Aihe: kannettava mp3-soitin autosoittimeksi?
1
juhakki
18.01.2006 12:39:20
Olisiko mahdollista tehdä seuraavanlainen ratkaisu mp3-usb-soitin ->autovahvistin -> kaiuttimet. Onko jollakin käytännön kokemuksia? Ei tarttis muuta ku vetää vahvistimelle virrat ja kaiuttimen johdot vahvarille.
"keskellä oleva hanurimainen tilutus on mielenkiintoinen ja intensiteetti kasvaa hyvin"
Zeni
18.01.2006 13:21:02
Luultavasti auton soittimessa ei ole usb:tä muuten kyllä. Itse vedin cd-soittimen hajottua hetken aikaa->

Creative muvo->autovahvistin->kajarit

Creativen ja vahvistimen välissä oli ihan 5m johto (vahvari takakopassa) jossa toisessa päässä rca:t ja toisessa 3,5mm plugi.
Aki
18.01.2006 14:40:29

Olisiko mahdollista tehdä seuraavanlainen ratkaisu mp3-usb-soitin ->autovahvistin -> kaiuttimet. Onko jollakin käytännön kokemuksia? Ei tarttis muuta ku vetää vahvistimelle virrat ja kaiuttimen johdot vahvarille.

Mun Blaukkarissa on linjasisääntulo, johon kytken mp3-soittimen. Mutta ymmärsinkö oikein, että autossa ei juuri nyt ole edes sitä vahvistinta?
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
Mase
18.01.2006 14:54:04
Motonetistä saa autosoitinta, jossa on mm. usb-liitin ;) Parilla työkaverilla on tuollainen(LENCO CS-174 CD/MP3 USB/SD/MMC hinta ~140e) käytössä ja funkkaa ;)
Myös lidl myi jotain vastaavaa usbilla & korttipaikalla, pikkuisen pienemmällä hintalapulla...
Ostetaan dynaaminen mikki(SM58, e845...), tarjoa!
juhakki
18.01.2006 17:07:24 (muokattu 18.01.2006 17:09:12)
mulla kyllä on nyt tuommonen usb-autosoitin (merkkiä Xenon cittarista 135 euroa), mutta väliaikaiset asennukset kusivat (rätinää, pauketta..), eikä millään jaksais alkaa ähertää niitten piuhojen kans, varsinkaan ku ei satu olemaan mitään ISO-liitintä mulla tuossa. Ajattelin, että pääsisin helpolla, minulla olisi pikkunen blaukkarin vahvari, eli sille vaan virrat, siihen sitte joku muvo tms soitin kiinni..
"keskellä oleva hanurimainen tilutus on mielenkiintoinen ja intensiteetti kasvaa hyvin"
Aki
18.01.2006 20:31:15

Ajattelin, että pääsisin helpolla, minulla olisi pikkunen blaukkarin vahvari, eli sille vaan virrat, siihen sitte joku muvo tms soitin kiinni..

Yksi huomioitava asia. Jos sulla on vahvarissa virrat päällä ja pistät piuhan muvoon, kuuluu hyvin ilkeä poksahdus, josta elementit ei tykkää laisinkaan. Näin ollen joku katkaisija olis syytä olla, vaikka sitten sille vahvistimelle.

Jos sulla semmonen joku jo on, saattaisit helpommin saada hyvän konseptin vaikka juottamalla piuhat siihen kunnolla kiinni, tekemällä tilapäisratkaisusta pysyvä.
Zeni
18.01.2006 22:47:45
Yksi huomioitava asia. Jos sulla on vahvarissa virrat päällä ja pistät piuhan muvoon, kuuluu hyvin ilkeä poksahdus, josta elementit ei tykkää laisinkaan. Näin ollen joku katkaisija olis syytä olla, vaikka sitten sille vahvistimelle.

Jos sulla semmonen joku jo on, saattaisit helpommin saada hyvän konseptin vaikka juottamalla piuhat siihen kunnolla kiinni, tekemällä tilapäisratkaisusta pysyvä.

siis ? Ei ne elementit siitä räjähdä ja voihan sitä pistää soittimen ensin kiinni ja sitten vasta virrat.
Aki
19.01.2006 02:42:57

siis ? Ei ne elementit siitä räjähdä

Mun korvat räjähtää.

ja voihan sitä pistää soittimen ensin kiinni ja sitten vasta virrat.

Toki. Mutta jos vahvistin on esim peräluukussa tai penkin alla, sen virtakytkintä tuskin tulee kamalan usein käytettyä. Halusin vaan tuoda esille että se virtakytkin nimenomaan olisi syytä olla esillä.
pjl
19.01.2006 08:41:14

Toki. Mutta jos vahvistin on esim peräluukussa tai penkin alla, sen virtakytkintä tuskin tulee kamalan usein käytettyä. Halusin vaan tuoda esille että se virtakytkin nimenomaan olisi syytä olla esillä.

Eikös niissä ylensä ole se "remote" piuha joka toimii virtakytkimeä? Eli siis kun tähän piuhaan tulee jännite niin vahvari menee päälle. Siitä vaan piuha ja kytkin kojelautaan.
Zeni
19.01.2006 15:48:12
Mä en tiedä minkä laatusia vahvareita käytätte, muttei noi laadukkaammat todellakaan mitään pamauksia ym. pidä vaikka heittäisi piuhan lennosta kiinni. Hiukan rätisee, mutta siihen jää.

Tarkoitin tolla virralla, että kun menee autoon pistää ensin soittimeen johdon kiinni ja sitten kääntää avaimesta autoon virrat päälle. Tuskin ne vahvistimet päällä on yötä päivää ja jos on niin sitten on syytä miettiä kytkentää uudestaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)