Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Guitar24DE postitoimituksista
1 2
spp
17.01.2006 08:18:25 (muokattu 17.01.2006 08:19:08)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
Tilasin kepin tuolta Saksan maalta 29.12. Sanoivat toimituksen kestävän 2-5 päivää. Nyt on 17.1. eikä kepistä ole kuulunut mitään. Eivät enää vastaa meilehinikään. Suomen posti myös ymmällään.
 
Olenko raskaan kusetuksen uhri?
 
Korvasta vasta makian mönjän saa!
Feggy
17.01.2006 09:48:57 (muokattu 17.01.2006 09:49:17)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
Tilasin kepin tuolta Saksan maalta 29.12. Sanoivat toimituksen kestävän 2-5 päivää. Nyt on 17.1. eikä kepistä ole kuulunut mitään. Eivät enää vastaa meilehinikään. Suomen posti myös ymmällään.
 
Olenko raskaan kusetuksen uhri?

 
Oletkohan ymmärtänyt väärin? Tarkoittivat varmaan, että saavat sen lähtemään 2-5 päivässä. Mulla kesti muistaakseni kaikkiaan 2-3 viikkoa. Firma on pieni eikä ne aina ehdi kovin nopeasti vastata sähköposteihin. Odota vielä kuun loppuun ihan rauhassa.
 
"Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin." - Vaaralliset lelut: Kaunis laulu
spp
17.01.2006 10:13:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletkohan ymmärtänyt väärin? Tarkoittivat varmaan, että saavat sen lähtemään 2-5 päivässä. Mulla kesti muistaakseni kaikkiaan 2-3 viikkoa. Firma on pieni eikä ne aina ehdi kovin nopeasti vastata sähköposteihin. Odota vielä kuun loppuun ihan rauhassa.
 
Ahaa, mulle kyllä sanoivat että "shipment takes about 2-5 days". Mutta kiitos tiedosta, odotellaan siis.
 
Korvasta vasta makian mönjän saa!
Feggy
17.01.2006 10:21:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ahaa, mulle kyllä sanoivat että "shipment takes about 2-5 days". Mutta kiitos tiedosta, odotellaan siis.
 
Shipment tarkoittaa nimenomaan toimitusta eli sitä, että ne saavat sen postiin. Ei kitara saksasta Suomeen kulje kahdessa päivässä.
 
"Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin." - Vaaralliset lelut: Kaunis laulu
kaptah76
17.01.2006 10:35:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shipment tarkoittaa nimenomaan toimitusta eli sitä, että ne saavat sen postiin. Ei kitara saksasta Suomeen kulje kahdessa päivässä.
 
Pari kertaa olen tilannut kamaa Thomannilta ja molemmilla kerroilla paketilla on mennyt matkalle tasan viikko. Toisella kerralla paketissa oli juurikin sähkökitara. Thomanniltahan saa maililla seurantakoodin, jolla paketin matkaa voi seurata kun se saapuu Suomen postin näköpiiriin.
 
Kyllä tuossa minusta on jo mennyt epäilyttävän kauan. Luultavasti he eivät ole saaneet keppiä tukkurilta ainakaan tuossa luvatussa 2-5 päivässä. No eipä tuo verkkokauppassa ole vielä kuitenkaan mitenkään epätavallisen pitkä toimitusaika. Ikävämpää kuitenkin on, jos he eivät vastaa kyselyihin ja kerro suoraan mikä on homman nimi.
 
Ihmisen psykologia se on kummallista. Itsekin tuumailin rauhassa pari kuukautta minkä kepin ostaisi. Kävin paikallisissa liikkeissä fiilistelemässä jne. Sitten kun valinta oli tehty ja tilaus sisässä, niin jokainen päivä oli kuin tulisilla hiilillä, että missä ihmeessä se paketti viipyy...
 
Kaptah
 
starsailor
17.01.2006 10:44:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep. Kyse on siitä ettei heillä ole tuotetta varastossa ja sen saaminen kestää. Aika ikävää toimintaa kuitenkin ja tässä näkyy näiden "edullisten" nettimarkettien huonot puolet selvästi. Itse tilasin www.stewmac.com joskus mikrofonin ja ajattelin piruuttani koittaa kuinka nopeasti tulee sillä nopeimmalla vaihtoehdolla Jenkeistä suomeen. Se kesti kaikkiaan 2 päivää! Tracking numerosta pystyi seuraamaan miten tuote kävi saksan-ranskan ja ruotsinkin kautta, joten kyllä tavaraa tarvittaessa saadaan nopeasti liikkumaan. Niin suomen päässä meni vielä toiset 2-3päivää tulli ym. velvollisuuksien kanssa.
 
