Aihe: Vinnie Moore
1 2
Capman
16.01.2006 23:54:22
Tuli niitä sen levyjä ostettua joskus 1990-luvun alkupuoliskolla. Sittemmin olen alkanut kuuntelemaan hieman erilaista musaa ja ne Vinnien levyt kerää pölyä tuolla hyllyssä. Sanoisinko, että aika voimakas ajan leima niissä sen 1980/1990 lukujen taitteiden levyissä. Näppärä kitaristi. Ei siinä mitään. Eikös se nykyään vaikuta jossain vanhassa tunnetussa rock-yhtyeessä?
Rypsolisti
17.01.2006 00:52:53
Joo tais olla bändissä U.F.O nykyään jos ei muisti ihan petä. Kyllähän niissä vanhoissa levyissä on semmonen ehkä hieman ''kasari'' soundi. Ja valtava tukka silloin.
chromazone
17.01.2006 23:26:14
Muistuupa mieleeni yksi kaunis kesäpäivä lapsuudesta... Asuimme Ikaalisissa kylpylän lähettyvillä, velipojan kanssa pelailtiin futista pihamaalla. Suomalaisen kauniin juhannusidyllin rikkoo vain yksi pieni epäkohta, nimittäin kirkkaanpunaiset nahkahousut ja iso tukka, toisinsanoen mr. Vinnie Moore päiväkävelyllä.
Kaverin suusta:" Mä olen vähän kelaillu... Aattele nyt, jos ei ois musaa niin ei vois JORAA..." Niinpä.
Rypsolisti
18.01.2006 22:54:31
Muistuupa mieleeni yksi kaunis kesäpäivä lapsuudesta... Asuimme Ikaalisissa kylpylän lähettyvillä, velipojan kanssa pelailtiin futista pihamaalla. Suomalaisen kauniin juhannusidyllin rikkoo vain yksi pieni epäkohta, nimittäin kirkkaanpunaiset nahkahousut ja iso tukka, toisinsanoen mr. Vinnie Moore päiväkävelyllä.

Mitäs ihmettä se Suomessa teki? Oliks sillä keikka täällä?
arppah8
19.01.2006 01:58:23

Taisi olla klinikoimassa kitarafestareilla. Heli Nevakareen juontamassa Rockstop-ohjelmassakin tuli joku pieni haastattelu-ja tilupätkä tuolta.

Minusta Moore oli kaikkein musikaalisin ja kuunneltavin (lue: sävellystaitoisin) noista neoklassisista kitarahirmuista. Time odyssey-levystä diggasin aikoinaan pirusti (ehkä genren paras levy ikinä?) eikä se ekakaan (Mind's eye) kovin huono sarjassaan ole. Odysseyn kitarasoundia tuli myös fanitettua, melko pehmeä ja sulava ilman riipivää yläpäätä.
Miehen uudempaan tuotantoon en sitten olekaan perehtynyt.
...and music? Well, it's just entertainment folks.
guitarmonkey
19.01.2006 16:48:11

...ja siitä se ajatus muusikon urasta sitten lähti. (?)

Vinnie Moore on helppo niputtaa neoklassisten tiluttajien joukkoon, koska hän on sellaisella musiikilla itsensä aikoinaan läpilyönyt. Tosi asiassa Moore on "tekniikkakitaristien" joukossa kuitenkin yllättävän monipuolinen ja malttaa pitää tilutusvaihteen myös piilossa mikäli kappale ei sitä vaadi.

Aikoinaan Riffi-lehden artikkelissaan (jopa) Jarmo Hynninen äityi kehumaan Vinnie Mooren soittoa. Hynninen oli aiemmin pitänyt Moorea lähinnä tusinatiluttajana, mutta kuultuaan miehen soittoa jossain musiikkimessuilla, oli joutunut korjailemaan mielipiteitään. Erityisesti sydäntä oli lämmittänyt Mooren vibrato.

