Niskamies 16.01.2006 18:44:10 | |
---|
Onko noissa sisäänrakennettu kompura, kvantisointi ja autotune? :) Voi viddu, mäkin haluan protools kapulat! Etenkin se reaaliaikainen kvantisointi kiinnostaisi;) More is more. |
anstir 16.01.2006 18:49:41 (muokattu 16.01.2006 18:56:43) | |
---|
Kyllä siis 8D:t ja 7A Manhattanit ovat keskenään olleet samanpainoisia, mutta 8D:t ovat olleet painavempia kuin noi Vaterit. Juu. Mulla on 2 paria Manhattaneja. Toinen pari on reippaasti kevyempi. Ja se raskaampi pari on kutakuinkin samanpainoinen 8D-parin kanssa. Kyllä niistä löytyy samanpainoisiakin pareja, koska puun massa vaihtelee eristä riippuen. Mitathan noilla kapuloilla ovat lähes samat. Vai käyttääkö Vater kevyempää puuta kuin Vic Firth? Mun kokemusten perusteella ei. Taitaa olla samaa tavaraa eri leimalla/pintakäsittelyllä. Muuten ovat kestävimmät koskaan minulla olleet kapulat, nuo perus 5a:t.. Kumma kyllä ei nuo mulla oo ikinä kovinkaan pitkään kestäny. Nupit tahtoo hajota aika nopeasti ja lohkeilevat sen jälkeen syykuvioita pitkin. Joskus jopa napsahtavat siitä kohtaa poikki. Aika monesta Regalin parista ainakin toinen kapuloista on em."banaani". Kyllähän ne on silti hyviä kapuloita. |
Ussr 16.01.2006 19:10:29 | |
---|
5A yleensä käytössä, tällä hetkellä Taman Japanese Oak -sarjaa. |
hyperhamsteri 16.01.2006 19:31:29 | |
---|
Nykyään soittelen Aquarianin grafiittikapuloilla mallia Formula X-10. Kyseisillä kapuloilla irtoa kannuista huomattavasti jämäkämpi soundi, kuin puukapuloilla. Tosin johtunee siitä, että nämä Aquarianit ovat jonkin verran painavammat. Mene ja tiedä. Yarr. Puujalka ja silmälappu. |
Captain_Morgul 18.01.2006 00:28:12 | |
---|
Tällä hetkellä käytössä: -B-Stick King 5a (eli kingit oli niitä hikkori-kapuloita ja queen vaahtera) -Millenium 5AN (Tosi halvat nylonkärkiset, ei ihan paskoja vaikka maksaakin 2,50 pari) -Millenium 7a Carbon (kestää... Virppa vaan kuulostaa vähän heikolta kun on niin kovat) -Regal tip 5A Nylonit (Täydelliset tuntumaltaan ja tasapainoltaan) -Jotain 5 euron halpis kapuloita on tullut katkottua kun on ollut rahat tiukalla :D Slumber of Pirates has ended! |
Elvin Jones/Pro Mark Löytyykö näitä pääkaupunkiseudulta? Juuri ostin muutama pv sitten tuollaiset hkin soitin laineelta. Mainiot ne kyllä on, katellaan vielä onko kestävätkin. Oli miten oli, mutta näin on. |
Pieni rumpalipoika 18.01.2006 14:47:29 | |
---|
Tama Japanese Oak 215P on ollut käytössä vuodesta 1994. Ainoastaan paksuudet ovat vaihdelleet ja hetken soitin vastaavilla hikkori-kepukoilla. "It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong." |
Ernesti 18.01.2006 15:00:27 | |
---|
Vic Firth Steve Gadd Signature. Ei oo mulle paremmin sopivaa tikkua käteen sattunu... Traditional grip!! |
Nolte 18.01.2006 19:13:27 | |
---|
Vic Firth Steve Gadd Signature. Ei oo mulle paremmin sopivaa tikkua käteen sattunu... Sama vika. Mutta ei viitsi käyttää, kun ne prkleen tipit eivät kestä, kuin pari soittokertaa. Harmi, on ne niin hyvät kädessä. :( Hyvät rummut, huono soittaja! |
HeavyManDrummer 18.01.2006 19:17:01 | |
---|
Pro-Mark Millenium II Mike Portnoy signature. DaDailu? |
Keppikeksi 24.01.2007 19:26:54 | |
