Aihe: Rumpalien kustannukset!
1 2 3
Biem
07.08.2003 00:31:49
No tuli nyt sitten tällänenkin juttu mieleen itse kun rumpali olen. Eli jos Rumpali keskittyy kovasti omaan yhtyeeseen, ja on vaikka koko bandin perustaja, kuten minä (Öhöm öhöm:D), ja yleensäkkin jos on rumpali ja soittaa jossain yhtyeessä, niin kun kaikki tietävät hinnastot mitä jotkut kalvot, pellit ja rummut yleensäkin maksavat, niin oisiko kovin kohtuutonta pyytää, jos vaikka symbaali menee rikki, niin muulta bändiltä, että saisiko ottaa jonkun prosentuaalisen määrän pellin hinnasta esim.50% bändin kassasta uuden ostoon?? Ymmärrän kyllä, "Että miksi ei me sit saada?" ja "No hyvähän sun sitten on. Ostat jonkun maailman kalleimman pellin meidän kaikkien rahoilla" kommentit. Mutta kun ajattelette, että se uusi pelti on kuitenkin bändin omaksi hyväksi, ja kun noi pellit maksaa PALJON, niin ei olisi kovin kohtuutonta minun mielestäni saada bändin yhteisestä kassasta siihen jotain korvausta.. Mitä ihmiset olette mieltä??
Se on siinä kuin piian perseessä!
Kitaranraiskaaja
07.08.2003 00:33:53

No kyllä muidenkin jäsenten pitäisi sitten saada yhteiskassasta vähän apuja hankintoihinsa. On ne kitarakamatkin kalliita.
Tekno, POP, etno, latin, kuningas, minä. Niin, ja rangaistus.
Uudet kotisivut valmistuivat 1.8.!
fox
07.08.2003 00:41:44

Koitappa tuollainen diili saada muiden bändin jäsenten kanssa..:)
En tiedä onnistuuko tahi kannattaako edes yrittää, yleensähän henkilökohtaiset soittimet ovat henkilökohtaisia soittimia. Voi aiheuttaa tarpeetonta "mutinaa" kyllä bändin sisäisessä elossa. Ei tosin ole mulle tullut edes mieleen tässä vuosien mittaan - ja niinku Kitaranraiskaaja totesi niin kyllähän muillakin sitten on hintavia kamoja. =) En itse suosittelisi.
Dumb
07.08.2003 00:42:15 (muokattu 07.08.2003 00:43:45)

Kyllä minäkin olen vähän sillä linjalla, että jokainen hoitaa itse oman kalustonsa ja bändin yhteiset rahat käytetään sitten yhteisiin juttuihin (esim. levytyskustannukset ym.).

LISÄYS: Meillä yhteisomistuksessa on ainoastaan osa laulukamoista; laulaja-basisti omistaa mikserin ja minä ja rumpali omistetaan kaapit.
fox
07.08.2003 00:50:26

Meillä yhteisomistuksessa on ainoastaan osa laulukamoista; laulaja-basisti omistaa mikserin ja minä ja rumpali omistetaan kaapit.

Kuin hyvin monella muullakin bändillä. Eli mieluummin bändin rahoista johonkin PA/laulukamoihin kuin jonkun soittajan kamoihin - tosin bändin sisäisiin asioihinhan ei ulkopuolisilla ole puuttumista...
Mutta mutta, entäpäs jos ajaudutaankin siihen pisteeseen että pistetään "kamat jakoon" ja yhteisiä rahoja onkin jonkun "henkilökohtaisissa soittokamoissa" joiksi varmaankin kaikki rumpusetinkin lukevat?? Miettikää tätä tarkoin. ;)
-K-
07.08.2003 02:30:07 (muokattu 07.08.2003 02:35:25)
Hih minä olen meidän bändissä se joka lainaa kamojaan muille, koska on ollut skeba lainassa, koska pedaaleja ja koska symbaaleja yms. Myös paku lainataan aina mun porukoilta. Onneksi ei tarvitse sitten hoitaa ns bändin asioita eli keikka-tiedusteluja, tukianomuksia yms.

Bändin yhteisestä kassasta tosiaan ollaan maksettu levyt/kannet studiot yms. Eipä ole tullut mieleenkään repiä sieltä varoja vaikka uusiin kielisetteihin yms.

