Aihe: Pleksin kanssa ongelmia
1
Bassolow
18.01.2006 19:09:31
Sain juuri sp-elektroniikasta tilaamani precision bassin peilipleksin, ja totesin että se on hieman liian suuri minun Squier p-bassiini. Pleksiä pitäisi leikata/hioa kaulan kohdalta, mutta onko se kannattavaa ja miten/millä se kannattaisi tehdä? Pleksi on muovia, jonka päällä on peilaava kerros. Potikoitten ja mikin aukkojen pitäisi mennä suunnilleen kohdalleen jos sen tekisi.
Ja jos poraan uudet ruuvin reiät, jotta pleksin saisi kiinni bodyyn, niin voiko niistä olla haittaa? Tekeekö uudet reiät bodyssa pahaa sustainille tms?

Kannattaako siis koko homma? Nousisi passon ulkonäkö toiseen potenssiin.

Kiitos neuvoista
T: amatööri
Samu S.
18.01.2006 19:15:27 (muokattu 18.01.2006 19:23:52)
Itse tein vastaavanlaisen operaation Squierin passoritsaan tuossa vähän aika sitten, ja pleksin muotoilun tein ammattimaisella otteella keittiöveitsellä. Tuumasin tehdessäni, että esimerkiksi rautasahan terällä sitä kolmikerrospleksiä olisi varmaan saanut työstettyä ihan hyvin. Tuolla keittiöveitsellä tuli ehkä vähän rujoa jälkeä...

Ja ei ne uudet reiät varmasti basson sointiin mitenkään vaikuta.

Lisään vielä varmuuden vuoksi, että _minä_ tein noin, varmasti joku fiksumpi kertoo, miten tuo tehdään ns. oikein. Just my 20 cents, niinku.
<< HEAVY METAL THUNDER >>
Bassolow
18.01.2006 20:51:33
Viilaamalla sen sain muotoiltua, nyt pitäisi vielä ne reiät porata.
uduwudu
19.01.2006 12:17:12
Itse tein vastaavanlaisen operaation Squierin passoritsaan tuossa vähän aika sitten, ja pleksin muotoilun tein ammattimaisella otteella keittiöveitsellä.

Samoin tein minäkin, puukolla vaan. Läheltä katsoessa kyllä huomaa, että pleksiä on muotoiltu hieman ja hieman se irvistelee, mutta eipä se ole minua haitannut.

Ja ei ne uudet reiät varmasti basson sointiin mitenkään vaikuta.

Eipä juu, itse laitoin uuden pleksin kiinni vaan muutamalla ruuvilla, pari uuttaa reikää piti tehdä. Hyvin tuntuu pysyvän kiinni ja näyttää hienolta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)