Aihe: Haitariv-tuilu thread
1 2 3 4 5 6 7 816 17 18 19 20
EP
16.01.2006 22:13:31
Miten lehmänkellosta voi tietää milloin kello tulee klockan ja pitää lähteä kotiin töistä?

Sitten kun ei enää osu shiiihen khepillä..
KoskPaavo
16.01.2006 22:23:31
Arvostan todella ja aivan vakavissani suomalaisia harmonikansoittajia, soittivat sitten mitä tahansa musiikkia ko. soittimella.
Ikaalisen tapahtumat nuorien ja varttuneinekin soittajineen sen todistaa, että tasoa kyllä maastamme löytyy.

Kiitos, mutta toivoinkin tähän ketjuun löytyvän kaikki mahdolliset haitariv------lut, ja varsinkin sellaisilta jotka eivät ko. peliä soita.
Meillä aktiivisesti näpelöivillä on väärä näkökulma tähän.i
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
manjaana
16.01.2006 22:33:02
Kiitos, mutta toivoinkin tähän ketjuun löytyvän kaikki mahdolliset haitariv------lut, ja varsinkin sellaisilta jotka eivät ko. peliä soita.
Meillä aktiivisesti näpelöivillä on väärä näkökulma tähän.i

Mie näin perjantaina mahottoman upean haetarkokoelman, siitä kiitokset Laulajalle, oli kultanäppäint ja vaikkas mitä namuja, ääninäytteet tuli kaupan päälle..
Edestä kuin enkeli, takaa kuin mankeli
pekkajau
16.01.2006 22:34:56
Mie näin perjantaina mahottoman upean haetarkokoelman, siitä kiitokset Laulajalle, oli kultanäppäint ja vaikkas mitä namuja, ääninäytteet tuli kaupan päälle..

Nykyään sitä laitettaan koruja vähän joka paikaan!
Kun on puupää ja kukkahattu...ei voi paljon vaatia!
EP
16.01.2006 22:35:31 (muokattu 16.01.2006 22:36:15)

HO HO! 8)))
KoskPaavo
16.01.2006 22:36:03
Mullakin on Lahdessa kaveri jolla on 14 kpl erilaisia haitareita, ei osaa juurikaan soittaa mutta tykkää kai kattella niitä.No , ihmisillä on erilaisia harrasteita , ei siinä mitään.
uruttaja
16.01.2006 22:47:42
Mullakin on Lahdessa kaveri jolla on 14 kpl erilaisia haitareita, ei osaa juurikaan soittaa mutta tykkää kai kattella niitä.No , ihmisillä on erilaisia harrasteita , ei siinä mitään.

Kyllä mäkin jotain, vaikkapa ihan pi..lua kattelen huomattavan mielelläni, vaikka itse tavara olisi pienempääki sortimenttia.
manjaana
16.01.2006 22:49:57

Et kuule uskokkaan, missä kaikkialla... ;oD
manjaana
16.01.2006 22:50:29
Kyllä mäkin jotain, vaikkapa ihan pi..lua kattelen huomattavan mielelläni, vaikka itse tavara olisi pienempääki sortimenttia.

Joillain on tunnetusti hyvä maku, hih..
uruttaja
16.01.2006 22:52:35

18 ihan semmosta jalokiven omaista rattorin rengaspulttia sais pysymään yhden haetarin aika kauan aikaa veden pinnan paremmalla puolella. Hyötykäyttöä parhaimmillaan.
pekkajau
16.01.2006 22:54:33

Olen nähnyt ainakin siellä hanurin diskanttipuolella!
EP
16.01.2006 22:57:59 (muokattu 16.01.2006 22:58:22)

Jaa kattelet vaan.. 8)
KoskPaavo
16.01.2006 22:58:03
Nyt tähän pitäis löytyä oikein muheva hanurin ääninäyte.
uruttaja
16.01.2006 22:59:23
Jaa kattelet vaan.. 8)

Joskus oon hätäpäisäni nusassu.
EP
16.01.2006 22:59:26
Olen nähnyt ainakin siellä hanurin diskanttipuolella!

Joo, em määkää oo viä bassopuolella nähny.. 8 )))
pekkajau
16.01.2006 23:10:37
Joo, em määkää oo viä bassopuolella nähny.. 8 )))

Ei siellä oo muuta kun casotto-kammio ja kartio!
EP
16.01.2006 23:13:38
18 ihan semmosta jalokiven omaista rattorin rengaspulttia sais pysymään yhden haetarin aika kauan aikaa veden pinnan paremmalla puolella. Hyötykäyttöä parhaimmillaan.