EDIT: Eikä tosiaan kannata rikkoa niitä symbaaleja, kun pistää vuodessakin yhden K-customin paskaksi niin luulisi siinä vaihtuvan pikkuhiljaa pellin lyöntikulman, kapuloiden tai tyylin. Ja tiedän että kyllä ne hajoaa normaalikäytössäkin

Tosiaan PA on järkevää ostaa yhdessä juuri mahdollisimman osissa, eli joku omistaa mikserin, toinen päätteen, kolmas kaapit, neljäs mikit ja ständit. Itse olen tietysti paraskin puhumaan (nimimerkillä oma PA+DJ-vehkeet kotona mutta eipä tule ikinä bändin kanssa niitä käytettyä kun löytyy kämpästä valmiina)
Ei suotta elämys.
Dumb
07.08.2003 03:21:41

Hih minä olen meidän bändissä se joka lainaa kamojaan muille, koska on ollut skeba lainassa, koska pedaaleja ja koska symbaaleja yms. Myös paku lainataan aina mun porukoilta. Onneksi ei tarvitse sitten hoitaa ns bändin asioita eli keikka-tiedusteluja, tukianomuksia yms.

Mulla on sama juttu (kitarakamojen ja pakun osalta), mutta sillä erotuksella, että minä hoidan lisäksi myös bändin asiat eli järkkään treenit, sovin keikat ym, ym.
absqua
07.08.2003 07:12:45
Piipi piipi. Omat kamat on omat kamat. Et sinä saa ikinä muuta bändiä suostumaan tuollaiseen "50%-diiliin" yhteishengen kärsimättä ("hei eiks nää mun kieletkin voisi..."). Tyly linja ehkä, mutta minusta tuo on osittain myös ns. ammatinvalintakysymys.

Eri asia on se jos teillä on niin paljon keikkaa että yhteistä rahaa todellakin löytyy.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Biem
07.08.2003 07:38:07
Juuhh.. Kiitos paljon näistä viesteistä.. Näin mä tän asian vähän itsekkin jo pähkäilin! Tosiaan, olen itsekin kyllä juuri sitä mieltä, että juuri nämä levytyskustannukset, kannet, PA- osasto ja laulu mikit on yhteisistä rahoista hyvä hommata. Mä vaan sillä lähin kyselee, ku mulla meni sellanen 12" kiina paskaks, mutta taitaa olla parasta hankkia uus omilla rahoilla, juuri senkin takia, että onpahan sitten ainakin minun. Ja vielä siitä, että kyllä ne tosiaan maksaa ne kitara pedaalitkin aika paljon, eli sittenhän niitäkin pitäisi jo ostaa yhteisillä rahoilla, jolloin rahat ois loppu ennenkuin niitä edes itse näkisi.. Mutta tämä oli tosi kiva, että annoitte hyvin perusteltuja mielipiteitä asiaan. Kiitos!! Toki keskustelua saa ja pitääkin jatkaa.. On kiva lueskella sitten myöhemmin kaikkia mielipiteitä! Minä kiitän ja kuittaan.. Sommoro.
Se on siinä kuin piian perseessä!
hemmo
07.08.2003 07:58:57

Pidän pänditouhua niin tärkeänä itselleni ja muille asianosaisille, että olen maksanut ja hankkinut pändimme koko backlinen eli kaikki basso-, skitta-, rumpu- ja PA-vehkeet, vaikken juuri laula (tai osaa) tai ehdi soittamaan rumpuja, basisti kun olen. Eikä ole kaduttanut yhtään.

Kyllä olennaisten soittovälineiden osto aina viinanjuonnin voittaa!
Säröä beibi!
Jucciz
07.08.2003 09:03:52
Pidän pänditouhua niin tärkeänä itselleni ja muille asianosaisille, että olen maksanut ja hankkinut pändimme koko backlinen eli kaikki basso-, skitta-, rumpu- ja PA-vehkeet, vaikken juuri laula (tai osaa) tai ehdi soittamaan rumpuja, basisti kun olen. Eikä ole kaduttanut yhtään.

Kyllä olennaisten soittovälineiden osto aina viinanjuonnin voittaa!

Tässä suomalaista uhrautumishenkeä parhaimmillaan, mainiota. Viimeiseen lauseeseen yhdyn eritoten.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Cornflake
07.08.2003 09:42:03
Olen huomannut että banditouhun alkutaipaleella ne rumpalin kannut saattaa tuntua kaikista kalliimilta vehkeiltä. Hajonneiden korvaus ja päivitys on aina iso hillo. Tikutkin maksaa.

Loppupeleissä kitara ja bassokamattulevat maksamaan ihan yhtäpaljon. Ellei enemmänkin. Varsinkin kitaristeilla on yleistä tuo GAS.

