Hohhoijaa 11.07.2005 17:25:26 | |
---|
Hei Mäkrö, älä nyt hyvä mies lähde mitään koskettimia laittamaan, ainakaan kiinteänä elementtinä. Väitän että biisit toimivat huomattavasti tehokkaammin juuri tuollaisina karun perinteisinä. Less is more, doomissa etenkin. Komp. Norjan suositun BlackDonalds hampurilaisravintolaketjun Unhappy Meal ateriaan kuuluu verinen Dimmu Burger, Satyricola, Cradle of Fries ja Enochian Croissant. |
tähtivaeltaja 11.07.2005 18:01:06 | |
---|
Jotkut biisit joissa on ihan muutama bpm iskevät toisinaan hyvin. Missähän menee raja jolloin hitaasti runttaaminen alkaa olla jo puuduttavaa? 1bpm? |
Surreal 03.08.2005 18:04:23 | |
---|
Tilasinpa tässä viime viikolla Fireboxista Skepticismin Lead and Aetherin, koska päätin että nyt pitää mullakin olla Skepticismiä. Tänään sitten levy tipahti postiluukusta ja pari kertaa läpi kuunneltuani voin sanoa vain: Voiko tämän paremmaksi funeral doom enää tulla? Soundit ovat mielestäni aikalailla oikeanlaiset Skepticismin tunnelmaan. Hieman kaiutetut rummut kuulostavat hienoilta ja kitara on pistävä ja samalla tunnelmallinen. Koskettimet ovat taattua laatua ja murina (voiko tuota enää murinaksi kutsua?) juuri sellaista kuin doomissa pitääkin. Ainoa mitä kaipaan voisi olla hieman bassoa enemmän esillä. Tämä on niin perhanan kova levy ei voi muuta sanoa ja Skepticism niin perhanan kova bändi. Muutkin Skepticismin levyt täytyy hankkia jossain vaiheessa... Ajattelin vain ilmoittaa. Sparks from the Anvil / As high as a throne / Hammers from heights / Brows with a crown...
-Skepticism, Forge |
Dropped C 03.08.2005 18:23:11 | |
---|
Tässä juuri kuuntelen Reverend Bizarren uutta. Että on kovaa meininkiä! Vähän vauhdikkaampia muutama biiseistä, välillä tulee Cathedral mieleen. Örinäpuolelta suosittelen vielä Runemagick:ia. Kunnon kilkatusta. Come back dear dreams, tales of old. In this sleep, servant of the warsmen. |
Phobophile 03.08.2005 20:37:18 (muokattu 03.08.2005 20:37:57) | |
---|
Ainoa mitä kaipaan voisi olla hieman bassoa enemmän esillä. Ymmärtääkseni bändissä ei ole ollenkaan basistia joten siitä varmaan johtuu myös tuo alapään puuttuminen. EDIT: niin ja kova bändi on. Esoteric on toinen melko samantyylinen, omasta mielestäni vielä parempikin. Kauko Säädin yhtyeineen esittää kappaleen Remote Control |
Surreal 03.08.2005 21:05:19 (muokattu 04.08.2005 21:05:19) | |
---|
Ymmärtääkseni bändissä ei ole ollenkaan basistia joten siitä varmaan johtuu myös tuo alapään puuttuminen. EDIT: niin ja kova bändi on. Esoteric on toinen melko samantyylinen, omasta mielestäni vielä parempikin. Juu, ei ole basistia ei, mutta jostain muistan lukeneeni että käyttävät biiseissä 6 kielistä bassoa. Esotericin The Pernicious Enigma löytyy levyhyllystä myös. On kova kiekko sekin. EDIT: Tuolta Esotericin levyltä löytyvä Allegiance on mielestäni varmaan yksi parhaista doom-biiseistä ikinä. Sparks from the Anvil / As high as a throne / Hammers from heights / Brows with a crown...
-Skepticism, Forge |
m. hööd 21.08.2005 12:41:16 | |
---|
Onko Asva niminen orkesteri tuttu? Hidasta, aika psykedeelistä jossa on ambient elementtejä, kai ton doomiks voi laskea. |
Surreal 21.08.2005 16:01:12 | |
---|
Onko Asva niminen orkesteri tuttu? Hidasta, aika psykedeelistä jossa on ambient elementtejä, kai ton doomiks voi laskea. Kuuntelin pari samplea levy-yhtiön sivuilta. Drone/doomiahan tuo on. Ensimmäinen sample oli just sitä pörinä-laahausta mitä Sunn O))) ja semmoset soittavat, ei hirveästi iske, mutta toi Asva kuulosti aika pätevältä. Sparks from the Anvil / As high as a throne / Hammers from heights / Brows with a crown...
