Räbbänä 17.01.2006 21:17:40 | |
---|
Mä en ole henkilökohtaisesti vielä törmännyt yhteenkään Hi-gain vahvistimeen enkä kitaraan, jotka gainit kaakossa tuutatessa ei hurisis ollenkaan. Mulla hurisee vaikka särö on OD2 kanavalla noin klo.12:ssa Öri Öri Öri kansalaiset.
"Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois... |
BMF 18.01.2006 01:52:39 | |
---|
En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin. |
noir 18.01.2006 09:59:21 | |
---|
Se ei kyllä ole mikeistä kiinni. Ne nyt saa akustisellakin tehtyä. Kyllä se mikki kuitenkin siihen vaikuttaa, jääkö ne huilut akustisiksi sähkökitarassakin, vai menevätkö vahvistimelle asti. Eikös aktiivi- ja passiivimikit toimisi ihan hyvin samassa kitarassa, jos ei vaan käytä samaan aikaan? Mä haluun sua - sulta ei kysytä. Totuus. |
Juzpe 18.01.2006 10:51:10 | |
---|
Tonne hevimikkiosastolle on olemassa myös "kilpailevan valmistajan" (Seymour Duncan) ihan hyviä mikkejä ton tyyliseen mättöön. Ainakin Duncan Custom-Custom, Jeff Beck ja Dimebucker on ihan ok. vehkeitä heviosastolle. Jos taas haluat vähän perinteisempää rokkisoundia niin Alnico Pro II ja '59 on siihen hommaan tehtyjä. Kannattanee testailla erei mikeillä varustettuja samanlaisia skeboja ja kuunnella mikä miellyttää korvaa. Aika paljon toi soundipuoli on kyllä mun miälestä kii waffarista ja lisälaitteista, mutta toki hyvät mikit skebassa antaa hyvän lähtökohdan minkä päälle rakentaa sitä omaa soundia. P.S. Itelläni on ollu noita duncanin mikkejä (Perinteinen JB tallassa, Jazz Kaulassa ratkasu tai '59 tallassa AP II kaulassa ratkasu) ny kohta 10 vuotta enkä pois vaihtas. "I don't get into fights, I look for them" - Chris Holmes, WASP |
-K- 18.01.2006 11:20:55 | |
---|
Tonne hevimikkiosastolle on olemassa myös "kilpailevan valmistajan" (Seymour Duncan) Olen käyttänyt ahkerasti kummankin valmistajan mikkejä. Vertaillessa voisin sanoa että duncanit soivat heleämmin ja luonnollisemmin. Dimarzioissa ei ole läheskään niin "natural" fiilis. Kummatkin merkit erottelevat hyvin ja ovat hinnaltaan samaa tasoa. Vieläkin tulee ostettua kumpaakin merkkiä melko tasapuolisesti. Perus jazz/JB pari lienee hankinnassa seuraavasti. Viimeksi tuli ostettua dimarzion evolution, toki 7kielisen mallina. Duncanin high outputeista on kokemusta JB, custom, distortion sekä pikaisesti dimebuckerista. Floikkakeppiin custom tai distortion miellyttää meikäläisen korvaa eniten. Suus kii tai paan sut pesähän !!! |
Mrezzye 18.01.2006 11:30:38 (muokattu 18.01.2006 11:32:45) | |
---|
Vähän off-topic, mutta niin vähän että sallittakoon: Tietääkö joku, mitä Evolution Bridge maksaa Levytukussa? Jossain vaiheessa ehkä tarvitsen pinkin Evolutionin JEM 77FP:hen. Ehkä. EDIT: Niin, voinhan sinne soittaakin, mutta jos joku jo tietää, niin täällä saattaa olla muitakin kiinnostuneita hinnasta. Siksi siis kysyin nyt ja tässä. (Ja tämä selvitys siksi, ettei kenenkään tartte alkaa mussuttamaan.) Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi,
niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???
