nuge 04.08.2003 21:50:27 | |
---|
Moi! Kyselinkin tästä takamikin vaihdosta mexico stratoon. Olen pikkuhiljaa menossa ostamaan tuota mikkiä ja viime hetken hätäilyt on päällä :) tarkoituksena olisi, että soundit paranisivat eikä toisinpäin. Tällä hetkellä soitto olosuhteet on siis lähinnä j-station ja kuulokkeet. Kaikki mexico straton mikit ovat alkuperäiset. Soittelen vähän kaikenlaista mutta en kuitenkaan varsinaisesti mitään örinä heviä :) Kaipaisin parempia muhkeampia särösoundeja ja parempaa erottuvuutta kielten välillä. Tarkoitus olisi teettää tuohon se puolitus jolloin saisi myös "single coil" soundeja ulos. Olenko menossa metsään valinnan kanssa vai olisiko esim. Jb jr. mikki parempi valinta? Kysymykseni ovat tyhmiä tiedetään, mutta valitettavasti ei ole käytännön kokemuksia kyseisistä mikeistä. |
Härski 04.08.2003 23:01:51 | |
---|
Tein samanlaisen vaihdoksen mun Epiphonen Stratoon. Tehdasmikit mäkeen ja tilalle kaksi Texas specialia ja tallaan Hotrails. Voin suositella. Huonommaksi soundi EI VOI mennä. Siis Hotrails. Texasit ovat myöskin loistavia, voin suositella myös. |
nuge 04.08.2003 23:13:41 | |
---|
Jees. Vaihtaisin enemmänkin mikkejä mutta budjetti on valitettavan rajallinen. Ilmeisesti on kuitenkin soundillisesti joustava mikki? ei pelkästään hevisärösoundeja? Vaikuttiko paljonkin soitto tuntumaan? |
k_laakso 05.08.2003 08:13:26 | |
---|
Itse olen harkinnut juuri samaa operaatiota jossain välissä, mutta en tiedä pitäisikö sittenkin hommata Kent Armstrongin Hot Rails jonka saisi halvemmalla... pistäkääs mielipiteitä ja eroja noiden kahden välillä. "Do you trust who I trust me, myself and I." |
Härski 05.08.2003 09:37:42 (muokattu 05.08.2003 09:38:29) | |
---|
Ilmeisesti on kuitenkin soundillisesti joustava mikki? ei pelkästään hevisärösoundeja? Vaikuttiko paljonkin soitto tuntumaan? Kyllä, se on omiaan juuri rockiin ja heavyyn, miksei bluesiinkin. Sustainia tuli lisää ja muutenkin lämpimämpi soundi. Siitä Kent Armstrongista en tiedä mitään. Luulen, että kannattava ostos esim. yksikelaisen tehdasmikin tilalle. Edit |
JuSu 05.08.2003 10:27:55 | |
---|
Olenko menossa metsään valinnan kanssa vai olisiko esim. Jb jr. mikki parempi valinta? Kysymykseni ovat tyhmiä tiedetään, mutta valitettavasti ei ole käytännön kokemuksia kyseisistä mikeistä. Itse vaihdoin juuri Hot Railsin JB jr.ään (kiitos p130). Mun stratossa (tallassa) Hot Rails oli aika karu. Puhtailla melkoisen keskiääninen, ei kovin käyttökelpoinen. Säröä toki löytyi, mutta sekin oli jotenkin hiukan luonteetonta. Lisäksi tuon Hot Railsin outputti on niin kova, että yksikelaiset jäävät helposti jalkoihin. JB jr:stä en voi vielä parin päivän testailun jälkeen sanoa mitään tarkempaa, mutta mun korvaan se on parempi mikki kuin Hot Rails. Ei niin honottava puhtailla, istuu ulostulotasoltaan paremmin yksikelaisten kanssa... Mielipideasioitahan nämä kuitenkin ovat. JuSu |
nuge 05.08.2003 11:09:52 | |
---|
Sattuuko kenelläkään olemaan mitään ääninäytteitä näistä?(tai paremman puutteessa vaikka tietoa artisteista jotka käyttää) Duncanin sivulta olevasta äänitaulukosta en valitettavasti saanut paljoakaan irti. Molemmat kuulosti ihan ok:lta. Hieman näyttää siltä, että menee lopulta arpomiseksi kumpaan päädyn. Oikeastaan siinä vaiheessa kun kaupan ovi viuhahtaa niin "enttententten"... ei ehkä kovin hyvä tapa ratkaista asiaa :) Kiitoksia jälleen! |