Esmes meillä rumpalin kamat eivät ole enää arvokkaimmat, melkein halvimmat itseasiassa. Ihan hyvät kannut toki. Ja onhan tuota hieman vaikea laskea. Onhan niitä säpäleisiä peltejä siellä nurkassa aika läjä.

En missään nimessä lähtisi ketjun aloittajan kaavailemalle tielle. Ennemmin sijoittaisin itse kunnon pelteihin, soivat paremmin ja kestävät kauemmin.

Yhdessä voi sitten keskittyä vaikka PA-puolen parantamiseen.
Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa!
Humppapoliisi
07.08.2003 10:10:17

Rumpalina maksoin itse kaikesta mitä soitin. Näin se kuuluukin olla. Ei rupee hakkaa niitä rumpuja ihan miten sattuu vaan kunnioittaa omaa soitintaa kun kerran itse on maksanut.
Kepes 'em All
Jäärä
07.08.2003 11:13:54

Mutta mutta, entäpäs jos ajaudutaankin siihen pisteeseen että pistetään "kamat jakoon" ...

Olen joutunut kerran tilanteeseen, jossa yhteiset PA:t pistettiin jakoon. Itselle kävi hyvä tuuri, kun sain mikkejä ym. mistä on suhteellisen helppo päästä eroon tai ne on ainakin helppo säilyttää, mutta en ole välttämättä kateellinen tyypille, joka saa esim. neljä isoa bassokanoottia. :o) Toinen mahdollisuus on tietysti myydä ne kamat könttänä ja sitten jakaa ne rahat.
Kysy mitä vaan, vastaan mitä vaan.
fox
07.08.2003 11:38:03

Toinen mahdollisuus on tietysti myydä ne kamat könttänä ja sitten jakaa ne rahat.

Näin tapahtui yhden "projektin" lopetuksessa.. Mutta tämäkin on niitä "bändin sisäisiä asioita" ja tilanteesta riippuvaista. Meillä oli vaan helpompaa siinä tilanteessa muuttaa silloinen PA "taskukokoon".. :) Useasti saa koko setistä paremmat rahat pienemmällä vaivannäöllä kuin markkinoida jotain taistelujen arpia kantavaa bassokanoottiparia. Joista toisessa on elementti pimeenä.
jussiohman
07.08.2003 11:41:43
Loppupeleissä kitara ja bassokamattulevat maksamaan ihan yhtäpaljon. Ellei enemmänkin. Varsinkin kitaristeilla on yleistä tuo GAS.

Eeeeenpä tiedä tuosta.. Eiköhän rumpukamat tuu maksamaan kuitenkin ehkä enemmän kun ne muut. Vaikka väliäkö tuolla.
Keep the beat going. Make the world a funkier place.
Herra Rapu
07.08.2003 11:48:56 (muokattu 07.08.2003 11:49:48)

Eeeeenpä tiedä tuosta.. Eiköhän rumpukamat tuu maksamaan kuitenkin ehkä enemmän kun ne muut. Vaikka väliäkö tuolla.

pari sähkistä, (puoli)akustinen, kaappi, nuppi, pedaalit tai räkit, caset, jne.

Noidenkaan ei tarvii olla mitään huippuvermeitä, mutta helposti saa semmosen 5000 euroa menemään..

Ainiin ja aiheeseen, perustakaa yhdistys.
Paino ei ole mikään ongelma.
† FAT = MOTION †
Dj.Dumbass
07.08.2003 11:53:22
Soittajat hommaa omat kamat omilla rahoillaan. PA:n omistan minä(tai siis minun firma...). bändi on keikkapalkoillaan ostellut sitten ison soundtracksin mikserin, valokalustoa, mikkejä(2*58, 2*57, b52, paskat rumpumikit, paskat instrumenttimikit), ständejä ja johtoja yms.
jos bändi joskus loppuu ja omaisuus menee myyntiin, tarkoitukseni on ostaa kaikki tarpeellinen kama firman piikkiin ja jakaa sitten rahat muille.
Outkast on melkein yhtä hyvä kuin Paisteen 302.
Cornflake
07.08.2003 12:58:34
Herra Rapu:
pari sähkistä, (puoli)akustinen, kaappi, nuppi, pedaalit tai räkit, caset, jne.

Noidenkaan ei tarvii olla mitään huippuvermeitä, mutta helposti saa semmosen 5000 euroa menemään..

Tätä juuri. Sama juttu bassolla.

*allekirjoittaa*
Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)