t0ni- 16.01.2006 00:10:53 | |
---|
http://www.mikseri.net/artists/?id=44054 Tuossa ois.. Arvostelkaa ja antakaa palautetta.. kiitos! Olen soittanut vähän reilu puoli vuotta ja rakentava palaute olisi enemmän kuin tervetullutta. Improvisoin tuon hetken mielijohteesta aina muutaman tahdin kerrallaan.. |
Juunas666 16.01.2006 00:36:51 | |
---|
http://www.mikseri.net/artists/?id=44054 Tuossa ois.. Arvostelkaa ja antakaa palautetta.. kiitos! Olen soittanut vähän reilu puoli vuotta ja rakentava palaute olisi enemmän kuin tervetullutta. Improvisoin tuon hetken mielijohteesta aina muutaman tahdin kerrallaan.. Aika yksipuolinen. Lisää treeniä, huipulle on vielä matkaa. |
secondarymind 16.01.2006 06:10:01 (muokattu 16.01.2006 06:11:27) | |
---|
http://www.mikseri.net/artists/?id=44054 Tuossa ois.. Arvostelkaa ja antakaa palautetta.. kiitos! Olen soittanut vähän reilu puoli vuotta ja rakentava palaute olisi enemmän kuin tervetullutta. Improvisoin tuon hetken mielijohteesta aina muutaman tahdin kerrallaan.. Laitan nyt mitä tästä heti tuli mieleen: KomppausSoita ennemmin komppaus yhdellä otolla putkeen ja metronomin kanssa kuin tollasella copy-paste-menetelmällä. Se on pitkällä tähtäimellä huomattavasti tuottavampaa soittotaidon kannalta, kuin se, että soitat riffin yhden kerran ja vedät loput biisistä copypastella. Metronomin kanssa soitto harjoittaa rytmitajua ja tarkkuutta. Koko biisin mittainen komppaus muutenkin harjoittaa kaikkea komppaukseen liittyvää, kuten mm. pitkäjänteisyyttä, joka auttaa siihen, ettei tylsisty tai ettei pakka hajoa heti kun on vetänyt riffin kaksi kertaa läpi. SooloiluSoolo oli kyllä rakenteeltaan mun mielestäni oikein hyvä; rauhallinen ja kaunis. Edelleen kuitenkin tarkkuudessa on hieman petrattavaa ja tässäkin auttaa metronomi. Myös soolossa kannattaa yrittää vetää kaikki yhteen putkeen. Jos kaikki ideat ei tule sillä sekunnilla kun soitat, voit tehdä vaikka niin, että ensin nauhoitat ideat erillisinä pätkinä ja sen jälkeen leikkaa-liimaa-menetelmän sijasta yrität soittaa ideat yhtenä kokonaisuutena pienen harjoittelun jälkeen. Tää oli muuten ihan ok. Lisää vaan treeniä ja ehkä hieman vaihtelua taustaan niin tästäkin paketista voi tulla "ihan ok":n sijasta hyvä!:) EDIT: kirjotusvirheitä En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. |
lindo 16.01.2006 14:50:40 | |
---|
Mukavan kuuloista fiilistelyä. Kuulostaa Carlos Santanalta jollain tavalla. Oliko tää rakentavaa? Ei kai. Komppikitaran ois voinu virittää :) I don't belive anything, if i don't see it first |
Trueno 16.01.2006 15:27:17 | |
---|
Itse olen soitellut jotain 9-10 kuukautta enkä usko, että pystyisin samaan. Hyvän kuuloista soittelua minusta. "Sun ongelma on se että sä oot liikaa sä. Olisit ennemmin oma ittes." |
oiva tumpeloinen 16.01.2006 16:04:46 | |
---|
Secondarymind jo aika hyvän palautteen tuosta antoikin ja lindo jatkoi tuosta vireestä. Mun mielestä sun kannattais vähän treenata sormiin lisää voimaa. Se tuo soittoon sellaista "varmuutta". Yksi hyvä tapa treenata muiden vinkkien lomassa, on harjoitella vibratoja. Vibratot muutenkin tuosta soitosta mielestäni puuttui, jos sitä nyt puutteeksi voi sanoa. Hyvin käytetty vibrato elävöittää soittoa lovasti, ja siitä usein erottaakin kaksi eri tasoista kitaristia. Muista kuitenkin, että vibratoa voi tehdä muutenkin kuin kovimmat "hevisällit" ainoastaan ylös-alas -suunnassa. Vibratoa jos tehdä myös kielen suuntaisesti tai pyöreällä liikkeellä. Yleisesti ottaen kuitenkin ihan positiivinen veto. Suosittelisin kuitenkin vielä hetken aikaa perehtymään enemmänkin tekniikan hiomiseen kuin vapaaseen improvisaatioon. |