-Q-
17.01.2006 12:09:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

..ajattelin piruuttani koittaa kuinka nopeasti tulee sillä nopeimmalla vaihtoehdolla Jenkeistä suomeen. Se kesti kaikkiaan 2 päivää!

Niin, eihän nykymaailmassa ole tavaran kuljettaminen mikään ongelma. Mulle tulee työn puolesta tavaraa liki päivittäin muista pohjoismaista sekä keskieuroopasta ja toimitusajat lasketaan tunneissa jos on kiire. Viimeistään seuraavana aamuna paketti on haluamassani osoitteessa.
No eihän se tietenkään ilmaista ole, eikä moinen hoppu kitarakaupassa ole edes tarpeen. Mutta joskus tuntuu lähinnä koomiselta kun jonkun tavaran saaminen "keskusvarastosta" 25 kilometrin päästä voi kestää viikon..
 
..Ai miten tämä liittyi guitar24DE:n toimituksiin? jaa-a.. :)
 
spp
17.01.2006 12:29:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho, just soitti joku kuljetusfirman veijari (ei siis postin) ja kertoi tuovansa kitaran mulle kotiovelle. Hienoa! Turhaan kärvistelin suutuspäissäni.
 
Korvasta vasta makian mönjän saa!
kaptah76
17.01.2006 21:32:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho, just soitti joku kuljetusfirman veijari (ei siis postin) ja kertoi tuovansa kitaran mulle kotiovelle. Hienoa! Turhaan kärvistelin suutuspäissäni.
 
Täällä avautuminen auttaa aina. Nytkään ei tarvinnut odotella kuin reilut neljä tuntia ja homma oli kunnossa :-)
 
Kaptah
 
Torniojaws
05.02.2006 12:40:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites tuo maksupuoli, onnistuuko vain pankkikortilla? Sivuilla ei puhuta mitään maksuvaihtoehdoista Saksan ulkopuolelle, ainoastaan ettei rahaa vastaan toimittaminen kotiovelle onnistu.
 
Relativity [Grindcore] ¤ Vortech [Industrial Progressive Metal] ¤ Coldway [Death Met
Feggy
05.02.2006 12:43:11 (muokattu 05.02.2006 12:47:44)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites tuo maksupuoli, onnistuuko vain pankkikortilla? Sivuilla ei puhuta mitään maksuvaihtoehdoista Saksan ulkopuolelle, ainoastaan ettei rahaa vastaan toimittaminen kotiovelle onnistu.
 
Tilaus maksetaan pankkitilille. Ohessa hiukan muunneltu ohjeeni:
 
Hello Markku,
 
thank you for your order.
 
Please send x EUR to our International Bank Account.
 
"x"
 
Please use the IBAN and BIC Numbers,you will find them at the end of this mail.
 
We will ship after the money is here.
 
Best regards and greetings to Finland.
 
Uwe/guitar24.de
 
"Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin." - Vaaralliset lelut: Kaunis laulu
Härski
06.02.2006 21:28:22 (muokattu 06.02.2006 21:32:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kysymystä puskee. Voiko tuolta tilata postiennakolla alà Thomann? Kun ei tuo tilisiirtely oikein innosta. Ja kuinka luotettava mesta tuo on (guitar24.de siis) Ja kun tuolla lukee, että minimipostimaksu olis 50 egeä, niin mitvit toi Free Shipping in EU- meinaa?
 
EDIT: oonpas aatu, toi 50 € oli se minimitiaus.. eli siis tuolta ei suomeen tuu käytännössä hinnan lisäksi muista kuluja?
 
Feggy
06.02.2006 21:48:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kysymystä puskee. Voiko tuolta tilata postiennakolla alà Thomann? Kun ei tuo tilisiirtely oikein innosta. Ja kuinka luotettava mesta tuo on (guitar24.de siis) Ja kun tuolla lukee, että minimipostimaksu olis 50 egeä, niin mitvit toi Free Shipping in EU- meinaa?
 
EDIT: oonpas aatu, toi 50 € oli se minimitiaus.. eli siis tuolta ei suomeen tuu käytännössä hinnan lisäksi muista kuluja?

