Aihe: Screamerista vaihteeksi..
1 2
BenGlenton
16.01.2006 18:51:55
Mulla on treeneissä screamerin master vola n. klo 11-12, cleanin gain klo 11, leadin gain n. klo 12. Kaappina behringerin 4x12, ja hyvin riittää volume, vaikka rumpalimme soittaa helvetin kovaa. Mainittakoon vielä, että kitarassani on EMG:n aktiivit ja cleanilla ei ole ongelmia säröytymisen kanssa.
www.supremecourtband.fi
Nacher
16.01.2006 20:40:10
Tekisi itsekin mieli todeta, että mikäli screameri ei nupit kello kahdessatoista riitä kuulumaan rumpalin alta, täytyy rumpalilla olla melkoisen "isot kädet". En combosta tiedä, mutta jos tätä omaa rupeaa noihin asetuksiin tuon 2x12 v30 kaapin kanssa ruuvaamaan, niin hohhoijaa. Ei sitä kyllä ilman tulppia kestä edes kokeilla.
villeh
16.01.2006 20:45:49

screamerin etustepuolella ainakin jjn putket on miellyttäny monia, myös minua. tässä treenikämpällä nauhoitettu metalliviisu jossa scriimeri orkkispääteputkilla ja jjn etusilla. ja kyllä scriimeristä pitäis tarpeeksi ääntä lähtee.

http://www.mikseri.net/artists/?id=51638
Comfortably Dave
16.01.2006 22:06:22 (muokattu 16.01.2006 22:06:48)
screamerin etustepuolella ainakin jjn putket on miellyttäny monia, myös minua. tässä treenikämpällä nauhoitettu metalliviisu jossa scriimeri orkkispääteputkilla ja jjn etusilla. ja kyllä scriimeristä pitäis tarpeeksi ääntä lähtee.

Hyvin se Screameri laulaa! Millä kaapilla toi on vedetty?
Comfortably Dave
16.01.2006 22:16:03
Tekisi itsekin mieli todeta, että mikäli screameri ei nupit kello kahdessatoista riitä kuulumaan rumpalin alta, täytyy rumpalilla olla melkoisen "isot kädet". En combosta tiedä, mutta jos tätä omaa rupeaa noihin asetuksiin tuon 2x12 v30 kaapin kanssa ruuvaamaan, niin hohhoijaa. Ei sitä kyllä ilman tulppia kestä edes kokeilla.

Siis kyllähän mulla polvet notkuu, jos siihen kaapin eteen menee hengaileen, kun volat klo 12 ja ilman tulppia olis saman tien kuulo pois! Siinä on vaan se, että rumpali ei oo suoranaisesti se ongelma, vaan koska se takoo kovaa, niin kaikkia muita laitetaan kovemmalle ja jossain vaiheessa se varsinainen ongelma, 100W Laney alkaa vaan tuleen niin massiivisesti, että mun cleanit hukkuu sinne johonkin. Mutta se on fakta, että jos me vedettäis jotain helvetinmoista junttaheviä, niin mä ostaisin samantien 100 wattisen!
Eschaton
16.01.2006 22:24:02
Mäkin joudun meidän rumpalin kanssa laittaan thunderista volat klo 13.00-14-00 että herra kuulis nopeissa kohdissa ylipäätään mitään:)
Some people just won´t take fuck you for an answer...it´s just a matter of bullets.
Spike
16.01.2006 22:28:37
Ei kukaan olisi kokeillut mitään marshallia tuollaisen Englin Standard-kaapin (212) läpi? Kiinnostaisi tietää miten wörkkii.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
villeh
16.01.2006 22:52:04

Hyvin se Screameri laulaa! Millä kaapilla toi on vedetty?

ihan behringerin 4x12 kaapin, se vähän parempi malli, ei kyllä ollut oma mutta virkansa hoiti.
Boltsa
16.01.2006 22:57:31 (muokattu 16.01.2006 22:58:28)

http://www.mikseri.net/artists/?id=51638

Ihan mukavat murinat.
Itse soitin kans uudelle demolle screamerilla, oli lainassa ja säädin soundeja 10 min enkä ihan täysin tyytyväinen ole mutta parempi soundi se on kuin mitä itellä tähän mennessä koskaan ollut.