ronaldinho 16.01.2006 16:41:15 | |
---|
ihan nättiä tontsa. kossu iskee! |
t0ni- 16.01.2006 19:22:31 | |
---|
Mukavan kuuloista fiilistelyä. Kuulostaa Carlos Santanalta jollain tavalla. Opettelin just viime viikolla Santanan europa biisiä :D (tai europe ei just nyt satu muistaan) |
Härski 16.01.2006 19:51:47 | |
---|
Joo, kehityskelpoista. Taimia seet treenata paljon ja tatsia soitossa. Metronomi/bändiin soittamaan, kyllä se siitä lähtee. |
Tietysti Pauligin 17.01.2006 22:42:30 (muokattu 17.01.2006 22:45:04) | |
---|
Kuten tuolla sanottiin, niin ehkä hivenen yksipuolista. Mutta jos olet puoli vuotta soittanut (harrastanut musiikkia ennen kitaraa?) niin varsin kehityskelpoinen fiilistely. Reeniä reeniä. Ei ollenkaan hassumpi sinänsä siis. Komppiin kaipasi ehkä jotain eloa. E: Metronomi/bändiin soittamaan, kyllä se siitä lähtee. Jep. Aloittajalle muuten että voit olla jo sinänsä tyytyväinen kun on tullut näin monta ainakin osittain positiivista palautetta. Täältä sitä ei aina helpolla irtoa :) Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
t0ni- 18.01.2006 14:59:42 | |
---|
(harrastanut musiikkia ennen kitaraa?) En oikeestaan oo ellei lasketa perusrumpukomppien opettelua.. :) |
balance 18.01.2006 15:35:57 | |
---|
perusrumpukomppien opettelua heh. frakin balance |
Ipp3- 18.01.2006 20:51:32 (muokattu 18.01.2006 20:55:05) | |
---|
hahaha... tosiaanki.. |
hänhän 18.01.2006 21:09:30 | |
---|
|
Eddie 18.01.2006 21:18:51 | |
---|
http://www.mikseri.net/music/play.php?id=182157&type=dl törkeästi tunkeudun tänne kalastelemaan...itte oon soittanut vuoden verran pyöreesti ja sain tommotteen aikaan. jos palautetta tostakin vois pistää? Mun mielestä hyvin vedetty, kulkee erittäin hyvin. Ei lähdetä yrittään liian vaikeita, mihin aloittelijat usein sortuu. Rummut hieman huvitti. :) "Anaalileikit. Ei huono. Miellyttää älykköjä." Meet the Feebles |
hänhän 18.01.2006 21:27:36 | |
---|
Rummut hieman huvitti. :) en epäile ollenkaan... kiitos palautteesta |
t0ni- 18.01.2006 23:16:53 | |
---|
http://www.mikseri.net/music/play.php?id=182157&type=dl törkeästi tunkeudun tänne kalastelemaan...itte oon soittanut vuoden verran pyöreesti ja sain tommotteen aikaan. jos palautetta tostakin vois pistää? Mä ainaki tykkäsin jotenki vaan lepposa meininki, mut tosta soitto puolesta en osaa antaa ainakaan mitään rakentavaa ku ei satu itelläkään oleen hallussa :D Just sellasta musaa mitä pitäs aina kuunnella ku ekat kaljat korkataan (tai ainaki joskus) ;) |
Jaahas joo. Rakentavaa palautetta en osaa antaa kun en ole edes semi-ammattilainen. Mutta piti sanoa, että jatkappa soittamista. Sulla tuntuu olevan mukava visio tuossa hommassa. Et tosiaan yritä tuossa vetää mitään "nyt näytän kaiken mitä osaan"-juttua, vaan tuntui ihan mukavalta fiilistelyltä. Kun kerran sanoit että vetäisit tämän vaan yhtäkkiä narulle, niin ei siinä mitään. Komppaamisesta sun muusta en osaa tämän luonteen ja ns.spontaanisuuden (oliko?) vuoksi sanoa mitään, eikä minun tarvitsekaan, jätän sen muille. Mielelläni tuota kuuntelin kyllä. THV-Klubi #7
Romantikkoitkijät #12 |