Ootteko päässy soittaan semmosten "kyläpelimannien" kanssa koskaan?
pekkajau
16.01.2006 23:16:04
Ootteko päässy soittaan semmosten "kyläpelimannien" kanssa koskaan?

No Joo!

Joskus on kai jokainen soittoniekka joutunut lähtemään umpimähkään tuurauskeikaille. Minkälaisia kokemuksia muilla on? Minä jouduin kerran aika "huipputiimin" kanssa vetämään taidetta. Sillä keikalla meni kyllä kaikki niin päin persettä, niin päin persettä!
Jouduin kerran vetämään bassoa sellaiseen komboon jossa oli kaks tosi urpoa eli oikea "sutimestari" rummuissa ja hanurissa joku vanhainkodista karannut puolisokea hikinen "eero". Jätkät löi kansion eteen ja sanoi jotta tuosta sitten järestään mennään. Minä kyselin että kukas laulaa kun ei ole kellään mikkiä edessä niin "eero" informoi että minä. No minä kaivoin mikin kassista ja rupesin sitä sovittelemaan mikseriin mutta näillä pelimanneilla oli tietysti tosi vintagemeininki eli ikäloput Dynagortin pelit joissa din-liittimet. Ja tietysti adapterit oli sen kaverin kassissa jota tuurasin! Piti pikkusen sepitellä ennen kun alkoi ääni kuulua. Onneksi oli vähän johdonpätkää, j-teippiä ja tulitikut mukana. Sanoin jotta eikö laulusaundia vois vähän säätää kun se oli tosi tuhnu ja kunnon kumina ja jyrinä. "Eero" sanoi että "Pena" jota olin tuuraamassa oli kieltänyt nappuloiden nykimisen kun kerran sen saundi oli saatu kohalleen pari vuotta sitten jollain toisella lavalla. No se äijä jota minä olin tuuraamassa oli tietysti tosi mahtava kaljabasso ja biisit melkein oktaavia alempana mihin minä pystyin. Minä ehdotin transponointia mutta "eero" sanoi jotta niitä sävellajeja ei muutella. Meikäläinen mörisi kun sonni biisit läpi ja rumpali heitti sleepaavaa sutikomppia ja "eero" hikoili ja huohotti vieressä paita märkänä casoton kanssa. Kyllä oli yhtä kärsimystä koko keikka. No minä ajattelin jotta otetaan rahat pois ja möristään vaan kun on kerta alettu. Kaiken huippu oli se kun tää sutimestari nauhoitti dekillä aina setin ja sitten oikein porukalla tauolla "eeron" mersuun mentiin kuuntelemaan balanssia ja nyanssia! Kotimatkalla vielä kuunneltiin tietysti omaa hengentuotetta koko matka. Sitä mörinää olisi kunnellut Barry White tosi katteellisena ja varsinkin sitä seksikästä sutkut-sutkut komppia ja "eeron" midivapaata soundihurjastelua Kouvolan komialla pelillä! Voi vittu vieläkin joskus herään yöllä hiestä märkänä painajaisuneen jossa "eero" hikoilee vieressä ja sutimestari laskee takana "konetta käyntiin"!
KoskPaavo
16.01.2006 23:34:06
Oli mullakin kerran sellainen keikka että joku kundi sano että sun ei tarvi ottaa mitään mukaan ,heillä on sähköpiano. Sitten muut soittimet ovat haitari ja rummut. Se piano olikin semmoinen 70-luvun lopun 3-oktaavinen kauhukone että rimakauhu meinas tulla, soundin nyt kaikki voi arvata ja mitään tatseja ei tietenkään ollut. Haitaria soitti eräs nainen joka ei osannut komppaamisen alkeitakaan ,se lauloi myös ja veti samaa n melodiaa päälle. Rumpali oli ihan soittaja , se nauro tauot niin että meinas kusta housuunsa. Sitten tämän haitaritytön mies kävi välillä soittamassa helistimiä ., tuli lisää elävyyttä kuulemma ja välillä kävi kuuntelemassa balanssia, varmaan olivat hyvät kun tyytyväisenä nyökytteli.

Nää oli jotkin hirvipeijaiset Joutsassa, , no 700 mk tuli mattapintaisena.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)