Aihe: Legenda Get Onista
1 2 3 4 58 9 10 11 12
rheinone
17.01.2006 22:24:36
Tässä toisen kirjoittama....

Reviewer: Daniel Maltzman (Arlington, MA, USA) - See all my reviews

In 1985, when Dave was still in Van Halen, he had two big solo hits "California Girls" and "Just a gigolo." When Dave left VH, he couldn't be a viable solo artist just covering lounge songs and Beach Boy hits, he needed to put together a rock band, one that was as good, if not better, than his old band. This is just what Dave did. He got Steve Vai for guitar, Billy Sheehan for bass, and Gregg Bissonette for drums. Not only was his first solo band, the "Eat 'Em and Smile" band technically as good as Van Halen, but it wrote songs that were up-to-par with VH classics. In my humble opinion, the Eat 'Em and Smile album was as good as the first six Van Halen albums. I see this album as being the true follow-up to Van Halen's 1984. In a sense, I see this as being the seventh Van Halen album. I also think that this album is far superior to Van Halen's first album with Sammy Hagar, 5150. Like the first six Van Halen albums, this album is only about a half hour, and rocks top to bottom. It is filled with heavy, catchy rifts, color, melody, and humor. There are a lot of classic rockers on this album, such as "Yankee Rose," "Going Crazy!" and "Shy Boy." There are a few lounge numbers--"I'm Easy," and "That's Life." There are a few slower numbers such as "Ladies Night in Buffalo?" and "Big Trouble." Overall, this album is a straight-a-head rocker, with no ballads or synth-pop. If you are a fan of the David Lee Roth era of Van Halen, than this CD is a must have!

Kun kerran on toisen kirjoittama, niin voin kerrankin sanoa suoraan: VITTU MITÄ PASKAA!

Itselläni on tämä vinyylinä enkä tiedä miten soundit eroavat CD-versiosta.

Mulla kans vinyylinä. Ei niissä saundeissa siinäkään mitään vikaa oo. Steriilit ovat.

P.S. Tälläisiä ovat mielipide erot ja sehän rikastaa tätäkin palstaa suunnattomasti.Aika tylsää jos kaikki olisivat samaa mieltä tai jos kaikilla olisi samanlainen kirjoittelutyyli.

Exactly!
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
BigPapa
17.01.2006 22:26:30 (muokattu 17.01.2006 22:27:27)

Mulla kans vinyylinä. Ei niissä saundeissa siinäkään mitään vikaa oo. Steriilit ovat.

Kuuntelenkin heti ja kerron sitten mielipiteeni.Hiukan aikaa jo vierähtänyt edellisestä kuuntelusta.Palataan....
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
rheinone
17.01.2006 22:29:46
Kuuntelenkin heti ja kerron sitten mielipiteeni.Hiukan aikaa jo vierähtänyt edellisestä kuuntelusta.Palataan....

Pitää vissiin munkin se heti huomenna kuunnella ;+) Olisinko kerran kuunnellu viimesen 10 vuoden aikana.
sirdickyj
17.01.2006 22:33:45
Pitää vissiin munkin se heti huomenna kuunnella ;+) Olisinko kerran kuunnellu viimesen 10 vuoden aikana.

Kyllähän Eat èm on vitun kova levy, Heinonenkin ottaa nyt vaan lusikan känsäiseen käteen! Siinä on kaikki vedetty sopivasti överiks.
En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa minut jäsenekseen!
BigPapa
17.01.2006 22:49:07 (muokattu 17.01.2006 23:13:15)