-Skepticism, Forge |
Dreg 19.01.2006 11:38:21 | |
---|
Krhm.. Herätän tämän aiheen henkiin taas vaihteeksi. Asiaan. Suositelkaapa minulle, jolle doom metal on täysin tuntematonta, hyviä bändejä. Minulla on tosin yksi kriteeri; ei örinää/mörinää. Ei, en ole hakemassa Sibelius-Akatemian tasoista laulua! Tuo Black Sabbathin tuotanto on jo tuttu, ja se kolahti hyvin. |
omat henkilökohtaiset suosikkini ovat: -Minotauri -Heathen hoof -Reverend bizarre -Witchfider general -Gallhammer kakka rules! |
mega 19.01.2006 14:17:43 (muokattu 19.01.2006 14:18:01) | |
---|
Krhm.. Herätän tämän aiheen henkiin taas vaihteeksi. Asiaan. Suositelkaapa minulle, jolle doom metal on täysin tuntematonta, hyviä bändejä. Minulla on tosin yksi kriteeri; ei örinää/mörinää. Ei, en ole hakemassa Sibelius-Akatemian tasoista laulua! Tuo Black Sabbathin tuotanto on jo tuttu, ja se kolahti hyvin. Aarni Candlemass Chain, Paul Count Raven Memento Mori Pentagram Place of Skulls Revelation (US) Reverend Bizarre Saint Vitus Solitude Aeturnus Spiritus Mortis While Heaven Wept Witchfinder General http://www.doom-metal.com/ kertoo sitten ylläolevista bändeistä infoa riittävästi (ja vieläkin laajemmin kuin mitä itse olen suosikeitani listannut jos sorttaa traditional doom/traditional doom (epic) kategorian mukaan) "I'm not as young as I used to be, but I'll still be thrashing at a hundred and three (you'll see!)" - Razor "Taste the Floor" |
mikko1 19.01.2006 16:07:31 | |
---|
Krhm.. Herätän tämän aiheen henkiin taas vaihteeksi. Asiaan. Suositelkaapa minulle, jolle doom metal on täysin tuntematonta, hyviä bändejä. Minulla on tosin yksi kriteeri; ei örinää/mörinää. Ei, en ole hakemassa Sibelius-Akatemian tasoista laulua! Tuo Black Sabbathin tuotanto on jo tuttu, ja se kolahti hyvin. Paras eli Electric Wizard. |
Surreal 19.01.2006 16:17:21 | |
---|
Tossa tulikin jo kaikki tarpeellinen, enkä mä noita perinteisen doomin bändejä muutenkaan montaa tiedä. Lisätään nyt vielä sellanen kuin Warhorse. UG musick |
John E. 19.01.2006 16:36:54 | |
---|
Bobbyn 80-luvun aikanen matsku Deathrown kanssa on kyllä melkoisen loistavaa kamaa, samoin 70-luvun pre-Pentagram on vielä enemmän sydäntä lähellä. Doom/NWOBHM parhaimmistoa ovat minulle Pagan Altar, Witchfinder General (varsinkin Death Penalty) ja Sarcofagus. Suomalaisittain nämä kolme yhdistettynä Pentagramiin = Minotauri! Niin ja ennen Sabbathia synkisteli 60-luvun lopulla jo Lucifer's Friend, jonka debyytti hakkaa mennen tullen monet (doom) bändit. Tantric Metal Occultism...all you need! |
Deino 19.01.2006 17:06:57 | |
---|
Asiaan. Suositelkaapa minulle, jolle doom metal on täysin tuntematonta, hyviä bändejä. Candlemass, tietysti. "Hää hä hä häähää!" -Bacchus |
Mechanizm 19.01.2006 17:16:19 | |
---|
Tänään Torvessa Reverend Bizarre, Warning ja Flesspress. Warning on tuntematon minulle, kenelläkään kuulohavaintoja? You still think swastikas look cool?
In a real fourth reich you'll be the first to go! |
Bonesaw 19.01.2006 17:59:17 (muokattu 19.01.2006 17:59:28) | |
---|
Reverend Bizarre,Saint Vitus,WITCHFINDER GENERAL,Pentagram,Electric Wizard Ultimaalista mahtavuutta. |
Dropped C 19.01.2006 19:15:04 | |
---|
Tuossa Electric Wizardissa on kyllä aika raa'at vokaalit vaikka eivät ihan suoranaisesti örinää olekkaan... Tuolta samalta linjalta itse suosittelen tutustumaan Sleep nimiseen bändiin. |
armadillo 19.01.2006 19:49:11 | |
---|
Tuolta samalta linjalta itse suosittelen tutustumaan Sleep nimiseen bändiin. Myös Wall of Sleep on tutustumisen arvoinen bändi, aika perinteistä menoa, ei mitään erityisen hidasta. Kyseessähän on legendaarisen unkarilaisen Mood-orkesterin jäsenistä koostuva bändi. Toinen puolisko edesmenneestä Moodista muodostaa nykyään Stereochrist-nimisen bändin, joka on sekin ihan groovaavaa menoa, taitaa tosin kallistua stonerin puolelle. Life is a vacuum cleaner, it sucks. |
mikko1 19.01.2006 20:57:33 | |
---|
Tuossa Electric Wizardissa on kyllä aika raa'at vokaalit vaikka eivät ihan suoranaisesti örinää olekkaan... Tuolta samalta linjalta itse suosittelen tutustumaan Sleep nimiseen bändiin. Ohan se, mutta ovat hekin sabbathinsa kuunnelleet. |