Aihe: Harjoittelu ilman kitaraa
1 2 3
moottorisaha
13.01.2006 13:34:05

Koulussa/töissä aika paljon tulee harrastettua tota pöytärummuttelua.
Mullekkin tuttu juttu tää että keksii jonku (omasta mielestä) hyvän
melodian/riffin pätkän ja kitaran ku saa käteen ni ei niitä enää muista.

Pääosin siis rytmijuttuja treenaan ilman kitaraa.

Kannattaa olla ehdottomasti joku laite aina pykälässä johon voi äänittää hyräilyään. :)
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
Theodor
13.01.2006 13:59:42
pöytärummuttelua tulee harrastettua joskus vähän liikaakin..
Mitä eroa on insinöörillä ja esinahkalla? -Esinahka ymmärtää vetäytyä taakse, kun ryhdytään tosihommiin
Rocco_Longfella
13.01.2006 14:25:32
Sormien motoriikkaa harjoittelen joskus eli käytännössä 1234-harjoituksia. Tuskin auttaa pahemmin, mutta onpa jotain tekemistä tunneilla.
Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa.
Eddie
13.01.2006 14:49:45

Sormien motoriikkaa harjoittelen joskus eli käytännössä 1234-harjoituksia. Tuskin auttaa pahemmin, mutta onpa jotain tekemistä tunneilla.

Voihan siellä tunneilla keskittyä opetukseenkin, mutta sehän on kuitenkin oma valinta.
"Anaalileikit. Ei huono. Miellyttää älykköjä." Meet the Feebles
Syge
14.01.2006 12:17:53
Erilaisia taivutuksia.. Ja sitten vaikka sormet kupiksi ja siitä levittää ne.. Ja sen jälkeen harjottelee vasemman ja oikeen käden yhteistyötä ja sormien toisistaan riippumattomuutta o.O juu...
Tidizdii
Rocco_Longfella
14.01.2006 12:28:45
Voihan siellä tunneilla keskittyä opetukseenkin, mutta sehän on kuitenkin oma valinta.

Eiku mä oon amiksessa.
Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa.
...And Justice For All
14.01.2006 13:14:22
Naputtelua tulee harjoitettua, jalat polkee jotain tuplabasarikuvioita ja sormet naputtelee joko pöydänkulmaan tahi polviin. Joskus huvittaa kun tulee musiikkia kuunnellessa rummuteltua koko levy läpi pöydänkulmaan.
Joskus on ihan rumpujensoittoon ideoita löytynyt tuosta naputtelusta.

En tiedä kyllä auttaako tuo sitten kitaran soittoon. :-D
Napoleon roikottaa figuuria bussin ikkunasta, saa pihvistä naamaansa, heittää jonkun vaalipinssin ja juoksee pakoon!
Jake.e
14.01.2006 14:12:33
Itellä tulee hakattua pöytään rumpukomppeja ja semmosia kahen käden täppäily juttuja niinku joku satrianin forgotten (part1).
If you'd been a dog They would've drowned you at birth
J.Ahonen
14.01.2006 15:16:41 (muokattu 14.01.2006 15:18:14)
Itse kävin kerran röökillä, ja päässä soi yksi simppeli Swing melodia. Mietin siinä röökillä valmiiksi miten se menisi. Sitten kun palasin kitaran ääreen kokeilin, ja perkeles se meni juuri oikein. Jopa oikeasta sävellajista.

Sormilla näppäilyä minun mielestäni pystyy kuivana vetään. Esim rummuttaa pöytään. mahd. tasaisesti etu, keski, nimetön, etu, keski, nimetön jne....
Disposable
14.01.2006 20:59:54
Eiku mä oon amiksessa.

The Ultimate Tekosyy.
bullseye
14.01.2006 21:31:59
Kuuntelen metronomin tikitystä ja yritän rytmittää kaiken toimintani sen mukaan.

Joo-o.