Joo Heinonen,me ollaan nyt erimieltä tosta Eat ´Em & Smile levystä.Onko muuten Järvisen Mirror Tower steriili levy?Siellähän on jossain kohden haettu tuon levyn soundimaailmaa ja jopa ihan tiettyä biisiäkin....I,m Easy...sitä vedettiin silloin aikoinaan Coupe De Villen treeneissäkin Pekan kanssa mutta se jäi syystä tai toisesta pois kunnes ilmestyi esiin tavallaan Mirror Towerilla ....I´d Rather Go Blind....on mulla joku c-kassukin jossa on Pekan vaihtoehtoisia cover biisejä Braindamagelle ....siellä oli jotain Rory Gallagheria yms.....ei vaan ikinä tullut mutta vrt.I´Easy ja I´d Rather Go Blind....onko steriiliä......prk....jos on steriiliä niin sitten on,minun mielestäni ei ole....jahas taas se Pekka hyppäs kuvioihin mutta siitähän tämä alkoikin...; )
aikavaikea
18.01.2006 06:46:48
Kun kerran on toisen kirjoittama, niin voin kerrankin sanoa suoraan: VITTU MITÄ PASKAA!

Siinä ne mielipide-erot on taas. Vaikka mulla ja sullakin on suurelta osin samaakin musamakua, niin tuon paskaksi tuomitsemasi kirjoituksen voin allekirjoittaa joka sanalta. Eat 'em on loistava levy! (Miten niin ollaan kaukana ketjun aiheesta?)
Missäs se on se näkymätön mies?
Kun ei näy missään.
rheinone
18.01.2006 08:50:12
Siinä ne mielipide-erot on taas. Vaikka mulla ja sullakin on suurelta osin samaakin musamakua, niin tuon paskaksi tuomitsemasi kirjoituksen voin allekirjoittaa joka sanalta. Eat 'em on loistava levy!

Alkää ny helvetissä... Ei vaineskaan, kyllä mä arvasin että te diggaatte tosta albumista. Mutta mä en diggaa.

Not only was his first solo band, the "Eat 'Em and Smile" band technically as good as Van Halen, but it wrote songs that were up-to-par with VH classics.

Minkä piisin tolta levyltä voi panna samalle viivalle esimerkiksi Unchainedin kanssa, hä?

In my humble opinion, the Eat 'Em and Smile album was as good as the first six Van Halen albums.

Asteikolla * heikko, ** ei hääppönen, *** ihan ok, **** hyvä, ***** loistava

VH I *****
VH II *****-
Women And Children First *****
Fair Warning *****
Diver Down ***
1984 ***+

Eat 'Em And Smile **-

I see this album as being the true follow-up to Van Halen's 1984. In a sense, I see this as being the seventh Van Halen album.

Ei vittu, tää on just sitä täyttä paskaa mun mielestä. Varmaan just jonkun tällasen reviewn takia menin aikoinaan ostamaan ton levyn. No, ainahan niitä huteja tulee kun rapataan...

I also think that this album is far superior to Van Halen's first album with Sammy Hagar, 5150.

Eihän toi 5150 mikään loistoalbumi ole, mutta palataan asiaan kun olen kuunnellut sekä Eat 'Emin ja 5150 uudelleen.

If you are a fan of the David Lee Roth era of Van Halen, than this CD is a must have!

Olin aikoinani jonkinsortin fani. Erimieltä olen tuon kirjoittajan kanssa.
BigPapa
18.01.2006 09:35:06 (muokattu 18.01.2006 09:36:19)

Alkää ny helvetissä... Ei vaineskaan, kyllä mä arvasin että te diggaatte tosta albumista. Mutta mä en diggaa.

Minkä piisin tolta levyltä voi panna samalle viivalle esimerkiksi Unchainedin kanssa, hä?

Asteikolla * heikko, ** ei hääppönen, *** ihan ok, **** hyvä, ***** loistava

VH I *****
VH II *****-
Women And Children First *****
Fair Warning *****
Diver Down ***
1984 ***+

Eat 'Em And Smile **-

Ei vittu, tää on just sitä täyttä paskaa mun mielestä. Varmaan just jonkun tällasen reviewn takia menin aikoinaan ostamaan ton levyn. No, ainahan niitä huteja tulee kun rapataan...

Eihän toi 5150 mikään loistoalbumi ole, mutta palataan asiaan kun olen kuunnellut sekä Eat 'Emin ja 5150 uudelleen.

Olin aikoinani jonkinsortin fani. Erimieltä olen tuon kirjoittajan kanssa.