|
oiva tumpeloinen 18.01.2006 11:33:17 | |
---|
Vähän off-topic, mutta niin vähän että sallittakoon: Tietääkö joku, mitä Evolution Bridge maksaa Levytukussa? Jossain vaiheessa ehkä tarvitsen pinkin Evolutionin JEM 77FP:hen. Ehkä. Taitaapa listahinta olla joku 110-115 euroa. Nopeasti kysyen taisi leipoa hinnan johonkin satkun pintaan. Tästä on kyllä puolisen vuotta aikaa, että sillä varauksella. |
maggot 18.01.2006 12:40:38 | |
---|
Vähän off-topic, mutta niin vähän että sallittakoon: Tietääkö joku, mitä Evolution Bridge maksaa Levytukussa? Jossain vaiheessa ehkä tarvitsen pinkin Evolutionin JEM 77FP:hen. Ehkä. EDIT: Niin, voinhan sinne soittaakin, mutta jos joku jo tietää, niin täällä saattaa olla muitakin kiinnostuneita hinnasta. Siksi siis kysyin nyt ja tässä. (Ja tämä selvitys siksi, ettei kenenkään tartte alkaa mussuttamaan.) Evo 2 tallaan ja evolution kaulaan maksoivat yhteensä 200€. Joten eiköhän ne sinne 100-120€ per mikki tuntumaan saa. "reality is a very fragile thing after all..." |
-K- 18.01.2006 12:50:34 | |
---|
pinkki evo jemiin 119 on tarkka ovh. Kannattaa ajoissa tilailla. Noissa erikoisväreissä voi mennä pari kuukautta. Suus kii tai paan sut pesähän !!! |
Kjukka 18.01.2006 12:59:19 | |
---|
Kannattaa ajoissa tilailla. Noissa erikoisväreissä voi mennä pari kuukautta. Jep, mulla kävi tuuri oman seepra-tone zonen kanssa. Levytukun suurempi tilaus Dimarziolle oli just sopivasti lähössä ja näinollen sain mikin parin viikon sisällä. Paketin tarrassa lukee vielä "Custom order by Levytukku". |
119 on tarkka ovh. Kannattaa ajoissa tilailla. Noissa erikoisväreissä voi mennä pari kuukautta. Juu. Ei ole tämän päivän asia, mutta mustaa en suostu JEM77FP:hen laittamaan. Kuinkas selkeästi huomaa EVO2:en olevan eri mikki, kuin Evolutionin? Outputtia näyttää olevan aavistuksen vähemmän, mutta kuitenkin edelleen aika reippaasti. Joku ehtinyt jo testaamaan molempia? Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi,
niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???
|
maggot 18.01.2006 14:03:31 | |
---|
Juu. Ei ole tämän päivän asia, mutta mustaa en suostu JEM77FP:hen laittamaan. Kuinkas selkeästi huomaa EVO2:en olevan eri mikki, kuin Evolutionin? Outputtia näyttää olevan aavistuksen vähemmän, mutta kuitenkin edelleen aika reippaasti. Joku ehtinyt jo testaamaan molempia? Mulla on niinkuin tuossa aiemmin mainitsin Evo2 tallassa rg750:sessä ja evolution tallassa rg420:sessa. Suurin ero noiden kahden mikin välillä on mielestäni headroomissa. Soundi on mielestäni melko sama mutta evo2 on selkeästi "isomman" kuuloinen ja täytyy sanoa että henk.kohtaisesti en ole katunut päivääkään että otin ton mikin tallaan. Toihan toimii todella hyvin evolutionin kanssa, eli evo 2 tallaan ja evolution kaulaan. Mulla on tuossa rg750:sessä juuri toi setti. Suosittelen lämpimästi, olin nimittäin todella fiiliksissä kun mikkien vaihdon jälkeen soittelin tolla 750:sellä kotona haettuani sen levytukusta. Ja olen edelleenkin. "reality is a very fragile thing after all..." |
Juzpe 18.01.2006 19:46:14 | |
---|
Floikkakeppiin custom tai distortion miellyttää meikäläisen korvaa eniten. Niin... ku et vissiin oo sitä JB/Jazz yhistelmää testannu ainakaan omissa skeboissas... Toki muutki seikat ku floikka vaikuttaa, mutta JB:ssä tuntus olevan vähän "hienostuneempi" soundi ku mitä C-C:ssä tai Distortionissa... Ite kyllä suosittelen koittaan tota JB-Jazz yhistelmää.... Ohan se klisee mut niin on Rolling Stoneski... Kaikki on tiätty kii sitä mitä hakee, ja mun mielestä mikkien pääasiallinen tehtävä on antaa hyvät ja selkeet pohjat soundille... Lisälaitteita soundin muokkauksee kyllä luulis löytyvän ihan tarpeeks. "I don't get into fights, I look for them" - Chris Holmes, WASP |
