Lökis 17.01.2006 19:36:50 | |
---|
Moi Mulla on tuossa ko. basso. Perus hevikepiltä näyttää mutta on verraton all around basso. Kiitos aktiivimikkiensä. Mutta yksi kysymys askarruttaa. Normaalisti Härveleissä on pulttikaula, mutta tämäpä on neck thru body-tyyppinen otus. Silloin kun ostin sen, niin vieressä oli presiis samanlainen Jackson. Ihan samanlainen, mutta lavassa oli vain teksti Jackson ja hintaero oli 1 kmk. Eli onko jolle kulle tullut tuommoista vastaan? Hupaisaksi asian tekee se, että silloinen maahantuoja (Musamaailma) väittää etteivät he ole tuoneet kyseisenlaisia bassoja edes maahan. Onpa kuulunut sellaistakin, että tehtaalla olisi tullut kämmäys ja J olisikin saanut C:n lapaansa. No tuo on liian korkealentoista. Vehkeessä ei ole tyyppinimeä, ei mitään muuta kuin Charvel. Laittelen kuvia kun ehdin Terv. Lökis |
ahdistuska 17.01.2006 19:59:27 | |
---|
Joo on tullut vastaan, minulla on kanssa samanlainen. olisi kiva saada infoa soittimesta. Mistä se menee? |
Samu S. 17.01.2006 21:57:27 | |
---|
<< HEAVY METAL THUNDER >> |
ahdistuska 17.01.2006 22:30:07 | |
---|
Mistä se menee? |
naigou 17.01.2006 23:54:05 | |
---|
Eikös kyseessä ole tälläinen vanhalla logolla oleva? http://cgi.ebay.com/CHARVEL-Bass-gu … 230635QQcategoryZ4713QQcmdZViewItem Mulla oli joskus 2B malli, joka on kuin linkissä, mutta se oli pulttikaulainen ja passiivi. Jacksonin mikeillä. Eikös siinä lippulaivassa ole EMG;t vai oliko ne aktiivi Jaksonit. Mallit oli kuitenkin 1B,2B ja 3B. Oisko se toi 3B se neck-thru... Hienoja vehkeitä kumminkin. En ole nyt varma, mutta mielestäni Jackson ja Charvel olivat aikanaan eri firmoja. Ainakin tuon vanhan logon aikaiset ei tuskin ole tullut samaa hihnaa pitkin kuin Jacksonin consertbass. Ehkä... Ja joku niitä kyllä toi maahan 80´-90´luvun taitteessa, koska ostin omani silloin uutena. Ja samaisessa kaupassa oli myös tuollainen neck-thru. Möllisty. |
Heikki L. 17.01.2006 23:59:00 | |
---|
Eikös kyseessä ole tälläinen vanhalla logolla oleva? http://cgi.ebay.com/CHARVEL-Bass-gu … 230635QQcategoryZ4713QQcmdZViewItem Mulla oli joskus 2B malli, joka on kuin linkissä, mutta se oli pulttikaulainen ja passiivi. Jacksonin mikeillä. Eikös siinä lippulaivassa ole EMG;t vai oliko ne aktiivi Jaksonit. Mallit oli kuitenkin 1B,2B ja 3B. Oisko se toi 3B se neck-thru... Hienoja vehkeitä kumminkin. En ole nyt varma, mutta mielestäni Jackson ja Charvel olivat aikanaan eri firmoja. Ainakin tuon vanhan logon aikaiset ei tuskin ole tullut samaa hihnaa pitkin kuin Jacksonin consertbass. Ehkä... Ja joku niitä kyllä toi maahan 80´-90´luvun taitteessa, koska ostin omani silloin uutena. Ja samaisessa kaupassa oli myös tuollainen neck-thru. Tommonen olis kyllä just sulle hyvä. Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni. |