 
Jos siinä lukee että free shipping in eu, niin silloin se tarkoittaa sitä, että ei tule postikuluja. Jossain kitaroissa tuo on, jossain ei.
 
Kantsii kysyä postiennakkoa itse tuolta, mutta en usko niiden suostuvan. Mä olen tilannut yhden kitaran ja homma toimi. Aika moni muukin täällä on tilannut kitaran ja joskus pitkistä odotteluajoista (ei varastossa) huolimatta en ole huomannut kenenkään olleen kauhean suivaantunut.
 
"Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin." - Vaaralliset lelut: Kaunis laulu
fridgebuzz
07.02.2006 14:03:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kysymystä puskee. Voiko tuolta tilata postiennakolla alà Thomann? Kun ei tuo tilisiirtely oikein innosta. Ja kuinka luotettava mesta tuo on (guitar24.de siis) Ja kun tuolla lukee, että minimipostimaksu olis 50 egeä, niin mitvit toi Free Shipping in EU- meinaa?
 
EDIT: oonpas aatu, toi 50 € oli se minimitiaus.. eli siis tuolta ei suomeen tuu käytännössä hinnan lisäksi muista kuluja?

 
Tilisiirtely on ehdottomasti helpoin tapa maksaa, saat IBAN-numeron ja muut kun pistät tilauksen menemään, euroilla siirrettäessä ei tule mitään kuluja, verkkopankista vaan pari klikkausta ja rahat on matkalla. Ja luotettava on, mulle tuli kitara noin kolmessa viikossa, vastasivat maileihin aina kun jotain kysyin.
 
POISTETAAN: SÄRÖÄ!: Ibanez Soundtankit: Modern Fusion ja 60's Fuzz; EHX Small Stone; vaihto muihin pedaaleihin
Härski
07.02.2006 20:07:35 (muokattu 07.02.2006 20:40:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilisiirtely on ehdottomasti helpoin tapa maksaa, saat IBAN-numeron ja muut kun pistät tilauksen menemään, euroilla siirrettäessä ei tule mitään kuluja, verkkopankista vaan pari klikkausta ja rahat on matkalla. Ja luotettava on, mulle tuli kitara noin kolmessa viikossa, vastasivat maileihin aina kun jotain kysyin.
 
Nyt rupes lyyti kirjoittaa, vaikkei alkuun meinannu osata. Siispä laitan tilauksen menemään. Sun ansiosta oon kohtä köyhempi, kuin kirkonrotta. "Onko nyt hyvä mieli?" -Karpo, jolla on asiaa
 
EDIT: Kävinpä katsomassa pankkini palveluita netissä. En oikein tuota IBAN juttua ole koskaan käsitellyt, joten miten sen kanssa toimitaan? Olis varmaan helpoin tapa käydä niiden koodien kanssa pankissa asioimassa, tosin tästä koneelta se hoituis nopeammin.
 
Härski
07.02.2006 20:55:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nosto ja vastausongintaa tuohon ylempänä olevaan edittiin, jos tietäväisiä löytyisi.
 
Feggy
07.02.2006 21:08:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nosto ja vastausongintaa tuohon ylempänä olevaan edittiin, jos tietäväisiä löytyisi.
 
Se on vähän erilainen eri verkkopankeissa - sieltä pitäisi löytyä ohjeita ...
 
"Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin." - Vaaralliset lelut: Kaunis laulu
Härski
07.02.2006 21:17:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on vähän erilainen eri verkkopankeissa - sieltä pitäisi löytyä ohjeita ...
 
Jaa. Tuota, kovasti yritin, mutta mitään en löytänyt. Tarkistan asiaa vielä..
 
ReBeat
07.02.2006 21:50:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa on Osuuspankin ohjeita EU-maksun tekemiseen. Maksuun liittyvät vaatimukset varmaan yleistettävissä aika pitkälti:
 
https://www.op.fi/FI/Sivukansiot/SO … EU-maksu/EUMaksuEsittely2005%20.pdf
 
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Härski
07.02.2006 21:53:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa on Osuuspankin ohjeita EU-maksun tekemiseen. Maksuun liittyvät vaatimukset varmaan yleistettävissä aika pitkälti:
 
https://www.op.fi/FI/Sivukansiot/SO … EU-maksu/EUMaksuEsittely2005%20.pdf

 
Jaap.. eipä Handelsbankenin netissä ole mitään erillistä ulkomaanmaksupuolta näköjään, eli lampsin huomenissa pankkiin ottamaan asioista selvää. Helevetti.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «