jatrzan 17.01.2006 00:30:29 | |
---|
Sama. Meikäläinen puhui 6-vuotiaaksi asti, että minusta tulee isona mäkihyppääjä. Sitten tuli onneksi W.A.S.P., joka pelasti minut urheilulta. :) "Ai wona pii sampadi, pii sampadi suun!" ite jäin jumiin molempiin ja oon vieläki .......... |
Deathrace King 17.01.2006 00:45:33 | |
---|
Aivan loistava leffa! Erinomaisia näyttelijäsuorituksia ja huumoria yllin kyllin. Ja ryypättiin lähes koko ajan :) Itse mäkihyppyä olis saanut olla kyllä enemmän, mutta vaikea juttu kuvata uskottavasti, kun nykyään ei muut kuin veteraanit hyppää perinteisellä tyylillä. Yks hyppykaveri toimi stunttina ja huomas kyllä tyylistä :) Odotin että leffa olis ollu kohtalainen, mutta se olikin erinomainen. Suosittelen kyllä lämpimästi kaikille. Huumoria piisaa ja onhan se vähän "koskettavakin". Ja itsekin muuten olen valinnut molemmat tiet, eli musiikin ja mäkihypyn. Rokrok! Ei ressiä, RÄSSIÄ!!! www.chaoscreation.net |
W-Man 17.01.2006 01:18:05 | |
---|
Lienen sitten ainoa, joka on sitä mieltä että laadukas dokkarihan matista näillä meriiteillä olisi pitänyt, eikä jotain joka ennakkoluetun perusteella vaikuttaa pahojen poikien ja levottomien (saa valita) jatko-osalta vol 29. Kyllä, dokkari olis voinu olla myös erittäin mielenkiintoinen. Varmasti mielenkiintoisempi kuin tämä elokuva, mutta kai se on tämäkin käytävä tsekkaamassa. Oletko koskaan tavannut seksuaalisesti häiriintynyttä pandaa? |
NHR 17.01.2006 02:14:14 | |
---|
On spekuloitu, että jos Matti ei olisi antanut tasotusta muille hyppääjille viinalla, niin mies olisi voittanut kaiken johon ryhtyi. Niin ylivoimainen oli tämä mäkikotka. On olemassa joku hieno termikin juuri tällaisille tyypeille, jotka osaavat jonkun yhden tietyn asian ihan h****tin hyvin, eivätkä sitten juuri mitään muuta osaakaan. En nyt vaan muista mikä, kun on tuo demokratia... Elokuvan katson ehkä sitten, kun se tulee televisiosta. Ehkä en. Pellestä taikuriksi muuttuu aika hitaasti; ehkei siihen riitä elinaikani. |
annemis 17.01.2006 19:30:11 | |
---|
Siis mun mielipide Matti-elokuvasta on, että se on Aivan Mahtava! Mä en yleensä ole ollut suomalaisten leffojen puolelle hirveest, mutta nyt kyllä täytyy sanoa, että mahtava leffa oli. Ehdottamasti kannattaa katsoa. Elokuva vastasi odotuksiani ja ylitti ne myöskin. Pääkkönen näytteli hyvin ja uskottavasti. Minusta on mahtavaa, että Matista on tehty tällainen leffa. Olen siitä ylpeä. Matti on Suomen sankari sanoi kuka tahansa mitä tahansa. Ja jos Mattia ei ymmärrä, niin silloin suosittelen katsomaan elokuvan, koska sen jälkeen ymmärtää. Matti on median ja huonon seuran uhri. Paras naurukohtaus oli mielestäni se makkara juttu-jonka päälle Matti vielä veti yhtä tyyppiä köniin. Nauroin kyllä tosi paljon. Tämä leffa opettaa katsojalleen sen, että mikä on rohkeutta ja mikä tyhmyyttä. Sitä kannattaa jokaisen miettiä. Ainoa huono puoli leffassa oli Matin ensimmäinen vaimo, oliko se nyt Taina? No sitä Tainaa näyttelevä nainen ei osannut näytelly minusta kauhean hyvin. Hirveästi ylireagointia oli pelissä ja siinä havahtui kyllä siihen, että hei -ei kuullosta todenmukaiselta. Muuten luokkittelisin leffan komedia/tragediaksi. Enemmän se kyllä tuntui komedialta, mutta toisinaan tragedialta. Ehkä suhtaudun leffaan näin siksi, koska minulla on itselläni ammattiurheilu tausta ja tiedän siksi kuviot. Minusta on valitettavaa, että jotkut nuoret saavuttavat niin paljon liian nuorina. Nuorena ei välttämättä ymmärrä mediaa ja käsitys omasta itsestä (identiteetti) ei välttämättä ole vielä kehittynyt ja tällöin media voi helposti muokata käsityksiä omasta itsestä. Olisi hyvä jos urheilupiireissä pidettäisiin media kasvatusta. Haluan kiittää leffan tekijöitä, sillä olen niin ylpeä leffasta, että sitä on sanoin vaikea kuvailla. Annan täydet 5 tähteä. ***** KITOOS!!! |