No tuota ,entäpä jos ei olisi kuullut lainkaan Van Halenia ja sitten lyödään eteen toi levy?Tota jos ei sitä ollenkaan vertaisi Van Haleniin vaan ottaisi sen omana itsenään.Sitäpaitsi miksi edes verrata Van Halenin levyjä keskenään kun nekin ovat bandin senhetkisen tilan dokumentointeja ja varmaankin noiden Van Halen levyjen paremmuusjärjestyksestäkin voi olla eri mieltä.Yankee Rose on ihan hyvä aloitus ja Shy Boy pistää lisää vettä myllyyn.....
rheinone
18.01.2006 11:31:41 (muokattu 18.01.2006 11:35:24)
Onko muuten Järvisen Mirror Tower steriili levy?Siellähän on jossain kohden haettu tuon levyn soundimaailmaa ja jopa ihan tiettyä biisiäkin

En oo valitettavasti (tietääkseni) kuullut Mirror Toweria.

No tuota ,entäpä jos ei olisi kuullut lainkaan Van Halenia ja sitten lyödään eteen toi levy?

Tää on just se juttu mitä olen jokapaikassa koittanut toitottaa: Ajankohta jona kuulija tutustuu levyyn, vaikuttaa oleellisesti siihen miten levy kolahtaa. Luonnollisesti myös senhetkinen historia ei voi olla vaikuttamatta kuulijan odotuksiin, joita levyyn kohdistuu. En siis voi kuvitella tilannetta etten olisi kuunnellut Van Halenin kuutta ekaa levyä suurinpiirtein puhki ennenkuin Eat 'Em lyödään eteen.

Tota jos ei sitä ollenkaan vertaisi Van Haleniin vaan ottaisi sen omana itsenään.

En osaa. Se on mun händikäppi. Sä voit tehdä sen.
BigPapa
18.01.2006 12:20:14 (muokattu 18.01.2006 12:20:22)

En oo valitettavasti (tietääkseni) kuullut Mirror Toweria.

Tää on just se juttu mitä olen jokapaikassa koittanut toitottaa: Ajankohta jona kuulija tutustuu levyyn, vaikuttaa oleellisesti siihen miten levy kolahtaa. Luonnollisesti myös senhetkinen historia ei voi olla vaikuttamatta kuulijan odotuksiin, joita levyyn kohdistuu. En siis voi kuvitella tilannetta etten olisi kuunnellut Van Halenin kuutta ekaa levyä suurinpiirtein puhki ennenkuin Eat 'Em lyödään eteen.

En osaa. Se on mun händikäppi. Sä voit tehdä sen.

Objektiivisuus - tuo monien peräänkuuluttama kummajainen.
rheinone
18.01.2006 14:28:14 (muokattu 18.01.2006 14:31:25)
Objektiivisuus - tuo monien peräänkuuluttama kummajainen.

You got it. En ole väittänyt olevani objektiivinen, enkä edellytä sitä täällä muiltakaan. Eihän täällä nyt duunissa olla. Kuten aikaisemmin totesin: kyllä näissä musamieltymyskeskusteluissa täytyy sallia kohtuusubjektiivistakin suhtautumista. Kysymyshän on pitkälti fiilisjutuista, eiks ni?
Thomy
18.01.2006 18:21:02
Kysymyshän on pitkälti fiilisjutuista, eiks ni?

Ai jai jai... kyllä mulle Ågelin kasvattina on aina sanottu, että musajutuissa pitää varoa, ettei fiilis pääse yllättämään. Silloinhan voi vaikka epähuomiossa tehdä virheitä musiikissa. Ja elämässä.
BigPapa
18.01.2006 18:45:26

You got it. En ole väittänyt olevani objektiivinen, enkä edellytä sitä täällä muiltakaan. Eihän täällä nyt duunissa olla. Kuten aikaisemmin totesin:

Tuntuu vaan, että ei täällä oikein tiedä välillä pitäsikö olla vai ei, vai antaisko mennä ihan fiiliksellä.
aikavaikea
18.01.2006 20:19:28 (muokattu 18.01.2006 20:19:40)
Tuntuu vaan, että ei täällä oikein tiedä välillä pitäsikö olla vai ei, vai antaisko mennä ihan fiiliksellä.

