Aihe: Uuden Fender Jazzin ongelmia?
1 2
Kapu
17.01.2006 08:46:22 (muokattu 17.01.2006 08:47:30)
Joo, ostin upouuden Fenkun japsijatsarin, jossa on kolmepulttinen kaulakiinnitys. Huomasinpa, että kaula pitää ihme natinaa ja tuntuu, että se pääsee liikkumaan hieman bodyyn nähden. Kaulan kiinnitysruuvit ovat tiukalla, joten sen ei pitäisi siitä suoraan johtua. Myös kaulatasku on aika tiukan oloinen.
Onko tuossa kolmepulttisessa jokin tiltti -säätö tms. hämärä systeemi, koska kaulalevyssä on pienen kuusiokoloavaimen reikä? Eikös samanlainen kiinnitys ole esim. Millereissä? Onko vastaavaa natinaa ilmennyt niissä?
Lisäksi G- kielen intonaatiota ei meinaa saada millään kohdalleen ainakaan uusilla kielillä, tallan säätövara loppuu?? Taidan viedä takas koko ba**n...
Keny
17.01.2006 08:52:00
Kandee varmaan viedä takas ja pyytää et se liike tsekkaa sen.Mulla kaks milleriä ja ei oo ollu mitään ongelmia ja kolmellahan nekin on kiinni.Mitään tilttiä en niissä ole havainnu.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Kapu
17.01.2006 10:13:25
Jep, pitää viedä basso takaisin ja katsoa mitä keksitään. Ei tossa ihan kaikki tunnu kohdallaan olevan, harmi sinänsä.
absqua
17.01.2006 10:24:18
Joo, ostin upouuden Fenkun japsijatsarin, jossa on kolmepulttinen kaulakiinnitys. Huomasinpa, että kaula pitää ihme natinaa ja tuntuu, että se pääsee liikkumaan hieman bodyyn nähden. Kaulan kiinnitysruuvit ovat tiukalla, joten sen ei pitäisi siitä suoraan johtua. Myös kaulatasku on aika tiukan oloinen.
Onko tuossa kolmepulttisessa jokin tiltti -säätö tms. hämärä systeemi, koska kaulalevyssä on pienen kuusiokoloavaimen reikä? Eikös samanlainen kiinnitys ole esim. Millereissä? Onko vastaavaa natinaa ilmennyt niissä?
Lisäksi G- kielen intonaatiota ei meinaa saada millään kohdalleen ainakaan uusilla kielillä, tallan säätövara loppuu?? Taidan viedä takas koko ba**n...

Siellä tosiaan on tilttiruuvi jota ko reiän kautta säädetään. Se tilttiruuvi kannattaa heittää hittoon sieltä ja korvata puisella shimmillä jos kaulakulmaa tarvitsee ylipäänsä säätää.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
poppamies
17.01.2006 11:52:48

Joo, ostin upouuden Fenkun japsijatsarin, jossa on kolmepulttinen kaulakiinnitys. Huomasinpa, että kaula pitää ihme natinaa ja tuntuu, että se pääsee liikkumaan hieman bodyyn nähden. ...

Jos kaula selvästi liikkuu niin siinä on jotain vikaa. Jos se vain natisee niin se voi joskus johtua tiukasta kaulataskusta. Sehän on vain hyvä asia.
G kielen intonatiosta sanoisin että kannattaisi ehkä laittaa bassoon kunnon kielet (jos siinä on ne ensiasennuskielet), ja kenties vähän paksummat niin ongelma ratkeaa.
G-strings are for strippers
Kapu
17.01.2006 12:47:04
Jos kaula selvästi liikkuu niin siinä on jotain vikaa. Jos se vain natisee niin se voi joskus johtua tiukasta kaulataskusta. Sehän on vain hyvä asia.
G kielen intonatiosta sanoisin että kannattaisi ehkä laittaa bassoon kunnon kielet (jos siinä on ne ensiasennuskielet), ja kenties vähän paksummat niin ongelma ratkeaa.

Jepulista, täytyy illalla vielä tsekata mikä sitä vaivaa. Voi tosiaan olla, että kaulan liitos vain natisee/napsahtelee, ei se ainakaan kovin selkeästi liiku.