ekikoo 17.01.2006 20:37:46 | |
---|
Matti on Suomen sankari sanoi kuka tahansa mitä tahansa. Paitsi että nykyään Matti vaikuttaisi olevan Suomen oma pelle imho A signature? Oh wait... |
nikomati 17.01.2006 21:29:06 | |
---|
Paitsi että nykyään Matti vaikuttaisi olevan Suomen oma pelle imho mutta vain nykyään. pöllö-öljyä oli maisteltu |
hanhjelm 17.01.2006 22:10:40 | |
---|
Kyllähän Matti oli niin suvereeni mäkimies ettei sitä sovi koskaan unohtaa! Leffassa olisi voitu mielestäni enemmänkin hehkutella Matin mäkimenestystä.. muuten oli kyllä varsin toimiva leffa. |
AP 17.01.2006 23:11:59 | |
---|
Aivan loistava leffa! Erinomaisia näyttelijäsuorituksia ja huumoria yllin kyllin. Ja ryypättiin lähes koko ajan :) Jumalaut, jätkä on ollut katsomassa meidän juhannuksenviettoa. =D Itse mäkihyppyä olis saanut olla kyllä enemmän, mutta vaikea juttu kuvata uskottavasti, kun nykyään ei muut kuin veteraanit hyppää perinteisellä tyylillä. Yks hyppykaveri toimi stunttina ja huomas kyllä tyylistä Sääh, eikö olisi luonut henkeä käyttää vanhoja arkistopätkiä, JFK-tyyliin. K100 #7
Ärlä #011 |
Deathrace King 17.01.2006 23:37:33 | |
---|
Kyllähän Matti oli niin suvereeni mäkimies ettei sitä sovi koskaan unohtaa! Leffassa olisi voitu mielestäni enemmänkin hehkutella Matin mäkimenestystä.. muuten oli kyllä varsin toimiva leffa. Joo. Leffa olisi voinut alkaa muutama vuosi aiemmin ja ottaa enemmän mäkihyppymeininkiä mukaan jne. Sit ois ollu ihan kohtuullista painottaa sitä, että Masa oli aikoinaan ihan vitun kova harjoittelija, hyppäs treeneissä aina reilusti enemmän hyppyjä kun muut. Tosin hyvä näinkin, että sai enemmän mukaan tuota sekoilua, kun aloitettiin vuodesta -87. Jumalaut, jätkä on ollut katsomassa meidän juhannuksenviettoa. =D Ai perkele, sitäks se olikin? Ilmankos notskeja ja kossupulloja näkyi enempi kuin suksia ja hyppyrimäkiä ;) Sääh, eikö olisi luonut henkeä käyttää vanhoja arkistopätkiä, JFK-tyyliin. Ois todellakin ollut paikallaan, mutta oiskohan Yle pyytänyt niistä liikaa massia, veikkaan ma. Ei ressiä, RÄSSIÄ!!! www.chaoscreation.net |
Skebaholikko 18.01.2006 02:21:44 (muokattu 18.01.2006 08:59:43) | |
---|
Olo on käsittämätön. En ole varma mitä aiemmin tuossa päivällä näin. Oliko se elävä, kaksi-et-puoli-tuntinen Iltalehden irtonumero (come to think of it, tuo ois miun suurimpia painajaisia) vai elokuva? Fiiliksen vois tiivistää etten tosiaan nauttinut olosta teatterissa tuon aikana muttei varsinaisesti vituttanutkaan. Valtaisa hämmennys, adjektiivia en oikeasti löydä. Liikaa paskaa, liian vähän mäkihyppyä. Oisivat edes nostaneet sitä huippua enemmän sen tähden että putoaminen pohjalle olisi ollut vieläkin voimakkaampi. En juurikaan nauranut kuin sloganeiden kohdilla, kaikki pillu-vitsit menivät ihan jalkapohjien alta. Epäilin kovasti että olen titannut liikaa - idolisointiin asti - Marx-veljesten ja Kubrickin kamaa. Pelkään, että miusta on tullut kylmäkiskoinen snobi leffojen suhteen. En juuri sympatiaakaan tuntenut. Noh, niin kauan kun on vapaapaini sydämmessäni, niin tietty junttius pysyy juurissa, no matter what. Sekin on varmaa, että jos miulta kysytään huonointa näkemääni leffaa, American Pie sai juuri rinnalleen vakavan kilpakumppanin. Taisi muuten jäädä suomalaisen elokuvan seuranta teattereissa telakalle osaltani. Taas. EDIT: Äh, Kummeli Jackpot...elikk telakka kiinni ja venhe vesille MegaMan Club #017 - 80s-Action Man
He lied, he cheated, he stole our hearts! Latino Heat will always burn in us! VIVA LA RAZA, ORALE!