Ei saa antaa ymmärtää että on tehnyt tosissaan jotain ja/tai tietää liikaa. Pitää olla hiukan kusi sukassa, mutta silleen sopivasti heruttaa jyväsiä sopivaan paikkaan. Sellanen eduskuntatalomeininki jos kässäät.

Tähän väliin pitää heittää *hymiö* ja *vitsi*.

Sitten lopuksi voi sanoa korrektisti, että korjatkaa mikäli olen väärässä. vaikka et olisikaan
Missäs se on se näkymätön mies?
Kun ei näy missään.
texjazz
18.01.2006 20:21:34

Tähän väliin pitää heittää *hymiö* ja *vitsi*.

Juu, noita pitää aktiivisesti käyttää, että ironia ei menisi ohi
Surullisilla talonmiehillä on melankolia
Ukko
18.01.2006 21:43:22

Eli diplomaatit ovat hyviä ratkomaan pulmia, joita ei koskaan edes olisi ollut ilman diplomaatteja.Korjatkaa mikäli olen väärässä....; ).....: )

Korjataan. Diplomaatit ovat hyviä ratkaisemaan pulmia jota ei edes olisi ollut koskaan olemassa ilman POLIITIKKOJA ( vaikka ovathan diplomaatitkin poliitikkoja että se siitä ).
Teijo K.
18.01.2006 22:39:20

Korjataan. Diplomaatit ovat hyviä ratkaisemaan pulmia jota ei edes olisi ollut koskaan olemassa ilman POLIITIKKOJA ( vaikka ovathan diplomaatitkin poliitikkoja että se siitä ).

Eihän diplomaatit ole välttämättä poliitikkoja *hymiö*, voivat toki ollakin mutta ei se mikään automaatti ole. *vitsi* Korjaa jos olen väärässä.
Munsta.
poppamies
18.01.2006 23:16:16

Siinä on se virhe, että rumpuja ei soiteta Oikein, eli niin kuin Dave Weckl soittaa. Ja englanti on huonoa eikä oikeaa öksföd inglis. Ja se on muutenkin junttien musaa, koska sillä oli aikanaan liian paljon kuuntelijoita. Ja sitä paitsi hurrikaani kirjoitetaan englanniksi c:llä eikä g:llä. Ni.

Jimi Hendrixin tiedän ja Remun tunnen mutta kuka helevetissä on " Dave Weckl"? Joku sen merkkinenkö soitta rumpuja oikein?
G-strings are for strippers
rheinone
18.01.2006 23:17:50
Kyllähän Eat èm on vitun kova levy, Heinonenkin ottaa nyt vaan lusikan känsäiseen käteen! Siinä on kaikki vedetty sopivasti överiks.

Nyt on sitten taas lusikoitu. Ei se mun aikaisempi käsitys albumista juurikaan suuntaan tai toiseen muuttunut.

En kertakaikkiaan pidä Steve Vain soittotyylistä, en oo koskaan pitänyt. Kundilta pitäis teipata jeesusteipillä sekä pikkurilli ja nimetön että keskisormi ja etusormi yhteen ku ei se yhtään malta olla tiluttamatta. Teknisesti koko bändi on kyllä huippuammattilaisia, mutta jotenkin sellaista aitoa runttauksen meininkiä uupuu. Piisimateriaali on vielä heikompaa kuin muistelin, ja noi pakolliset Just A Gigolon seuraajapiisit ei putoo mulle edes huumoripiiseinä. Överiks on vedetty joo.

Jotain positiivistakin löytyi. Ladies' Nite In Buffalo on hyvä piisi. Vai malttaa vetää siinä tyylikkään melodisen soolon. Ja Sheehan on bassossa mahtava läpi ihan koko levyn. Niin ja sitten pitää vetää vähän takaisin väitettäni steriileistä saundeista. Varsinkin rumpu- ja bassosaundit on levyllä tosi hyvät.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)