Aihe: Studio-/livemikseria hakemassa, mutta sopivaa ei tahdo löytyä
1 2 3 4
Locrian
11.05.2005 11:01:07
Joissain tiskeissä voi vehkeen sisältä muuttaa sitä pistettä josta signaali poimitaan - kandee tsekata manuskat läpi ennen hätäisiä päätäelmiä.

Joku tollanen räkkikokoinen Crest vois olla kans hyvä...

Kuten myös Dewilin mainitsemissa Veniceissä. Sen sijaan en kyllä suosittele vetämään nauhoitettavaa signaalia inserteistä ellei ole pakko (live-nauhotus yms.) jos on yhtään epäileväinen patchbaynsä laadusta. Sitäpaitti mä kyllä käytän niitä inserttejä nauhoitettaessakin kuten myös sitä eq:ta (paitsi jos kyseessä on just joku livetiski venice minkä eq on aika raffi).

02R96 kuulostaa ihan hyvältä tiskiltä mitä nyt olen parikytä tuntia ehtinyt vehkeellä vääntää Soundcraftin hajottua. Suuri bonus on mainio integraatio Cubase SX3:n kanssa. USB kiinni koneeseen,parit ajurit ja pieni säätö ja vot-plugareita myöten voi säätää suoraan tiskistä. Tai vastaavasti suoraan koneelta tiskiä.
Tyhmästä päästä kärsii koko hippi.
Mikael
11.05.2005 13:23:45

Sen sijaan en kyllä suosittele vetämään nauhoitettavaa signaalia inserteistä ellei ole pakko

En mäkään - varsinkaan jos insertistä saadaan balansoimatonta signaalia ja direct-outista balansoitua. Livehommissa oikeastaan ainut järkevä vaihtoehto on splitteri.
Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko."
mhelin
11.05.2005 14:34:13
En mäkään - varsinkaan jos insertistä saadaan balansoimatonta signaalia ja direct-outista balansoitua. Livehommissa oikeastaan ainut järkevä vaihtoehto on splitteri.

Myöskin insert -> DI -> äänityslaite signaaliketju toimisi ihan hyvin. Tuo direct out:in balansoitu lähtökin voi olla kysymysmerkki, monesti tuo "balansoitu" tarkoittaa impedanssibalansointia, eli (-) lähdössä ei ole signaalia ollenkaan mutta se vastaa sinne päin (yhdellä vastuksella toteutettuna) lähtöimpedanssiltaan (+) lähtöä.

Jos lähtö otetaan insertistä ei sitä minkään patchbayn kautta kierrätetä vaan sitä varten tehdään johdot joissa stereoplugin sisällä L on kytketty R:ään ja tästä pisteestä mennään mahdollisimman lyhyellä johdolla mielellään muuntajan (esim. 600:600, ground liftillä) kautta balansoituna eteenpäin. Tuota johtoakaan ei yleensä tarvita vaan tavallinen monopiuha painetaan insertin puoliväliin (mutta siis livetilanteessa tuo voi olla herkempi irtoamaan jos jengiä pyörii ympärillä).
Locrian
11.05.2005 14:57:44 (muokattu 11.05.2005 14:59:00)
Jos lähtö otetaan insertistä ei sitä minkään patchbayn kautta kierrätetä...

Saattaa FOH-ukkoa syödä kun äänittäjä vie siltä signaalin. Tämä siis siinä tapauksessa jos teet esim. live-nauhoitetta tai muuten joudut monitoroimaan pöydän kautta. Esim. Semin venicessä on direct-outit valitettavasti kytketty liukujen jälkeen joten patchbayllä mennään.
Tyhmästä päästä kärsii koko hippi.
Mikael
12.05.2005 10:04:53 (muokattu 12.05.2005 10:08:45)

Varsinkin livetilanteessa ja silloin tällöin myös muutenkin äänitystilansteessa siinä insertissä on ainakin joissain kanavissa kompura tms. verme. Kyllä ne haitat etenkin livehommissa on saavutettua etua isommat mikäli insertit jää käyttämäti niiden alkuperäiseen tarkoitukseen.
Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko."
Niskamies
12.05.2005 10:38:41
Mä oon käyttänyt Alton mikserin mikketusia äänityskäytössä inserteillä aivan hyvin. Ei ole ongelmia ollut. Mikä noissa Direct outeissa olisi parempaa?
Meitsi on meshissä.
Boltsa
12.05.2005 16:41:53
Omakohtaiset kokemukset on kahdesta Behringerin pöydästä ja ne ovat ihan hyviä. Mutta tuttavabändillä oli keikalla Behkun pikkumikseri (sitä oltiin käytetty monitoreissa) yks kanava ja aux-lähdöt simahtaneet. En tiedä syytä, mutta ei sitä pöytää ainakaan kaltoin oltu kohdeltu. Mutta toisaalta eipä nuo kovin kalliitakaan ole :P
No jo on ristuksen isoo krilli sanoo lapualaanen ku mäkronaldsin näki!
Puavali
13.05.2005 01:08:21
Mä oon käyttänyt Alton mikserin mikketusia äänityskäytössä inserteillä aivan hyvin. Ei ole ongelmia ollut. Mikä noissa Direct outeissa olisi parempaa?