Vaihdoin uudet kielet, jonka jälkeen en saanut G kielen intonaatiota kohdalle sitten millään(tallapalaa ei saa taprpeeksi eteen). Kielet on basson mukaan tinkastu Knuckleheadit 45-105, jotka eivät vakuuta muutenkaan, esim. E -kielen punos on aivan miten sattuu. Eli toi intonaatiohässäkkä saattaa johtua noista uusista kielistä, toivotaan ainakin. Ei kyllä ollut kohdalla orkkiksillakaan.

ABSQUA--> Eli kaula irti, jolloin pääsee irroittamaan tilttisysteemin, jos siitä eroon haluaa, eikö?
Ylläri
17.01.2006 12:58:13
Ostikko muuten Kallion Soundstoresta?
"Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon" -Jari Porttila
absqua
17.01.2006 13:07:22
ABSQUA--> Eli kaula irti, jolloin pääsee irroittamaan tilttisysteemin, jos siitä eroon haluaa, eikö?

Jep. Tai jos et halua irrottaa kaulaa niin sitten sopivalla kuusiokoloavaimella kierrät sen tilttiruuvin niin ylös/kauan kaulasta kuin saat ja sen jälkeen kiristät kaulan kiinnitys ruuvit, mikäli ne tiltin ruuvaamisesta löystyivät.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
fox
17.01.2006 13:34:40

Siellä tosiaan on tilttiruuvi jota ko reiän kautta säädetään. Se tilttiruuvi kannattaa heittää hittoon sieltä ja korvata puisella shimmillä jos kaulakulmaa tarvitsee ylipäänsä säätää.

Lähinnä just noin. Ihmetyttää, että bassoihinkin on sitte ruvettu laittamaan "klassista" Micro-Tilt patenttia tosiaan. No, tietämykseni F-pajan tuotteista on huono, mutta lienee kuitenkin sitte melko uus juttu,,
Shimmejen käyttäminen on huomattavasti vakaampaa, kun pikkusella kuusiokoloruuvilla kamppailla kielten vetoa vastaan (Sitten kaikki huomioi heti, että löystää kielet ja kaulan ruuvit ennen säätöä! Muuten lähtee jengat tilttiruuvista mikäli ruuvia käyttää)
Pois se ruuvi tosiaan, mun mielestä, ja shimmeinä voi käyttää esim. kaljatölkistä leikattua peltiä, pahvista (ulkomaan) bussilippua, plekua tahi, jos on näppärä, puukiilaa!
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
fox
17.01.2006 14:27:26

Jatsbassoissa on ollu Micro-Tilt systeemi käytössä jo 70-luvulla.

Eli samoissa ajoissa tuli kuin kitaroihinkin..Just just.. Minähän sanoin, et Fullertonin tuotteet on vieraammiks jääneet, ja basistit jo silloin muinoin osas itte bassonsa laittaa... ;)

Olen valistettu, kiitos chief! :)
Kapu
17.01.2006 14:36:02 (muokattu 17.01.2006 14:37:18)

Joku oli käyny poistamassa sen hienon sinisen Jatsbasson mitä oon monesti ihaillu suuresti. Nyt ei oo enää mitään asiaa Soundstoreen ennenkuin tilaavat uuden.

Joo, toi tilltihomma on kyllä aika turha systeemi.

Aikas sininen on just toi ko. basso...
No vien takas, jos ei ala saamaan säätöihin.
Keny
17.01.2006 14:45:18

Joku oli käyny poistamassa sen hienon sinisen Jatsbasson mitä oon monesti ihaillu suuresti. Nyt ei oo enää mitään asiaa Soundstoreen ennenkuin tilaavat uuden.

No voe rähmä.Just ku olin menossa testaamaan sitä ihan huvikseni.Onks kukaan testannu sitä sandberg natural femmaa.Oho poikkesin aiheesta,toisaalta jos tää on just se kyseinen sininen missä kaula natisee niin niin..
fox
17.01.2006 14:56:13

No voe rähmä.Just ku olin menossa testaamaan sitä ihan huvikseni.Onks kukaan testannu sitä sandberg natural femmaa.Oho poikkesin aiheesta,toisaalta jos tää on just se kyseinen sininen missä kaula natisee niin niin..

