jo_tu 16.01.2006 19:13:47 | |
---|
mitäpä mieltä olette, onko mitään mieltä? eli siis tilaisi thomannilta harleybentonin 2x12 kaapin ja vaihtais sitte siihen greenbackit? rasittaa olla ilman kaappia kun vanhasta kaapista rahat kuumottaa taskussa. muitakin ehdoituksia saa antaa. olen myös ajatellut kaapin rakennuttamista. onko tietoa missä jyväskylässä voisi kaappia teettää? |
LaXu 16.01.2006 19:20:11 | |
---|
Tuntuu ainakin minusta vähän hassulta tunkea hyvät elementit kaappiin, joka on todennäköisesti tehty jostain tosi halvasta lastulevystä tms. |
McNulty 16.01.2006 19:22:25 | |
---|
Minä haluankin kuulla sitten arvioita tuosta Harrikan kaapista kun sen saat käsiisi. Eli eniten kiinnostaa juurikin se, onko se vankkaa tekoa vai ei. Olen tässä miettinyt että ostaisin Ibanezin TB212 kaapin ja ronaisin siitä elementit vaihtoon. Eminencen leiriin olen muutenkin ajatellut siirtyä. Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten! While you talk the talk, I walk the walk! |
jonsku1 16.01.2006 19:22:51 | |
---|
Eiköhän toi oo vähän sama kun vaihtais huonoon kitaraan hyvät mikit. |
gator 16.01.2006 22:08:30 | |
---|
Eiköhän toi oo vähän sama kun vaihtais huonoon kitaraan hyvät mikit. Sanoisin että kitarassa vaikuttaa esim. noi puut yms. hieman enemmän kuin kaapissa. Kaapin soundiin vaikuttaa suurimmaksi osaksi elementit, rakenne ja koko. Veikkaisin että monikaan tältä palstalta ei erota toisistaan kahta kaappia joista toinen on väsätty lastulevystä ja toinen umpipuusta(jos kaappien speksit muuten on identtiset). Voisin ihan hyvin ittelleni ton HB:n kaapin tilata ja varustaa hyvillä elementeillä. |
Zeni 16.01.2006 22:19:22 | |
---|
Luulisi että tuollaisesta saa asiallisen pienellä tukemisella. Esim. kuiduttamalla tai tukirimoilla. |
Fin_Rocker 16.01.2006 23:00:59 | |
---|
Et helvetissä ala tolleen tekee xD.. ennemmin vaikka teet tai teetät koko kaapin ite noi benttonit on aikavarmasti jotain lastulevyä... tai sitten kaupasta suoraan joku valmiiksi hyvä boksi, mutta itse kannatan tuota itsetekoa..! |
Barska 16.01.2006 23:25:17 (muokattu 16.01.2006 23:27:55) | |
---|
noi benttonit on aikavarmasti jotain lastulevyä... Edelleen, ihan oikeesti, lastulevy ja etenkin MDF on akustisesti aika kuolleita... Siis oikean paksuisena ja tukevasti kasattuna, hyvä ja resonoimaton kaappi on moisesta tehty... Vaneri on sit tietty iskuja kestävämpää, mut kivasti painavampaa... Sinänsä ihan kiva idea, kun ainakin musta kaapin, ei elementtien, tärkein ominaisuus tuossa kohdallaan, nimittäin kahvat... Muuten niistä Harrikan vintage kaapeista ja kiinan v30:sta (oliks sellaisia ny sit?) kellään mittee uutta tietoa? EDIT: Kirjoittamaan opetteleua vaan, aakkoset jo hallussa... "Hai sie rumpali, siun rummuis o jotain vikaa, ku ei kuulu ku pient suhinaa..." |
J-PPP 16.01.2006 23:38:36 (muokattu 16.01.2006 23:58:14) | |
---|
|
Vousku 17.01.2006 07:54:18 | |
---|
Onpas nyt hirmuiset ennakkoluulot ja olettamukset. Josko nyt ei tuomittaisi ennen kokeilua? Kultakorvat ja mekaniikkainsinöörit haukkuu tuotteita, joita ei ole kuullut/nähnyt? Herätys. HB on käsittääkseni pitkälti brand label -henkinen pulju (vrt. Pirkka), jolla ei ole omia tuotteita valmistuksessa, vaan ne tekee aina joku muu ja lätkäsee HB:n logon paikalleen. Korjatkaa toki jos olen väärässä. Tällaiset yhteistyösopimukset eri kokoonpanofirmojen kanssa mahdollistaa monesti myös alhaiset hinnat massatuotteissa. No joo, lopetan muka-tieteilyni tähän. Mielestäni aika hyvä idea olisi koittaa tuollaista Bentonin 2x12 kaappia ja tarvittaessa modailla sitä itse elementein ja mahdollisesti vahvistaa rakennetta jos tarvis. Avoin/suljettu -kokeiluja, ja sitten päättä tekeekö aukon vai antaako olla sulki. Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä. |
Mrezzye 17.01.2006 08:21:54 | |
---|
Onpas nyt hirmuiset ennakkoluulot ja olettamukset. Josko nyt ei tuomittaisi ennen kokeilua? Kultakorvat ja mekaniikkainsinöörit haukkuu tuotteita, joita ei ole kuullut/nähnyt? Herätys. Mielestäni aika hyvä idea olisi koittaa tuollaista Bentonin 2x12 kaappia ja tarvittaessa modailla sitä itse elementein ja mahdollisesti vahvistaa rakennetta jos tarvis. Avoin/suljettu -kokeiluja, ja sitten päättä tekeekö aukon vai antaako olla sulki. No mikäs siinä jos on varaa ostaa ihan vain kokeiluun joku halppiskaappi, mutta itse olen sillä linjalla, että köyhällä ei ole vara ostaa halpaa, if u know what I mean. Kunnon 2 x 12" kaappikaan kun ei niin hirveitä maksa. Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi,
niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???
