaisko joku kertoa enemmänkin tuosta LC30 tai LC50
että kuinka hyvin se soveltuisi tuollaisen
punkin/raskaamman rockin soitantaan?
joten aika "rajut" säröt ainakin saisi lähteä ?
itse en tuota vielä missään ole päässyt testaamaan,
levytukustako löytyy siis?

ja onko tuolla LC30 ja LC50 muita(kin) eroja kuin tehot?
niin ja hinta...

Olisko tuosta LC30:sta ääninäytteitä missään? Millainen on clean soundi?
Live fast, die die!
LaXu
07.08.2003 16:32:58
Olisko tuosta LC30:sta ääninäytteitä missään? Millainen on clean soundi?

Puhtaat soundit tuovat mielikuvia Voxin vahvistimista ainakin meikäläiselle mieleen. Sellainen mukavan pehmeä ja pyöreä soundi. Itse pidin kyllä oikeastaan enemmän LC30:n puhtaista soundeista kuin särösoundeista.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
Myydään Kramer Stagemaster Custom 1 hevikeppi, katso Tori.
Miikathebest
07.08.2003 16:52:28

Meneekö se 30W kaikista tilanteista ihan kunnialla. Vai olisiko jotain järkeä maksaa enemmän siitä 50W?
Parempi sika säkissä, kuin possu kassissa!
Miika Rocks It
PuNkKi
07.08.2003 16:56:17
kyllä 30putkiwattia pitäisi riittää vaikka mihin...
kun on keikkaakin heitetty jopa 30w trankulla!
mikä oli jo kyllä siinä ja tässä... mutta 30w .. kyl se
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
Lilli
08.08.2003 06:34:56
No keikka on aivan eri asia kuin harjoitukset. Mitenkäs tän vois kuvitella pärjäävän "pienessä kopissa" ilman PA:ta? Entä lisäkaapin kanssa?

Kyllä pärjää suorastaan ylihyvästi! Mulle VC30:n tehot on olleet liikaakin, drive ja drivevolume molemmat kolmosella ja silti muut valittaa, että liian kovalla. Ja sitten kun laittaa söröistimellä lisää boostia niin sitten valittaa jo yleisökin.
- Painukaa v***uun lauloi Preeriasusi ja poistui itse paikalta.
jomppa82
14.08.2003 16:34:22
Ostin sitten LC15 R -mallin. En olisi välttämättä sitä kaikua eli R:ää siinä kaivannut, mutta kun niitä sattui olemaan, otin sellaisen. Laitetaan nyt tänne asiasta juttua kun itse en suomenkielistä tietoa siitä pahemmin löytänyt.

Hintaa oli siis tinkaamalla (oikeastaan tinkaamatta) 370 euroa Markun Musiikissa. Muualle niitä ei kuulemma oltu edes tajuttu tilata. Tehoa on se otsikon mukaiset 15 wattia. Sain ikivanhasta Yamahan 55w trankkucombosta 80 euroa vaihdossa.

Vahvistin kuulosti liikkeessä osapuilleen siltä, mitä odotinkin. Led Zeppelinit sujui täysin sujuvasti ja Hendrixit löytyi myös yksin tein. Kotona ennen säröpedaalilla testaamista jo ehdin säikähtää, että saako siitä sitä hevisäröä ollenkaan irti. Kyllä sitä sai.

Meteliä tuosta lähtee saman verran kuin vanhasta 55w combostakin, ellei enemmänkin. Cleanit soundit on todella puhtaat ja lämpöiset.

Combon heikko puoli näin soundillisesti on 10 tuumainen elementti. Se on kyllä Celestion, mutta vähän pieneltä se tuntuu ja kuulostaa ainakin C -vireessä bassotaajuuksilla. No se on C-vire, enkä odottanutkaan pikkucombolla goottimetallia suurelle yleisölle soittavani.

Voin suositella. Vielä kun joku päivä raahaan tuon kaverin luokse kokeiltavaksi 4x12 -tuumaisen kanssa.
Live fast, die die!
marjamaki
14.08.2003 20:32:23
Ostin sitten LC15 R -mallin.

Combon heikko puoli näin soundillisesti on 10 tuumainen elementti. Se on kyllä Celestion, mutta vähän pieneltä se tuntuu ja kuulostaa ainakin C -vireessä bassotaajuuksilla. No se on C-vire, enkä odottanutkaan pikkucombolla goottimetallia suurelle yleisölle soittavani.

Voin suositella. Vielä kun joku päivä raahaan tuon kaverin luokse kokeiltavaksi 4x12 -tuumaisen kanssa.

Tota vahvaria olen kokeillu marshallin 4x12 kaappiin ja voi helkkari miten oli herkulliset saundit. Minusta säröt toimii hienosti ja bassotaajuudet riittävät kyllä.

ylipäätään nää laneyn putkivehkeet on hintalaatu suhteeltaan aika lyömättömiä. Mun mielestä.

Voihan sitä ostaa re-issue marshall bluesbrakerin ja se on sit
siinä. mutta hintaa on sillä 2000 tai jopa taisi olla 2500 e.
Rattus on rautaa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)