Aihe: hyvä virveli?
1 2 3 4 5 6
Keppikeksi
18.01.2006 15:42:55 (muokattu 18.01.2006 15:43:38)
Tässä tarvitsisin uuden virvelin pikapuoliin... Vanhemmat ovat jo suostuneet asiaan, että sen kohta puoliin tässä saan - mutta ensin minun pitäisi itse tietää minkä haluan.

Olen pohtinut kaikkea. Suprat (6,5") houkuttelet kovasti kuten myös Black Beauty mallit. On vain vähän kikkistä löytää niitä mistään - ja jos löytää niin niistä saa maksaa liian paljon. Myös kaikki Pearl, Yamahat yms olen miettinyt mutta ne eivät innosta. Taman Copeland ja Simon Phillips signature mallit houkuttelevat myös mutta ainakin Phillips malli on liian kallis budjetilleni. Myös Pearl Ian Paice on harkinnassa.

5" Supra olisi kanssa näppärä (saako niitä edes 5,5" malleina) mutta sen mataluus arveluttaa, kun pääasiassa heviä soitan. En kuitenkaan mitään blast meteliä vaan ihan perusheviä. Kuitenkin siitä tulisi löytyä herkkyyttä ghost iskuihin ja tarpeeksi poweria, että kestää myös vähän kovempia kanttilyöntejä.

Mikä sen siis tulisi olla?
"I will die for the love of the mermaid Her seduction beauty and scorn Welcome to the end of your life - Hail the Oceanborn!"
hollmi-5
18.01.2006 16:10:22
5" Supra olisi kanssa näppärä (saako niitä edes 5,5" malleina) mutta sen mataluus arveluttaa, kun pääasiassa heviä soitan Kovakätinen Phill Rudd soittaa aina 5" virvelillä. On niitä muitakin... 5,5 syvää Supraa ei ole.

Ennen kuin joku kehoittaa tilaamaan Acroliten 50 dollarilla ebaysta, niin kannattaa muistaa rahdin ja tullien sekä alvin tuoma lisä virvelin hintaan. Siellä niitä kuitenkin on sopivaan hintaan. Tosin 6,5 Ludarit ovat aika kalliita käytettynä myös USA:ssa. Silti suosittelen hevimpään menoon tuota 6,5 tuumaista virveliä. Merkistä riippumatta.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Captain_Morgul
19.01.2006 09:39:47

Kaikkien kannattaa kokeilla Pearlin UltraCasteja. Sen alumiinin olen aika hyvän kuuloiseksi havainnut. Juuri niin kuin ne mainostaakin, UltraCasteissa yhdistyy puu- ja metallivirvelien parhaat puolet. Itse tykkään. Pitäis vaan rahaa hankkia.
Slumber of Pirates has ended!
ddrum54
19.01.2006 09:58:11 (muokattu 19.01.2006 09:58:33)
Olen pohtinut kaikkea. Suprat (6,5") houkuttelet kovasti kuten myös Black Beauty mallit. On vain vähän kikkistä löytää niitä mistään - ja jos löytää niin niistä saa maksaa liian paljon.

Supraa on saanut torilta pikkasen yli 300€:lla. Se on todella edullinen hinta erinomaisen hyvästä snaresta. Black Beautyt on kalliita, mutta myös häikäisevän upeasoundisia rumpuja. Kerran kun siihen sijoittaa, niin sitten se on oma. Eikä ainakaan parempaa tarvitse enää etsiä.
2`n 4
Mikael
19.01.2006 11:22:48 (muokattu 19.01.2006 11:23:19)

Eikä ainakaan parempaa tarvitse enää etsiä.

Hoho! Ihan kun olisin kuullut tämän ennenkin ja muistaakseni Acroliten kohdalla... Hyviähän noi juu on, mutta ei se etsintä kyl mihinkään lopu vaikka olis "the maailman virallisesti paras"-virppa hallussa. Niitä pitää kuitenkin olla MONTA!!!
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk.
Bacchus
19.01.2006 12:21:37
Hoho! Ihan kun olisin kuullut tämän ennenkin ja muistaakseni Acroliten kohdalla... Hyviähän noi juu on, mutta ei se etsintä kyl mihinkään lopu vaikka olis "the maailman virallisesti paras"-virppa hallussa. Niitä pitää kuitenkin olla MONTA!!!

Juu, esim. COB Supra olis ihan mukava.;)

Joku mainitsi Ultracastit, ja täytyy sanoa niistä pieni varoittava sana. Itse (taisi olla parisen vuotta sitten) jouduin sellaisen ostettuani käydä kaksi kertaa kaupassa vaihtamassa virvelin uuteen, koska niissä oli vanteet ja osa viritystapeista killissä. Kolmatta virveliä en enää ottanut, sitä paitsi kaupassa kun testattiin, niin sama ongelmahan siitä löytyi. Ilmeisesti Pearlin koneistusosastolla mennyt koko erä ihan vinkkeliin. Sinänsä mielenkiintoista laadunvalvontaa Pearlilla, että tälläistä voi edes tapahtua. Kaiken lisäksi Ultracastin hinta oli silloin päälle 600€, taisi olla jopa 650€, eli ihan halpispelistä ei ole kyse.

Sain sitten tilalle Tico Torres signaturen, joka on Ultracastin rungolla (3mm alumiini) oleva Free Floater, ja tähän virveliin olen ollut erittäin tyytyväinen.
ddrum54
19.01.2006 12:26:21

Niin juuri, hyviä pitää olla monta. Täällä vaan yleisin kysymys on juuri tuo "mikä on the virppa". Jos siihen pitää yhtä suositella, niin Acroa minä ainakin suosittelen. Siinä on hinta/laatu kohdallaan ja sopii yleisvirpaksi hyvin. Tosiasia on se, että ajan kanssa tarpeet kasvaa ja sen myötä virvelikokoelma. Mulla on tällä hetkellä viisi ja järjellä ajatellen siinä on "tarpeeksi" joka tilanteeseen. Tavoite on kuitenkin kymmenen, noin niinkuin aluksi...
2`n 4
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)