Hensku 15.01.2006 23:10:24 | |
---|
|
J.Hollström 15.01.2006 23:17:52 | |
---|
Ainakin toi vahvistin on mahdottoman pienitehoinen peli jos bändisoittelua ajatellaan. Kotona sillä voinee jumpsutella, mutta suosittelen jonkun toisenkin lompakolla käyntiä, että saat kerralla tehokkaamman vahvistimen. Rontti toinen mokoma hintaan lisää, niin saat pidemmäksi aikaa kalua. Esim. tämmösen: http://www.thomann.de/thoiw3_behringer_bx1200_ultrabass_prodinfo.html Bassosta en osaa sanoa mitään. Varmaan ihan soitettava peli. |
Hensku 15.01.2006 23:26:14 | |
---|
justiin.. mut mä en oo kauheesti menos keikoille. ainakaan vielä |
Ile- 15.01.2006 23:44:26 (muokattu 15.01.2006 23:54:58) | |
---|
Tuo basso kyllä ajaa asiansa aloittelijavehkeenä. Jos on mahdollisuus, kannattaa kuitenkin testata myös Ibanezin halpoja bassoja. Sinuna miettisin tuota vahvistinta toisen kerran, sillä 20w ei riitä bändikäyttöön mitenkään. Panostaisin vahvistimeen vähän enemmän, sillä se merkitsee minusta halvoissa kamoissa paljon enemmän kuin itse basso. Osta vaikka tämä. --> http://www.thomann.de/thoiw3_hartke … 600_bseries_basscombo_prodinfo.html Jos ulos tuleva ääni ei ole mistään kotoisin, soittaminen saattaa jäädä siihen. |
ötzi 15.01.2006 23:58:24 | |
---|
Otteet on kitaristeille, Kovat otteet on basisteille! |
Teijo K. 16.01.2006 00:24:54 | |
---|
Minä lataisin kaikki rahat niin hjyvään basoon kun riittää, enkä laittaisi mitään vahvistinta aluksi. Kotona soittelen ihan tyytyväisenä ilman vahvaria. Keräilee sitten rauhassa rahaa kerralla enemmän ja ostaa sitten vahvarin kun sille tulee tarvetta, ts. aloittelee bänditoiminnan. Munsta. |
Quu 16.01.2006 00:37:38 | |
---|
Tuo Hartken B600 taitaa olla sama peli kuin minun vanha (-01?) B60, mutta vähän eri nimellä ja ulkonäöllä? Kertaakaan ei ole sen kanssa ongelmia ollut, selvisi myös vesivahingosta loistavasti (ei ollut tarkoituksella tehty tieteellinen koe kyseessä :P) ja bändiin riittää hyvin. Kun sitä ruuvailee, niin sieltä paljastuu mukava kirjo eri soundeja. juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle. |
TommiW. 16.01.2006 01:10:13 | |
---|
Jos ltd:n muotoilu miellyttää niin onhan se ihan jees. Tosin komppaan Arvaa ton bassoonsijoittamisen kanssa. Käytettyä fenderiä, ibanezeja yms. löytyy aika edullisesti, ja ovat parempia aloittelijakäyttöön, munsta. "Jaco Pastorius on ihan homo jätkä" - Cavalera |
Ylläri 16.01.2006 01:19:11 | |
---|
Samoilla linjoilla Arvan kanssa, ilman vahvariakin pärjää alkuun. Jos kuitenkin haluaa sähköistä ääntä, pikkustyrkkarin sijaan voisi harkita jonninlaista kuulokevahvistinta tai luuriulostulolla varustettua efektihässäkkää, naapuritkin tykkää. Ja kyllä kotistereoidenkin kautta voi kotona soitella, kunhan ei liikoja luukuta. Mutta toisaalta näistä jutuista on yhtä monta mielipidettä kuin on basistejakin. Toiset (kuten minä) ovat tottuneet sähköttömään treenailuun, toiset taas vaativat tietyn määrän desibelejä ennen kuin soitto maistuu. Mutta onneksi kaikkia päätöksiä ei tarvitse tehdä kerralla, eivätkä ne ole millään muotoa sitovia. Eli jos ostat nyt pelkän basson, mikään ei estä sinua ostamasta myöhemmin pikkustygeä jos siltä tuntuu. Tähän tietysti joku voisi sanoa että ainahan soi myös ostaa kaiken kerralla ja myydä sitten turhat rojut pois, mutt henk.koht. pidä edellistä metodia kätevämpänä ja taloudellisempana. "Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon"
-Jari Porttila |
Hensku 16.01.2006 15:44:14 | |
---|
voiko tohon harley bentoniin yhtään luottaa kun pikku veljelläni on harley benton sähkökitara mutta se oli halpiainen onko ne niiden vahvistimet minkälaisia |
Rämppy 16.01.2006 15:57:21 | |
---|
Kotisoitteluun yksin tai kaksin tuo pikkuvahvistin sopii, mutta bändisoittoon ei. Etenkään jos bändissä on rumpali. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
Hensku 16.01.2006 17:14:46 | |
---|
kyllä minä taidan ostaa tällä kertaa vain basson kun pääsen riparilta ens kesänä ja luultavasti voin saada hieman rahaa >B |
Ile- 17.01.2006 14:23:07 | |
---|