Tämä ei hyödytä ainoastaan kitarointia, vaan koko elämää yleensäkin.
Let´s hear some notes!
wilzhu
14.01.2006 21:39:55 (muokattu 14.01.2006 21:40:04)
Itse otan plektran käteen ja etsin jonkin pöydän kulman, johta sitten alan plektrallani sahata. En ole vielä saanut yhtään pöytää katki. teen samaa joskus myös esim. housun kurttuun, tms. Toinen on sitten sormien motoriikkaharjoitukset niin, että laitan vasemman käden sormenpäät pöytään kiinni ja nostelen niitä vuorotellen. Ja toinen on se, että laitan sormet kokonaan pöytään kiinni ja nostelen vuorotellen. Ja näitä teen myös usein musiikkia kuunnellessa.
Elämä Off.
Kasu-_-
17.01.2006 18:04:59

Ja tosiaan tota rummuttamista ja hampaiden kalisuttamista(:D) tulee tehtyä ja sormien naputtelua erilaisissa järjestyksissä.

Tänään vahingossa huomasin että aika nopeasti saa hampaita hakattua, kun hyräilin päässä deiciden scars of crucifixia, niin vedin hampailla ne kaikki nopeat virveliinlyöntikohdat ja vieläpä täysin hallitusti, eikä vain täristämällä leukoja :D
You know my only pleasure/Is to hear you cry/I'd love to hear you cry/I'd love to feel you die/And I'll be the first/To watch your funeral/And I'll be the last to leave/I'd love to hear you cry! Turtles FanClub #1
Jarrari
23.01.2006 00:14:50
Itse sormien kestävyyttä treenaan niin, että puristelen ilmaa(enkä ajattele, että siinä olisi mitään ;). Tai toinen, hieman realistisempi ja tyhmemmän näköinen: kuvittele, että oikea käsivartesi on kitarankaula ja näppäile sitä.
wilzhu
23.01.2006 00:20:23
Itse sormien kestävyyttä treenaan niin, että puristelen ilmaa(enkä ajattele, että siinä olisi mitään ;). Tai toinen, hieman realistisempi ja tyhmemmän näköinen: kuvittele, että oikea käsivartesi on kitarankaula ja näppäile sitä.

Käsivarsi vain tuppaa olemaan turhan paksu kitaran kaulaksi, vaikka itselläni se kapea onkin.

Ja niitä sormikombinaatioita on varmaan loputtomasti, voi tehdä niin, että pitäää osaa sormista pöydässä kiinni ja lopuilla näppäilee, voi nostaa montaa sormea kerrallaan, ym, ym. Kannattaa treenata kaikkia, jotka tuntuvat haastavilta ja jotka menevät hitaasti.
Elämä Off.
Anttichrist
23.01.2006 09:09:52
Tuosta pöytärummuttelusta tuli mieleeni, että muutama vuosi sitten jossain lehdessä oli juttu, jossa oli tehty jonkunnäköistä "tilastotutkimusta" muusikkojen pöydänhakkausfetissistä. Rumpaleilla ja kitaristeilla oli muistaakseni korkein prosentuaalinen määrä niitä, jotka enemmän tai vähemmän kokoajan jotain rummuttivat, basistien prosenttimäärä oli muistaakseni pienempi. Jos jollain muistikuvaa/tarkempaa tietoa tästä niin virkistäkääpäs muistia.
samueld
23.01.2006 17:12:37

Kannattaa olla ehdottomasti joku laite aina pykälässä johon voi äänittää hyräilyään. :)

Tai sitten opetella lukemaan ja kirjoittamaan nuotteja. Ei kun sehän olikin turhaa hommaa...
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
balance
24.01.2006 12:01:15
niin mikä ois sitte niinku oikiasti hyödyllinen juttu?? hehe täällä on palijon hyviä juttuja. saapas hyvät naurut ku näitä lukkee.
frakin balance
Krice
24.01.2006 12:07:53 (muokattu 24.01.2006 12:08:37)

Ukulele voisi sopia mukaan. e: Ai piti olla ilman kitaraa.. no ukulele ei toisaalta ole kitara..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)