Aihe: Eb-vire, 009-042, 24-nauhaa?
1 2 3 4
Ben_D
30.09.2005 21:26:00 (muokattu 30.09.2005 21:38:06)

Oesch kiristää floydin pultit liian kireälle ja siitä seuraa että kieliä tallapaloissa pitävät pienet metallipalat murtuvat. lisäks vanhemmissa schellereissa pohjalevyn tallapalaa paikallaan pultit kierteet korkkaavat tuollaisessa käsittelyssä todella helposti.

Virityskoneistojen ja lukkosatulan ruuvit ruuvit vedetään Oeschin toimesta momenttiin ihan turhaan.

Kannattaa siis säätää kitarat itse niin saa just sellasen kun haluaa.

Aika rankkaa juttua. Tollaset "syytökset" vaativat jo perusteluja tueskseen.

Eipä ole meikäläisen kitaroille Oeschin käsittelyn jälkeen moista sattunut.

Kuka hän on?

Häpeä!
Jackson Dinky
30.09.2005 22:59:36
Mielestäni se ei eroa paljoa Eb vireestä tuo E.
._.
Ben_D
30.09.2005 23:15:11

Mielestäni se ei eroa paljoa Eb vireestä tuo E.

Kielten jännitteen kannalta ihan tarpeeks. Kyllä se soundillisestikin eroaa.
Pnctocn
01.10.2005 08:00:07
Häpeä!

Useampi tietää varmaan Kerry Kingin. Ei itselläni ainakaan Kari Kuningas tuo minkäänlaisia mielikuvia.

Tuo Oesch setti on kyllä aika tiukkaa. Jos epäilyttää niin voihan sitä neuvoa ettei kiristä liikaa.
Ben_D
01.10.2005 08:17:56 (muokattu 01.10.2005 08:18:31)

Useampi tietää varmaan Kerry Kingin. Ei itselläni ainakaan Kari Kuningas tuo minkäänlaisia mielikuvia.

Unohdin lisätä hymiön...

Tuo Oesch setti on kyllä aika tiukkaa. Jos epäilyttää niin voihan sitä neuvoa ettei kiristä liikaa.

Aika noloa alkaa neuvomaan ammattimiestä, mutta alkaa tuntua vähän siltä, että haen skitan pois ja säädän sen itse.
Pnctocn
01.10.2005 08:27:35
Aika noloa alkaa neuvomaan ammattimiestä, mutta alkaa tuntua vähän siltä, että haen skitan pois ja säädän sen itse.

Niin ajattelin itsekkin (hymiön jätin myös pois). Itsesäätämisen hyvänä puolena on se että -jos osaa- saa just sellaisen kun haluaa. Itselläkin pariin otteeseen tullut perushuollon jälkeen säädeltyä kitaraa ammattilaisen jäljiltä. En sano että itsellä olisi enemmän ammattitaitoa, vaan näppituntumaa siitä mitä itse haluaa (eikä osaa helposti sanoiksi kitarankorjaajalle pukea).
Älä kuitenkaan turhaan hätäänny, ei ne sun kitaraa siellä riko...ja jos rikkoo niin varmasti korvaavat vahingot.
Ben_D
01.10.2005 08:33:46

Niin ajattelin itsekkin (hymiön jätin myös pois). Itsesäätämisen hyvänä puolena on se että -jos osaa- saa just sellaisen kun haluaa. Itselläkin pariin otteeseen tullut perushuollon jälkeen säädeltyä kitaraa ammattilaisen jäljiltä. En sano että itsellä olisi enemmän ammattitaitoa, vaan näppituntumaa siitä mitä itse haluaa (eikä osaa helposti sanoiksi kitarankorjaajalle pukea).
Älä kuitenkaan turhaan hätäänny, ei ne sun kitaraa siellä riko...ja jos rikkoo niin varmasti korvaavat vahingot.