-Eduardo Gori Guerrero 1967-2005 R.I.P.- |
jussiohman 18.01.2006 06:48:17 | |
---|
En voi mitään sille, että pidän Matista. Rakastan Mattia. Aion ehdottomasti vuokrata kunhan DVD:lle tulee. Hetken kestää elämä, sekin synkkä ja ikävä |
bedlam 18.01.2006 10:30:55 (muokattu 18.01.2006 10:31:39) | |
---|
Hieman jopa hävettää myöntää, mutta oli tämä huomattavasti nautittavampi pläjäys kuin olin odottanut. Eihän tämä elokuvana sinänsä toiminut ollenkaan, mutta viihdytti sikäli, että repsahdin nauramaan ääneen useamman kerran. http://www.mikseri.net/kiasma |
Stain 18.01.2006 12:23:33 | |
---|
Lapsen suusta kuultua: "Mä en edes tiennyt että Matti Nykänen on ollut mäkihyppääjä." It's a bittersweet symphony, this life |
Härski 18.01.2006 12:38:09 | |
---|
Lapsen suusta kuultua: "Mä en edes tiennyt että Matti Nykänen on ollut mäkihyppääjä." Sama lause sen yhden törkeebosaisen turhan julkun suuhun. Sopii kuin.. no, sormi? |
Sama lause sen yhden törkeebosaisen turhan julkun suuhun. Sopii kuin.. no, sormi? Ei se sen suuhun sovi, kyllähän se sen tiesi! Oli vaan sitä mieltä, että silikonipallot on kovempi juttu.... "Jotain vtun ...emmätie mitä ne on." -Captain planet ostamistaan uudenvuoden paukuista. |
Keke Urlaub 22.01.2006 09:56:13 | |
---|
Hyvä leffa. Ihan turhaa dissausta täällä harrastetaan. Minkä sille mahtaa, että sekoilua mahtuu miehen elämään enemmän kuin menestystä. Huono puoli tuossa leffassa oli, että säälitti Matin kohtalo lähes koko ajan. Sikäli tuli itelle paska fiilis aina välillä. Knowledge is a deadly friend when no one sets the rules /
The fate of all mankind I see is in the hands of fools. |
BaariMikko 22.01.2006 23:32:56 | |
---|
Juu, nyt on nähty. En minä Solar Filmsin tuotokselta paljoa odottanut, mutta tämä alitti kyllä kaikki mahdolliset rimat, taidettiin mennä kellarin puolelle ja rutkasti. Toisin sanoen leffa oli mielestäni aivan helvetin, helvetin kammottava, käsittämättömän vitun hirveä ja huono. Mielipiteeni tueksi... mistähän sitä aloittaisi? No, ensinnäkin: missä oli elokuvan juoni? Ei missään, sellaista ei kerta kaikkiaan ollut. Tarinassa kuin tarinassa pitäisi sentään olla alku lähtökohtineen, keskikohta, sekä jonkinlaisen ratkaisun tarjoava loppu. Tässä sen sijaan tyydyttiin esittelemään väläyksiä Matin elämän varrelta, skandaalibarometrin mukaan. Itse Matin persoonaa tämä ei valottanut yhtään mitenkään - kaikki, mitä tässä esitettiin, on jo esitetty juorulehdissä miljoonaan kertaan. Tämän elokuvan käsikirjoituksen osannee jokainen lukutaitoinen suomalainen ulkoa ilman, että tarvitsee astua teatteriin. Entä minkä takia leffa kestää kaksi ja puoli tuntia? On tosi puuduttavaa katsoa se aika tarinaa, joka toistaa itseään: Matti ryyppää, Matti katuu, Matti on tyhmä, Mattia huijataan, Matti ryyppää, Matti katuu... jne jne, oravanpyörä pyörii ilman, että päästään yhtään mihinkään. Ja se, mikä kaikessa tarinankerronnassa on olennaisinta, eli motiivi kaiken taustalla, jää todella pahasti pimentoon. Kaikki kuitataan sillä, että Nick Nevada on luihu ja huijaa Mattia. Kummelit ynnä muut puskafarssisketsijutut ovat oma lukunsa, mutta jos jostain tehdään elämäkerrallista elokuvaa, niin kyllähän siinä nyt pitäisi olla edes jotain sisältöä! Voi vittu sentään. Life is very short, and there's no time for fussing and fighting, my friend - I have always thought that it's a crime
Osta reggaeta! Surviainen - Olenkorento |