Aihe: Pitäisikö vetasta kaulan maali/lakka veks?
1 2
Insane Kane
07.08.2003 13:23:16 (muokattu 07.08.2003 13:25:22)
Mulla hikoaa kädet aivan mahoton..
Kitara on Gibson Les Paul Studio.
Otin kerra eräästä Charvelista lakat veks, ja se oli nopia..
Mielipiteitä?
Lakka pois -> öljyä-> kiillotus
Kellään kokemuksia öljypinnan kestosta
Vitusti säröä perkele!!! Myy mulle Boss CE-5!!!
Shaft
08.08.2003 10:26:42
Kannattaa kokeilla kaulan hiomista mattapintaiseksi hienolla hiekkapaperilla/teräsvillalla ennen kuin poistaa lakan kokonaan.
Insane Kane
08.08.2003 10:36:07
No mutta niimpäs vaan, eiku kihnuttamaan
Vitusti säröä perkele!!! Myy mulle Boss CE-5/CH-1!!!
PIM
08.08.2003 10:47:45
Kokeiles ensin olisiko vanhasta ruokaöljykikasta apua. Eli kaada tippa, yks riittää, tavallista ruokaöljyä talouspaperille ja hankaa sillä kaulan takapuolta.
Peten KesäAle jatkuu, klikkaa nimimerkkiä. Tarjolla pari, eiku enää yks puoliakustinen, strato, putkikombo ja uutta tavaraa tulossa
Insane Kane
08.08.2003 11:51:40
Kokeiles ensin olisiko vanhasta ruokaöljykikasta apua. Eli kaada tippa, yks riittää, tavallista ruokaöljyä talouspaperille ja hankaa sillä kaulan takapuolta.

Hankaa takapuolta, =)
Poppakonstit on kokeiltu...haluan pitkäaikaisen vaikutuksen joka ei sotke.
hinkutan teräsvillalla .
PIM
08.08.2003 12:08:49
No ihan miten vaan, omapa on asiasi.
Peten KesäAle jatkuu, klikkaa nimimerkkiä. Tarjolla pari, eiku enää yks puoliakustinen, strato, putkikombo ja uutta tavaraa tulossa
Insane Kane
08.08.2003 12:19:49
No ihan miten vaan, omapa on asiasi.

Siinä olet harvinaisen oikeassa!
Farski
08.08.2003 12:38:46
mun B.C:n kaula ei oo ainakaan lakattu...
eikä kiillä sillä tavalla et ois öljyttykkään... vaahteraa se on
en öljyistä tiedä mutta lakat kiiltää... tietääkseni(?)
ja se kaula ei kiillä...
mut se on kuitenkin parempi ku lakatut...
np: Cradle Of Filth - Suicide And Other Comforts
erkko
08.08.2003 13:10:44
Kantsii huomioida pari asiaa:

Les Paul Studion kaula on mahonkia, se ei ole kovinkaan mukavan tuntuista kädessä ilman lakkaa tai maalia, mahonki on huokoista puuta. En usko että saat siitä kovin liukasta öljyämällä tai vahaamalla. Vaahterakaulassa öljyäminen kyllä toimii.

Voit olla saletti että kitaran myyntiarvo romahtaa maalinpoiston takia. Muutenkin kuulostaa hiukka omituiselta idealta.
Insane Kane
08.08.2003 13:14:45
Toimii ainakin explorerissa... joka on mahonkia.
Tuo "Jälleenmyynti arvo" oli juuri se pointti miksi mietin...
Toisaalta kitara on sen verran hyvä ettei siitä eroon tarvi päästäkkään, muuten kuin esteettisistä sistä.
singularity
12.08.2003 02:17:12
Mulla on lakkaamaton kaula ja oon ite tykänny, mutta on vuosien saatossa päässy tummumaan ja kysyisinkin että millä mä saan sen takaisin puhtaaks??? Jollain öljylläkö???
Mrezzye
12.08.2003 15:56:24

Mulla on lakkaamaton kaula ja oon ite tykänny, mutta on vuosien saatossa päässy tummumaan ja kysyisinkin että millä mä saan sen takaisin puhtaaks??? Jollain öljylläkö???

Mitäs sillä puhtaudella on väliä, kunhan soitto kulkee. Vähän paprua kun käytät ja tärpätillä pyyhkäiset, niin hyvä tulee.
Aina hakusessa jotain... Varsinkin Gibson Les Paul Custom ja rumpali bändiin!!!
Insane Kane
13.08.2003 09:09:01

Taitaa olla hionnan paikka, sitten öljyä, pysyy paska ja kosteus pois...
Vitusti säröä perkele!!!
Sami Koivisto
13.08.2003 09:49:22

Jos öljyät, muista että se on sitten ikuisesti öljykaula. Sitä ei pois saa puun huokosista enää...
"This goes to eleven"
Insane Kane
13.08.2003 09:58:34
hiomalla
Vitusti säröä perkele!!!
erkko
13.08.2003 13:25:26
Öljy imeytyy puun syihin. Jos öljyn haluaa pois, kaulasta pitää hioa reilusti (1-2mm) pois. Eli ei onnistu kaulaa pilaamatta. Ja lakka ei tartu öljyn päälle, eli kaula tosiaankin sitten on lopullisesti lakkaamaton kun sen käsittelee öljyllä.
Insane Kane
13.08.2003 13:51:23
2mm? oho? Pitää olla melekosen huokonen puu.
Eräs kitarantekiä sanoi että kyllä sen voi maalata/lakata kunhan on oikeanlaiset myrkyt.
Vitusti säröä perkele!!!
erkko
13.08.2003 14:38:22
No joo, ehkä 2mm on vaahterassa on liiottelua, mutta esim. mahongin huokoset on kyllä yllättävän syviä.

Ongelmaahan ei ole jos löytää lakan joka kiinnittyy öljyiseen puuhun, mutta normaalit lakat tuppaa irtoomaan öljyisestä puusta.

Itselläni on paljon kokemuksia öljy+mänty -yhdistelmästä. Mäntyyn öljy imeytyy ikävän syvälle;-)
Juzzu
13.08.2003 15:11:31
Kyllähän se öljy imeytyy, eikös täälläkin joku kertoillut 'tukkoon' öljytyistä bassoista (ei enää soi), ja se bassojenkin runko on kyllä paria milliä paksumpi.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)