Osta sitten ihmeessä parempi basso, sillä tuon mikit ovat mitä ovat. Jos pidät LTD:n muotoilusta ja tuntumasta niin katso vaikka niitä kalliimpia malleja. |
Hensku 17.01.2006 16:49:36 | |
---|
|
Samoilla linjoilla Arvan kanssa, ilman vahvariakin pärjää alkuun. Jos kuitenkin haluaa sähköistä ääntä, pikkustyrkkarin sijaan voisi harkita jonninlaista kuulokevahvistinta tai luuriulostulolla varustettua efektihässäkkää, naapuritkin tykkää. Ja kyllä kotistereoidenkin kautta voi kotona soitella, kunhan ei liikoja luukuta. Jep, samoilla linjoilla minäkin Arvan ja Yllärin kanssa. Sijoita käytössä olevat varasi ensin hyvään bassoon, sellaseen joka istuu sun handuun ja tuntuu hyvältä. Älä missään tapauksessa osta soitinta kokeilematta sitä. Kokeile sitä ensin ilman vahvistinta, niin saat tuntuman kuinka se sopii sulle. Jos kokeilet sitä vahvistimen kanssa kiinnittyy huomiosi enemmän saundiin, kuin itse bassoon. Vaikka bassossa olisi kuinka hyvä saundi tahansa, on sen soittaminen tervaa, jos ei se istu handuun. Sähköpuoli (mikit..) on aina helpompi vaihtaa mieleisekseen, kuin ryhtyä esim. kaulaa höyläämään.. Noin karrikoiden. Vahvaripuolella alkuun pääsee vaikka kotistereoilla tai putkiradiolla, kyllä niillä sen aikaa jaksaa treenaa, kun samalla laittaa fyrkkaa säästöön kunnon vahvistimeen. Ei puoli vuotta ikuisuus ole, vaikka siltä tietenkin tuntuu.. :) |
J.Hollström 17.01.2006 20:36:21 | |
---|
Vaikka bassossa olisi kuinka hyvä saundi tahansa, on sen soittaminen tervaa, jos ei se istu handuun. Tää on ihan hyvä vinkki, mutta asettumalla aloittelevan basistin housuihin, veikkaan että oli se basso kuinka hyvä tai ko. henkilölle istuva hyvänsä, ei sitä välttämättä itse osaa sanoa. Lähinnä ne säädöt pitäisi olla kondiksessa, että soitin on yleensä soitettava. Helpompi varmaan demostroida tätä ajatusta ottamalla mikä tahansa itselleen ennestään tuntematon instrumentti käpisteltäväksi, osaatko sanoa hevonkukkua istuuko se sulle vai ei? "Tosi jees just tää tuuba mulle". Nää on minusta lähinnä totuttautumis- ja makukysymyksiä. Enemmän soittaneet taas tottuu esim. kaulan paksuuden muutokseen muutamassa biisissä. Näin ainakin mulla. Ensituntuma on outo, mutta se menee nopeasti ohi. Toki niitä ahaa-elämyksiäkin tulee, että tää on mun peli, mutta aloittelijalla epäilen että harvemmin. |
Ylläri 17.01.2006 21:13:43 (muokattu 17.01.2006 21:14:43) | |
---|
Tuossa osuit Juki naulan kantaan. Kyllä sen ekan basson osto omin neuvoin on melkoista lottoa, enemmän siinä painavat ulkonäkö- ja imagoseikat kuin mitkään muut. Vaikka eroja huomaisikin esim kaulan leveydessä, niin ei välttämättä osaa arvioida millaisesta pidemmän päälle tykkää. Itselläni meni ainakin useita vuosia (ja bassoja) ennen kuin alkoi tajuta mistä hommassa on kyse. Eikä säätöjen ja olosuhteiden merkitystä pidä ikinä aliarvioda. Viimeisen päälle kuntoon rukattu Harley Benton, rauhallisessa kaupassa, jumalaisen putkiläjän läpi vs. kaula makkaralla oleva Fodera, ikivanhat kielet kahden sentin korkeudella otelaudasta, 15 watin pikkucombon läpi kymmenen pikkukitaristin metelöidessä taustalla. Taitaisi sokkotestissä aika moni kokenutkin kettu päätyä ensimmäiseen... Onneksi tämän päivän halpissoittimien laatu ja valikoima on ratkaisevasti parempi kuin ennen. En minäkään soittimen ostoa sokkona suosittele, mutta jos niin on pakko tehdä, todennäköisyys kelvollisen soittimen saamiseen on mielestäni reilusti yli 50%. "Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon"
-Jari Porttila |
pardy 17.01.2006 21:16:12 | |
---|
En minäkään soittimen ostoa sokkona suosittele, mutta jos niin on pakko tehdä, todennäköisyys kelvollisen soittimen saamiseen on mielestäni reilusti yli 50%. Tästä osoituksena se, että kaikki Harley Bentonit joita olen kokeillut ovat olleet poikkeuksetta joko hyviä tai loistavia soittimia. Rauta ei tosin ole niissä huippulaatua mutta puut ja rakenne ovat olleet todella hyviä hintaan nähden. Voinet allekirjoittaa? |
Ylläri 17.01.2006 21:21:53 | |
---|
Voinet allekirjoittaa? Näin voinen tehdä. "Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon"
-Jari Porttila |
Hensku 23.01.2006 20:48:10 | |
---|
|