EDIT: ihan behringerin 4x12 kaapin, se vähän parempi malli, ei kyllä ollut oma mutta virkansa hoiti.
Tuota kaappia kans kiinnostais kokeilla, oon vaan testannut sitä "huonompaa" mallia ja se ei ainakaan vakuuttanut.
Oman bändin, nimeltään [core], ensidemo pian ulkona, kotisivuni www.boltsa.org kertovat lisää piakkoin.
okoranta
17.01.2006 01:25:47

Täytyy kyllä sanoa, että pojat veivaa melko lujaa, jos 50 W putkistyrkalla jää 100W trankun jalkoihin. Ja sitä paitsi jos volat on noinkin korkealla ENGlistä ja Laney puskee ohi, niin pysyykö se Laneyn soundi vielä kasassa? En ole hirveästi vertaillut bassonuppien tai kitaranuppien äänenvoimakkuuseroja, mutta kyllä mun 100W basson putkinupilla volat kello kolmessa tippuu laastit seinältä ja kuulo lähtee!
"Itse sijoittaisin rahaa hyväsoundiseen kaappiin, sillä on kumminkin suurempi vaikutus soundiin kuin sitä ohjaavalla nupilla." - Temppari-
Comfortably Dave
17.01.2006 01:27:45 (muokattu 17.01.2006 01:30:40)
Eikös juuri tällöin rumpali ole se ongelma? Jos takoo niin lujaa, että jäät 50 wattisella putkipelillä alle niin voisi olla pienen bändipalaverin paikka. Vaikka rummuissa ei ole volume-potikkaa, ei se tarkoita sitä ettei rumpujen äänenvoimakkuutta voi laskea. Aika usein voi tehdä rumpaleissa karkean jaon: hyvä rumpali saa soiton kuulostamaan todella hyvältä ja napakalta pienemmilläkin äänenvoimakkuuksila. Kyllä rumpalin pitää osata hillitä, hyvää tatsia ja soundia ei saavuteta automaattisesti hakkaamalla mahdollisimman lujaa.

Minkälainen kaappi sulla ja bändin toisella kitaristilla on? Jos kaverisi vetelee 4x12 kaapilla ja sä esim. 1x12 combolla niin ei ole ihme että jää alle.

Ei se junttasoundi synny sillä, että saadaan hemmetisti ääntä ulos vahvistimesta.

Hyvä pointti toi mitä sanoit rumpaleista. Joskin sillä varauksella, että se on kuitenkin tyylikysymys, soittaako lujaa vai hiljaa ja rajusti vai pehmeästi. Meidän musiikissa vaan on se fiilis, että kaikki haluaa (ja kaikkien pitää) paahtaa kybällä suuren osan ajasta. Kyllähän me pidetään himmailureenejäkin ja keskitytään erilailla. Ehkä olis bändipalaverin paikka;) No joo, meillä on molemmilla 4x12 kaapit. Toisaalta koska toinen kitaristi asuu toisella paikkakunnalla, me reenataan välillä yhdellä kitaralla ja sillon tätä ongelmaa ei ole..Siis voihan rumpali hakata rumpuja kuinka lujaa tahansa ja silti mun kitara aina kuuluu, jos se toinen kitara ei paahda siinä vieressä. Totta, junttasoundi ei synny volasta, mutta jos on bändi, joka junttaa ja haluaa juntata reeneissä todella lujaa, niin henkilökohtaisesti suosittelen 100 wattia, ettei tarvi olla nupit kaakossa. Jos bändi vetää 100 wattisilla, on varaa mennä hieman pidemmälle ennenkuin koko homma puuroutuu. Se on eri asia, miten muokkaa soundinsa junttaavaksi. Ja Laneyn soundi kyllä pysyy melko pitkään kasassa, että propsit sinne VH100R:lle!
kimurantti1
17.01.2006 02:01:33 (muokattu 17.01.2006 02:09:49)
se on kuitenkin tyylikysymys, soittaako lujaa vai hiljaa