Keikalla jää insertit vapaiksi kompuroida tai muuten käyskennellä epävakaasti.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
mhelin
13.05.2005 12:23:47
Varsinkin livetilanteessa ja silloin tällöin myös muutenkin äänitystilansteessa siinä insertissä on ainakin joissain kanavissa kompura tms. verme. Kyllä ne haitat etenkin livehommissa on saavutettua etua isommat mikäli insertit jää käyttämäti niiden alkuperäiseen tarkoitukseen.

Tuossa on joka tapauksessa kyse preferensseistä, eli haluaako panostaa enemmän jompaan kumpaan. Vaikka inserteissä käyttäisikin efektejä niin patcbayn käyttäminen ei kuitenkaan ole pakollista kummassakaan signaaliketjussa, muitakin ratkaisuja löytyy (jos siis pelkää patchbayn huonontavan signaalia äänitettäessä). Esim. direct out lähtöä voi käyttää lähtönä kompuralle, jonka tulo sitten laitetaan jonkun toisen kanavan sisäänmenoon tai aux tuloon tai käytetään apuna linjamikseriä. Äänitettäessä signaalitien pitäisi olla mahdollisimman lyhyt ja hyvänlaatuinen ja häiriönsietoinen (eli käytännössä balansoitu ja mieluiten muuntajabalansoitu jotta maatasot eivät olisi missään tekemisissä keskenään). Parhaiten homman voisi toteuttaa lavalla olevilla erillisillä mikkietuvahvistimilla joiden lähdöt splitattaisiin äänityslaitteelle ja FOH mikserille, mikkietuasteet pitäisi sijoittaa ennen kaukokaapelia joka huonontaa signaalia aika tavalla (SNR saattaa huonontua jopa 50 dB, sen jälkeen on sama kuinka monta bittiä A/D muuntimet käyttävät muunnoksen tekoon).
Reddie
16.01.2006 17:43:29
Pitkällisten pähkäilyjen ja jahkailujen ja huokailujen jälkeen olen valintani tehnyt: Mackie Onyx 1640 + FireWire-kortti. Kapine tulee ilmeisesti tällä viikolla meikäläisen syliin, ja ekan kerran tolla pääsen keikan vetämään jo perjantaina joten jännitystä riittää. :)

Tossa siis kyseinen vehje: http://www.mackie.com/products/onyx1640/index.html
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
BenGlenton
16.01.2006 19:08:14
Pitkällisten pähkäilyjen ja jahkailujen ja huokailujen jälkeen olen valintani tehnyt: Mackie Onyx 1640 + FireWire-kortti. Kapine tulee ilmeisesti tällä viikolla meikäläisen syliin, ja ekan kerran tolla pääsen keikan vetämään jo perjantaina joten jännitystä riittää. :)

Tossa siis kyseinen vehje: http://www.mackie.com/products/onyx1640/index.html

Jonkinlainen laitearvio/katsaus laitteeseen olisi hienoa, kunhan olet ehtinyt tutustumaan siihen käytännössä :)
www.supremecourtband.fi
Reddie
17.01.2006 14:09:27
Jonkinlainen laitearvio/katsaus laitteeseen olisi hienoa, kunhan olet ehtinyt tutustumaan siihen käytännössä :)

Juu kattellaan sitä sitten kun on saanut kuolat valutettua pois suupielistä ja on jotain "objektiivisempaa" näkökulmaa laitteeseen... ;)
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
Stratoblaster
17.02.2006 18:26:04

Hoi kaikki kiinnostuneet!

Mulla on myynnissä ylimääräinen firewire-kortti Mackie Onyx -miksereihin!

Uusi muoveissaan, sisältää mm. Tracktion -softan lisensseineen!

Ovh Suomessa n. 500 e, Saksassa n. 440 e.

Tämä 360 e nopeimmalle!

-sb
masterhat
18.11.2006 18:38:48
Pahoittelut että nostan, mutta tämä koskettaa aihettani hyvin.

Niin tarkoituksena on nauhoittaa rumpuja ja poimia signaali mikserin kanavakohtaisista insert-lähdöistä signaali herculeksen firewire-äänikortiin.

Tuossa huomasin, että oli kirjoitettu DI-boksin tarpeellisuudesta siihen insertin ja inputin väliin. Eli tarviiko mun hommata 10-kpl DI-bokseja, tai jokin multiboksi siihen? Vai onko mahdollista nauhottaa siedettävillä soundeilla ilman DI-boksia siinä välissä? Vai olenko ymmärtänyt jotain perustavanlaatuista väärin?

Eli mikserin inserteistä äänikortin inputteihin, mutta kuseeko homma täysin jos väliin ei laita DI-boksia? Tarkoituksena duunata kämpillä demoja jotka matkaavat siitä tuottajalle yms. ympyröihin, jotta kunnon studiolle mentäessä olisi kuviot kappaleiden ja soundien osalta selvillä. You got tha point..
Head like a hole
Halsu
18.11.2006 19:00:48

Pahoittelut että nostan, mutta tämä koskettaa aihettani hyvin.

Niin tarkoituksena on nauhoittaa rumpuja ja poimia signaali mikserin kanavakohtaisista insert-lähdöistä signaali herculeksen firewire-äänikortiin.

Mulla ainakin toimii ihan hyvin ilman mitään ylimääräisiä ränkylöitä tuo.

Erikoispiuhat kuitenkin kolvasin juurikin tätä käyttöä varten. Tarkempi selitys siitä millaiset ja miksi löytyy tämän sivun...

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=16&t=121298&o=120

...puolivälissä sijaitsevasta sepustuksestani.
CU -- Eki
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)