Itse olen tykästynyt (sen vähän mitä kuunnellut) Vinnie Mooren hidastempoisiin vetoihin kuten

While my guitar gently weeps (uhkarohkea coveri, onnistuu hyvin)
If I could
Out and Beyond

Komea rypistys on myös tuo aiemmin mainittu "Check it out"
Jos saisin mahdollisuuden soittaa kenen tahansa muusikon kanssa -elävän tai kuolleen, valitsisin ehkä mieluiten sen elävän.
sarkjan
19.01.2006 19:19:54
Out of Nowhere on mielestäni V. Mooren paras levy kokonaisuutena. Hyviä biisejä, melodioita ja maukasta kitarointia.
Minne kaikki plekut kadonneet - Where have all the plectrums gone
Pirkka
21.01.2006 00:07:07 (muokattu 21.01.2006 00:27:52)
Out of Nowhere levy. Hyviä biisejä, melodioita ja maukasta kitarointia.

Hyvä levy. Hienoa soittoa ja hienoja instrumentaalibiisejä.
J.Ahonen
21.01.2006 13:33:32
Joskus kuulin UFOA, sen jälkeen olen tunnistanut MXR PHASE 90 efektin.
chromazone
23.01.2006 16:53:22

Joo Ikaalisten kylpylässä järjestettiin muutamana vuonna sellaista kitaratapahtumaa, Vinnien lisäksi siellä on vieraillut mm. Joe Pass. Ite olin silloin vielä sen verran juniori ettei oikein oo muita muistikuvia, onkohan täällä ketään joka muistais paremmin?
Kaverin suusta:" Mä olen vähän kelaillu... Aattele nyt, jos ei ois musaa niin ei vois JORAA..." Niinpä.
MusikMan
24.01.2006 16:10:34
Vinnie oli tosiaan käymässä Ikaalisissa 80-luvun lopussa kitarakurssilla yhtenä vetäjänä (Mind's Eye ja Time Odyssey tuolloin julkaistuina). Muistaakseni juuri tuon Suomen vierailun yhteydessä Vinnie heitti jostain kumman syystä Tammisaaressa(!!!) soolokeikan. Keikkaa mainostettiin Hesarissa ja päätimme tietysti kaverini kanssa lähteä ajamaan paikan päälle katsomaan tätä kitarajumalaa.

Ihmeteltiin keikkapaikalle päästyämme, että mitä hel*****ä Moorenkin kaltainen kitaraässä joutuu leipänsä eteen tekemään: ajankohta oli siis about keskikesä, keikkapaikkana tammisaarelainen ulkotanssilava ja kello n. kolme kauniina lauantai-iltapäivänä. Paikanpäällä oli yleisöä arviolta maksimissaankin 30-40 henkeä. Moore veti teknisesti aivan hillittömän setin, eikä omia kitaroita pystynyt arvatenkaan tuona iltana nostamaan masennukselta handuun...

Tämä kuuluu edelleenkin sarjaan oudoimpia näkemiäni keikkoja. Muistaakseni Moore ei ollut Tammisaaressa vain tuota "tanssilavakeikkaa" varten, vaan saman päivän illalla oli isompi kitarakonsertti, jossa nuo Ikaalisten ulkomaan kitaratähdet esiintyivät. Noita Ikaalisten kurssejahan järjestettiin useampina vuosina: näin yhtenä vuonna Kulttuuritalolla keikan (80/90-lukujen vaihde edelleenkin), jossa Steve Morse, Frank Gambale ja Joe Pass heittivät yhteiskonsertin.
Lento-V-mies
15.12.2006 15:06:16 (muokattu 15.12.2006 18:21:54)
No olkoot vuoden vanha ketju

Hmm, Jazz, fuusio, etno, proge, latin... kyllähän se tohonkin joukkoon mahtuu!

Vinnie Moore on ihan ok kitaristi. Kyllä hänelle paikka tästä maailmasta löytyy. Lähinnä kyllä tykkään siitä kun toi Mind's Eye ja Meltdown jotenkin ovat niin nostalgisia, heh. Mind's Eye esim. ei mielestäni ollut mikään ihan älyttömän hyvä levy, mutta olihan se Vinnien eka levy ja siihen aikaan se oli varmaan ihan huippu levy kun sen tyylinen musa alko tulee suosioon.

Hirveen kalliita noi Vinnien levyt Suomessa. 18.90-21.90!!!!!!!!! Siis ei MITÄÄN järkeä hinnoissa. Yritän saada halvemmalla, mutta jos ei onnistu niin en minä noita osta. Noin kalliilla en ole ostanut kuin Angel of Retributionin CD+DVD:n silloin kun se levy ilmestyi, mutta nyt puhutaan 5-19 vuotta vanhoista levyistä (collection poislukien). Jos ne ei halua noita levyjään myydä (musakauppiaat) niin kuunnelkoot itse. Vai satutteko tietämään mistä saisi halvemmalla noita levyjä?