---|
"Huom! Olet kirjoittamassa yli 370 päivää vanhaan ketjuun!" Tiedetään mutta kun ei viitsi uuttakaan avata... -.- Ja muutenkin Kysymys&Vastaus topickiin tulee uusi kysymys heti perään niin vanha jää helposti unholaan. Ehkä täältä saisi paremmin vastauksen. Osaisiko joku suositella minulle käteen rumpukapuloita? Nykyään olen käyttänyt Vaterin Los Angeles 5Ata ja Power 5A malleja ja myös silloin tällöin Pro-markin 5B. Kuitenkaan nämä eivät tunnu omaan käteen niin hyviltä kun toivoisi. Hakusessa oli vähintään 16" (aina 17" asti) pitkä rumpukapula ja paksuus jotain tuota Los Angeles 5A tienoilla (.570"). Suht kevytkin saisi olla kun tuntuu tuo Power 5A juuri tökkivän painonsa kannalta. Oikeastaan merkillä ei ole MITÄÄN merkitystä, kunhan ovat laadukkaita. Kestäviäkin mieluiten. Kiitokseni. ^^ Paska bändi, paskat kamat, ei kaupallista potentiaalia |
Zoso 24.01.2007 21:02:33 | |
---|
Tällä hetkellä käytän Vic Firthin Steve Gadd, ja Dave Weckl Evolution kapuloita... Ja mun mielestä ne on ainakin kestävät... :D Oon soittanu koht 8 vuotta, ja oon paskonu vaan yhen kapulan, ja se oli koulus, ja se oli valmiiks rikki! :D |
markkuliini 24.01.2007 21:39:19 | |
---|
Oon soittanu koht 8 vuotta, ja oon paskonu vaan yhen kapulan, ja se oli koulus, ja se oli valmiiks rikki! :D Kyllä sun kannattaa varata kuitenkin aika terkkarille, tai vaikka ihan suoraan lääkäriin. |
joravuo 25.01.2007 01:00:11 | |
---|
Kyllä sun kannattaa varata kuitenkin aika terkkarille, tai vaikka ihan suoraan lääkäriin. samaa mieltä... tuosta syystä en muuten ikinä käy koulussa paskalla.. "We've done four already but now we're steady
and then they went: One, two, three, four" |
Jeltz 25.01.2007 07:14:36 | |
---|
Kiitokseni. ^^ Mitens Balbexin Jazz? Hiukan on Los Angelesia ohuempi, mutta pituutta on 16 17/32". Nuo valkopyökkiset on mulle ainakin keveytensäkin puolesta mainioita. |
Narcosynthesis 25.01.2007 08:27:14 | |
---|
samaa mieltä... tuosta syystä en muuten ikinä käy koulussa paskalla.. ...toivottavasti tuli kuitenkin ulos pitkittäin eikä poikittain! Back to topic...itse olen oikeastaan viimeiset kymmenen vuotta käyttänyt joko Pro-Markin Millennium II Mike Portnoy signatureja tai vaihtoehtoisesti niiden perusversiota, eli nylonkärkisiä 5A/5B-tikkuja. Hyvin ovat toimineet ja kestävät pitkään. |
lethus1 25.01.2007 09:06:27 | |
---|
5A yleensä käytössä, tällä hetkellä Taman Japanese Oak -sarjaa. Sama. Tein puolen vuoden syrjähypyn kun en jaksanut rynniä "kauemmaksi" kauppaan eli keskustaan, mutta nyt olen takaisin noiden parissa. Ilokseni huomasin että uusissa malleissa, jos on sama akamaa ylipäätään, on AIVAN TÖRKEÄN MAKIAT LIESKAKUVIOT! Vähäkö musta tulee varmaa fast as a flame. Vompatti: http://www.elisanet.fi/thebandsear/Destination_single.MP3 |
Magiz 25.01.2007 10:37:00 | |
---|
Regaltip Rock niiden olla pitää. ^^ Keep it Fresh |
Kukkis 77 25.01.2007 12:37:24 | |
---|
Mulla on noita Taman HM-kolmosia (vai kakkosia, en muista) ja joskus Vic Firttejä. Mitä ny käteen sattuu tarttumaan. "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" - Aki Kaurismäki |
zily 25.01.2007 14:18:35 | |
---|
Pro-mark 5B ei se mitn! |