ikkunaprinsessa 06.08.2003 12:31:25 | |
---|
Kitarani on viritetty puoli askelmaa ylemmäksi tai siis fis, cis yms.. Älkää kysykö miksi.. mä en sitä ainakaan tiedä. Mutta.. että mä en taida osata virittää sitä "normaaliksi".. oi oi kun kuulostaa tyhmältä. mulla on kyllä semmonen automaattiviritin.. auttakaa tyhmempää..? In the grace of your love I writhe in pain -V.Valo- |
Incarnation 06.08.2003 12:38:03 | |
---|
Kitarani on viritetty puoli askelmaa ylemmäksi tai siis fis, cis yms.. Älkää kysykö miksi.. mä en sitä ainakaan tiedä. Mutta.. että mä en taida osata virittää sitä "normaaliksi".. oi oi kun kuulostaa tyhmältä. mulla on kyllä semmonen automaattiviritin.. auttakaa tyhmempää..? Neuvon käyttämään sitä viritysmittaria. "Ei setä pahaa tee... setä ottaa silimän pois!!" |
T.S. S L A Y E R 06.08.2003 13:55:56 | |
---|
viritä ihan saatanan korkeelle ni kitara paskaks |
Heart Of Steel 06.08.2003 14:09:21 | |
---|
Pyydä joku näyttämään miten kitara viritetään. "Nobody tells a Man how to play." |
midprice 06.08.2003 15:52:24 | |
---|
Pyydä joku näyttämään miten kitara viritetään. Ja samantien tämä joku opettaa sen viritysmittarin käytön. |
ikkunaprinsessa 06.08.2003 18:08:14 | |
---|
okei, tajusin jo että olen aivan täysi idiootti. In the grace of your love I writhe in pain -V.Valo- |
midprice 06.08.2003 20:22:20 | |
---|
okei, tajusin jo että olen aivan täysi idiootti. Kaikkihan me ollaan joskus aloittelijoita oltu. Mutta koitetaan nyt auttaakin. Sulla on siis viritysmittari joka näyttää näytöllä soivan äänen nuotin nimenä (C, D, E, F jne), right? Ja siinä on jotkut valot: punainen, vihreä, punainen, tms. Kun näppäät kielen soimaan, mittari kertoo kirjaimella soivan nuotin ja näillä valoilla miten tarkasti se on ko. nuotissa (yleensä näin). Jos vaikka näytössä lukee E ja keskellä oleva vihreä valo palaa, niin soiva nuotti on E. Jos taas vihreän vasemmalla puolella palaa valoja, on kieli alavireessä E:hen nähden, mutta ei kuitenkaan niin paljoa että olisi Eb. Nosta virettä kunnes vihreä palaa ja ylävireestä päinvastoin. Miten näin yksinkertaisen asian selittäminen kirjoittamalla onkin näin vaikeaa. Kysy lisää jos ei selvinnyt. |
ikkunaprinsessa 06.08.2003 22:25:29 | |
---|
voi kiitos! kyllä toi auttoi. ja mulla on nyt kitara "oikeessa" vireessä. kun broidi sen viritti takaisin... kyllä mä sen about tajuan nyt.. hämää vaan jotkut asiat.. siinä kun on semmonen juttu että -50 0 +50 mutta tajuun nyt... :) kiitos kuitenkin sulle! ja tosiaan, olen todellinen aloittelija.. en tajua vielä oikein mistään mitään.. In the grace of your love I writhe in pain -V.Valo- |
Incarnation 06.08.2003 23:57:15 | |
---|
voi kiitos! kyllä toi auttoi. ja mulla on nyt kitara "oikeessa" vireessä. kun broidi sen viritti takaisin... kyllä mä sen about tajuan nyt.. hämää vaan jotkut asiat.. siinä kun on semmonen juttu että -50 0 +50 mutta tajuun nyt... :) kiitos kuitenkin sulle! ja tosiaan, olen todellinen aloittelija.. en tajua vielä oikein mistään mitään.. Time will heal you... eiku teach. ;) "Ei setä pahaa tee... setä ottaa silimän pois!!" |
voi kiitos! kyllä toi auttoi. ja mulla on nyt kitara "oikeessa" vireessä. kun broidi sen viritti takaisin... kyllä mä sen about tajuan nyt.. hämää vaan jotkut asiat.. siinä kun on semmonen juttu että -50 0 +50 mutta tajuun nyt... :) kiitos kuitenkin sulle! ja tosiaan, olen todellinen aloittelija.. en tajua vielä oikein mistään mitään.. Tuossa 0 on oletettavasti se oikea vire. Jos se on miinuksen puolella tulee virettä nostaa. Jos plussan puolella niin laskea. Groooove is in heart! |
ikkunaprinsessa 07.08.2003 15:02:28 | |
---|
juu, mä tässä koko ajan opettelen.. ei mua mikään virittäminen estä ei.. ehkä mä osaan 7 vuoden päästä jo 10 sointua.. :) eikä silloin satu sormiin enää niin paljon :D voi voi kun olen taas niin hupaisa. älkää minusta välittäkö. In the grace of your love I writhe in pain -V.Valo- |