Aihe: Mitä mikkejä?
1 2 3
PoLFus
06.08.2003 21:34:55

Dimarzio Evolution
Dimarzio PAF pro
~ why everybody always pickin' on me? ~
LaXu
06.08.2003 21:41:51
Voi kun niitä hyviä mikkejä on niin monia. Tällä hetkellä suosikit ovat Mastertone SPA ja vHO aktiivimikit. Seymour Duncanit ovat myöskin ahkerassa käytössä: Original Parallel Axis Trembucker toimii kuin valettu Ibanez RG550:n kanssa, saman lafkan '59 Model ja Custom ovat myöskin oivaa kamaa. DiMarzioita en ole niin paljoa kokeillut, mutta Tone Zone oli ainakin hyvä.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
Myydään Kramer Stagemaster Custom 1 hevikeppi, katso Tori.
-K-
06.08.2003 22:16:33
Itse käytän Dimarziolta ToneZone7:aa ja Air Norton7:aa
Seymourilta SH-5 Customia ja Kent Armstrongilta distortionia. Muitakin mikkejä on ollut entisissä kepeissä kiinni.

...Hmmm pehmeää hevisoundia. Custom kuulostaa aika täyteläiseltä ja samoin tuo kenttikin (hinta 50e). Eli ihan eri sarjaa kuin joku riipivä EMG-81, riippuu toki siitä missä kepissä on kiinni ja kuinka EQ:tettu. Tone Zone voi olla aika tylyn kuuloinen, hirveä middle ja bass-boosti, mutta on ehkä minun lempimikkini. Tone Zone on ehkä liian persoonallinen sellaiseksi jokapaikanhöyläksi.
Ei suotta elämys.
Hornanturska
06.08.2003 22:26:12 (muokattu 06.08.2003 22:27:07)
Mitkä on näitten tilusankareiden (Fareri/Cooley) kaulamikkejä, kun ne vetää sen soundin sellaiseksi ihan pyöreeksi ja sulavan liukkaaksi :D?
...kyllä sakari kuosmanen yngwien voittaa...
-K-
06.08.2003 22:28:57 (muokattu 06.08.2003 22:43:59)
Cooleyllä EMG 707 kait, ei vain sijaitse kovin lähellä kaulaa, muistaakseni aikas keskellä skittaa..

EDIT: on se sittenkin kaulassa mutta vähän kenossa.www.rustycooley.com
Ei suotta elämys.
leather rebel
06.08.2003 22:43:13
Cooleyllä EMG 707 kait, ei vain sijaitse kovin lähellä kaulaa, muistaakseni aikas keskellä skittaa..

Keskellä skittaa ja vinossa. ( / )
Farski
06.08.2003 22:58:24
Eikö EMG:t ole aktiivimikkejä? ja ne voidaan varmaan Musamaailma -liikkeessä laittaa?
Eikös EMG:t ole ihan hyvät mikit?
joku niitä mulle suosittelikin...
ja mitkä EMG:t pitäs laittaa 81 ja 85? 2x 81?
toi 707 on 7kieliselle... muistaaksen...
mä haluun et alakielet soi matalasti ja ylä kielet korkeesti... varmaa mahdoton löytää just semmost mikkii ku haluan:D
np: Cradle Of Filth - Suicide And Other Comforts
leather rebel
06.08.2003 23:31:16
Eikö EMG:t ole aktiivimikkejä? ja ne voidaan varmaan Musamaailma -liikkeessä laittaa?
Eikös EMG:t ole ihan hyvät mikit?
joku niitä mulle suosittelikin...
ja mitkä EMG:t pitäs laittaa 81 ja 85? 2x 81?
toi 707 on 7kieliselle... muistaaksen...
mä haluun et alakielet soi matalasti ja ylä kielet korkeesti... varmaa mahdoton löytää just semmost mikkii ku haluan:D

81 tallaan ja 85 kaulaan on se perinteinen ratkaisu.
Löytyy niiltä muitakin malleja (89 ja 60 on ainakin olemassa).

Kirk Hammetilla on 2x81 setti.
Hetfieldillä on 85 tallassa ja 60 kaulassa, muistaakseni.
Zakk Wyldellä on 81 tallassa ja 85 kaulassa.
Noista voi yrittää vähän päätellä mitkä kannattaisi hankkia.