Joo okei, kuvittelin kyseessä olevan uudemman, ns. toothpaste-logolla varustetun soittimen. Noista kitaralogoisista japseista ainoa neckthrough on tosiaan tuo Model 3B. << HEAVY METAL THUNDER >> |
JKH 18.01.2006 09:13:49 | |
---|
Lisäksi oli vielä 4B. Muuten sama kuin 3B, mutta pulttikaula. Molemmissa Jacksonin aktiivielektroniikka. 1 ja 2 olivat muistaakseni passiiveja. Hintaluokassaan todella hyviä jokapaikan soittopelejä, vaikka ulkoasu on aika hevi. Ei lahaa, ei huolia! -Vanha Kiinalainen viisaus |
Samu S. 18.01.2006 10:15:46 (muokattu 18.01.2006 10:20:13) | |
---|
Lisäksi oli vielä 4B. Muuten sama kuin 3B, mutta pulttikaula. Molemmissa Jacksonin aktiivielektroniikka. 1 ja 2 olivat muistaakseni passiiveja. Hintaluokassaan todella hyviä jokapaikan soittopelejä, vaikka ulkoasu on aika hevi. Mun Model 2B:stä löytyy ainakin etuaste sisältä. Useimmille taitaa tuo lapa tehdä sen jyrkimmän inhoreaktion, kun taas muutenhan noista suurin osa nyt on aika tavan bassoja ulkonäöltään ja miksei soundiltaankin. << HEAVY METAL THUNDER >> |
Lökis 18.01.2006 19:14:57 | |
---|
Hello Tattista vaan. Se on just toi 850 XL. Mikit ovat Jacksonin, samoin kaikki muukin tilpehööri. Väri on metallic black. Se miksi kyselen, niin voisin jopa ostaa toisenkin, mutta lähinnä sen kaikki tekniset tiedot kiinnostaisivat. Eritoten kaulan ja bodyn puumateriaalit. Ideana on tehdä ko. soittopeli samoista puista kuin esikuvansa. No lapa muuttuu kyllä hiukan perinteisempään muotoon. Toi nykyinen ei ole oikein koskaan istunut mun silmään, mutta kun muuten basso istuu mun pitkille sormille kuin hanska ja soundi un täyteläinen ja rutinaton, niin toimeen ollaan tultu. T. Lökis Härvelin kynsijä |
JKH 19.01.2006 08:55:18 (muokattu 19.01.2006 08:55:41) | |
---|
Mun Model 2B:stä löytyy ainakin etuaste sisältä. Olisko joku modattu versio? Kattelin vuoden -88 esitettä ja tosiaan 1 ja 2 on passiiveja ja 3 ja 4 on höystetty aktiivilla. Ei lahaa, ei huolia! -Vanha Kiinalainen viisaus |
Samu S. 19.01.2006 08:56:32 (muokattu 19.01.2006 09:05:43) | |
---|
Olisko joku modattu versio? Kattelin vuoden -88 esitettä ja tosiaan 1 ja 2 on passiiveja ja 3 ja 4 on höystetty aktiivilla. Kas kas. Pitääpä selvittää asiaa, kiitos tiedosta. Katselitko sitä esitettä netissä vai paperilla? Ensimmäisessä tapauksessa voisit pistää linkin. e: Löysin äkkiseltään yhden aktiivielektroniikalla varustetun 2B:n http://www.elderly.com/vintage/items/55U-3101.htm << HEAVY METAL THUNDER >> |
JKH 19.01.2006 09:44:21 | |
---|
Paperiesite ja tosiaan vuodelta -88, kun oman härvelini olen ostanut. Tuo linkissäsi oleva 2B on Made in Taiwan. Minun 4B on Japanin tekeleitä. Olisiko sitten jotain muutoksia tullut malleihin ja valmistuspaikkoihin vuosien varrella??? Ei lahaa, ei huolia! -Vanha Kiinalainen viisaus |
Samu S. 19.01.2006 09:51:04 | |
---|
Paperiesite ja tosiaan vuodelta -88, kun oman härvelini olen ostanut. Tuo linkissäsi oleva 2B on Made in Taiwan. Minun 4B on Japanin tekeleitä. Olisiko sitten jotain muutoksia tullut malleihin ja valmistuspaikkoihin vuosien varrella??? Made in Taiwan? Noita Model-sarjalaisia on tehty vain ja ainoastaan Japanissa, enkä kyllä keksi, miksi tuo Elderlyn kappale tekisi poikkeuksen. Onko sun Charvelissas muuten logoissa (neckplate ja lapa) se ympyröity R-symboli? Noiden logojen perusteella kun olen Jackson/Charvel Forumin tietojen perusteella päätellyt oman bassoni '88-vuosimalliksi. Noiden Japsi-importtien vuosimallin selvittäminen on välillä melkosta salapoliisintyötä, kun sarjanumerot eivät kerro yhtään mitään. Jos muuten saat skannattua sitä esitettä, niin olisi hienoa. << HEAVY METAL THUNDER >> |
JKH 19.01.2006 10:00:46 | |
---|
Made in Taiwan? Sori, katselin linkin neckplate kuvaa, ja "Japan"-teksti oli naarmuuntunut osittain pois. Ensimmäisenä vaan tuli mieleen Taiwan, mutta Japan siinä taitaakin lukea. Omassani lukee kyllä Made in USA, mutta Japanin tekeleitä se on. R-logot löytyy. Yritän skannata esitteen, kun muistas ja kerkiäis... Ei lahaa, ei huolia! -Vanha Kiinalainen viisaus |
Samu S. 19.01.2006 10:07:29 | |
---|
Omassani lukee kyllä Made in USA, mutta Japanin tekeleitä se on. R-logot löytyy. Ei pitäis kyllä lukea että "Made in USA". Model-sarjalaisissa oli kyllä nuo Fort Worth, TX. -neckplatet, jossa mainittiin Charvelin USA:n toimipaikan osoite. Aiheuttavat edelleen suurta hämmennystä, suurin piirtein jokaisessa nettihuutokaupassakin nuo ovat jenkkivehkeitä... Yritän skannata esitteen, kun muistas ja kerkiäis... Olis tosiaan mainijota. Jos saat sen vielä jonnekin nettiin, niin maailman Charvel-yhteisö kiittää. :) << HEAVY METAL THUNDER >> |
JKH 19.01.2006 10:11:12 | |
---|
Ei pitäis kyllä lukea että "Made in USA". Voihan se vanhan muisti pätkiä. Tarkistan asian illalla kun töistä kotiudun. Ei lahaa, ei huolia! -Vanha Kiinalainen viisaus |
Samu S. 19.01.2006 10:13:40 | |
---|
Voihan se vanhan muisti pätkiä. Tarkistan asian illalla kun töistä kotiudun. Jos meillä on saman vuosimallin vehkeet, niin sulla pitäis olla tasan samanlainen neckplate kuin tuossa kuvassa: http://samun.1g.fi/kuvat/charvel/neckplate.jpg/full Alempi teksti näkyy vähän huonosti, mutta siinä lukee että P.O. Box 2344 Fort Worth TX 76113 U.S.A. << HEAVY METAL THUNDER >> |
JKH 19.01.2006 10:15:29 | |
---|
Taitaa olla samanlainen. Tarkistan illalla... Ei lahaa, ei huolia! -Vanha Kiinalainen viisaus |
JKH 20.01.2006 09:38:21 | |
---|
Jos meillä on saman vuosimallin vehkeet, niin sulla pitäis olla tasan samanlainen neckplate kuin tuossa kuvassa: http://samun.1g.fi/kuvat/charvel/neckplate.jpg/full Alempi teksti näkyy vähän huonosti, mutta siinä lukee että P.O. Box 2344 Fort Worth TX 76113 U.S.A. Tarkistinpa asian ja samanlainen läpyskä se oli. Vuosimalli on tosiaan -88. Ei lahaa, ei huolia! -Vanha Kiinalainen viisaus |