YouTubessa oli joku tyhmä kitaransoiton opetusvideo jossa Vinnie tiluttelee pari minsaa ja ihmiset muka oppii siitä jotain (heh), mutta siinä Vinnie todisti että osaa myös hieman Jazzia. Aika monipuolinen kitaristi se.
Rypsolisti
16.12.2006 01:21:02
YouTubessa oli joku tyhmä kitaransoiton opetusvideo jossa Vinnie tiluttelee pari minsaa ja ihmiset muka oppii siitä jotain (heh), mutta siinä Vinnie todisti että osaa myös hieman Jazzia. Aika monipuolinen kitaristi se.

Se taisi olla sen opetusvideon joku pieni esittely pätkä tai jonkin näköinen ''alkusoitto''. Kyllä sillä on ihan kunnon opetusvideokin mikä on vielä noista ''tilukitara'' opetusvideoista parhaimmistoa.
Fender Stratocaster '62
Lento-V-mies
16.12.2006 10:17:11
Se taisi olla sen opetusvideon joku pieni esittely pätkä tai jonkin näköinen ''alkusoitto''. Kyllä sillä on ihan kunnon opetusvideokin mikä on vielä noista ''tilukitara'' opetusvideoista parhaimmistoa.

Voihan se olla joo... on se jotain opetusvideoita tehnyt. Silleenkös se tuli kuuluisaks? Vai olikohan se joku muu tiluttelija...
Lento-V-mies
18.12.2006 12:12:15
Niin tietääkö kukaan nyt sit mistä sais Vinnietä kohtuuhintaan? 13.90e oli jossain halvimmillaan joku sen levyistä. Sitten oli 16e pari sen levyä ja loput 19-22e. Törkeet hinnat. Sitäpaitsi vain swampilla olen nähnyt Mind's Eye:n. Ihan törkee hinta.
Kiksaus
18.12.2006 15:59:23

Niin tietääkö kukaan nyt sit mistä sais Vinnietä kohtuuhintaan? 13.90e oli jossain halvimmillaan joku sen levyistä. Sitten oli 16e pari sen levyä ja loput 19-22e. Törkeet hinnat. Sitäpaitsi vain swampilla olen nähnyt Mind's Eye:n. Ihan törkee hinta.

Tuol on Mind's Eye 9.90 ja muut 14€.
http://www.ariman.fi/
Lento-V-mies
19.12.2006 16:40:02 (muokattu 19.12.2006 16:47:54)
Tuol on Mind's Eye 9.90 ja muut 14€.
http://www.ariman.fi/

Hmm.. taisin jättää sen takia kattomatta tuon paikan kun kerran kesti tilaus 2 tai 3 viikkoa. Hitsi! Argh :D nyt vaan on ehkä liian myöhäistä. Kiitos kuitenkin.

E: aa, mind's eye oli käytetty. No ei sit mitään. Time Odyssey kieltämättä on kohtuuhintainen, mutta sen lisäksi tuolla on vain Maze (ja kokoelmalevyt) joka onkin sitten hieman kalliimman oloinen.

Joopa joo... pitäisiköhän alkaa myös CD:t tilaamaan ulkomailta? Ei muuten ollenkaan huono ajatus. Monet tekevät jo niin.
terone
03.01.2007 01:08:30
Taisi olla klinikoimassa kitarafestareilla. Heli Nevakareen juontamassa Rockstop-ohjelmassakin tuli joku pieni haastattelu-ja tilupätkä tuolta.
Meikäläisellä on tuo tilupätkä VHS:llä. En vain osaa laittaa sitä DVD:lle/ nettiin, vielä ainakaan :) Oli siinä Joe Passkin, ja lisäksi Arlen Roth kertoili Crossroads-leffan teosta, ei tosin mitään ihmeellistä.
We love you Finland, but remember this has nothing to do with ice hockey!-Nicke Borg/ Backyard Babies
Sutela
11.07.2007 21:05:33
Mistähän muuten sais Mooren Mind_s eye, time odyssey ja meltdown levyjä kohtuulliseen hintaan, olen googlettanut mutta ei löytynyt.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)