Ja kyllä, EMG:t ovat aktiivimikkejä ja ne voi ostaa ja asennuttaa musamaailmassa.
707 on seiskarimikki.
-K-
06.08.2003 23:41:44
81 voi kuulostaa aivan liian kirkkaalta tallassa, 85:ssa olis enemmän alapäätä mutta ei välttämättä muuten miellytä. Kyllä minä passiiveissa pysyisin mutta se on vain minun ahdasmielinen mielipiteeni. Aktiiveista on tosin kokemusta vain EMG:stä.
Ei suotta elämys.
Farski
06.08.2003 23:43:39
mitä tulee hinnaks jos laittaa musamaailmassa mikit valmiiks kitaraan?
ku jotain 100e/kpl oli mikkien hinta.. ja se laittaminen ei varmaan ilmasta oo...
se 81 tallaan ja 85 kaulaan kuulostais varmaa kivalta.
mut miten ne soi samaan aikaan?....
Zack Wylde on hyvä.... Metallica parempi=)
Kirk on mahtava...
harvemmin on 2x81..... kai seki toimii...
pitää miettii ennen ku ostan=) jotain haluun tehä niille mikeille ku noi 2xB.C. Rich Desing Humbit ei oo parhaita...
np: Cradle Of Filth - Suicide And Other Comforts
LaXu
06.08.2003 23:47:24
Ennen kuin aktiivimikkejä lähtee hommaamaan kannattaa varmistaa, että 9V patteri mahtuu kitaran elektroniikkakoloon. Useimmissa kitaroissa kyllä mahtuu, mutta kannattaa kokeilla ihan varmuuden vuoksi.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
Myydään Kramer Stagemaster Custom 1 hevikeppi, katso Tori.
Dumb
07.08.2003 00:06:05

Tällaisia mikki-suunnitelmia löytyy minulta:

Fender Jag-Stang:
Tallamikkinä EMG-81, joka ajaa asiansa erittäin hyvin. Kaulapaikalle olen ajatellut hommata EMG:n SA-mallisen yksikelaisen (eikös tuo SA ole se "normaali" yksikelainen?!) kun nyt kaulamikistä ei ole juuri mitään hyötyä. Toisaalta, jos vaihtaisi tallamikin vaikka Seymour Duncan Customiin ja kaulamikin johonkin Duncanin yksikelaiseen, saisi käyttöön ne JS:n vastavaihe-kytkennät. Olisi nauhoittelua ajatellen mielenkiintoinen optio. Toisaalta kuitenkin epäilyttää lähteä muuttamaan esim. tuota tallamikkiä kun se toimii nyt niin hyvin, joten luultavasti päädyn vaihtamaan vain kaulamikin EMG:hen.

Tokai Telecaster:
Tallamikkinä EMG-81 ja toimii kuin unelma! En voisi kuvitellakaan Teleeni muuta mikkiä tallaan kuin tuon EMG:n! Kaulamikistä ei juurikaan ole kylläkään iloa, sillä se jää aika lailla 10-0 EMG:n jalkoihin, mutta ei haittaa.

Ibanez RG7-421 #1
Vakiomikit toistaiseksi, mutta vaihtuvat uusiin vielä ennen vuodenvaihdetta! On lähinnä kaksi vaihtoehtoa; joko sama setti kuin -K-:lla on, eli tallaan DiMarzio Tone Zone 7 ja kaulaan DiMarzio Air Norton 7 tai sitten Blaze-setti.

Ibanez RG7-421 #2
Tallassa Ibanez RG7-620 -mallisesta kitarasta peräisin oleva DiMarzio Blaze II (= Blaze Custom?!) ja kaulassa vielä toistaiseksi vakiomikki, mutta hakusessa olisi siihen tuollainen Blaze II:nen. En tiedä, onko noissa RG7-62X -mallisissa kitaroissa samat mikit sekä kaulassa että tallassa, mutta jos joku on omasta RG7-62X:stään ottanut kaulamikin irti ja haluaisi päästä siitä eroon niin ostan heti!
Dumb
07.08.2003 00:08:22 (muokattu 07.08.2003 00:11:52)

-K-:
81 voi kuulostaa aivan liian kirkkaalta tallassa

Ei se itseasiassa niin kauhean kirkkaalta kuulosta! Tai noh, onhan se aika kirkas soundiltaa, mutta ei ainakaan itselläni mitenkään riipivä. Hyvin nuo 81:set ainakin minulla ovat toimineet vaikka bassovoittoisesta soundista pidänkin.

mathias:
Hetfieldillä on suurimmassa osassa kitaroistaan EMG81 tallassa, ja EMG60 kaulassa. Mutta joissain kitaroissa on 2xEMG81-varustus.