Mulla on kyseisellä korjaajalla käynyt noin 5-6 kitaraa eikä tähän saakka ole kertaakaan ollut työnjäljessä valittamista. Seassa muutama floikka keppi; tosin lisenssifloikalla.
drlecter
01.10.2005 12:19:41

Mullakin on 10-52 setti C-1 Classicissa, vireenä e. Yläkielet tuntuvat hitusen löysiltä, mutta se ei hirveästi haittaa. Onneksi, noita kielisettejä on varastossa parikymmentä:P

Sama keppi ja sama setti. Vire on vaan Eb :)
Saitko muuten sen V-30:sen soimaan?
Ihminen on viisas mies. NOME Kisaranta ROK-ROK!!!
Niskamies
01.10.2005 14:13:21
Sama keppi ja sama setti. Vire on vaan Eb :)
Saitko muuten sen V-30:sen soimaan?

Joo, sain ja hyvin toimi. Myin vahvistimen kuitenkin BoneCrusherille, hän halusi sen nimenomaan V30:llä:)
oiva tumpeloinen
01.10.2005 14:21:29
Oesch kiristää floydin pultit liian kireälle ja siitä seuraa että kieliä tallapaloissa pitävät pienet metallipalat murtuvat. lisäks vanhemmissa schellereissa pohjalevyn tallapalaa paikallaan pultit kierteet korkkaavat tuollaisessa käsittelyssä todella helposti.

Virityskoneistojen ja lukkosatulan ruuvit ruuvit vedetään Oeschin toimesta momenttiin ihan turhaan.

Kannattaa siis säätää kitarat itse niin saa just sellasen kun haluaa.

On kyllä aika ranggaa tekstiä.

Kaveri käytti pari kitaraansa siellä ja suositteli minullekin, joten vein omanikin sinne nauhahiontaan.

Operaatio vei noin 10 päivää, ja jälki oli kyllä todella hyvä. Oli säädötkin kohdillaan juuri niin kuin olin pyytänyt. En olisi kyllä itse jaksanut niitä niin tarkkaan tehdä.

Mulla on siis vain positiivisia kokemuksia ukosta enkä ole kyllä kuullut aikaisemmin muiltakaan tämän kuuloista viestiä.

Ja kitara siis oli Iban S570, jossa on muistaakseni EDGE-talla.
apuri
01.10.2005 15:08:49
Aika rankkaa juttua. Tollaset "syytökset" vaativat jo perusteluja tueskseen.

kritiikki perustuu omakohtaiseen kokemukseen.
Ben_D
01.10.2005 15:27:50

kritiikki perustuu omakohtaiseen kokemukseen.

Noh...toivottavasti ei oman skeban kanssa käy näin. Kuten tossa aikasemmin mainitsin ei ole ainakaan ennen käynyt, vaan laatu on ollut ensiluokkaista.
Jormaz
02.10.2005 12:57:50
Kokeilin Eb-vireessä 9-46-settiä (DR), en tykännyt. Varmaan lähinnä siksi etten jaksanut pistää säätöjä uusiksi, särisivät perkeleet nauhoja vasten. Nyt on taas 10-setti niiden ruosteletkujen tilalla ja kylläpä soikin taas kauniisti. Tämmöseen: http://koti.mbnet.fi/horst/rompe/LTD_M302.jpg
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
Ben_D
18.01.2006 13:29:24

Juu...tohon Tokaihin pistettiin 10-52 setti, mutta tatsi on suht löysä. Hyvinkin mahdollista, että vaihdan vielä astetta jämäkämmän setin. 10-52 on tarpeeksi jämäkkä KV-2:ssa (25.5"), mutta Lespassa tuntuu vähän löysältä.
ravensoul
18.01.2006 17:13:49
Asiasta kukkaruukkuun, mitä arvelette kaulojen tykkäävän noista jännitykseltään älyttömän epätasapainoisista seteistä, kuten tuo Wylde .10-.60? Onko kellään huonoja kokemuksia tuosta?
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät #27 :'-)
Luojan kiitos, olen ateisti!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)