Ei se mielestäni ole pelkkä tyylikysymys. Jos rummut tulee liian lujaa niin ne yksinkertaisesti tulee liian lujaa. Vaikka treeneissä jytää kuinka hyvin, jos menette keikalle niin aivan varmaa on, että ette voi soittaa läheskään niin lujaa kuin treeneissä. Tulee vihaista palautetta miksaajalta. Jos lavavolume vuotaa yleisöön niin maailman paraskaan miksaaja ei saa siitä hyvän kuuloista koska äänelle ei ole yhtään mitään enää tehtävissä. Ei myöskään ole mitään järkeä laittaa PA:ta niin lujalle että yleisöllä ei ole enää kivaa. Eikö olisi parasta jo treeneissä opetella soittamaan niin, että saatte musiikkinne jytäämään sillä äänenvoimakkuudella millä keikkojakin tulette soittamaan?

me reenataan välillä yhdellä kitaralla ja sillon tätä ongelmaa ei ole..Siis voihan rumpali hakata rumpuja kuinka lujaa tahansa ja silti mun kitara aina kuuluu, jos se toinen kitara ei paahda siinä vieressä.

Tämä kuulostaa vahvasti siltä, että teidän olisi syytä hieman muokata soundejanne. Jos soundit eivät toimi treeneissä, ne tuskin toimivat keikallakaan - ainakaan niin hyvin kuin voisi. Bändin soundimaailman miettimistä ja hiomista ei kannata aliarvioida, usko pois.

Totta, junttasoundi ei synny volasta, mutta jos on bändi, joka junttaa ja haluaa juntata reeneissä todella lujaa, niin henkilökohtaisesti suosittelen 100 wattia, ettei tarvi olla nupit kaakossa. Jos bändi vetää 100 wattisilla, on varaa mennä hieman pidemmälle ennenkuin koko homma puuroutuu.

Mutta putkivahvistimissa koko ideahan on se, että mitä enemmän luukutetaan sitä paremmaksi soundi tulee! Esittämäsi väite pätee täydellisesti transistorivahvistimiin, mutta putkipeleissä juttu on aivan toinen. Sellaisethan teillä molemmilla on.

Se on eri asia, miten muokkaa soundinsa junttaavaksi. Ja Laneyn soundi kyllä pysyy melko pitkään kasassa, että propsit sinne VH100R:lle!

Jep, VH100R potkii - omistan itse sellaisen ja luukutan Mesan kaapin läpi ;) Soitan progehevibändissä, eikä toistaiseksi ole tarvinut VH100R:n volapotikkaa vääntää kolmosta isommalle - mielestäni mekin soitamme vielä vähän turhan kovilla äänenvoimakkuuksilla. No minkä takia sitten hankin 100w nupin? Älä minulta kysy:) Joskus vielä kokeilen nypätä kaksi pääteputkea pois jolloin Laneysta tulee 50 wattinen.

Päivän motto: Jos ette voi keikoilla soittaa niin lujaa kuin treeneissä on se selvä merkki siitä, että treenaatte liian lujalla.
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
Comfortably Dave
17.01.2006 12:08:37
Ei se mielestäni ole pelkkä tyylikysymys. Jos rummut tulee liian lujaa niin ne yksinkertaisesti tulee liian lujaa. Vaikka treeneissä jytää kuinka hyvin, jos menette keikalle niin aivan varmaa on, että ette voi soittaa läheskään niin lujaa kuin treeneissä.

Päivän motto: Jos ette voi keikoilla soittaa niin lujaa kuin treeneissä on se selvä merkki siitä, että treenaatte liian lujalla.

Siis keikoilla on tullut palautetta nimenomaan rumpalille ja asiasta on keskusteltu. Niinkun sanoin, oot oikeassa, nyt on bändipalaverin paikka. Ja niinkun sanoin tuolla aikasemmin, me reenataan ihan liian lujaa. Pistän bändinjätkät lukeen noi sun jutut, niin ehkä menee perille:) Kiitokset!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)