Hih, moi! Kevät tulee ja basso-GAS?? :)
Keny
17.01.2006 15:03:53
Hih, moi! Kevät tulee ja basso-GAS?? :)

Heppa jju ku myyn MTD:n veks niin jotain tilalle.Joku jasso saa tulla ja ihmettein et onks tää ny se sama sininen missä mätsäävä lapa.Tosin siihen ois joutunu aktiivit laittaa ja on tossa yks toinen hiton hyvä jasso kiikarissa mut omistaja on visiin kiintyny siihen kovin.
Ylläri
17.01.2006 15:34:46
No minullahan on juuri nyt huikea Sandberg-GAS päällä, erehdyin näet tyypittämään niitä jatsarikopsuja ja ihastuin ihan heti. Tuntui vaan jotenkin NIIN oikealta, niissä oli justiinsa se soundi ja tatsi jota minä vitosjassolta haen. Oon viittä vaille tilaamassa itse asiassa...

Mitään natural-Sandbergiä Soundstorella ei kylläkään ole välittömästi hollilla, nettisivujen tarjonta ei ihan vastaa kaupan valikomaa. Sinänsä sääli, se japsi-jaguaarikin olisi kiva omin silmin nähdä.
"Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon" -Jari Porttila
Keny
17.01.2006 15:39:45
No minullahan on juuri nyt huikea Sandberg-GAS päällä, erehdyin näet tyypittämään niitä jatsarikopsuja ja ihastuin ihan heti. Tuntui vaan jotenkin NIIN oikealta, niissä oli justiinsa se soundi ja tatsi jota minä vitosjassolta haen. Oon viittä vaille tilaamassa itse asiassa...

Mitään natural-Sandbergiä Soundstorella ei kylläkään ole välittömästi hollilla, nettisivujen tarjonta ei ihan vastaa kaupan valikomaa. Sinänsä sääli, se japsi-jaguaarikin olisi kiva omin silmin nähdä.

mä kans iskin silmäni siihen sandberg vitos jassoon.Nelareita siel vissiin sit on vai?
Teijo K.
17.01.2006 15:46:07

Lähinnä just noin. Ihmetyttää, että bassoihinkin on sitte ruvettu laittamaan "klassista" Micro-Tilt patenttia tosiaan. No, tietämykseni F-pajan tuotteista on huono, mutta lienee kuitenkin sitte melko uus juttu,,
Shimmejen käyttäminen on huomattavasti vakaampaa, kun pikkusella kuusiokoloruuvilla kamppailla kielten vetoa vastaan (Sitten kaikki huomioi heti, että löystää kielet ja kaulan ruuvit ennen säätöä! Muuten lähtee jengat tilttiruuvista mikäli ruuvia käyttää)
Pois se ruuvi tosiaan, mun mielestä, ja shimmeinä voi käyttää esim. kaljatölkistä leikattua peltiä, pahvista (ulkomaan) bussilippua, plekua tahi, jos on näppärä, puukiilaa!

Ei mitään pahvia munsta, puukiila. Noi muut tuossa menee kyl, mutta pahvi antaa periksi eikä ole vakaa.
Munsta.
Ylläri
17.01.2006 16:15:13 (muokattu 17.01.2006 16:15:45)
mä kans iskin silmäni siihen sandberg vitos jassoon.Nelareita siel vissiin sit on vai?

Viime viikolla kun kävin, siellä taisi olla yksi vitos- ja yksi nelosjasso, kumpikin leppärunkoisia. Lisäksi oli ainakin yksi nelikielinen presari. Ja tietenkin niitä niiden omia malleja, eivät muuten olleet hullumpia nekään. Tiettyä musarivibaa munsta.
Kapu
18.01.2006 09:14:35
No niin, homma alkaa aukeamaan pienen kiukuttelun jälkeen.
Eli kaulan kiinnityksessä on tosiaan se tilttisysteemi, jonka ruuvasin aivan auki ja kiristin kaulan ruuvit. Napsuu edelleen, mutta ei se kaula taida kuitenkaan liikkua/nitkua bodyyn nähden, eli ilm. aivan bueno toistaiseksi.

G-kielen intonaation sain myös kohdalleen, kun laitoin käytetetyn Daddarion kielen. Johtopäätös, Knuckleheadin kielet täyttä moskaa, en suositttele...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)