|
Vousku 17.01.2006 08:44:23 | |
---|
.. että köyhällä ei ole vara ostaa halpaa, if u know what I mean. Kunnon 2 x 12" kaappikaan kun ei niin hirveitä maksa. Joo no jos tosiaan ei ole sitäkään rahaa (ei tarkoitettu keskustelun aloittajalle:) niin vaihtoehtoisena varteenotettava idea. Tosin tässähän ko. tapauksessa oltiin jo vaihtamassa arvokkaat elementitkin kaappiin, joten rahnaa on jonkinverran säästössä. Äkkiäpäätään kun laskee, niin n450€ tullee kyllä hinnaksi jos HB:n kaapin varustaa greenbackeillä. Itse rohkaisen kokeilemaan, vaikken tiedä HB:n kaapeista mitään. Tuskinpa se paperista on tehty. Halvempi tuo kaappi on, kuin itse teettää/tehdä. Mua ei kuitenkaan kannata uskoa, kunhan mielipiteitäni lauon. Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä. |
Mrezzye 17.01.2006 08:57:47 | |
---|
Itse rohkaisen kokeilemaan, vaikken tiedä HB:n kaapeista mitään. Tuskinpa se paperista on tehty. Halvempi tuo kaappi on, kuin itse teettää/tehdä. Mua ei kuitenkaan kannata uskoa, kunhan mielipiteitäni lauon. Itsepä taasen ostaisin ennemmin käytetyn, tiedetysti toimivan kaapin budjetin ollessa pieni, niin ei tarvitsisi ottaa sitä riskiä, että joutuukin sitten kuitenkin ostamaan vielä sen kunnollisen kaapin HB:n lisäksi. Tokihan sieltä voi tulla ihan hyväkin kaappi ensi yrittämällä, mutta mistäpä tuon tietää. Jos joku kokeilee, niin ilmoitelkaahan kuinka kävi. Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi,
niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???
|
edgehill 17.01.2006 09:08:14 | |
---|
|
Vousku 17.01.2006 09:14:30 | |
---|
Itsepä taasen ostaisin ennemmin käytetyn, tiedetysti toimivan kaapin budjetin ollessa pieni, niin ei tarvitsisi ottaa sitä riskiä, että joutuukin sitten kuitenkin ostamaan vielä sen kunnollisen kaapin HB:n lisäksi. Tokihan sieltä voi tulla ihan hyväkin kaappi ensi yrittämällä, mutta mistäpä tuon tietää. Jos joku kokeilee, niin ilmoitelkaahan kuinka kävi. Käytetty myös helvetin hyvä idis. Varsinkin jos mahdollisuus kokeilla tuotetta. Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä. |
JuSu 17.01.2006 09:24:42 (muokattu 17.01.2006 09:27:46) | |
---|
Äkkiäpäätään kun laskee, niin n450€ tullee kyllä hinnaksi jos HB:n kaapin varustaa greenbackeillä. Mulla on Greenbackeilla ladattu Marshallin 1936, ja sen kokonaiskustannukset olivat n. 350 euroa (maksoin 250 euroa käytetystä kaapista ja 200 euroa uusista Greenbackeista, vanhoista elementeistä sain myydessä satasen "kotiin päin"). Käyettty, mutta lähes uudenveroinen Hughes & Kettnerin 4x12" -komero Greenbackeilla taasen kustansi 500 euroa. Eikä ollut mikään sisäpiirilöytö, lojui viikkotolkulla Mnetin torilla, eikä kelvannut kenellekään. Kukin punnitkoon, kantsiiko laittaa 450 euroa HB:n kaappiin ja Greenbackeihin. Toisaalta, jollain kierolla tapaa olis hienoa keikalla nostaa lavalle Harley Bentonin kaappi ja katsella kamapoliisien ilmeitä... =) JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
varakeef 17.01.2006 09:43:42 | |
---|
Varmaan kuitenkin jotain low-fi-vaneria Näin on. Kiinassa on kuulemma sellaisia vaneritehtaita, joissa tehdään vaneria ihan kaikkiin kaappeihin. Se osa tästä kiinalaisesta vanerista, mikä ei läpäise marsun kontrollia päätyy HB:iin. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Vousku 17.01.2006 10:46:12 | |
---|
Kukin punnitkoon, kantsiiko laittaa 450 euroa HB:n kaappiin ja Greenbackeihin. JuSu No tuo 450€ oli lonkalta. Jos lasketaan pikkusen huokeemmalla laskukaavalla niin : Kaappi = 135€ + 20€ Greenbackit samasta paikasta mistä JuSu = 200€ Bentonin ämyrit myydään = -60€ Yht: 295€ Ihan esimerkkinä vain. No pitipä taas päästä pätemään, anteeksi. Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä. |
Näin on. Kiinassa on kuulemma sellaisia vaneritehtaita, joissa tehdään vaneria ihan kaikkiin kaappeihin. Se osa tästä kiinalaisesta vanerista, mikä ei läpäise marsun kontrollia päätyy HB:iin. Millä tavalla tuo vaneri on huonoa kitarakaappeihin? |
losli 17.01.2006 10:55:06 | |
---|
Millä tavalla tuo vaneri on huonoa kitarakaappeihin? Sitten kun on tähän saatu vastaus niin asiantuntijat voisivat vastata minkä takia juuri Puukeskuksen vaneri on hyvää kitarakaappeihin. ;-) Pakko vähän provoillakkin välillä ettei mee tylsäksi. :-) "Potilas huolissaan saundeistaan. Muuten terve." |