HeavyMachinery 14.01.2006 14:54:43 | |
---|
Aattelinpa laittaa tähän kertomuksen kuinka tässä virvelin teko projektini etenee. http://muusikoiden.net/dyn/members/12064.jpg tuossa löytyy kuva aihiosta. Päivitän sen aina kun homma etenee. Eli hommana olisi tehdä 12" tomista virppa. Piezoksi tulee rolandin omat piezot dual trigger systeemi. Purin pd-105 pädin ja tutkin kuin se on rakennettu ja tarkoitus olisi tehdä samalla systemillä toi omakin. Mutta tarina etenee tässä topicissa.. :) Minä tiedän - siis pelkään ! |
LumPus 14.01.2006 14:57:56 | |
---|
loistavaa! muistahan työvaiheissa aina ottaa tarpeeksi kuvia. niin siis meinaatko toteuttaa tuon rollen lailla, "kelluvalla" rakenteella sinne rungon sisään? Ei tästä hyvä tule, tämä on jo. |
rm_wispila 14.01.2006 15:01:17 | |
---|
vannesahallako halkaisit tomin? Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
HeavyMachinery 14.01.2006 15:16:48 | |
---|
vannesahallako halkaisit tomin? Joo otin vain teräsuojuksen pois ja sahasin 12cm korkeaksi. Rollessakin se "kelluva" lähinnä nimeksi , mutta samaan tylliin kyllä. Minä tiedän - siis pelkään ! |
south_of_heaven 15.01.2006 00:04:06 | |
---|
muaki kyllä huvittais amistella settiin jotakin. ilmoitti South_of_Heaven |
Dr. Funkenstein 15.01.2006 07:33:46 | |
---|
Jep, antaa tulla vaan! Näitä on todella mielenkiintoista seurata. |
HeavyMachinery 15.01.2006 16:59:12 | |
---|
muaki kyllä huvittais amistella settiin jotakin. osta siihen vunderbaumi...... Minä tiedän - siis pelkään ! |
HeavyMachinery 18.01.2006 11:08:34 | |
---|
No niin Nyt on virpan vanhat reijät (joita oli ihan v#%€ti) kitattu ja seuraavaksi hiontaa ja sitten pinnoite päälle.... Minä tiedän - siis pelkään ! |
Peicco 18.01.2006 11:45:42 | |
---|
Eli hommana olisi tehdä 12" tomista virppa. Piezoksi tulee rolandin omat piezot dual trigger systeemi. Purin pd-105 pädin ja tutkin kuin se on rakennettu ja tarkoitus olisi tehdä samalla systemillä toi omakin. Mutta tarina etenee tässä topicissa.. :) Kuinka aiot rakentaa conen? Se Rolandin oma on aika erikoista materiaalia. Saahan sitä tietty ostettua eikä oo edes mikään kovin kallis, 8-9 euroa. Itse olen ajatellut omassa tuunausprojektissani tilata juuri näitä Rolandin Cushioneja. Tähänastiset kyhäelmäni päällekkäin liimatuista hiirimaton palasista eivät ole oikeen toimineet toivotulla tavalla. |
HeavyMachinery 18.01.2006 13:07:33 | |
---|
Kuinka aiot rakentaa conen? Se Rolandin oma on aika erikoista materiaalia. Saahan sitä tietty ostettua eikä oo edes mikään kovin kallis, 8-9 euroa. Itse olen ajatellut omassa tuunausprojektissani tilata juuri näitä Rolandin Cushioneja. Tähänastiset kyhäelmäni päällekkäin liimatuista hiirimaton palasista eivät ole oikeen toimineet toivotulla tavalla. Mulla on kaikki noi rollen osat siis hommattna conet ja pietsot juu.... Pitäisi ryhtyä pinnoitus touhuihin eli mustaa nahkaa..... Minä tiedän - siis pelkään ! |
HeavyMachinery 18.01.2006 15:22:14 | |
---|
Minä tiedän - siis pelkään ! |
south_of_heaven 18.01.2006 15:28:06 | |
---|
http://muusikoiden.net/dyn/members/12064.jpg No niin nyt on runko valmis. Tänään koeajolle tavan rolandin triggerillä sitten pietsot sisälle..... millä triggerillä se on vai onko sillä väliä? Katoin niitä Thomannin sivuilla ja siellä oli eri mallisia ja hintaisia... ilmoitti South_of_Heaven |
HeavyMachinery 18.01.2006 15:32:35 | |
---|
millä triggerillä se on vai onko sillä väliä? Katoin niitä Thomannin sivuilla ja siellä oli eri mallisia ja hintaisia... Mulla on ne rolandin basari ja virveli triggerit "kustisia" varten eli semmoisilla... Minä tiedän - siis pelkään ! |
Jep noista Rolandin triggereistä toi snare ja basari on ne hyvät. Tomien triggaus ei kuulemma oo niin hyvää, mitä oon lukenut. Niille suositellaan Ddrumeja. Tietty piezoja voi käyttää. I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
II "One day I realized I was spending far too |
hanipai 18.01.2006 18:07:59 (muokattu 18.01.2006 18:12:12) | |
---|
Kysyisin, että voiko tällasta rumpua puolittaa eli onko noiden lugien välillä sellanen hemo pitkä tankoruuvi vai miten on? http://i5.ebayimg.com/04/i/05/ff/c7/d6_1_b.JPGMeinaan vaan, et varmaan se onnistuu ainakin siten et hommaa lyhyemmät ruuvit. Mikä idea tollasilla isoilla palkeilla on tossa yläkalvon ja alakalvon välissä? I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
grind 18.01.2006 18:11:34 | |
---|
Kysyisin, että voiko tällasta rumpua puolittaa eli onko noiden lugien välillä sellanen hemo pitkä tankoruuvi vai miten on? http://i5.ebayimg.com/04/i/05/ff/c7/d6_1_b.JPG Ei ole, raakasti poikki vain. Lugien päitä tietysti joutuu siistimään vähän. |
hanipai 18.01.2006 18:13:01 (muokattu 18.01.2006 18:15:14) | |
---|
Ei ole, raakasti poikki vain. Lugien päitä tietysti joutuu siistimään vähän. Meinaat et se on yhtä pötköä koko tanko,,just. Muuten oisko 12" hyvä virppakoko sähkikselle? Huomasin ainkin, että tomin hyvä koko mulle on 10" ei isompi ainakaan. I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
HeavyMachinery 20.01.2006 11:01:45 | |
---|
No niin nyt on koeajo suoritwttu ja hyvältä tuntui :) nyt odotellaan vaan pietso elementtiä ja sitten prokkis jatkuu.... Minä tiedän - siis pelkään ! |
Peicco 30.01.2006 17:47:07 | |
---|
No niin nyt on koeajo suoritwttu ja hyvältä tuntui :) nyt odotellaan vaan pietso elementtiä ja sitten prokkis jatkuu.... Onko mitään uutta projektista? |
HeavyMachinery 30.01.2006 19:39:02 | |
---|
Onko mitään uutta projektista? Odotan rollelta pietzoa tulevaksi sitten jatkuu heti... Tai jotain tuli sain sellaisen "oikean" vanteen jossa on kumi päällä siis rolandin vara osa olikohan 45€ Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |