Aihe: Magnetofoni?
1
Tympee Huttunen
04.08.2003 20:22:04
Tuli tuossa pengottua kodin varastoa ja käsiin jäi viehko laite. Kyseessä on jokin vanhanaikainen äänitys/kuuntelu laite, mitä luultavimmin magnetofoni. Onkohan laitteella mitään käyttöä nykyään? Laite ilmeisesti pelaa ihan mallikaasti. Valitettavasti en löytänyt keloja mistään. Niitäkin kyllä jossakin on.

Hieman oli pakko kokeilla kitaraakin laitteeseen kun muutama putki takapaneelista silmiin osui. Kannattaisiko tälläistä käyttää äänittelyissä? Laite on merkiltään Akai 4-track recorder.

Kyseinen kapistus on ostettu joskus vuonna 1969. Keräilyarvoa? Käyttöarvoa?
Rakkaus on niille jotka eivät osaa runkata.
kivi
11.08.2003 23:51:53 (muokattu 11.08.2003 23:54:08)
Laite on merkiltään Akai 4-track recorder.

Kyseinen kapistus on ostettu joskus vuonna 1969. Keräilyarvoa? Käyttöarvoa?

Laatupeli. Keräilyarvoa ei oo juuri ollenkaan; 5-50 euroa kunnosta riippuen, mutta käyttöarvoa vaikka kuinka.

Älä jyrää teidän vanhoja nauhakelojanne, uusia saa joskus hyvinkin halvalla (poiskantohintaan jopa). Esimerkiksi Kruunuradion yrityspuoli Helsingissä osannee neuvoa. Vanhoilla nauhoillanne on tulevaisuudessa vielä hillitön kulttuuariarvo, vaikka nyt ei malttaisi odottaa, että pääsee äänittämään. Lisäksi vanhoista nauhoistanne todennäköisesti irtoaa jauhetta äänipäihin; niitä ei kannata suotta kuluttaa (jos nauha on pakko restauroida vaikkapa cd:lle siirtoa varten, sen voi ns. paistaa - vaikea prosessi, mutta mahdollinen).

Kyseessähän ei oo siis neliraitanauhuri, vaan 2xstereo, eli kelat ylösalaisin kääntämällä saa kakun toiselle laidalle toisen stereoraidan. Nauhaa ei koskaan käännetä nurin päin, vaan aina sama puoli äänipäitä vasten.

Äänipäät pestään isopropanolilla ja vanupuikoilla (apteekista) aina ennen äänitystä.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Tympee Huttunen
14.09.2005 11:33:42
Jees. Nyt on muutto edessä ja tavaroista halutaan eroon enemmän tai vähemmän. Nyt olisi tarjolla tämä magnetofoni kahdella kaiuttimella (kuuluvat sarjaan, mutta ovat mielestäni molemmat rikki). Hinnan saa määritellä ostaja itse. Itse en ala tuotetta lähettelemään tms. Turusta voi laitteen noutaa. Itse olen käyttänyt laitetta etuasteena ja siinä se toimi ainakin melko hyvin.

Tarjolla muutakin tavaraa ilmaiseksi tai pientä korvausta vastaan, jos kiinnostaa.
Minä Jos tarvitset magnetofonia, sohvakalustoa, putkiradioita, ota yhteyttä. Ilmaista tai halpaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)