-K- 18.01.2006 20:10:37 | |
---|
Niin... ku et vissiin oo sitä JB/Jazz yhistelmää testannu ainakaan omissa skeboissas... Eipä mulla oo kun 59/JB, tosin on juurikin iban floikkakepissä. Eli kokeiltu on ja käytetään parhaillaan, tässä mitään absoluuttisia totuuksia olla kertomassa. JB antaa terävän yläämiddle-piikin, custom taas melko tasapainoisen pienellä scoopilla tosin. Distortion taas saattaa kuulostaa jonkun korvaan liian bassoiselta ja tunkkaiselta. Suus kii tai paan sut pesähän !!! |
Räbbänä 18.01.2006 20:38:45 | |
---|
Vois itekkin laittaa tuohon omaan Squieriin humpparin tallaan jos sattuu jotain etten voikkaan käyttää tuota mun ykköstä. Mikä ois hyvä humppari tallaan Squieriin? Musatyyli Maidenistä kaikkeen raskaseen alavire mättöön. Mielessä on käynyt tuo DiMarzion X2N Humbucker Öri Öri Öri kansalaiset.
"Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois... |
Juzpe 18.01.2006 20:45:53 | |
---|
Distortion taas saattaa kuulostaa jonkun korvaan liian bassoiselta ja tunkkaiselta. Konppaan. Mutanen on ja noin muuten kysysin: Et oo dimebuckeria koittanu? Jos oot kerro onko hyvä (verraten esim JiiBeehen)... BTW siitä customista en oikeen tykkää... Koitappa jos intoo/rahaa/viilaushalua riittää yhistelmää: '59 tallaan ja Alnico Pro II kaulalle... tykkäsin henk. koht. Mutta kuten sanottu... mun miälestä mikeillä haetaan soundille hyvä pohja, koko soundia on turha hakee pelkästään kitaralla/mikeillä jos ei oo minä... ;-P "I don't get into fights, I look for them" - Chris Holmes, WASP |
-K- 18.01.2006 21:03:12 | |
---|
Et oo dimebuckeria koittanu? Jos oot kerro onko hyvä (verraten esim JiiBeehen)... BTW siitä customista en oikeen tykkää... Koitappa jos intoo/rahaa/viilaushalua riittää yhistelmää: '59 tallaan ja Alnico Pro II kaulalle... tykkäsin henk. koht. Mutta kuten sanottu... mun miälestä mikeillä haetaan soundille hyvä pohja, koko soundia on turha hakee pelkästään kitaralla/mikeillä jos ei oo minä... ;-P Dimebuckerissa itseäni häiritse se keskiäänien puute, kuuma oli ja kirkuva yläpää, vähän isomman kuulonen kai kun JB, eri kepeissä koitettu niin ei osaa aivan hirveää vertailua tehdä. Toi 59/JB viritelmä pysyy tossa ibanezissa, meinaan pitää kepin aika alkuperäisenä. Alnico/59 olis varmaan turhan rock. Soittelen kuitenkin nykyään pääosin rässiä ja "matikkametallia" ja kyllä tuo outputti on tärkeä osa omaa soittoani. Suus kii tai paan sut pesähän !!! |
Juzpe 19.01.2006 05:28:00 (muokattu 19.01.2006 05:29:16) | |
---|
Toi Alnico/'59-combo on ollu toisella kepittelijällämme käytössä tommosessa NWOBHM-henkisessä soittelussa ja saundas niin hyvälle että oli pakko tyypata ite. Oot kyllä oikeessa siinä suhteessa että kyllä sen AP II:en soundi siinä kaulalla on aika rokkia... Mutta hyvät kliinit. Keppinä sillon semmonen ESP:n tekemä vaahterakantinen mahonkipeli jonka soundia ei erota samoilla mikeillä varustetusta Gibsonin Les Paulista. (tai siis ei ainkaan sokkotestissä kaverit huamannu) Hyvä ku sanoit tosta DimeB:sta... En sitte ees jaksa vaivautua koittaan. Jb/Jazz-linjalla pysyn vastedeskin. "I don't get into fights, I look for them" - Chris Holmes, WASP |