Niin, ja siinä herran 7-kielisessä on EMG-707 -mikitys. Hieno muuten se Schecterin 7-kielinen, millainen Hetfieldillä on! Tekisi mieli hankkia tuollainen ja nimenomaan samalla mikkisetillä vielä.
-K-
07.08.2003 00:15:50
-K-:

Ei se itseasiassa niin kauhean kirkkaalta kuulosta! Tai noh, onhan se aika kirkas soundiltaa, mutta ei ainakaan itselläni mitenkään riipivä. Hyvin nuo 81:set ainakin minulla ovat toimineet vaikka bassovoittoisesta soundista pidänkin..

No lähin kokemus on kaverin custom shop jacksonista jossa se kuulostaa vähän turhan kirkkaalta ja steriililtä. Tietysti aito floikkakeppi että sekin vaikuttaa asiaan. Puista ei ole hajuakaan. Telessä voisi toimiakkin mutta ainakin tähän asti olen halunnut säilyttää teleni originaalina (tsekkaa uusi oma kuva). Toki jos olisi ylimääräistä rahaa niin se dimarzion yksikelaisen kokoinen tone zone humppa vois olla aika rok. Mitäs puuta tuo jag stangi on btw ?
Ei suotta elämys.
Dumb
07.08.2003 00:19:32

tsekkaa uusi oma kuva

Katsoin juuri hetki sitten. Hieno kyllä se sun Tele! Vähän epätarkka kuva kylläkin.

Mitäs puuta tuo jag stangi on btw ?

Lehmusta tuo muistaakseni on. Tummempi soundi tuossa Jag-Stangissa on kuin Telessä (puista ei tietoa)!
mathias
07.08.2003 00:20:38 (muokattu 07.08.2003 00:21:42)
Niin, ja siinä herran 7-kielisessä on EMG-707 -mikitys. Hieno muuten se Schecterin 7-kielinen, millainen Hetfieldillä on! Tekisi mieli hankkia tuollainen ja nimenomaan samalla mikkisetillä vielä.

Aivan, unohtui tuo 7-kielinen. Mutta kitaran merkkiä en olisi tiennyt. Kyllä, se on kaunis kuin sika pienenä.
Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen-
-K-
07.08.2003 00:29:13
Katsoin juuri hetki sitten. Hieno kyllä se sun Tele! Vähän epätarkka kuva kylläkin.

Yritän koko ajan päivittää sitä 1.15mt kuvaan kun tuo nyk. on n250kt. Voi kestää hetki kun kone kettuilee. ...Tuntuu myös aika hyvälle tuo tele, nauhojen hionta kai tässä pian edessä mutta eipä tunnu kovalta kun miettii kuinka paljon laitoin juuri autoon. Eikä tuo tele maksanutkaan kuin 250e että sietääkin parannella =)
Ei suotta elämys.
Dumb
07.08.2003 00:32:23

nauhojen hionta kai tässä pian edessä

Sama juttu minullakin! Oma teleni on ollut aktiivisessa käytössä syksystä -98 lähtien ja alkaa osa nauhoista olla enemmän ja vähemmän klommoilla. Toivottavasti pelkkä hionta riittää eikä tarvitse alkaa nauhoja vaihtamaan!
Dumb
07.08.2003 00:34:41 (muokattu 07.08.2003 00:37:42)

Aivan, unohtui tuo 7-kielinen. Mutta kitaran merkkiä en olisi tiennyt. Kyllä, se on kaunis kuin sika pienenä.

http://www.schecterguitars.com/Dprods.htm --> C-series --> Omen7 niin löydät suunnilleen samanlaisen kitaran. Uskon vahvasti, että Hetukalla on käytössään joku huippulaadukas yksilö, mutta tuo on ainakin hyvin paljon saman näköinen!

LISÄYS: Hefieldillä näytti olevan "kunnon" tallasysteemi siinä kitarassaa kun tuossa mallissa kielet menevät rungon läpi suoraan tune-o-maticille.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)