Härski 05.08.2003 12:00:49 | |
---|
Sattuuko kenelläkään olemaan mitään ääninäytteitä näistä?(tai paremman puutteessa vaikka tietoa artisteista jotka käyttää) Eikös Andrian Smith (Ironmaiden) käytä Hotrailsia (SD)? |
makoskela 05.08.2003 12:32:14 | |
---|
Eikös Andrian Smith (Ironmaiden) käytä Hotrailsia (SD)? Kyllä kyllä! |
Swan 05.08.2003 12:42:01 | |
---|
Kyllä kyllä! Ei ei! Adrianilla on kaksi Stratoa, joissa on molemmissa tallassa kokonainen DiMarzion Super Distortion sekä keskellä ja kaulassa Stevie Ray Vaughan -mikit. Davella on Stratossaan kolme Hot Railsia. Janickilla on kaksi kitaraa, jossa on toisessa Hot Railsit kaulassa ja tallassa sekä toisessa JB jr. -mikit myös kaulassa ja tallassa. Ota rennosti, ja olet virtuoosi! |
Miikathebest 05.08.2003 12:47:38 | |
---|
Ei ei! Adrianilla on kaksi Stratoa, joissa on molemmissa tallassa kokonainen DiMarzion Super Distortion sekä keskellä ja kaulassa Stevie Ray Vaughan -mikit. Davella on Stratossaan kolme Hot Railsia. Janickilla on kaksi kitaraa, jossa on toisessa Hot Railsit kaulassa ja tallassa sekä toisessa JB jr. -mikit myös kaulassa ja tallassa. Ynkälläkin on vain 1 kitara anteeksi |
Swan 05.08.2003 12:52:52 | |
---|
Ynkälläkin on vain 1 kitara anteeksi Joo on kyllä! Ainakin 200. :) Ota rennosti, ja olet virtuoosi! |
makoskela 05.08.2003 13:45:34 | |
---|
Ei ei! Adrianilla on kaksi Stratoa, joissa on molemmissa tallassa kokonainen DiMarzion Super Distortion sekä keskellä ja kaulassa Stevie Ray Vaughan -mikit. Davella on Stratossaan kolme Hot Railsia. Janickilla on kaksi kitaraa, jossa on toisessa Hot Railsit kaulassa ja tallassa sekä toisessa JB jr. -mikit myös kaulassa ja tallassa. No helvetti! Meni taas jätkät sekaisin. Olet oikeassa. |
Härski 05.08.2003 14:13:50 | |
---|
sekä keskellä ja kaulassa Stevie Ray Vaughan -mikit. Texas specialit? |
Swan 05.08.2003 14:18:18 | |
---|
Texas specialit? En tiedä. Sanoi Total Guitarissa kerran vain, että ne ovat SRV-mikit. Ota rennosti, ja olet virtuoosi! |
JuSu 05.08.2003 14:47:54 | |
---|
Texas specialit? AFAIK, Vauhkola ei missään vaiheessa soittanut Texas Specialseilla. Mutta eipä niin kukaan väittänytkään. JuSu |
p130 05.08.2003 15:40:43 | |
---|
AFAIK, Vauhkola ei missään vaiheessa soittanut Texas Specialseilla. Mutta eipä niin kukaan väittänytkään. JuSu SRV taisi käyttää enimmäkseen Van Zandtin mikkejä, ainakin uran loppuvaiheessa. http://www.vanzandtpu.com/ Texas Specialeilla SRV ei tosiaankaan tainnut ehtiä soittaa mutta kai niiden pitäisi olla kyseisen herran makuun tehtyjä. "Isot pojat" kyllä vannovat edelleen Van Zandteihin ja Fralineihin todellista SRV-soundia haettaessa. JuSu: Hyvä että mikki miellytti! Pikaviestiä pärähtää kunhan olen taas kämpillä! HALUTAAN VUOKRATA: treenikämppä Oulusta/lähialueelta. |
Osaako joku sanoa, mistä kannattaa mikkejä hakea Tampereen seudulla. Omaan lähikauppaani (Tammer-Pianoon) soitin ja heillä menee tilaushommaksi. Onhan sekin mahdollista, tosin sitten pitää jo katsoa tulisiko vaikka Thomann kaikkine säätöineen helpommaksi tai halvemmaksi. Missä hinnoissa noi (minihumpparit) on täällä Suomessa uutena? Ostetaan:
Mini-humbucker stratoon |